REKLAMA

Bielany

drogi »

 

Park&ride zatka Kasprowicza? Przedstawiciel SISKOM: nieprawda

  20 stycznia 2014

alt='Park&ride zatka Kasprowicza? Przedstawiciel SISKOM: nieprawda'

Przy stacji metra Wawrzyszew został otwarty parking przesiadkowy dla 80 samochodów. - Myśleliśmy o tym od dawna - mówi wiceburmistrz Grzegorz Pietruczuk. - Teraz to już w ogóle nam zablokują dzielnicę - twierdzi część mieszkańców, zwłaszcza z pobliskiego Wrzeciona.

REKLAMA

Umiejscowienie parkingu w pasie oddzielającym obie jezdnie ul. Kasprowicza ma z pewnością wielu zwolenników i dla pomysłodawców jest elementem szerszego programu. Nowy dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Wiesław Witek zadeklarował systematyczne powiększanie liczby miejsc parkingowych w tej okolicy - m. Zbudujmy park&ride na trawnikach między stacjami metra Zbudujmy park&ride na trawnikach między stacjami metra
Pomiędzy stacjami metra Wawrzyszew i Stare Bielany mamy teraz pokaźnych rozmiarów klepisko. W tym miejscu planowany jest... trawnik. - A przecież to idealne miejsce na parking typu P+R - twierdzą kierowcy. Taki na 90 miejsc właśnie powstał po drugiej stronie stacji Wawrzyszew, ale miejsca jest jeszcze mnóstwo. Na kilkaset samochodów.
in. w pobliżu jezdni przy moście Północnym oraz poprzez dobudowanie dodatkowych kondygnacji parkingu typu park&ride przy stacji Młociny.

- Myślimy też o miejscach parkingowych w budowanej alei Reymonta. Te wzdłuż Kasprowicza były absolutnie konieczne. Do naszej dzielnicy dojeżdżają samochodami kierowcy z innych dzielnic, którzy przesiadają się do metra. Od lat mieliśmy problem z tym, że ich pojazdy zajmowały każdą wolną przestrzeń. Parkowały na podwórkach, wzdłuż ulicy Kasprowicza, blokując przejazdy z ulic sąsiednich i zajmując miejsca parkingowe, które powinny być przeznaczone dla naszych mieszkańców. Mieszkańcom Bielan miejsca parkingowe pomiędzy jezdniami Kasprowicza przyniosą tylko większy ruch na ulicy, więcej spalin, hałasu oraz trudniejsze warunki jazdy ich własnymi samochodami - dowodzi mieszkaniec. Chcemy uporządkować przestrzeń wokół bazaru Wolumen, choć wiemy, że będą tam parkować zarówno miejscowi, jak i przyjezdni - mówi wiceburmistrz.

Okazuje się jednak, że jest i druga strona medalu. Niezadowoleni są niektórzy mieszkańcy osiedla Wrzeciono. Wyraz temu niezadowoleniu daje pan Jakub w liście do naszej redakcji.

- Wybudowanie pomiędzy jezdniami ul. Kasprowicza dodatkowych miejsc parkingowych nie rozwiąże żadnego problemu, a już na pewno nie ten związany z dużą liczbą aut zaparkowanych na przyległych ulicach. Chłonność mostu Północnego jest bowiem daleka od wyczerpania, co oznacza, że dodatkowe miejsca parkingowe zostaną wykorzystane przez nowych kierowców, którzy przyjadą do naszej dzielnicy z Białołęki, ewentualnie z innych kierunków (Bemowa, Łomianek lub Izabelina). Warto zauważyć, że zapełnienie miejsc parkingowych okolicznych ulic jest jedynym argumentem za proponowanym rozwiązaniem. Pozwolę sobie zatem wyliczyć argumenty przeciw. Otóż, większa liczba samochodów z okolicznych dzielnic, które przyjadą parkować przy stacji metra Wawrzyszew, nasili hałas i zanieczyszczenie powietrza okolic stacji metra. Utrudni to życie mieszkańcom. Dodatkowe samochody utrudnią życie kierowców z samych Bielan. Okoliczni mieszkańcy będą musieli odczekać swoje w korku, który utworzy się przy nowych miejscach parkingowych. Szczególnie, że będą one w niekorzystnym położeniu z punktu widzenia płynności ruchu. Zakłócony zostanie ład przestrzenny ulicy Kasprowicza, obecnie stanowiącej jedną z najlepszych osi urbanistycznych całej Warszawy, z przestrzenią do spacerów i ławkami pomiędzy jezdniami. Mieszkańcom Bielan miejsca parkingowe pomiędzy jezdniami Kasprowicza przyniosą tylko większy ruch na ulicy, więcej spalin, hałasu oraz trudniejsze warunki jazdy ich własnymi samochodami - dowodzi pan Jakub.

Niedawno otwarty parking typu przesiadkowego przy Kasprowicza ma miejsca dla 80 samochodów plus dwa miejsca dla niepełnosprawnych. Jest czynny przez siedem dni w tygodniu w godz. 4.30-2.30.

- Ta przestrzeń ma spory potencjał. Można byłoby ją nawet lepiej wykorzystać i zmieścić nawet 250 aut. Parking jest na 80 aut i absolutnie nie zakorkuje poszerzonej Kasprowicza, która w tej chwili ma po kilka pasów ruchu w każdą stronę. Średnio na godzinę na ten parking będzie wjeżdżać po osiem do 10 samochodów. Oczywiście w godzinach szczytu może być i 30-40, ale to i tak ledwie jeden czy dwa na minutę. Parking poprawi komfort życia mieszkańców. Wreszcie ich podwórka czy boczne uliczki nie będą zastawiane przez tych, którzy na Bielanach przesiadają się do metra i jadą dalej do pracy. Przerwa w funkcjonowaniu pomiędzy 2.30 a 4.30 spowoduje, że parking nie przemieni się w całodobowy - broni pomysłu Wojciech Tumasz ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji.

mac

.
 

REKLAMA

Komentarze (19)

# z Bielan

20.01.2014 22:16

Zamiast od raz brać się za budowę dodatkowych kondygnacji parkingu na Młocinach, włodarze biorą się za betonowanie przestrzeni, którą z założenia powinna porastać roslinność a nie asfalt. Bo oczywiście tak prościej i statystyki będa wyglądać lepiej... Teraz to samo chcą zrobić z budowaną Aleją Reymonta? To już chyba nie będzie "aleja"? To jakaś paranoja i wyjątkowo krótkowzroczne myślenie.

# Mieszkaniec Bielan

20.01.2014 22:57

Unikałbym powoływania się na pana Wojciecha Tumasza, a szczególnie podpisywania go jako przedstawiciela SISKOM, gdyż w tej sytuacji (tzn. w tym temacie) pełni wyłącznie rolę Radnego Białołęki. Parkingi da się budować, bo jest gdzie - Bielany to przeszło 32 km^2 - ale nie spowoduje to w żadnej mierze poprawy sytuacji na Bielanach. Codziennie ok. godzin 11-13 małe uliczki są "załadowane" po brzegi autami o rejestracjach z całego kraju (dosłownie). Kierowcy parkują wszędzie: nawet na zakazach zatrzymywania się, a także na całej szerokości chodnika, na samych skrzyżowaniach (np. ul. Twardowskiej z ul. Barcicką). Niektórzy mieli nadzieję, że otwarcie "parkingu" w ul. Kasprowicza nieco poprawi sytuację, ale jeżeli coś się zmieniło, to raczej w przeciwny stronę. Niestety, samochodów jest chyba jeszcze więcej. Bywa to uciążliwe np. dlatego, że mijające się samochody jeżdżą po chodnikach.
Pan Jakub ma całkowicie rację. Nie da się zaprzeczyć, że poziomy hałasu i zanieczyszczenia powietrza na Bielanach wzrastają, a krajobraz ulegaj pogorszeniu, bo nikt nie chce mieć betonowo-baumowej dżungli w miejscu trawników i chodników. Nie wyobrażam sobie innego rozwiązania niż nadbudowa P&R Młociny o tyle, ile rezerwy zrobiono w projektach (bodajże jedno piętro) oraz kasacja pseudo-parkingów. Najlepiej byłoby też na osiedlach postawić kilka znaków B-39 (ew. B-35 i B-36), bo Bielany zaczynają być wielkim, bezpłatnym parkingiem.
Dodam, że - o ile na moście Północnym zmieści się jeszcze więcej samochodów - o tyle metro ma zdecydowanie skończoną przepustowość i już się ona wyczerpuje. Nawet gdyby metro jeździło co 2,5 minuty (jak planuje Metro Warszawskie), przy takich działaniach ZTM, jak te zapowiadane przez p. Witka, wkrótce nie wytrzyma ono tego ciężaru. Mieszkańców Białołęki, Legionowa i Jabłonny należy zachęcać też do przesiadek do SKM i KM w Płudach i na Żeraniu. Tam też niech pan Tumasz wprowadza parkingi czynne od 4:30 do 2:30 dla 250 samochodów. Dziwne, że tego nie robi? Może chodzi o to, że mieszkańcy i urzędnicy Białołęki nie chcą u siebie tego, co fundują nam.

# Chris

20.01.2014 23:42

Zróbcie parkingi z osób z kartą Warszawiaka

REKLAMA

# Chris

20.01.2014 23:56

Ale tak na serio. Muszą być Parkingi koło metra. I tak nie pomyślano, jest ich za mało i będzie za mało. "Stonka" (jak mówi moja żona) z Białołęki jest potężna. Ja mieszkam na Arkuszowej a i tak dojazd do metra KM jest mało wygodny. Choć nie powiem trochę się poprawiło bo lewoskręt w Nocznickiego jest.

# zbielan

21.01.2014 09:23

Kolejna inwestycja na Bielanach robiona z myślą o przyjezdnych z Białołęki. Dodatkowe 80 miejsc nie rozwiąże problemu, auta, jak piszą poprzednicy, są wszędzie, zakazy nic nie dają. Proponuję uruchomić SM żeby nauczyć Państwa przepisów i zakończyć parkingową patologię. A mieszkańców Białołęki zachęcam do korzystania z KM, mają autobusy jeżdżące z niespotykaną nigdzie indziej częstotliwością i wspaniały tramwaj numer 2 ....

# Mała Ja

21.01.2014 09:42

@Mieszkaniec Bielan
Sporo racji w Pana tekście.
Na Płudach parkingów zero, choć terenu wokół pełno, więc Białołęka woli swoje auto postawić pod metrem.
Bielany parkingiem i śmietnikiem stolicy. Przynajmniej władze mają jakąś wizję;))

REKLAMA

# zbielan

21.01.2014 09:45

#Mała Ja napisał(a) 21.01.2014 09:42

Bielany parkingiem i śmietnikiem stolicy.

powinni sobie to wrzucić na stronę urzędu jako zamiast tego wpisu
"Bielany - najładniejszą dzielnicą Warszawy
Dzielnica Bielany to najładniejsza, bogata w zieleń dzielnica Warszawy (28% powierzchni to tereny zielone). Łączy w sobie cechy aglomeracji wielkomiejskiej i obszary nienaruszonej przyrody. "

# alfa

21.01.2014 09:52

Czy ktoś zastanawia się jaki wpływ będą miały spalimy i hałas przy wybudowaniu parkingów na Reymonta. Przy tej ulicy znajdują się przedszkola i szkoły więc chyba należy zadbać też o te dzieci które tam uczęszczają

# WL_

21.01.2014 09:55

#alfa napisał(a) 21.01.2014 09:52
Czy ktoś zastanawia się jaki wpływ będą miały spalimy i hałas przy wybudowaniu parkingów na Reymonta. Przy tej ulicy znajdują się przedszkola i szkoły więc chyba należy zadbać też o te dzieci które tam uczęszczają

Ludzie myślcie. Przecież te samochody będą stać cały dzień, więc jakei spaliny? To lepiej, żeby jechały do centrum i generowały większy ruch obok nas. P+R powinny powstawać wzdłuż całego metra.

REKLAMA

# fhff

21.01.2014 10:12

Żadne parkingi, stonka fajne porównanie-niech się nauczy jazdy KM.

# R17

21.01.2014 14:54

"Zakłócony zostanie ład przestrzenny ulicy Kasprowicza, obecnie stanowiącej jedną z najlepszych osi urbanistycznych całej Warszawy, z przestrzenią do spacerów i ławkami pomiędzy jezdniami. "
??? Przecież tam pies z kulawą nogą nie chodzi. Albo właśnie tylko właściciele psów, bo ta przestrzeń do niczego się nie nadaje. Przejście środkiem to trzeba kilkanaście razy pasy pokonać. A tu pisze o najlepszej osi w mieście? Komuś trochę odbiło.

# Właściciel_Metra

22.01.2014 11:52

Metro - pod moją klatkę. Ale żadnych innych wsiadających i wysiadających - tylko ja. Żadnej Stonki i żadnej Arkuszowej. Nie po to za własne pieniadze zbudowałem sobie metro, żeby jekieś Arkuszowe mi się plątały - pieszo albo samochodem. Te parkingi trzeba zamknąć dla obcych i wpuszczać tylko na kartkę Wrzecionowiaka. Stop Warszawiakom i Arkuszowej i Stonce!

REKLAMA

# eRDe

22.01.2014 14:06

#zbielan napisał(a) 21.01.2014 09:23
Kolejna inwestycja na Bielanach robiona z myślą o przyjezdnych z Białołęki.

Bielany w ogóle stały się parkingiem i drogą tranzytową dla tarchomina, legionowa i innych ciekawych miejsc:(

# ignorant

26.01.2014 22:40

Jak można tak antaganizować społeczeństwo? Jacy my i oni? Ci z Białołęki i okolicznych miejsc i my z Bielan?? Rozwój miasta jest nieunikniony, jeżeli komuś ciasno, duszno, tłoczno czy głośno niech się przeniesie na wieś.
Warszawa będzie wielka tylko wtedy gdy będzie wielkim miastem z wielką liczbą mieszkańców. Ci tu sie pojawią gdy będzie atrakcyjnie w niej mieszkać pracować i zarabiać - a w konsekwencji wydawć, czyli dawać zarobić na usługach, towarach, miejscach(w tym parkingowych).
Zawalone uliczki, trawniki i okoliczna przestrzeń to brak egzekucji prawa.
Straż i Policja powinny wysyłać delikwentów do odbioru źle zaparkowanych aut na parkingi skąd będą je odbierać po uiszczeniu mandatu i słonej opłaty za holowanie i parkowanie. Powinno to się odbywać każdego dnia, a pieniądze z tego powinny pozwolić utworzyć kilka patroli do stałej interwencji w okolicy.
Zarobią firmy hoolujące, miasto i dzielnica a ludzie nabiorą nawyku przestrzegania przepisów i używania komunikacji miejskiej.....

# eRDe

27.01.2014 14:04

#ignorant napisał(a) 26.01.2014 22:40
Rozwój miasta jest nieunikniony, jeżeli komuś ciasno, duszno, tłoczno czy głośno niech się przeniesie na wieś.

Stały argument z tym przeniesieniem, można się przyzwyczaić:)
Miasto powinno się rozwijać, tylko władze tego miasta powinny myśleć o kierunku rozwoju, a nie działać na oślep. Nie byłoby problemu z mostem północnym, gdyby został zbudowany wraz z trasą (tak jak mówiły to obiecanki z 2006 roku). Teraz ruch z mostu rozprowadzają ulice, które nie były do tego celu projektowane. Osobna sprawa to kultura drogich gości i parkowanie dosłownie wszędzie, na chodniku, placyku zabaw itp... Tu faktycznie SM i policja powinny interweniować, ale niestety czasem nawet pomimo zgłoszenia mają to w nosie:(

REKLAMA

# drugastrona

02.02.2014 12:22

Szanowni mieszkańcy Bielan! Jeżeli chodzi o parkingi przy linii kolejowej na Białołęce, pan Tumasz od lat zabiega o ich powstanie i napotyka na opór ZTMu. Nawet ZTM nie zgadza się na prowizoryczne wyrównanie i utwardzenie nawierzchni, nie mówiąc o zrobieniu parkingu z prawdziwego zdarzenia. Zatem proszę kierować pretensje w odpowiednią stronę, bo to nie wina mieszkańców Białołęki, że tych parkingów póki co nie ma. Już nie wspominam o parkingu przy Modlińskiej, który miał powstać wraz z linią tramwajową. A tej także nie ma. I to nie z winy pana Tumasza.

# Sadin

13.02.2014 19:54

Szkoda że okoliczni mieszkańcy nie mogą korzystać z tego parkingu w nocy, to byłaby realna dla Nas pomoc.

# bielanka

18.02.2014 12:30

Parking parkingiem , mimo 80 miejsc ja nadal nie mogę zaparkować pod swoim blokiem. Mieszkańcy zaczynają wyganiać samochody ludzi którzy i tak parkują w uliczkach i idą do metra. Nie dosyć że w jednym mieszkaniu wynajmuje pokoje 6 - 7 osób z 3-4 samochodamii blokuje tym samym miejsca to jeszcze metrowicze. Na Bielanach zrobiła się zgroza!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

REKLAMA

# Mieszkaniec Bemowa

19.02.2014 21:02

Popieram mieszkańcow Bielan. Powinni zbudowac kolejne pietra parkingu na Mlocinach a przede wszytkim tramwaj na bialoleke, a na kasprowicza zrobic pas zieleni.
Typowe myslenie fanow komunikacji blaszakami, ale nic dziwnego, siskom od dawna jest lobby samochodowym
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024