Progi, pasy - usprawniony ruch na Młocinach
3 grudnia 2013
Młociny doczekały się w końcu nowej organizacji ruchu w najbardziej newralgicznych miejscach. Mieszkańcy już jednak oprotestowali progi zwalniające.
- Wcześniej ciągle były jakieś zastrzeżenia ze strony miejskiego inżyniera ruchu. Z kolei jak już ruszyły prace, pretensje zaczęli zgłaszać pojedynczy mieszkańcy, którym nie podobało się np. umiejscowienie progu. A przecież uwagi można było zgłaszać w określonym terminie i wtedy nikt tego nie robił. Wydaje się, że większość jest jednak zadowolona. Nowa organizacja ruchu poprawi bezpieczeństwo. Najważniejsze to pasy na rogu Królowej Jadwigi i Encyklopedycznej, co bardzo ułatwia dojście do szkoły. Generalnie jednak martwimy się, co dalej z Encyklopedyczną. Optymistyczne jest to, że po raz pierwszy od 14 lat jej przebudowa znalazła się w załączniku do budżetu na przyszły rok. Jednak kwota jest duża, bo 15 mln zł, i jest spore prawdopodobieństwo, że miasto będzie musiało te pieniądze "zaoszczędzić" - martwi się Zbigniew Klukowski, przewodniczący rady Samorządu Mieszkańców Młocin.
- Dodatkowo powstał chodnik pomiędzy Pasymską a końcem nowego osiedla, przez co jest problem z parkowaniem przy tej ulicy. No i zastanawiamy się, co z odcinkiem od AK Kampinos do Heroldów - dodaje.
Nowa organizacja ruchu na ulicach Młocin to oczywiście koszt nieporównanie mniejszy niż miliony, które trzeba przeznaczyć na inwestycję. Całość projektu powinna się zamknąć w 40 tys. zł. Większość prac już zakończono. Przykryte pokrowcami znaki drogowe czekają na oficjalnie odsłonięcie. Mieszkańcy oprotestowali dwa progi zwalniające na Królowej Jadwigi. Jak zostanie ustalone, czy je kłaść, czy też nie, to projekt zostanie dokończony.
- Jeden z tych protestów można uzasadnić, bo jest problem z kanalizacją. Drugi to raczej taki na zasadzie "nie, bo nie". To tylko trochę opóźni układanie progów - uważa Klukowski.
- Plan zakłada położenie na ulicach Królowej Jadwigi i Michaliny po pięć progów zwalniających. Projekt uwzględnia życzenia mieszkańców. Jeżeli chodzi o odcinek dawnej Encyklopedycznej, obecnie noszącym nazwę Książąt Mazowieckich, to mamy zapewnienie, że zbuduje ją firma Coimpex, kiedy dostanie pozwolenie na budowę centrum handlowego przy hucie - mówi wiceburmistrz Grzegorz Pietruczuk.
Firma miała dostać pozwolenie szybko, ale wciąż czeka na decyzje.
Budowa Encyklopedycznej ponad wszelką wątpliwość jest dla tej okolicy kluczowa. Tędy - omijając Pułkową - przemieszczają się samochody z Łomianek. Ponad miesiąc temu przedstawiciel firmy spotkał się z zarządem dzielnicy i mieszkańcami. O planach nie chciał mówić, dopóki władze miasta nie wydadzą decyzji.
Co z Farysa?
Dlaczego zapomniano o usprawnieniu ruchu po drugiej stronie ul. Pułkowej dzielącej Młociny na wschodnie i zachodnie? Przede wszystkim o najważniejszej po tej stronie ulicy Farysa.
- Nikt tym się nie zajmował, bo Farysa to jeszcze niedawno były wertepy i kamienie. Po przebudowie jest asfalt i kierowcy zaczęli pozwalać sobie na zbyt wiele. Rozmawiamy z urzędem dzielnicy na temat położenia tam przynajmniej dwóch progów zwalniających. Najważniejsze miejsce to zaraz za rogiem Farysa z Muzealną - mówi Zbigniew Klukowski.
mac