REKLAMA

Targówek

drogi »

 

Radni: Trasa Świętokrzyska musi powstać!

  15 listopada 2013

alt='Radni: Trasa Świętokrzyska musi powstać!'

Trasa Świętokrzyska, o której budowie mówi się kilkadziesiąt lat i która miałaby zacząć powstawać w przyszłym roku, znów może być zagrożona. Po raz kolejny protestuje Praskie Stowarzyszenie Mieszkańców "Michałów". - Poprawki już były zgłaszane i zostały uwzględnione. Poprawki do poprawek? To nonsens - mówi Janusz Iwaszkiewicz z SISKOM-u.

REKLAMA

Na tę inwestycję miasto ma przygotowane 200 mln zł. Trasa miałaby łączyć centrum z Targówkiem Fabrycznym i Ząbkami. Bez niej Targówek nie łączy się w prostej linii z Pragą Południe - nie ma dojazdu choćby na Saską Kępę. Szmulki nie chcą Trasy Świętokrzyskiej Szmulki nie chcą Trasy Świętokrzyskiej
Praskie Stowarzyszenie Mieszkańców "Michałów" rozesłało apel przeciwko budowie Trasy Świętokrzyskiej mającej połączyć prawobrzeżną Warszawę z resztą miasta. - Każdy pretekst jest dobry, by zaniechać inwestycji - przestrzega Janusz Iwaszkiewicz, członek SISKOM-u, przewodniczący rady osiedla Zacisze. Budowa miałaby kosztować 200 mln zł.
Po tej stronie Wisły powstają nowe osiedla, z osiedlem Wilno na czele.

- Trasa miałaby przebiegać przez park przy Kawęczyńskiej. Zniszczyłaby blisko 400 drzew - uważa przewodniczący stowarzyszenia "Michałów" Tadeusz Peszke. Stowarzyszenie forsuje projekt przesunięcia trasy bliżej torów kolejowych. Tak aby omijała wspomniany park.

- W praktyce "Michałów" chciałby "uwalić" projekt trasy - mówi bez ogródek Janusz Iwaszkiewicz.

- Dyskusje w sprawie budowy toczyły się dawno temu. Nie tylko na temat parku, ale także tego, że niedaleko są obiekty wpisane do rejestru zabytków, jak Młyn Michla. Trasa Świętokrzyska to jedyna większa inwestycja, na którą są zabezpieczone pieniądze. Nic nie zostanie zrobione ani w sprawie ulicy Św. Wincentego ani Łodygowej. Państwo ze Szmulek myślą bardzo egoistycznie. Przybywa mieszkańców nie tylko na Targówku, ale też w Ząbkach i Markach. Budowa części metra jest podporządkowana właśnie idei budowy Trasy Świętokrzyskiej. Most Świętokrzyski nie łączy się z Pragą. Trasa wszystko by uprościła. Dlatego takie pomysły to bzdura. Dodatkowo trasa przejęłaby ruch z małych uliczek takich jak Ząbkowska czy Markowska - dodaje Iwaszkiewicz. Trasa miałaby przebiegać przez park przy Kawęczyńskiej. Zniszczyłaby blisko 400 drzew - uważa przewodniczący stowarzyszenia "Michałów" Tadeusz Peszke.

Pomysł budowy Trasy Świętokrzyskiej zdecydowanie poparli kolejny raz dzielnicowi radni, domagają się jak najszybszego rozpoczęcia prac zgodnie z obowiązującą Wieloletnią Prognozą Finansową na lata 2013-2042.

- Trasa jest niezbędna. Zaniechanie jej budowy spowoduje zatrzymanie rozwoju tego obszaru dzielnicy na kolejne dziesięciolecia - mówi Miłosz Stanisławski, przedstawiciel radnych Targówka. Zmiany w projekcie opóźniłyby budowę przynajmniej o pięć lat, a pewnie nawet i więcej. I znowu wrzuciłyby projekt w niebyt.

- Mamy wszystkie decyzje środowiskowe. Czekamy na dalsze ustalenia - mówi Małgorzata Gajewska z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. Trasa Świętokrzyska według obecnego projektu ma mieć po dwa pasy ruchu w każdą stronę, ścieżki rowerowe i rezerwę pod tory tramwajowe.

Protestujący, którzy pod petycją w sprawie zabezpieczenia parku zebrali tysiąc podpisów, przekonali jednak radnych z miejskiej komisji ładu przestrzennego do złożenia wniosku do prezydent miasta o zmianę dotychczasowych ustaleń.

- Na posiedzeniu komisji byli obecni zarówno przedstawiciele ZMID, jak i stowarzyszenia "Michałów". Apel został sformułowany tak, że chcielibyśmy debaty na posiedzeniu Rady Warszawy. Komisja przedstawiła formalny wniosek, w którym chodzi o lekkie korekty w projekcie. Tak aby zabezpieczyć tereny zielone. Naszym zdaniem projektantom nie powinno to przysporzyć problemów i nie opóźni budowy o więcej niż kilka miesięcy. Trasa Świętokrzyska zniknęła swego czasu z Wieloletniej Prognozy Finansowej i to bardzo źle. Jak najbardziej ją popieramy, ale należałoby jeszcze popracować - uspokaja radny Sebastian Wierzbicki z miejskiej komisji ładu przestrzennego.

- Nie sądzę, by to zamieszanie było potrzebne. Decyzje są dawno podjęte. Mam nadzieję, że to się nie zmieni - kwituje przedstawiciel SISKOM-u.

mac

.
 

REKLAMA

Komentarze (10)

# swietykrzysiek

15.11.2013 08:44

400 osób chce aby kilka, kilkanaście a może nawet kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców miała przechlapane dojazdy do centrum przez kolejne wiele lat.
Co dzień wycina się tysiące drzew w Polsce, a oni takim czymś chcą uprzykrzyć życie. Właśnie przez takie bzdurde zachowania, społeczeństwo coraz bardziej się dzieli i konfliktuje, przez takich bałwanów.

# Paola

15.11.2013 17:05

Spadajcie buraki z Targówka! Nie oddamy naszego Parku!

# HURRRRAAAAA !!!

15.11.2013 19:26

A pewnie że MUSI !!!. A skoro i ja tak twerdzę, to znaczy, że mogę być RADNYM !!! HURRRRAAAAA !!!

REKLAMA

# Maciek

16.11.2013 11:26

Mam mieszane uczucia. Park jest piękny. To w zasadzie jedyne ładne miejsce w tej okolicy. Z drugiej strony trasa jest niezbędna, tylko nie dla mieszkańców tego "trójkąta bermudzkiego". Albo trzeba coś dać mieszkańcom Szmulek z zamian, albo zmienić przebieg trasy. Mieszkam na Wilnie i też mnie wkurza brak bezpośredniego połączenia drogowego z centrum, ale uważam, że robienie dobrze jednym, nie może odbywać się koszem drugich, szczególnie gdy ci drudzy, mają bardzo małą siłę przebicia.

# Rychu

16.11.2013 13:32

@Maciek, Szmulki zaorać, mieszkańców (meneli) wysłać do getta.

# swietykrzysiek

18.11.2013 07:57

spadaj Paola i jej sąsiedzi buraki. Park wam jest potrzebny żeby chalć tanie wina i popijać dynksem. Przecież to samo możecie robić w piwnicach.

REKLAMA

# szulia

19.11.2013 17:56

Estakada i park pod nią, wycięte drzewa zastąpić nowymi. Harmonia i równowaga

# elek

20.11.2013 08:12

Harmonia i równowaga, ale nie kosztem wielu tysięcy mieszkańców. Protest szumulowizny wogóle powineń zostać jak szumowina zebrany i wyrzucony...

# andrzej2214

23.11.2013 12:41

Dla tych których interesują NOWE TECHNOLOGIE - goo.gl/ucjqTO - ta strona oferuje NAMIERZANIE telefonów komórkowych, namierza z dokładnośćią i pokazuje na mapie gdzie osoba się znajduję. Wada jest taka że można tego używać raz na 24h (namierzenie 1 numeru raz na 24 godziny)..

REKLAMA

# Jack Black

25.02.2014 10:50

#swietykrzysiek
Te kilkanaście tysięcy NIE będzie miało przechlapane, jeśli wybierze komunikację miejska. Będzie zaraz metro, są tramwaje, autobusy, a buraki chcą pchać się samochodami do centrum.
W Polsce wśród wielu ludzi pokutuje średniowieczne myślenie. Zwiększenie przepustowości ulic ZWIĘKSZA jeszcze ruch. Korki się zwiększą, zanieczyszczenie też, bo ludzie przesiądą się w samochody.
Na Zachodzie zmniejsza się liczbę pasów, zamyka ulice, ogranicza prędkość i korki się zmniejszają, bo ludzie przesiadają się w komunikację miejską. Kierowcy, którzy muszą jeździć samochodami ze względów służbowych też mają lepiej, bo nie ma korków i szybciej docierają na miejsce.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024