Poprawiają tunel-bubel. Przesiadka będzie łatwiejsza
24 kwietnia 2018
Żeby przesiąść się z pociągu do autobusu, mieliśmy pokonywać różnicę trzech pięter. W ostatniej chwili kolejarze zmienili decyzję.
Mamy już tunel pod torami kolejowymi w Międzylesiu. Dużo mówiło się o planach kolejnego, który powstanie w Falenicy. Do tej pory najmniej uwagi mieszkańców zwracał projekt trzeciego tunelu, planowanego w Radości. Przejazd pod torami w ciągu ulic Panny Wodnej i Izbickiej ma zostać wybudowany - podobnie jak ten w Falenicy - podczas przebudowy linii otwockiej. PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzają dodać trzeci tor, dzięki któremu pociągi dalekobieżne pojadą przez Wawer z prędkością 160 km/h.
"Dogodna przesiadka"
W koncepcji zaprezentowanej przez kolejarzy wawerskiemu samorządowi widać było tunel drogowy z podziemnymi przystankami autobusowymi, jednak przesiadka zapowiadała się fatalnie. Zamiast schodzić z peronu bezpośrednio na przystanek, pasażerowie musieliby najpierw przechodzić pod torami, a dopiero później iść łącznikiem do autobusu. W sumie musieliby przejść po trzech ciągach schodów, czyli pokonać różnicę trzech pięter. Kolejarze tłumaczyli, że nie da się zbudować wygodnej przesiadki bez dużej ingerencji w układ torowy.
Da się w Wawie
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", po konsultacjach z Zarządem Transportu Miejskiego niemożliwe stało się możliwe. Stary projekt trafił do kosza. Kolejarze jednak przebudują układ torowy, by ułatwić przesiadkę do autobusów.
- W ramach prac nad koncepcją przebudowy linii Warszawa-Otwock PKP PLK wydłużą peron na przystanku w Radości w stronę tunelu drogowego i połączą go bezpośrednio (dojście, schody i windy) z przystankami ZTM w tunelu drogowym - mówi cytowany przez miesięcznik Karol Jakubowski.
Przypomnijmy: przebudowa linii kolejowej jest planowana na lata 2020-2022.
(dg)