REKLAMA
Mieszkańcy zapoznali się z planem zagospodarowania "Młociny III" i potocznie mówiąc "opadły im szczęki". Projekt przewiduje likwidację skrzyżowania ulic Pułkowej z Heroldów i Muzealną i przeniesienie tego ruchu na Farysa. - To tylko jedna z możliwości - usprawiedliwiał się projektant.
Schody przy Trasie AK są w fatalnym stanie i zagrażają zdrowiu mieszkańców. Przekonała się o tym naocznie Renata Banasiak - lokalna radna.
Przejście przy stacji metra Wawrzyszew przesunięto o kilkanaście metrów. Cel? Przechodnie powinni się przyzwyczaić do nowej organizacji ruchu, która została zaplanowana po dokończeniu przebudowy Kasprowicza. W miejscu starego postawiono na razie barierki, ale mieszkańcy i tak się tamtędy przeciskają.
Dlaczego dziwne? Z jednej strony mamy miejsce na autobus, a wejdzie jeszcze motocykl z przyczepą. Z drugiej ledwo mieści się samochód osobowy. Tak wygląda skrzyżowanie Rudnickiego z Kochanowskiego. - Trzeba to zmienić - apelują użytkownicy.
Na początku września poznamy chętnych do przebudowy bielańskiego serka. Już niebawem na skrzyżowaniu ulic Sacharowa i Żeromskiego oraz Sacharowa i Kasprowicza powstaną ronda, a tymczasem lokalny radny apeluje o światła na newralgicznym skrzyżowaniu.
Blady strach padł na Młociny. GDDKiA ponownie rozważa przebieg drogi ekspresowej łączącej A2 z wylotem na Gdańsk. Pod uwagę brane są trzy warianty, w tym coraz poważniej poszerzenie ul. Pułkowej. - To byłaby katastrofa. Młociny zostałyby przecięte na pół - martwią się mieszkańcy i ślą protesty. Już wysłano prawie 200 podpisów.
Ulica Wolumen jest wąska, ale coraz bardziej uczęszczana. Na wysokości Andersena potrzebne jest oznakowane przejście. - Nie trzeba świateł, ale takie przechodzenie "na dziko" jest bardzo niebezpieczne - zgłaszają nam mieszkańcy.
Po niemałych kłopotach, z dużym opóźnieniem, wiosną zostało oddane do użytku rondo u zbiegu ulic Wólczyńskiej i Arkuszowej. Minęły dwa miesiące i rondo się sypie. - Wygląda to tak jakby asfalt był wyrywany i rozwożony po rondzie - zwraca uwagę czytelnik i pyta: jak można było zapłacić za taką fuszerkę?
Budowa Reymonta zbliża się wielkimi krokami. I wzbudza gorące dyskusje wśród mieszkańców.
- Tu chyba nigdy nie będzie normalnie - wzdycha pan Marian. Korki, brud, góry piachu. Ledwo otwarto jedną nitkę ul. Kasprowicza, a już zamknięto drugą. Tym razem starą - prowadzącą do bazaru Wolumen.
Jedna z dłuższych i bardziej okazałych ulic Warszawy ma nagły koniec przy zbiegu z Reymonta. Ulica Władysława Broniewskiego kończy się na ścieżce rowerowej, torach tramwajowych i pasie zieleni. Bardzo nietypowo.
W końcu zostało oddane do użytku rondo przy Wólczyńskiej i Arkuszowej. I zgodnie z przewidywaniami nie rozładowało korków. - Zamiast niego powinien powstać lewoskręt w Nocznickiego - ocenia radny Jan Zaniewski.
Zlikwidowany został lewoskręt z Pułkowej w Muzealną. Mieszkańcy okolicznych osiedli zbierają podpisy, by go przywrócono. - Odcięto nas od szkół, przedszkoli i miejsc publicznych - dowodzą. -To był lewoskręt tymczasowy, związany z budową mostu. Stracił zasadność - ocenia rzeczniczka ZDM Karolina Gałecka.
W poniedziałek 29 kwietnia rozpoczęły się prace przy kolejnym odcinku przebudowy ulicy Kasprowicza.
Mieszkaniec Młocin od prawie 12 lat walczy o zmianę w planie zagospodarowania przestrzennego, która pozwoliłaby wreszcie usunąć ulicę z zajmowanej przez niego działki. - Najpierw celowo wprowadzano mnie w błąd, a teraz sprawa jest przedawniona - mówi pan Zygmunt.
Budowa węzła trasy wylotowej na Gdańsk oraz przedłużenia trasy mostu Północnego ma ruszyć w przyszłym roku i kosztować aż 3 mld zł. Wciąż jednak nie wiadomo, czy się nie opóźni i gdzie ostatecznie węzeł powstanie. SISKOM proponuje ulokowanie go na Chomiczówce. - To najbardziej logiczne. Takie rozwiązanie odciąży drogi na Bielanach - dowodzi szef organizacji zajmującej się m.in. planowaniem budowy dróg Jan Jakiel.
Rondo przy Arkuszowej i Wólczyńskiej o średnicy 30 metrów miało być gotowe pod koniec roku, ale nic z tego. Będzie? - Na wiosnę. Kiedy warunki pozwolą ruszymy z pracami wykończeniowymi. Potrwają nie dłużej niż dwa, trzy tygodnie - tłumaczy rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich Karolina Gałecka. Wartość inwestycji to 3 mln zł.
- Rondo na Bielanach nie powinno być budowane u zbiegu Wólczyńskiej i Arkuszowej, ale na skrzyżowaniu Wólczyńskiej z Sokratesa i Conrada. To jest najbardziej niebezpieczny punkt w dzielnicy - uważa bielański radny Jan Zaniewski.
Wybudowanie brakujących 200 metrów ulicy Królowej Jadwigi, na odcinku do Pasymskiej i Biograficznej, rozładowałoby korki. Ulica w tej chwili kończy się przed mieszkalnymi blokami. - Obawiamy się, że odcinek pomiędzy blokami nie zostanie wybudowany - mówią przedstawiciele Samorządu Mieszkańców Młocin.
- Rozdeptano trawniki przy stacji metra Słodowiec, aż przykro patrzeć... - zadzwonił do "Echa" pan Wojciech. - Przecież wszystkim nam powinno zależeć, żeby okolica wyglądała ładnie. Może da się jakoś zabezpieczyć ten teren przed dalszą dewastacją? - pyta.
LINKI SPONSOROWANE