REKLAMA

Bielany

drogi »

 

Dajcie żyć! Nie poszerzajcie Pułkowej!

  28 kwietnia 2014

alt='Dajcie żyć! Nie poszerzajcie Pułkowej!'
Skrzyżowanie Pułkowej z Muzealną i Heroldów

Mieszkańcy nie chcą poszerzania Pułkowej, a taki pomysł ma Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Został on zaopiniowany negatywnie przez dzielnicową komisję architektury i ochrony środowiska. - To mogłoby bardzo opóźnić budowę trasy S7 - uważa jej przewodnicząca Ilona Soja-Kozłowska.

REKLAMA

Budowa trasy S7 nie wystartuje wcześniej niż w 2016 roku. Na razie trwa zbieranie i analizowanie dokumentów. Zanim dojdzie do rozpoczęcia budowy GDDKiA przedstawiła pomysł poszerzenia Pułkowej - ulicy strategicznej dla Młocin, a także Łomianek, o jeden pas w każdą stronę, nadanie jej statusu drogi ekspresowej, zlikwidowanie przejść dla pieszych i wprowadzenie innych, pomniejszych zmian. Można byłoby też zapomnieć o lewoskrętach, o które mieszkańcy dzielnie walczyli. Bez ich opinii trudno jednak o realizację takiego przedsięwzięcia. Wypada więc liczyć, że pomysłodawcy takie opinie uwzględnią.

- Nie chcemy tworzenia alternatywnego wyjazdu z Warszawy dla trasy S7. Ten pomysł jest szkodliwy dla mieszkańców. GDDKiA może starać się o wydanie pozwoleń i jeżeli je uzyska, to może realizować plany. Stanowisko nasze oraz komisji to tylko opinia. Niemniej, poszerzenie Pułkowej nie jest zgodne z wolą mieszkańców - uważa Mira Kantor-Pikus, przewodnicząca Samorządu Mieszkańców Młocin.

- Koncepcja GDDKiA ma wiele negatywnych aspektów. Teoretyczne usprawnienie wyjazdu z Warszawy miałoby stanowić alternatywę dla S7, ale tylko chwilową. Zlikwidowane zostałyby przejścia, musiałoby się postawić ekrany dźwiękoszczelne, co spowodowałoby podzielenie Młocin i odcięcie mieszkańców domków jednorodzinnych od infrastruktury sklepowej czy innych usług. Gdyby z Pułkowej zrobić drogę ekspresową, to co z ruchem tranzytowym? Przez Wisłostradę wjechałby do centrum miasta. Proponujemy przeznaczyć te niemałe pieniądze na inne, bardziej potrzebne miejskie inwestycje drogowe, na przykład dokończenie trasy mostu Skłodowskiej-Curie - mówi Ilona Soja-Kozłowska.

- Obecnie analizowane są wstępne założenia, które przewidują usprawnienie ruchu w Łomiankach, m.in. poprzez zamianę przejść dla pieszych w poziomie drogi na kładki nad trasą oraz uporządkowanie układu dróg biegnących wzdłuż drogi krajowej nr 7. Bliższe szczegóły będzie można wskazać po wypracowaniu konkretnych rozwiązań - mówi rzeczniczka GDDKiA Małgorzata Tarnowska. Faktycznie oznacza to zagrożenie dla lewoskrętów - w Heroldów, Farysa czy w Dzierżoniowską.

A co z Łomiankami? GDDKiA nie chce spotykać się z mieszkańcami Łomianek.

Tymczasem trasa S7 żywo interesuje także ich. I o ile swoje racje chętnie przedstawiliby Generalnej Dyrekcji, to takiej możliwości w bezpośrednim spotkaniu nie mają. I nie będą mieli, ponieważ GDDKiA twierdzi, że obecność jej przedstawicieli na zebraniach jest nieuzasadniona. W piśmie do wiceburmistrza Piotra Rusieckiego zastępca dyrektora ds. inwestycji w GDDKiA Tomasz Kwieciński wyjaśnia, że obecnie Dyrekcja rozpatruje warianty rozwiązań połączeń trasy z Kolejową, by zwiększyć płynność i bezpieczeństwo ruchu. Ma to zaowocować stworzeniem koncepcji programowej, zawierającej możliwą do zrealizowania rozbudowę Kolejowej i Wiślanej. Dopóki takich materiałów nie ma, "udział przedstawicieli GDDKiA w spotkaniach z mieszkańcami Łomianek wydaje się nieuzasadniony" - pisze wicedyrektor Kwieciński.

mac, (wt)

 

REKLAMA

Komentarze (7)

# dajan55

29.04.2014 13:58

To jest bardzo dobry pomysł !!!. Przecież mieszkańcy (ci sami) nigdy nie pozwolą na wybudowanie nowego przebiegu S7 - tak że trzeba ułatwić przejazd na tym odcinku (który również jest obwodnicą ). Dajcie żyć ? - dajcie PRZEJECHAĆ !!!. Albo nibyekologom Łomianki powinni podziękować !!!

# BabaJ

29.04.2014 14:44

A ja poproszę o postawienie wzdłóż ul. Pułkowej eleganckich ekranów półokrągłych takich jak ma wylotówka na Bródnie, to będą dwie korzyści jednoczeście, mieszkańcom Łomianek zapewni się ciszę, a kierowcom oszczędzi widoku małomiasteczkowej architektury biznesowej (czytaj: hurtowni mydła i powidłai) oraz widoku billboardów na które jak widać nie ma siły a ich liczba i rozmiary rosną każdego miesiąca w postępie geometrycznym.

# ...

29.04.2014 20:53

To i tak absurdalny pomysł. Zanmi GDDKIA uzyska niezbędne pozwolenia na tą przebudowę to S7 będzie istniała.

REKLAMA

# Jarząbek

29.04.2014 23:28

Dyrektor Kwieciński - niech żyje!

# Księżycowy

02.05.2014 22:42

Misie zejdźcie z drzewa,najlepiej przyjmijcie pozycję pionową....
(jak mawiał mój profesor od matematyki )
Po pierwsze , primo -mieszkańcom wcale nie zależy na poszerzeniu Pułkowej,tylko misiom przyjezdnym,bo to oni stoją w gigantycznych korkach...
po drugie ,primo -mieszkańcom bardzo zależy na S7,ponieważ przyjezdni i przejezdni korkują nam lokalne ulice. Żeby nie być gołosłownym zapraszam na przeprawę przez most Północny o godz. 16 .
PROBLEM W TYM,ŻE NA RAZIE DO 2016 BĘDĄ BUDOWAĆ POŁUDNIOWĄ OBWODNICĘ A NASTĘPNIE WSCHODNIĄ ZAMYKAJĄCĄ PIERŚCIEŃ WARSZAWY I TO JEST PRIORYTET WŁADZ...
A NIE WIEM CZY SZANOWNI FORUMOWICZE ZDAJĄ SOBIE SPRAWĘ ,ŻE PO 2020 R KOŃCZĄ SIĘ DOTACJE Z UNII JEWROPEJSKIEJ DLA POLSKI MIĘDZY INNYMI NA DROGI...
Także S7 wcale może nie powstać,a do Gdańska zapraszam przez Stryków.

# Wudu

04.05.2014 19:20

'Po pierwsze , primo -mieszkańcom wcale nie zależy na poszerzeniu Pułkowej'
No raczej. Tyle że to Łomianki są przyczyną korków na wylotówce z Warszawy a nie Warszawa przyczyną zakłócania spokoju mieszkańcom uroczych Łomianek. Ktoś tu myli priorytety. Dodatkowo matołki wymyśliły sobie lotnisko w Modlinie ale nie pomyślały jak tam dojechać, efekty już są odczuwalne a będzie jeszcze gorzej. Na S7 nie ma co liczyć w najbliższych latach więc trzeba ratować sytuację kładkami i likwidacją wjazdów z polnych uliczek. Sory, ale takie są realia i nikt tu nie będzie pytał o zdanie mieszkańców Łomianek.

REKLAMA

# FAN URBANISTY

06.05.2014 12:53

Przebudowa jest konieczna ...ale pod pewnymi zasadami.Nie dla drogi expresowej.Ona ma powstać gdzie indziej.
Od 40 lat na Młocinach nic się nie zmienilo pod względem organizacji ruchu.Trzeba skorzystać z szansy i poprawić istniejące drogi do potrzeb nowych Młocin ,pełnych bloków i nowych domów.Z inwestycji drogowych zastałem tylko upiorne wysepki niszczące zawieszenie i znaki zakazu.To nie opanuje wzmorzonego ruchu po osiedlu.Przestańmy ciągle mówić Nie .Stawiajmy warunki przebudowy i wręcz jej żądajmy !!! Inżynierowie organizacji ruch mogą zrobić tutaj wiele... Trzeba tylko
chcieć. Większość z nas wiedziala że kupuje działki lub domy w stolicy a nie na wsi.Tuż obok drogi szybkiego ruchu.Opracowywany plan to koszmar Pana Urbanisty który przez lata przesuwa skrzyżowanie jak na jednym z polskich filmów jezioro. Szczerze nic nie robi i drwi z naszych Młocin,korzystająć z butności na zebraniach gdzie wszystko jesty oprotestowywane.Projektuje skrzyżowanie pod koniec wzniesienia na Pułkowej co zakrawa na żart a nikt nie reaguje na to.Brak zagospodarowania planu na Tej cześci Młocin od 2004 roku....Żenada,zwątpiłem.....jak mówi moj kolega To jest Polska.Koszmar jak na tym zdjęciu powyżej....ale po co zmiany.Łomianki i tak chcą zmian na Pułkowej ,takie jest zdanie burmistrza.Na proteście było może z 50 osób na sali.A mieszka ze 1o-15 tys ludzi/zameldowanych i nie/ Ja mieszkam tu i chcę zmian dla Młocin nie dla siebie.Pozdr.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break