REKLAMA

Bielany

drogi »

 

Dajcie żyć! Nie poszerzajcie Pułkowej!

  28 kwietnia 2014

alt='Dajcie żyć! Nie poszerzajcie Pułkowej!'
Skrzyżowanie Pułkowej z Muzealną i Heroldów

Mieszkańcy nie chcą poszerzania Pułkowej, a taki pomysł ma Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Został on zaopiniowany negatywnie przez dzielnicową komisję architektury i ochrony środowiska. - To mogłoby bardzo opóźnić budowę trasy S7 - uważa jej przewodnicząca Ilona Soja-Kozłowska.

REKLAMA

Budowa trasy S7 nie wystartuje wcześniej niż w 2016 roku. Na razie trwa zbieranie i analizowanie dokumentów. Zanim dojdzie do rozpoczęcia budowy GDDKiA przedstawiła pomysł poszerzenia Pułkowej - ulicy strategicznej dla Młocin, a także Łomianek, o jeden pas w każdą stronę, nadanie jej statusu drogi ekspresowej, zlikwidowanie przejść dla pieszych i wprowadzenie innych, pomniejszych zmian. Można byłoby też zapomnieć o lewoskrętach, o które mieszkańcy dzielnie walczyli. Bez ich opinii trudno jednak o realizację takiego przedsięwzięcia. Wypada więc liczyć, że pomysłodawcy takie opinie uwzględnią.

- Nie chcemy tworzenia alternatywnego wyjazdu z Warszawy dla trasy S7. Ten pomysł jest szkodliwy dla mieszkańców. GDDKiA może starać się o wydanie pozwoleń i jeżeli je uzyska, to może realizować plany. Stanowisko nasze oraz komisji to tylko opinia. Niemniej, poszerzenie Pułkowej nie jest zgodne z wolą mieszkańców - uważa Mira Kantor-Pikus, przewodnicząca Samorządu Mieszkańców Młocin.

- Koncepcja GDDKiA ma wiele negatywnych aspektów. Teoretyczne usprawnienie wyjazdu z Warszawy miałoby stanowić alternatywę dla S7, ale tylko chwilową. Zlikwidowane zostałyby przejścia, musiałoby się postawić ekrany dźwiękoszczelne, co spowodowałoby podzielenie Młocin i odcięcie mieszkańców domków jednorodzinnych od infrastruktury sklepowej czy innych usług. Gdyby z Pułkowej zrobić drogę ekspresową, to co z ruchem tranzytowym? Przez Wisłostradę wjechałby do centrum miasta. Proponujemy przeznaczyć te niemałe pieniądze na inne, bardziej potrzebne miejskie inwestycje drogowe, na przykład dokończenie trasy mostu Skłodowskiej-Curie - mówi Ilona Soja-Kozłowska.

- Obecnie analizowane są wstępne założenia, które przewidują usprawnienie ruchu w Łomiankach, m.in. poprzez zamianę przejść dla pieszych w poziomie drogi na kładki nad trasą oraz uporządkowanie układu dróg biegnących wzdłuż drogi krajowej nr 7. Bliższe szczegóły będzie można wskazać po wypracowaniu konkretnych rozwiązań - mówi rzeczniczka GDDKiA Małgorzata Tarnowska. Faktycznie oznacza to zagrożenie dla lewoskrętów - w Heroldów, Farysa czy w Dzierżoniowską.

A co z Łomiankami? GDDKiA nie chce spotykać się z mieszkańcami Łomianek.

Tymczasem trasa S7 żywo interesuje także ich. I o ile swoje racje chętnie przedstawiliby Generalnej Dyrekcji, to takiej możliwości w bezpośrednim spotkaniu nie mają. I nie będą mieli, ponieważ GDDKiA twierdzi, że obecność jej przedstawicieli na zebraniach jest nieuzasadniona. W piśmie do wiceburmistrza Piotra Rusieckiego zastępca dyrektora ds. inwestycji w GDDKiA Tomasz Kwieciński wyjaśnia, że obecnie Dyrekcja rozpatruje warianty rozwiązań połączeń trasy z Kolejową, by zwiększyć płynność i bezpieczeństwo ruchu. Ma to zaowocować stworzeniem koncepcji programowej, zawierającej możliwą do zrealizowania rozbudowę Kolejowej i Wiślanej. Dopóki takich materiałów nie ma, "udział przedstawicieli GDDKiA w spotkaniach z mieszkańcami Łomianek wydaje się nieuzasadniony" - pisze wicedyrektor Kwieciński.

mac, (wt)

 

REKLAMA

Komentarze (7)

# dajan55

29.04.2014 13:58

To jest bardzo dobry pomysł !!!. Przecież mieszkańcy (ci sami) nigdy nie pozwolą na wybudowanie nowego przebiegu S7 - tak że trzeba ułatwić przejazd na tym odcinku (który również jest obwodnicą ). Dajcie żyć ? - dajcie PRZEJECHAĆ !!!. Albo nibyekologom Łomianki powinni podziękować !!!

# BabaJ

29.04.2014 14:44

A ja poproszę o postawienie wzdłóż ul. Pułkowej eleganckich ekranów półokrągłych takich jak ma wylotówka na Bródnie, to będą dwie korzyści jednoczeście, mieszkańcom Łomianek zapewni się ciszę, a kierowcom oszczędzi widoku małomiasteczkowej architektury biznesowej (czytaj: hurtowni mydła i powidłai) oraz widoku billboardów na które jak widać nie ma siły a ich liczba i rozmiary rosną każdego miesiąca w postępie geometrycznym.

# ...

29.04.2014 20:53

To i tak absurdalny pomysł. Zanmi GDDKIA uzyska niezbędne pozwolenia na tą przebudowę to S7 będzie istniała.

REKLAMA

# Jarząbek

29.04.2014 23:28

Dyrektor Kwieciński - niech żyje!

# Księżycowy

02.05.2014 22:42

Misie zejdźcie z drzewa,najlepiej przyjmijcie pozycję pionową....
(jak mawiał mój profesor od matematyki )
Po pierwsze , primo -mieszkańcom wcale nie zależy na poszerzeniu Pułkowej,tylko misiom przyjezdnym,bo to oni stoją w gigantycznych korkach...
po drugie ,primo -mieszkańcom bardzo zależy na S7,ponieważ przyjezdni i przejezdni korkują nam lokalne ulice. Żeby nie być gołosłownym zapraszam na przeprawę przez most Północny o godz. 16 .
PROBLEM W TYM,ŻE NA RAZIE DO 2016 BĘDĄ BUDOWAĆ POŁUDNIOWĄ OBWODNICĘ A NASTĘPNIE WSCHODNIĄ ZAMYKAJĄCĄ PIERŚCIEŃ WARSZAWY I TO JEST PRIORYTET WŁADZ...
A NIE WIEM CZY SZANOWNI FORUMOWICZE ZDAJĄ SOBIE SPRAWĘ ,ŻE PO 2020 R KOŃCZĄ SIĘ DOTACJE Z UNII JEWROPEJSKIEJ DLA POLSKI MIĘDZY INNYMI NA DROGI...
Także S7 wcale może nie powstać,a do Gdańska zapraszam przez Stryków.

# Wudu

04.05.2014 19:20

'Po pierwsze , primo -mieszkańcom wcale nie zależy na poszerzeniu Pułkowej'
No raczej. Tyle że to Łomianki są przyczyną korków na wylotówce z Warszawy a nie Warszawa przyczyną zakłócania spokoju mieszkańcom uroczych Łomianek. Ktoś tu myli priorytety. Dodatkowo matołki wymyśliły sobie lotnisko w Modlinie ale nie pomyślały jak tam dojechać, efekty już są odczuwalne a będzie jeszcze gorzej. Na S7 nie ma co liczyć w najbliższych latach więc trzeba ratować sytuację kładkami i likwidacją wjazdów z polnych uliczek. Sory, ale takie są realia i nikt tu nie będzie pytał o zdanie mieszkańców Łomianek.

REKLAMA

# FAN URBANISTY

06.05.2014 12:53

Przebudowa jest konieczna ...ale pod pewnymi zasadami.Nie dla drogi expresowej.Ona ma powstać gdzie indziej.
Od 40 lat na Młocinach nic się nie zmienilo pod względem organizacji ruchu.Trzeba skorzystać z szansy i poprawić istniejące drogi do potrzeb nowych Młocin ,pełnych bloków i nowych domów.Z inwestycji drogowych zastałem tylko upiorne wysepki niszczące zawieszenie i znaki zakazu.To nie opanuje wzmorzonego ruchu po osiedlu.Przestańmy ciągle mówić Nie .Stawiajmy warunki przebudowy i wręcz jej żądajmy !!! Inżynierowie organizacji ruch mogą zrobić tutaj wiele... Trzeba tylko
chcieć. Większość z nas wiedziala że kupuje działki lub domy w stolicy a nie na wsi.Tuż obok drogi szybkiego ruchu.Opracowywany plan to koszmar Pana Urbanisty który przez lata przesuwa skrzyżowanie jak na jednym z polskich filmów jezioro. Szczerze nic nie robi i drwi z naszych Młocin,korzystająć z butności na zebraniach gdzie wszystko jesty oprotestowywane.Projektuje skrzyżowanie pod koniec wzniesienia na Pułkowej co zakrawa na żart a nikt nie reaguje na to.Brak zagospodarowania planu na Tej cześci Młocin od 2004 roku....Żenada,zwątpiłem.....jak mówi moj kolega To jest Polska.Koszmar jak na tym zdjęciu powyżej....ale po co zmiany.Łomianki i tak chcą zmian na Pułkowej ,takie jest zdanie burmistrza.Na proteście było może z 50 osób na sali.A mieszka ze 1o-15 tys ludzi/zameldowanych i nie/ Ja mieszkam tu i chcę zmian dla Młocin nie dla siebie.Pozdr.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA