REKLAMA

Wola

inwestycje »

 

Przebudowa Obozowej. Zły projekt "jedynie słusznych dogmatów"

  30 maja 2014

alt='Przebudowa Obozowej. Zły projekt "jedynie słusznych dogmatów"'

Z wielkim zdziwieniem przyjmuję komentarze o blamażu i kompromitacji radnych dzielnicy Wola, po naszych zastrzeżeniach dotyczących projektu przebudowy ulicy Obozowej.

REKLAMA

W Warszawie na tysiąc mieszkańców jest zarejestrowanych 580 samochodów. To rekord Polski. Od 1990 r. Obozowa jak nowa? Radny: ten projekt zagraża ludziom! Obozowa jak nowa? Radny: ten projekt zagraża ludziom!
Tramwaje Warszawskie przygotowały projekt tegorocznej modernizacji linii tramwajowej wzdłuż ul. Obozowej na odcinku od Księcia Janusza do Płockiej. - Jest niespójny, niekorzystny dla mieszkańców i zagraża bezpieczeństwu w ruchu drogowym - twierdzi Marek Bojanowicz, radny dzielnicy.
liczba zarejestrowanych aut zwiększyła się czterokrotnie. Wszyscy rozsądni ludzie wiedzą, że jedynym rozwiązaniem obecnych problemów komunikacyjnych stolicy jest zachęcanie mieszkańców do korzystania z transportu zbiorowego i do przesiadki na rowery. Nie odkrywamy tu Ameryki, prawidłowo zarządzane miasta na całym świecie robią to samo. Rozbudowa metra, system Veturilo, ograniczanie miejsc parkingowych wzdłuż ulic, bezprecedensowe zakupy nowoczesnego taboru dla komunikacji miejskiej to tylko niektóre osiągnięcia Warszawy w tej dziedzinie. Nikt wśród radnych dzielnicy nie neguje tego kierunku rozwoju.

Zarówno ja, jak i Marek Bojanowicz, przewodniczący komisji planowania przestrzennego, jesteśmy radnymi wybranymi na Kole. Został on w mediach zaatakowany szczególnie. Zarzucono mu, że jest wrogiem rowerów i proponowane zmiany, szczególnie rezygnacja z likwidacji lewoskrętów, zagrażają bezpieczeństwu pasażerów. Zarzucanie organizatorowi rajdów rowerowych, że jest wrogiem tego sposobu przemieszczania się, samo w sobie jest kuriozalne. Wspólnie walczyliśmy o jak największą liczbę stacji systemu Veturilo, które Zarząd Transportu Miejskiego przydzielał naszej dzielnicy, oględnie pisząc, bardzo oszczędnie. Odkąd znam Marka, tj. od 2010 r., zaproponował on wiele rozwiązań, które poprawiają bezpieczeństwo ruchu drogowego na Kole, np. ograniczanie prędkości, zwiększenie strzeżonych przejść przy szkołach czy ustawianie luster drogowych.

Szczególnie wzruszyła mnie wypowiedź Macieja Sulmickiego z Zielonego Mazowsza krytykująca dążenie do "nieśmiertelnej przepustowości" jezdni: "Wielokrotnie dostarczało to dowody na śmiertelność ludzi próbujących przejść przez ulice wysokiej przepustowości". Przypominam, że Zielone Mazowsze, które tak troszczy się o rozwój transportu zbiorowego i bezpieczeństwo mieszkańców jest odpowiedzialne za podważenie decyzji środowiskowej, co opóźni rozbudowę II linii metra w kierunku Woli, Bemowa i Targówka. Stowarzyszenie kwestionowało także wiercenie tuneli II linii metra tarczami TBM, proponując w zamian metodę odkrywkową. Nie muszę chyba pisać, jaką poprawę bezpieczeństwa pasażerów by to spowodowało. Wszak trudno o wypadki, kiedy ruch drogowy przestaje istnieć z powodu paraliżu połowy miasta.

Podczas pierwszego przedstawienia koncepcji przebudowy torowiska na ul. Obozowej w 2011 r . nie było w nim tych elementów, które wzbudziły nasze zaniepokojenie. Pojawiły się one dopiero po konsultacjach w Komisji Dialogu Społecznego ds. Transportu, w której zasiadają przedstawiciele SISKOM i Zielonego Mazowsza.

Dwa pasy rowerowe. Potrzebne?

Zarzuca się nam, że nasze stanowisko doprowadzi do obstrukcji procesu remontu. Mamy w takim razie do czynienia z ciekawą wykładnią dialogu: "My mamy monopol na wiedzę i rację, a wy siedźcie cicho". Pragnę tylko przypomnieć, że radni są mieszkańcami Woli, reprezentujemy lokalne społeczności i znamy lokalne potrzeby. Organizacje pozarządowe mogą nie dostrzegać takich szczegółów, patrząc na wszystko z Olimpu swoich jedynie słusznych dogmatów - bo trudno mi nazwać inaczej, niż myśleniem dogmatycznym, zwężanie ważnej drogi, jaką jest Obozowa, aby zrobić miejsce dla dwóch pasów rowerowych po obu stronach ulicy. Symptomatyczne jest także to, że nikt nie uznał za stosowne zapytać najbardziej zainteresowanych - czyli mieszkańców Koła, co oni sądzą na ten temat. Jedyny kontakt z głosem mieszkańców miał miejsce za pośrednictwem rady, która wyraziła się bardzo krytycznie o proponowanych zmianach poprzez jednogłośne przyjęcie stanowiska w tej sprawie. 29 kwietnia zorganizowano spotkanie z mieszkańcami okolic ulicy Obozowej w hali "Koło". Obecny na spotkaniu Marek Bojanowicz zreferował stanowisko radnych dzielnicy, które spotkało się z aplauzem i pełnym poparciem mieszkańców. Otrzymaliśmy również pisma z wyrazami poparcia od wspólnot mieszkaniowych i spółdzielni z terenu Koła.

Kup bilet

Nic na siłę

W stanowisku rady dzielnicy wyraziliśmy pogląd, że nie trzeba utrudniać życia mieszkańcom Koła i zmuszać ich do długich objazdów. Nie trzeba też na siłę umieszczać wszędzie podwójnych pasów rowerowych tylko dlatego, że istnieje taka techniczna możliwość - kosztem zwężania ulic. Zwłaszcza nie należy tego robić, skoro nie będzie możliwości przedłużenia tej trasy rowerowej w kierunku Młynowa, ponieważ wąski wiadukt kolejowy nie pozwala na to, ani w kierunku Bemowa. Po obu stronach Obozowej istnieją szerokie chodniki, czy rowery się tam nie zmieszczą? Jak pisałem, transport publiczny i "przesiadka na rowery" to jedyna droga do odkorkowania miasta, ale obecny projekt Tramwajów Warszawskich za bardzo kojarzy mi się ze zmuszaniem mieszkańców do pewnych zachowań, a nie z zachęcaniem. Ja sam nie posiadam samochodu i poruszam się wyłącznie komunikacją publiczną. Nikt mnie nie musiał do tego zmuszać, uważam że tak jest wygodniej i taniej. Znika stres związany ze staniem w korkach i szukaniem miejsc parkingowych. Wszystkich zachęcam do tego samego.

Wojciech Bartnik
radny dzielnicy Wola

.
 

REKLAMA

Komentarze (27)

# Z.M.

30.05.2014 12:22

Autor stosuje manipulację. Za uchylenie decyzji środowiskowej dla dokończenia II linii metra ponosi winę nie Zielone Mazowsze, lecz niekompetentni urzędnicy, z byłym burmistrzem Bemowa na czele. Proszę doczytać:
http://www.zm.org.pl/?a=metro-134-niezgodne_z_planami
http://www.zm.org.pl/?a=metro-134-odpowiedz_burmistrzowi_bemowa

# osg

30.05.2014 13:57

Bycie radnym nie oznacza, że ma się wiedzę na temat infrastruktury. Na Obozowej nie ma miejsca na drogę dla rowerów po żadnej stronie ponieważ na połowie chodnika parkują samochody. Z każdej strony praktycznie są ulice z jednym pasem w każdą stronę: Dywizjonu 303, Księcia Janusza, Erazma Ciołka, Deotymy, a wjazd i zjazd z Prymasa Tysiąclecia też ma po jednym pasie. Po co więc ten upór by zachować sztuczne 2 pasy na Obozowej? Dlaczego nie ułatwić ruchu rowerowego stworzeniem pasów rowerowych na szerokiej jezdni i poprawić dostęp do tramwajów budując platformy przystankowe co również i tak zwęzi jezdnię? Niestety niesie to ze sobą ograniczenie lewoskrętów, ale to widocznie konieczność do uprzywilejowania tramwajów. Czego tu panowie radni nie rozumieją? Nie ma miejsca na pas pod wiaduktem? Trudno, rowery pojadą razem z samochodami... ba na Nowowiejskiej jeżdżą nawet z tramwajami bo nie ma więcej miejsca. Da się? Jak się chce to się da. Dodatkowo jeszcze te kłamliwe oskarżenia w stosunku do Zielonego Mazowsza, nie ładnie...

# Edward

30.05.2014 23:18

Postawa pana radnego jest żenująca. Szydzi i drwi zamiast wziąć pod uwagę opinię komisji skupiającej 20 organizacji - ludzi kompetentnych, mających w dorobku wiele cennych i sensownych opinii.
A już szczytem niekompetencji jest zdanie
"szerokie chodniki, czy rowery się tam nie zmieszczą?" - proponuję poczytać przepisy o zakazie ruchu rowerem po chodniku. Wstyd!

REKLAMA

# Robert

31.05.2014 07:34

Były burmistrz Bemowa Jarosław D., który gdy sąd stwierdził rażące naruszenia prawa przy przygotowaniu budowy metra, rozpętał kampanię pomówień wobec Zielonego Mazowsza, odszedł już z ratusza w niesławie:
http://www.rp.pl/artykul/1110190.html
ale jak widać, kontrola nie wymiotła wszystkich totumfackich powtarzających jego kłamstwa.

# RMF

31.05.2014 11:20

Rowery na chodnikach Obozowej oznaczają likwidację mnóstwa miejsc parkingowych, które tam są. Pan radny na pewno wie, czego się dla swoich mieszkańców i wyborców domaga?
Poza tym rowerem po chodniku to chyba nie wolno jeździć Panie Radny, organizatorze rajdów rowerowych, specjalisto od rowerów :P

# trololo

31.05.2014 13:31

Widać radny zapomniał o takim szczególe, że z ulicy Obozowej korzystają również mieszkańcy innych dzielnic Warszawy, których interesy też należy uwzględnić przy przebudowie.

REKLAMA

# bmpk

31.05.2014 16:06

Na tym spotkaniu z mieszkańcami przedstawiono cały plan przebudowy i udostępniono go przed spotkaniem w formie na przykład wydruku? Czy może przedstawiono opinię rady dzielnicy wobec planu, z którym mieszkańcy nawet nie mogli się zapoznać, więc jedynie opisano im fragmenty z "przypadkowym pominięciem" wszystko oprócz pasów rowerowych? Pasów, które stanowią jedynie drobny element całego planu, w większości skupionego na poprawieniu przepustowości i bezpieczeństwa Obozowej tak dla tramwajów, jak i samochodów, autobusów, rowerów i pieszych?

# tomek

31.05.2014 22:51

Bardzo mało kompetentny człowiek na niewłaściwym stanowisku, ale to się łatwo zmieni przy okazji przyszłych wyborów . . .

# Obiektywny

01.06.2014 02:25

Wiadukt kolejowy również nie pozwala na zrobienie drugiego pasa ruchu a tego już radny nie chce widzieć. I co z tego, że pas rowerowy urwie się koło wiaduktu? Po pierwsze nie każdy rowerzysta tędy jeździ i wybiera al. Prymasa Tysiąclecia do której (jak i Deotymy) te pasy doprowadzą a po drugie może jechać dalej na zasadach ogólnych. Dzięki takim radnym ta dzielnica jest tak zaniedbana. Wiemy na kogo nie głosować w najbliższych wyborach. Obozowa jest niebezpieczna ze względu na jeden przewymiarowany pas.
P.S. Po co dzielnica zrobiła kompletnie bezsensowną i utrudniającą życie pieszych i rowerzystów ścieżkę rowerową na Dahlberga? Nadal ma prowadzić znikąd do nikąd i zmuszająca do niebezpiecznego manewru aby się na nią dostać? Tam gdzie ścieżki są niepotrzebne to budujecie a tam gdzie potrzebne pasy rowerowe to blokujecie!

REKLAMA

# Obiektywny

01.06.2014 02:31

*Pomyłka - chodzi o ul. Dalibora. Tam przydały by się miejsca postojowe a nie idiotyczna ścieżka na spokojnej i krótkiej uliczce!

# Obozowicz

01.06.2014 19:28

Drodzy mieszkańcy, pamiętajmy w czasie wyborów, dla kogo życie ludzkie jest nic niewarte. Pan Bartnik popiera zabijanie przez piratów drogowych na Obozowej.

# Hermes

01.06.2014 20:44

Ilość kłamstw i manipulacji w tym artykule woła o pomstę do nieba. Za kłamstwa i oczernianie Zielonego Mazowsza dotyczące budowy metra podałbym na miejscu tej organizacji Pana Bartnika do sądu.
Po drugie radny pisze, że "Po obu stronach Obozowej istnieją szerokie chodniki, czy rowery się tam nie zmieszczą?". Jazda po chodniku rowerem jest NIELEGALNA i człowiek, który wypowiada się w temacie mógłby się najpierw zapoznać z podstawowymi przepisami prawa zanim coś napisze. Jak ktoś o takich brakach w podstawowych przepisów prawa jest radnym i opiniuje projekty dotyczące transportu i bezpieczeństwa?
Opiniowanie projektu negatywnie bo nie tworzy kolejnej autostrady na Woli tylko rozbudowuje i poprawia transport rowerowy i komunikację miejską jest zupełnie sprzeczne z deklaracją autora, że "transport publiczny i "przesiadka na rowery" to jedyna droga do odkorkowania miasta". Autor tkwi w jakiejś swoistej schizofrenii, gdzie z jednej strony chciałbym zmiany a z drugiej strony blokuje wszelkie próby zmiany i jedynie co popiera to kolejne zapychanie własnej dzielnicy jeszcze większymi drogami i upychanie tam jeszcze większej ilość aut.

REKLAMA

# Jok

01.06.2014 23:39

jazda po chodniku rowerem to Mandat w wysokości 50 zł Pani Radny

# czerwonyzenon

02.06.2014 09:49

Widzę, że radny bardzo mocno nie chce być już radnym...

# Wolak od urodzenia

02.06.2014 12:11

Uważam za zupełnie niepotrzebne robienie tam drogi dla rowerów, równolegle na Górczewskiej jest świetna ścieżka aż do samego Bemowa, wciskanie na siłę rowerów na Obozową jest bezsensowne!! Przede wszystkim uregulować kwestię niebezpiecznych przystanków tramwajowych!!

REKLAMA

# separatystka utajona

02.06.2014 13:14

Ciekawe, czy z przebudowa ul. Obozowej będzie jak z łącznikiem tramwajowym na Bemowie - dużo krzyku a szkody żadnej

# bielanka

02.06.2014 23:17

To że "równolegle na Górczewskiej jest świetna ścieżka aż do samego Bemowa" nie znaczy że nie ma potrzeby zapewnić pasów rowerowych na Obozowej. Ja choćby jeżdzę ks.Janusza na Bielany i Górczewska mi nie po drodze.

# dfsdf

04.06.2014 14:29

brak lewoskrętów to debilizm ,ktos kto wpadl na ten pomysł to debil.

REKLAMA

# JoGi

06.06.2014 17:03

"Poza tym rowerem po chodniku to chyba nie wolno jeździć Panie Radny, organizatorze rajdów rowerowych, specjalisto od rowerów :P" Nie można ? Myślałem że można jeżeli na drodze jest ograniczenie większe niż 50 kilometrów na godzine ... czyli po 23ej czyli po godzinie w której rowerzyści bez oświetlenia na dwóch kółkach jadą. Dlatego zawsze będę za robieniem ścieżek dla rowerzystów - niech robią sobie co chcą byle dalej od mojego pasa ruchu.
Co do bronienia zielonego mazowsza - to nie rozumiem państwa ... przecież zielone mazowsze opowiadało się że rozbudowa metra poza granice miasta jest bezsensowna - a wlasnie ze nie jest ! Jest całkowicie normalna, pozwala wypudować po kosztach infrastrukture dla osiedli które zaraz tam się zbudują ...to sie nazywa myślenie na przód a nie sporotem na drzewo.

# feref

06.06.2014 23:54

JoGi - podasz jakieś przykłady wywalania miliardów zł. na metro w polu? Chcesz płacić 20 zł za jednorazowy bilet ZTM aby to sfinansować?
Jest plan zagospodarowania dla obszarów obecnie porośniętych kapustą na Chrzanowie?
http://www.zm.org.pl/?a=metro-134-odpowiedz_burmistrzowi_bemowa
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024