REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Po trzech czy czterech torach przez Wawer?
REKLAMA

źródło: ZTM


REKLAMA

Po trzech czy czterech torach przez Wawer?

"Ile, w końcu, tych dodatkowych torów powstanie podczas przebudowy linii otwockiej: jeden czy dwa?" - to ostatnio jedno z najczęściej zadawanych pytań przez czytelników. Wyjaśniamy nieporozumienia i plotki.

Poprawiają tunel-bubel. Przesiadka będzie łatwiejsza
Poprawiają tunel-bubel. Przesiadka będzie łatwiejsza Żeby przesiąść się z pociągu do autobusu, mieliśmy pokonywać różnicę trzech pięter. W ostatniej chwili kolejarze zmienili decyzję.
czytaj

Przebudowa będącej główną osią Wawra linii otwockiej to - obok budowy trasy szybkiego ruchu S2 - jedna z dwóch aktualnie najważniejszych inwestycji w naszej dzielnicy. PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzają zbudować tunele drogowe w Radości i Falenicy, przysunąć stację Wawer do wiaduktu Czecha, dostosować stacje dla potrzeb niepełnosprawnych, zamontować nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz przebudować torowiska, sieć trakcyjną i urządzenia sterownicze. Pretekstem do remontu jest budowa trzeciego toru, po którym pociągi dalekobieżne będą przejeżdżać przez Wawer z prędkością 160 km/h, zaś aglomeracyjne - 120 km/h.

Najpierw trzy...

- Ile, w końcu, tych dodatkowych torów powstanie podczas przebudowy: jeden czy dwa? - pyta czytelnik. - Cały czas piszecie o dodaniu trzeciego toru, ale w innych mediach mówią, że tory będą cztery.

Plotka o budowie dwóch torów już w najbliższych latach zapewne wzięła się z błędnego odczytania informacji, którą jako pierwszy podał branżowy portal rynek-kolejowy.pl. Prezes PKP PLK Ireneusz Merchel powiedział dziennikarzom, że linia otwocka będzie projektowana jako czterotorowa.

- To, czy podczas modernizacji zbudujemy od razu dwa dodatkowe tory, czy tylko jeden, wyniknie z analizy i dostępności funduszy - mówił. Innymi słowy: kolejarze projektują stacje, tunele i wiadukty tak, by nie było konieczności niszczenia infrastruktury podczas ewentualnej budowy czwartego toru, ale na ten moment inwestycja polega na budowie tylko trzeciego toru.

...potem cztery

Czwarty tor mógłby powstać w razie zdobycia przez PKP PLK nagłego zastrzyku gotówki. Mówi się m.in. o dotacji unijnej w przyszłej dekadzie, ale trzeba mieć na uwadze, że Polska będzie dostawać z Brukseli coraz mniej pieniędzy. Wiąże się to z wystąpieniem z Unii jednego z najważniejszych płatników - Wielkiej Brytanii - i ogólnym zmniejszeniem budżetu, ale także z bogaceniem się naszego kraju, który pod względem zamożności mieszkańców bije na głowę np. Bułgarię, nie wspominając o kandydatach do UE: Albanii i Macedonii.

- Pomysł z dwoma torami dalekobieżnymi jest bardzo dobry , ponieważ daje to większe możliwości, jeśli chodzi o przepustowość - pisze autor facebookowego bloga Siódemka, poświęconego linii otwockiej. - Będzie można w rozkładzie przywrócić dalekobieżne, które od 2012 roku jeżdżą w całości objazdem przez Mińsk Mazowiecki i Stojadła do Pilawy, zapychając linię terespolską. Do Lublina czy Rzeszowa będzie można wygodnie dojechać wsiadając do pociągu w Otwocku a nie, jak dotychczas, na Wschodniej. Dodatkowo da to możliwość uruchomienia pociągów przyspieszonych Kolei Mazowieckich do Pilawy, Dęblina, a może i Lublina, jeśli województwa się dogadają.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Wawer





09.09.2018 06:47 #Wawerszczak
Pamiętam lata sześćdziesiąte, siedemdziesiąte - przez Wawer "co chwila" przejeżdżają kilkudziesięciowagonowe składy pociągów towarowych. (równolatkowie moi, czy też lubiliście liczyć wagony?) Dziś skład towarowy to rzadkość, przenieśliśmy się na drogi. Żeby zastąpić długi pociąg towarowy trzeba kilkadziesiąt TIR-ów. Nie trzeba natomiast przeładowywać na rampach towaru na samochody by dowieźć na docelowe miejsce. Moim zdaniem jeden tor 'towarowy' i awaryjny jednocześnie w zupełności wystarczy. Na wszelki wypadek można zostawić miejsce na kolejny, ale chyba nie będzie nigdy wykorzystane, dziś hasło "TIR-y na tory" zostało już zapomniane...
20.03.2019 13:24 #vertew
Chore durrrnnnie z PKP. Przy torach, lub bezpośredniej blikości mieszka kilkanaście tysięcy ludzi, jak można pozwolić na budowę dodatkowych 4 toów w dosyć gęsto miejscami zabudowanych miejscach? NIE będzie na to zgody. Żeby kilkadziesiąt osób "wygodnie" mogło na jakieś peryferia Polski typu podkarpacie czy lubelszczyzna dojechać, to trzeba zatruć życie tysiącom przez 24/7???? Poszaleli w tym PKP? Sam wystąpię o publiczną informację i poinformuję kilku posłów aby w interpolacji do prezesa PKP zapytali o prawdziwość planów 4 torów i puszczenia pociągów towarowych. Nie puszczają na jakiś trasach, gdzie nie żyje na krótkim odcinku przy torach (od Wawra do Otwocka) kilkanaście tysięcy ludzi. Dosyć!!!!
01.04.2019 08:19 #Kon33
I te kilkanascie tysiecy ludzi przy torach nie wiedzialo do tej pory, ze mieszka przy torach gdzie jezdza pociagi ? ;-) Teraz od postawienia 3 toru zwroca uwage na to co maja za oknem, hehe
24.05.2019 23:53 Pani Wiosna
Internet w Polsce powinien być dla wszystkich bezpłatny i wolny od jakiejkolwiek cenzury! #wiosna @wiosnabiedronia @KGawkowski
https://imgbbb.com/image/emzjZ

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


więcej
REKLAMA

 



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
oprawki-50%
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Zdrowie i Uroda
 Masaż leczniczy kręgosłupa Warszawa - Dojazd do Klienta Masaż leczniczy ,rwa kulszowa,rwa barkowa masaż kregoslupa terapia manualna www.vitamasaz.pl masaż sportowy Rehabilitacja Oferuję szybka I skuteczna pomoc Wizyty domowe 7 dni w tygodniu Warszawa I okolice Certyfikowany Terapeuta Tel. 530 878 844 tagi: kręgarz,kręgarstwo,terapia manualna,masaż leczniczy,rehabilitacja domowa,dojazd,Otwock,Warszawa,rwa kulszowa,masażysta

Antyki
 Antyki meble obrazy srebra platery brązy porcelanę książki pocztówki szable bagnety medale odznaczenia orzełki ryngrafy tel. 504-017-418

3-pokojowe sprzedam
 Wyjątkowa oferta kredytowa Udzielamy pożyczki w wysokości od 2000 do 12 000 000 euro bez jakiegokolwiek protokołu jakiejkolwiek osobie fizycznej, moralnej; osoby fizyczne lub kierownik firmy. Jeśli chcesz skorzystać z kredytu lub finansowania na realizację swoich projektów, nie martw się już nigdy! Dajemy Ci pożyczkę maksymalnie po 48 godzinach. Kontakt: laurabettery@gmail.com

Usługi inne
 Pranie tapicerki meblowej 573-265-094.


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
Nowości do -45%
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA