REKLAMA

Bielany

drogi »

 

Zbudujmy park&ride na trawnikach między stacjami metra

  24 października 2013

alt='Zbudujmy park&ride na trawnikach między stacjami metra'

Pomiędzy stacjami metra Wawrzyszew i Stare Bielany mamy teraz pokaźnych rozmiarów klepisko. W tym miejscu planowany jest... trawnik. - A przecież to idealne miejsce na parking typu P+R - twierdzą kierowcy. Taki na 90 miejsc właśnie powstał po drugiej stronie stacji Wawrzyszew, ale miejsca jest jeszcze mnóstwo. Na kilkaset samochodów.

REKLAMA

- Wzdłuż prawie całej ulicy Kasprowicza stoją samochody - na jezdni, bo na chodnikach nie ma miejsca. Co z tego, że Kasprowicza jest teraz dwukierunkowa, skoro i tak są korki, bo jadący muszą wymijać parkujących? Jeżdżę tędy codziennie, więc wiem dobrze, o czym mówię. Na szczęście za to parkowanie nie ma mandatów, ale problem niewątpliwie jest - stwierdza pan Krzysztof, mieszkaniec Bielan.

- Miejsc zielonych na Bielanach nie brakuje, więc kolejny trawnik niczego nie wniesie - dodaje na koniec. - Przestrzeń pomiędzy jezdniami Kasprowicza to idealne miejsce na parking P+R, dzięki któremu małe uliczki Bielan nie byłyby być może wiecznie zastawione. Ja bym zbudował miejsca parkingowe od Młocin do Słodowca, a w pierwszej kolejności i jak najszybciej pomiędzy trzema pierwszymi stacjami, gdzie teraz jest plac budowy - podsumowuje. Na odcinku mierzącym 250 metrów mogłoby stawać 200 pojazdów - szacuje Wojciech Tumasz.

Podobnego zdania zdają się być władze dzielnicy. - Nie jest tak, że pomiędzy tymi stacjami planujemy tereny zielone. Myślimy o zorganizowaniu tam miejsc parkingowych. A tak naprawdę chcielibyśmy wystąpić do władz miasta o zgodę na wybudowanie parkingu typu park&ride - od strony huty, dzięki czemu mogliby tam stawiać auta ich właściciele przyjeżdżający spoza Warszawy, przesiadający się w metro i dojeżdżający do pracy w centrum stolicy - mówi wiceburmistrz Grzegorz Pietruczuk. Zanim to nastąpi, tymczasowo zorganizowano parking na 90 samochodów przy stacji Wawrzyszew, od strony Młocin.

Burmistrz ma sporo argumentów: parking uwolniłby od stojących samochodów dochodzące do Kasprowicza ulice. Przede wszystkim Lindego. - Zabierzemy się za to jednak dopiero wówczas, kiedy zostanie zakończona budowa ulicy Reymonta, rozpoczęta w tym roku. Do tej pory trwała przebudowa Kasprowicza, teraz zajęliśmy się naszą drugą główną ulicą. Reymonta zostanie zakończona w trzecim kwartale przyszłego roku. Starania o parking z prawdziwego zdarzenia podejmiemy na pewno odpowiednio wcześniej - obiecuje Grzegorz Pietruczuk.

Budowa odcinka Reymonta, aż do Kasprowicza właśnie, ma kosztować Bielany 7 mln zł.

- Parking w tym miejscu bardzo by się przydał. Przestrzeń pomiędzy jezdniami Kasprowicza ma duży potencjał. Biorąc pod uwagę, że samochody byłyby ustawione prostopadle do jezdni i można byłoby obok siebie wytyczyć dwa miejsca parkingowe, to na odcinku mierzącym 250 metrów mogłoby stawać nawet 200 pojazdów - szacuje Wojciech Tumasz ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji, radny Białołęki.

mac

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (18)

# eRDe

24.10.2013 20:09

Czy naprawdę całe Bielany mają zostać rozjeżdżone przez samochody?
Coraz ciężej się żyje w kiedyś cichej i spokojnej dzielnicy.

# z Wawrzyszewa

24.10.2013 21:11

#eRDe napisał(a) 24.10.2013 20:09
Czy naprawdę całe Bielany mają zostać rozjeżdżone przez samochody?
Coraz ciężej się żyje w kiedyś cichej i spokojnej dzielnicy.

Taki los okolic metra, ale pomysl mi sie podoba.

# abcd

25.10.2013 07:15

dajcie płyty z otworami, pogodzicie trawniki z parkingami dla samochodów

REKLAMA

# bbb

25.10.2013 08:59

To w interesie Białołęki jest , aby powstały parkingi . Jako mieszkaniec Bielan chcę aby Bielany pozostały zielone i będziemy walczyć o każdy nawet mały trawnik.Po to powstał największy węzeł komunikacyjny Młociny , aby pasażerowie w tym miejscu przesiadali się z tramwajów i autobusów do metra.

# R17

25.10.2013 10:48

Parking ok można przemyśleć, bo problem jest i tupanie nogą ja się nie zgadzam aut wjeżdżających nie zatrzyma.
Ale stwierdzenie "Miejsc zielonych na Bielanach nie brakuje, więc kolejny trawnik niczego nie wniesie". Ludzie skąd wy się bierzecie?

# ,,,

25.10.2013 11:15

Lepszy taki parking aniżeli uporczywe rozjeżdżanie trawników na Lindego i okolicach.

REKLAMA

# pawel

25.10.2013 11:33

zgadzam się z powyższymi uwagami! nie jesteśmy parkingiem dla Białołeki i Łomianek! Bielany są zielone i niech takie pozostaną! "ciekawa" jest postawa władz naszej dzielnicy...w czyim interesie w tym momencie występują prezentując takie stanowisko?

# J Madrjas

25.10.2013 11:37

bzdura. parking od niczego nie uwolni. będzie więcej miejsc - przyjedzie więcej samochodów. i problem pozostanie, a dojdą kolejne - spalin, hałasu, korków.
Zyska kilkudziesięciu kierowców z Łomianek i Izabelina, którzy zaparkują na nowych miejscach, a stracą mieszkańcy - widok (jeśli powstanie piętrowy, to cały ład przestrzenny ulicy o kant d. potłuc), przestrzeń, chodnik, ciszę i spokój, zieleń. I tego chce dzielnica? Tego chcą sami mieszkańcy?

# Ratym

25.10.2013 14:48

Spaceruję często po Bielanach, jest tam masa zieleni, drzew i alej spacerowych. Te nad metrem są akurat najmniej przyjazne. Ale ten parking mogli zrobić z płyt przepuszczających trewe.

REKLAMA

# cycu

25.10.2013 18:57

No tak zwałka ,Byś ,teraz parkingi jeszcze nasrajta i można jechać metrem do Warszawy.... hołoto

# cycu

25.10.2013 18:59

No tak zwałka ,Byś ,teraz parkingi jeszcze zróbta kupę i można jechać metrem do Warszawy.... hołoto

# bielanin

25.10.2013 19:33

A dlaczego park&ride ?Jeśli już zbudować parkingi to płatne.
I tak musisz zapłacić w centrum za parkowanie,ale zaoszczędzasz na dojeździe.
Uważam ,że jest to dobry pomysł na budżet dla gminy.Coś za coś.

REKLAMA

# Invent

25.10.2013 19:56

Park & Ride są przecież płatne. W ramach WKM lub za bilet całodobowy

# Mieszkaniec Bielan

26.10.2013 23:34

Cytowany w artykule pan Krzysztof nie jest raczej mieszkańcem Bielan lub też nie rozumie, o czym mówi. Brakuje słów.
Zgadzam się natomiast z opiniami, że taki parking nie zmieni zupełnie nic. Powstał już bowiem swoisty Park&Ride na małych uliczkach, jak Twardowska, Karska, Lesznowolska. Osiedle domków codziennie ok. południa jest usłane samochodami o rejestracjach z całej Polski - nawet na całej szerokości chodników czy tuż za znakami B-36... Niejednokrotnie zdarzało już się, że nie było możliwości przejść chodnikiem, wyjechać z podwórka, a czasem samochody stawiane były już na samym skrzyżowaniu (Lesznowolska x Twardowska).
Wypowiedzi radnych, akceptacja traktowania naszej dzielnicy jako ogólnomiejskiego parkingu oraz fakt, że przystano na obniżenie częstotliwości linii 17 (tu odbyło się to w dodatku "po cichu"), 121, 156, a teraz likwidację przystanku Twardowska, świadczą o ich stosunku do Bielan. Nie było jeszcze sytuacji, w której burmistrz czy radni broniliby naszych interesów.
Jeżeli potrzeba więcej miejsc, to proszę sobie nadbudowywać P&R Młociny, bo projekt zakładał taką możliwość (nie wiem czy o jeden poziom, czy więcej). Nie planowano jednak uczynienia z Bielan placu parkingowego o rozmiarach znanych z amerykańskich centrów handlowych. Czy wszystko musi tu iść w tak dziwną stronę?
PS. Reymonta chyba też budowana jest tylko po to, by łatwiej było dojechać do parkingu zwanego przez mieszkańców ulicą Lindego. O motywacjach dla budowy Sacharowa i jej skutkach nie ma co pisać.

# Rafał

27.10.2013 19:01

Zbudujmy alejkę spacerową, tak jak zrobiono w okolicy stacji Stare Bielany.
Dość parkingów! W Warszawie jest komunikacji miejska.

REKLAMA

# jackaroo

30.10.2013 11:19

Poszerzanie Kasprowicza już było pomyłką (niby jak światła co 500 metrów mają rozładować ruch?), a na kolejny beton w dzielnicy nie mam ochoty.

# byly mieszkaniec bielan

22.11.2013 14:06

Temat trawnika pomiędzy jezdniami Kasprowicza był już nie raz poruszany na sesjach samorządu, ale jest mnóstwo ludzi typu "bbb" którzy mówią "ja tu mieszkam od zawsze i nie było parkingów i nie chcę parkingów. Nie bo nie. Tylko jaki jest sens spacerowania po trawniku pomiędzy jezdniami ruchliwej ulicy i wdychania spalin ? Od tego są parki, np. Lasek Lindego obok. Nie dajmy się zwariować, teren pomiędzy jezdniami Kasprowicza jest wręcz idealny na parking i przecież jest polityka miasta żeby przesiadać sie do metra to trzeba gdzieś parkować ten samochód. Bez tego parkingu obstawione są wszystkie małe uliczki - czy to jest związanie dla bbb" ?
Czasami tak niewielkie inwestycje jak wyłożenie klepiska jakimkolwiek utwardzeniem mogłoby rozwiązać duże problemy.

 greg76

16.03.2014 19:09

Co za bzdury!!! Powinniśmy walczyć o każdy kawałek zieleni! Miasto jest dla ludzi, a nie dla samochodów. "Miejsc zielonych na Bielanach nie brakuje, więc kolejny trawnik niczego nie wniesie". "Ja bym zbudował miejsca parkingowe od Młocin do Słodowca, a w pierwszej kolejności i jak najszybciej pomiędzy trzema pierwszymi stacjami, gdzie teraz jest plac budowy" Co za osioł!!!!!!!!!

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024