REKLAMA

Bielany

drogi »

 

Zbudujmy park&ride na trawnikach między stacjami metra

  24 października 2013

alt='Zbudujmy park&ride na trawnikach między stacjami metra'

Pomiędzy stacjami metra Wawrzyszew i Stare Bielany mamy teraz pokaźnych rozmiarów klepisko. W tym miejscu planowany jest... trawnik. - A przecież to idealne miejsce na parking typu P+R - twierdzą kierowcy. Taki na 90 miejsc właśnie powstał po drugiej stronie stacji Wawrzyszew, ale miejsca jest jeszcze mnóstwo. Na kilkaset samochodów.

REKLAMA

- Wzdłuż prawie całej ulicy Kasprowicza stoją samochody - na jezdni, bo na chodnikach nie ma miejsca. Co z tego, że Kasprowicza jest teraz dwukierunkowa, skoro i tak są korki, bo jadący muszą wymijać parkujących? Jeżdżę tędy codziennie, więc wiem dobrze, o czym mówię. Na szczęście za to parkowanie nie ma mandatów, ale problem niewątpliwie jest - stwierdza pan Krzysztof, mieszkaniec Bielan.

- Miejsc zielonych na Bielanach nie brakuje, więc kolejny trawnik niczego nie wniesie - dodaje na koniec. - Przestrzeń pomiędzy jezdniami Kasprowicza to idealne miejsce na parking P+R, dzięki któremu małe uliczki Bielan nie byłyby być może wiecznie zastawione. Ja bym zbudował miejsca parkingowe od Młocin do Słodowca, a w pierwszej kolejności i jak najszybciej pomiędzy trzema pierwszymi stacjami, gdzie teraz jest plac budowy - podsumowuje. Na odcinku mierzącym 250 metrów mogłoby stawać 200 pojazdów - szacuje Wojciech Tumasz.

Podobnego zdania zdają się być władze dzielnicy. - Nie jest tak, że pomiędzy tymi stacjami planujemy tereny zielone. Myślimy o zorganizowaniu tam miejsc parkingowych. A tak naprawdę chcielibyśmy wystąpić do władz miasta o zgodę na wybudowanie parkingu typu park&ride - od strony huty, dzięki czemu mogliby tam stawiać auta ich właściciele przyjeżdżający spoza Warszawy, przesiadający się w metro i dojeżdżający do pracy w centrum stolicy - mówi wiceburmistrz Grzegorz Pietruczuk. Zanim to nastąpi, tymczasowo zorganizowano parking na 90 samochodów przy stacji Wawrzyszew, od strony Młocin.

Burmistrz ma sporo argumentów: parking uwolniłby od stojących samochodów dochodzące do Kasprowicza ulice. Przede wszystkim Lindego. - Zabierzemy się za to jednak dopiero wówczas, kiedy zostanie zakończona budowa ulicy Reymonta, rozpoczęta w tym roku. Do tej pory trwała przebudowa Kasprowicza, teraz zajęliśmy się naszą drugą główną ulicą. Reymonta zostanie zakończona w trzecim kwartale przyszłego roku. Starania o parking z prawdziwego zdarzenia podejmiemy na pewno odpowiednio wcześniej - obiecuje Grzegorz Pietruczuk.

Budowa odcinka Reymonta, aż do Kasprowicza właśnie, ma kosztować Bielany 7 mln zł.

- Parking w tym miejscu bardzo by się przydał. Przestrzeń pomiędzy jezdniami Kasprowicza ma duży potencjał. Biorąc pod uwagę, że samochody byłyby ustawione prostopadle do jezdni i można byłoby obok siebie wytyczyć dwa miejsca parkingowe, to na odcinku mierzącym 250 metrów mogłoby stawać nawet 200 pojazdów - szacuje Wojciech Tumasz ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji, radny Białołęki.

mac

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (18)

# eRDe

24.10.2013 20:09

Czy naprawdę całe Bielany mają zostać rozjeżdżone przez samochody?
Coraz ciężej się żyje w kiedyś cichej i spokojnej dzielnicy.

# z Wawrzyszewa

24.10.2013 21:11

#eRDe napisał(a) 24.10.2013 20:09
Czy naprawdę całe Bielany mają zostać rozjeżdżone przez samochody?
Coraz ciężej się żyje w kiedyś cichej i spokojnej dzielnicy.

Taki los okolic metra, ale pomysl mi sie podoba.

# abcd

25.10.2013 07:15

dajcie płyty z otworami, pogodzicie trawniki z parkingami dla samochodów

REKLAMA

# bbb

25.10.2013 08:59

To w interesie Białołęki jest , aby powstały parkingi . Jako mieszkaniec Bielan chcę aby Bielany pozostały zielone i będziemy walczyć o każdy nawet mały trawnik.Po to powstał największy węzeł komunikacyjny Młociny , aby pasażerowie w tym miejscu przesiadali się z tramwajów i autobusów do metra.

# R17

25.10.2013 10:48

Parking ok można przemyśleć, bo problem jest i tupanie nogą ja się nie zgadzam aut wjeżdżających nie zatrzyma.
Ale stwierdzenie "Miejsc zielonych na Bielanach nie brakuje, więc kolejny trawnik niczego nie wniesie". Ludzie skąd wy się bierzecie?

# ,,,

25.10.2013 11:15

Lepszy taki parking aniżeli uporczywe rozjeżdżanie trawników na Lindego i okolicach.

REKLAMA

# pawel

25.10.2013 11:33

zgadzam się z powyższymi uwagami! nie jesteśmy parkingiem dla Białołeki i Łomianek! Bielany są zielone i niech takie pozostaną! "ciekawa" jest postawa władz naszej dzielnicy...w czyim interesie w tym momencie występują prezentując takie stanowisko?

# J Madrjas

25.10.2013 11:37

bzdura. parking od niczego nie uwolni. będzie więcej miejsc - przyjedzie więcej samochodów. i problem pozostanie, a dojdą kolejne - spalin, hałasu, korków.
Zyska kilkudziesięciu kierowców z Łomianek i Izabelina, którzy zaparkują na nowych miejscach, a stracą mieszkańcy - widok (jeśli powstanie piętrowy, to cały ład przestrzenny ulicy o kant d. potłuc), przestrzeń, chodnik, ciszę i spokój, zieleń. I tego chce dzielnica? Tego chcą sami mieszkańcy?

# Ratym

25.10.2013 14:48

Spaceruję często po Bielanach, jest tam masa zieleni, drzew i alej spacerowych. Te nad metrem są akurat najmniej przyjazne. Ale ten parking mogli zrobić z płyt przepuszczających trewe.

REKLAMA

# cycu

25.10.2013 18:57

No tak zwałka ,Byś ,teraz parkingi jeszcze nasrajta i można jechać metrem do Warszawy.... hołoto

# cycu

25.10.2013 18:59

No tak zwałka ,Byś ,teraz parkingi jeszcze zróbta kupę i można jechać metrem do Warszawy.... hołoto

# bielanin

25.10.2013 19:33

A dlaczego park&ride ?Jeśli już zbudować parkingi to płatne.
I tak musisz zapłacić w centrum za parkowanie,ale zaoszczędzasz na dojeździe.
Uważam ,że jest to dobry pomysł na budżet dla gminy.Coś za coś.

REKLAMA

# Invent

25.10.2013 19:56

Park & Ride są przecież płatne. W ramach WKM lub za bilet całodobowy

# Mieszkaniec Bielan

26.10.2013 23:34

Cytowany w artykule pan Krzysztof nie jest raczej mieszkańcem Bielan lub też nie rozumie, o czym mówi. Brakuje słów.
Zgadzam się natomiast z opiniami, że taki parking nie zmieni zupełnie nic. Powstał już bowiem swoisty Park&Ride na małych uliczkach, jak Twardowska, Karska, Lesznowolska. Osiedle domków codziennie ok. południa jest usłane samochodami o rejestracjach z całej Polski - nawet na całej szerokości chodników czy tuż za znakami B-36... Niejednokrotnie zdarzało już się, że nie było możliwości przejść chodnikiem, wyjechać z podwórka, a czasem samochody stawiane były już na samym skrzyżowaniu (Lesznowolska x Twardowska).
Wypowiedzi radnych, akceptacja traktowania naszej dzielnicy jako ogólnomiejskiego parkingu oraz fakt, że przystano na obniżenie częstotliwości linii 17 (tu odbyło się to w dodatku "po cichu"), 121, 156, a teraz likwidację przystanku Twardowska, świadczą o ich stosunku do Bielan. Nie było jeszcze sytuacji, w której burmistrz czy radni broniliby naszych interesów.
Jeżeli potrzeba więcej miejsc, to proszę sobie nadbudowywać P&R Młociny, bo projekt zakładał taką możliwość (nie wiem czy o jeden poziom, czy więcej). Nie planowano jednak uczynienia z Bielan placu parkingowego o rozmiarach znanych z amerykańskich centrów handlowych. Czy wszystko musi tu iść w tak dziwną stronę?
PS. Reymonta chyba też budowana jest tylko po to, by łatwiej było dojechać do parkingu zwanego przez mieszkańców ulicą Lindego. O motywacjach dla budowy Sacharowa i jej skutkach nie ma co pisać.

# Rafał

27.10.2013 19:01

Zbudujmy alejkę spacerową, tak jak zrobiono w okolicy stacji Stare Bielany.
Dość parkingów! W Warszawie jest komunikacji miejska.

REKLAMA

# jackaroo

30.10.2013 11:19

Poszerzanie Kasprowicza już było pomyłką (niby jak światła co 500 metrów mają rozładować ruch?), a na kolejny beton w dzielnicy nie mam ochoty.

# byly mieszkaniec bielan

22.11.2013 14:06

Temat trawnika pomiędzy jezdniami Kasprowicza był już nie raz poruszany na sesjach samorządu, ale jest mnóstwo ludzi typu "bbb" którzy mówią "ja tu mieszkam od zawsze i nie było parkingów i nie chcę parkingów. Nie bo nie. Tylko jaki jest sens spacerowania po trawniku pomiędzy jezdniami ruchliwej ulicy i wdychania spalin ? Od tego są parki, np. Lasek Lindego obok. Nie dajmy się zwariować, teren pomiędzy jezdniami Kasprowicza jest wręcz idealny na parking i przecież jest polityka miasta żeby przesiadać sie do metra to trzeba gdzieś parkować ten samochód. Bez tego parkingu obstawione są wszystkie małe uliczki - czy to jest związanie dla bbb" ?
Czasami tak niewielkie inwestycje jak wyłożenie klepiska jakimkolwiek utwardzeniem mogłoby rozwiązać duże problemy.

 greg76

16.03.2014 19:09

Co za bzdury!!! Powinniśmy walczyć o każdy kawałek zieleni! Miasto jest dla ludzi, a nie dla samochodów. "Miejsc zielonych na Bielanach nie brakuje, więc kolejny trawnik niczego nie wniesie". "Ja bym zbudował miejsca parkingowe od Młocin do Słodowca, a w pierwszej kolejności i jak najszybciej pomiędzy trzema pierwszymi stacjami, gdzie teraz jest plac budowy" Co za osioł!!!!!!!!!

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

City Break
City Break

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy