Potulicka protestuje: nie chcemy ruchu z Łodygowej!
21 listopada 2013
Zwykle mieszkańcy cieszą się z rozbudowy ulic w najbliższej okolicy. Nie na Potulickiej. - Pozorne udrożnienie przyniesie nam same kłopoty - martwią się mieszkańcy.
- Przy pracach nad projektem tej ulicy należy uwzględnić ograniczenie ruchu kołowego. Normalny projekt wiąże się z nasileniem ruchu, ponieważ kierowcy chętnie wykorzystają trasę Potulicka - Tużycka - Tarnogórska, aby ominąć zakorkowane skrzyżowanie Łodygowej z Radzymińską. Mieszkańcy mają jeden argument: skoro korki przy Łodygowej i tak będą, to po co dokładać kolejne na Potulickiej. Tarnogórska już teraz jest mocno eksploatowana, stanowiąc główny wyjazd z tej części Elsnerowa. Wielu kierowców dojeżdża do Bukowieckiej, aby następnie pokonać przejazd kolejowy. Dodatkowo Tarnogórską kursuje autobus. Mieszkańcy skarżą się na hałas i wzmożony ruch - mówi radny Marcin Skłodowski.
Mieszkańcy mają jeden argument: skoro korki przy Łodygowej i tak będą, to po co dokładać kolejne na Potulickiej. Co więc można zrobić? To, że prace będą wykonywane, zostało już ustalone.
- Każdy skrót i ominięcie korków jest mile widziane, ale trzeba to robić z głową. Proponujemy, aby przy wykonywaniu projektu wziąć pod uwagę przede wszystkim interesy mieszkańców. Skrzyżowanie Radzymińskiej z Łodygową jest tak skonstruowane, że większe czy mniejsze korki zawsze tam będą. Tamtędy można np. dostać się do Ząbek i z powrotem. Gdyby tak postawić znak, że po nowej Potulickiej mogą jeździć tylko mieszkańcy i pojazdy uprzywilejowane, to byłoby jakieś rozwiązanie. Obawiamy się, że w innym przypadku korków i tak nie da się uniknąć. Zamiast jednego gigantycznego w jednym miejscu będą po prostu dwa duże w dwóch miejscach - komentuje pan Marian, jeden z naszych czytelników.
- Projekt budowy odcinka Potulickiej od Lewinowskiej do Perłowej był opracowany już w 2008 roku. Przewidywał elementy spowalniające ruch w postaci progów, co zniechęcałoby do przejazdów tranzytowych. Dokładna analiza rozwiązań będzie możliwa dopiero po wprowadzeniu zadania do miejskich inwestycji drogowych w latach 2014-2016 - dodaje burmistrz Sławomir Antonik.
mac