REKLAMA
Niedawno pisaliśmy o wyremontowaniu ulicy Przybyszewskiego między Starej Baśni a Żeromskiego na Starych Bielanach. To jednak nie koniec inwestycji drogowych w naszej dzielnicy. Zbudowanych zostanie kilka ulic na Starych Bielanach i Chomiczówce, remont przejdą także rozsypujące się chodniki i parkingi.
Al. Reymonta po otwarciu drugiej jezdni stała się barierą odgradzającą Stare Bielany od Wawrzyszewa.
U zbiegu ulicy Zgrupowania AK "Kampinos" i wjazdu do zajezdni tramwajowej "Żoliborz" stoją sygnalizatory świetlne. Ruch pieszy, samochodowy i tramwajowy jest tu jednak tak znikomy, że nikt nawet nie podłączył świateł. Stoją sobie i tyle. Jedne tylko mrugają na pomarańczowo. A przecież mogłyby przydać się gdzieś indziej. - Absurd - śmieje się mężczyzna z pieskiem, jeden z niewielu przechodniów w tej okolicy.
Jak pech, to pech! Drogowcy zamknęli do remontu boczne jezdnie Trasy AK w obu kierunkach i skierowali kierowców na objazd osiedlowymi ulicami na Piaskach. Ulica Rudnickiego stoi w korku od rana do wieczora, a na dodatek robotnicy przecięli kabel zasilający sygnalizatory u zbiegu trasy z ulicą Broniewskiego. - Czarna środa - komentują kierowcy.
Jezdnie jednokierunkowe dla samochodów, ale dwukierunkowe dla rowerów, to na zachód od Polski norma. Czy podobnie będzie na Starych Bielanach?
Tramwaj jest najgrubszą zwierzyną na warszawskich ulicach a zderzenie z nim może skończyć się tragedią. Na szczęście nikomu nic się nie stało.
Bardzo dobre wiadomości dla mieszkańców Młocin. Rada miasta przyznała dzielnicy Bielany prawie trzydzieści milionów złotych na inwestycje na najbliższe lata. Połowa zostanie przeznaczona na budowę ulicy Encyklopedycznej między Heroldów a Pasymską. Od podstaw zbudowana będzie także ul. Książąt Mazowieckich. - Nareszcie! Męczymy się tutaj. Przecież to wygląda jak koszmarny sen drogowca - mówią mieszkańcy.
Tunele akustyczne na Trasie Armii Krajowej są już prawie gotowe i na osiedlach Ruda i Potok jest wyraźnie ciszej. Pozostaje jednak jedna luka, przez którą hałas ucieka na zewnątrz.
Rowerzyści już korzystają z nieskończonej drogi na moście Grota-Roweckiego. Tymczasem trwa budowa imponującego węzła z nadwiślańską velostradą.
Zabytkową uliczkę Schroegera w osiedlu Zdobycz Robotnicza omijają kolejne inwestycje. A tak niewiele potrzeba, by była wizytówką dzielnicy.
Ponad kilometr ścieżki rowerowej zniknie z Bielan i zmieni się w chodnik. Chodzi o ciąg ulic Podczaszyńskiego, Perzyńskiego i Rudnickiego.
Zaczęła się jesień i zaczęły się schody. Utrudnienia na Marymonckiej stały się poważnym utrapieniem, a termin zakończenia prac - połowa 2016 r. - nie pozostawia złudzeń co do szybkiej poprawy.
Zakończyła się przebudowa al. Reymonta. Zyskali na tym kierowcy, ale stracili piesi. Niestety na ulicy pojawiło się kilka niebezpiecznych miejsc.
Przebudowa Trasy Armii Krajowej na pełnoprawną trasę S8 jest już na półmetku. Jeszcze w tym miesiącu ruch zostanie przekierowany na drugą jezdnię.
Wąska i nierzadko niebezpieczna dla użytkowników ulica Encyklopedyczna dosłownie za moment ma być poszerzona płytami MON. Jak długo wytrzyma taka prowizorka?
Na Bielanach do grudnia mogą być kłopoty z przechodzeniem wzdłuż ulic. Rozpoczęto remonty chodników.
Warszawa to miasto rowerzystów. Dostaną kolejne udogodnienie, jak choćby łącznik o długości 300 metrów pomiędzy ulicami Abecadło a Papirusów na Młocinach. Nie wszyscy są z tego zadowoleni.
Droga rowerowa wzdłuż Wisłostrady jest już przejezdna od mostu Grota-Roweckiego do mostu Skłodowskiej-Curie.
Przebudowa alei Władysława Reymonta, mająca poprawić bezpieczeństwo i usprawnić ruch drogowy, planowo miała rozpocząć się w 2013 roku, a zakończyć w roku obecnym. Prace trwają, ale czy uda się wszystko dopiąć w terminie?
Do absurdu na skalę światową może dojść na Bielanach z powodu dziury w prawie. Teoretycznie możliwe jest, że na rezerwie terenu pod nową wylotówkę na Gdańsk stanie osiedle, które następnie zostanie zburzone.
LINKI SPONSOROWANE