REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Komunikacja

Zepsuty węzeł. Młociny do przebudowy
REKLAMA

REKLAMA

Zepsuty węzeł. Młociny do przebudowy

Nowe wejścia na stację, większy parking P+R, dworzec autobusowy? Trwają przymiarki do naprawienia tego, co zepsuto dziewięć lat temu.

REKLAMA
Wrzeciono zablokowane autami. Czas na płatne parkowanie?
Wrzeciono zablokowane autami. Czas na płatne parkowanie? Od czterech i pół roku Wrzeciono zmaga się z zalewem samochodów z drugiej strony Wisły, które wypełniają ulice i trawniki osiedla.
czytaj

Zgodnie z obietnicami wyborczymi Hanny Gronkiewicz-Waltz z 2006 roku I linia metra nie miała kończyć się w granicach Bielan, ale przekraczać Wisłę, obsługując duże osiedla Tarchomin i Nowodwory. Stało się inaczej. Już dwa lata po wyborach nowa prezydent uroczyście otworzyła stację Młociny, uznając budowę I linii za zakończoną.

Zepsuty węzeł

Zaledwie kilka lat po otwarciu tzw. węzeł komunikacyjny na Młocinach nadaje się do zburzenia i zbudowania od nowa. Podobnie jak na wielu innych stacjach metra, wejścia są nierównomiernie obłożone (większość pasażerów wchodzi od północy), co skutkuje tłokiem w bramkach i na schodach. Ponieważ nie zmieniono starego układu torów tramwajowych, składy marnują czas na dwukrotne zatrzymanie a przesiadki zaprojektowano tak, że piesi chodzą pomiędzy przejeżdżającymi tramwajami. Do tego trzeba dodać przepełnioną poczekalnię, obsługującą autobusy międzymiastowe i międzynarodowe, świecący pustkami bezużyteczny "poziom przesiadek" i zbyt krótki peron dla tramwajów przyjeżdżających z Tarchomina, z powodu którego na torach tworzą się korki. Jak to wszystko naprawić?

Powstanie studium

Zarząd Transportu Miejskiego zdecydował, że już najwyższy czas rozpocząć przymiarki do przebudowy Młocin. Urzędnicy czekają do 12 grudnia na oferty firm zainteresowanych przygotowaniem "koncepcji rozwoju węzła".

- Od 2008 roku znacznie wzrosła liczba podróżnych, którzy z niego korzystają - pisze ZTM. - W ostatnich latach zbudowano w tej okolicy m.in. trasę mostu Skłodowskiej-Curie. Wkrótce powstanie tam także duża galeria handlowa.

Wybrana w przetargu firma będzie mieć 230 dni na przeprowadzenie szeregu analiz i przygotowanie koncepcji przebudowy.

Ma być wygodniej

Studium ma odpowiedzieć m.in. na pytanie, jak wyeliminować dwukrotne zatrzymywanie tramwajów oraz przecinanie się tras w kierunku Światowida i Nocznickiego. Pod uwagę ma być brana także budowa osobnego dworca dla autobusów dalekobieżnych, rozbudowa parkingów P+R w górę, połączenie "poziomu przesiadek" pasażem handlowym do Galerii Młociny i budowa nowych wejść na stację. Studium ma uwzględniać nie tylko wzmożony ruch pieszy, związany z otwarciem centrum handlowego, ale też wyraźną poprawę istniejących przesiadek. Zgodnie z założeniami pasażerowie mają pokonywać między tramwajem lub autobusem, a wejściem do metra maksymalnie 50 metrów.

Dopóki nie poznamy studium, nikt nie jest w stanie powiedzieć, ile kosztowałaby przebudowa Młocin, ani kiedy mogłaby nastąpić.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Bielany

Zepsuty węzeł. Młociny do przebudowy





18.12.2017 16:50 #lideksynubeka
Nie no,platforma i bufetowa mogły coś zaprojektować źle? Przecież to tacy "ełropejczycy"byli,fachowcy,ludzie na poziomie,fajnopolacy. Jeszcze śmieszniejsze jest to,że małomiasteczkowy elektorat łyknął te bzdety i teraz jest co jest.
A bufetowa okazała się fachowcem. W jumaniu kamienic. W CV ma ona funkcję v-ce prezesa EBOiR. Rzeczywiście,była. Do spraw administracyjnych. Decydowała o przydziale ołówków,kartek i zakupie papieru toaletowego. Wynalazku TW Bolek nikt do poważnych interesów by nie dopuścił. I słusznie,bo jaka to prostaczka,udowodniła przy tzw. reprywatyzacji.
18.12.2017 17:18 #CYCÓ
węzeł jest dobry to zarządzanie nim przez ekipę HGW w spółkach miejskich jest nie dobre. Jak robi się lasę słojom z tarcho to kończy się przebudową.
19.12.2017 07:55 #sezam
Powiększą to i więcej ludzi zjedzie na Bielany.
19.12.2017 19:55 #Olamako
Eee tam
19.12.2017 23:57 #Księżycowy
To nie jest węzeł zepsuty tylko niekompetencja władz dzielnicy, Warszawy ect, brak wyobraźni, a poza tym widać z tego, że kolejne kadencje radnych wychodzą z założenia - mój okres kadencji się skończy, niech martwią się następni.
Kiedyś to się nazywało pętla autobusowa, obsługiwała w szczytowym momencie ponad 4 tys ludzi (bo tyle pracowało w Hucie Warszawa) i dawała radę.
Metro Młociny miało być początkowo przelotowe a na Tarchominie miała być stacja końcowa.
Wtedy stacja przesiadkowa Huta (bo nie są to niestety Młociny) czy do metra, czy tramwaju nie byłaby tak
obciążona. Także nie zwalajmy winy na zły projekt.
Rozwiązaniem jest wydłużenie II linii metra do Tarchomina i o to powinniśmy jak również władze dzielnic Białołęki i Bielan zawalczyć tym bardziej, że przecież dochodzą mieszkańcy Jabłonny, Legionowa, Zegrza
i mniejszych miejscowości, którzy również korzystają z metra i przejazdu przez dzielnicę.

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


więcej
REKLAMA

 



REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż Wakacyjna -70%
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Kupię części
 Do Fiata 125+PRL t. 513-606-666

Porady prawne
 Kancelaria Porad Kościelno-Prawnych - asystencja na każdym etapie procesu o stwierdzenie nieważności małżeństwa kościelnego (rozwód kościelny, unieważnienie) dla Osób w kraju i za granicą Mail: a.bolesta@op.pl Tel. kom. 693 876 173 (do godz. 19.00) dr Arletta Bolesta adwokat kościelny zatwierdzony przez właściwą władzę kościelną (również za granicą)

Finanse
 Oferujemy finansowanie bez sprawdzenia wiarygodności kredytowej. Okres spłaty: od 1 do 30 lat Finansowanie: - Finansowanie hipoteczne - Finansowanie inwestycji - Finansowanie samochodów - Konsolidacja długu - Zamień kredyt - Finansowanie osobiste NB: Chcemy współpracować z uczciwymi i poważnymi ludźmi. Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji Adres e-mail: domitranna01@gmail.com

Sprzedam
 Sprzedam komplet kół zimowych do Opla Mokka - felgi aluminiowe, opony Continental 215 x 50 R17. Nowe, nieużywane. Cena 2.000 PLN - do negocjacji. Tel. 506 141 820


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA