REKLAMA

Forum › Białołęka

REKLAMA

# Robert444

29.08.2016 12:32

Jeden wypadek na lini tramwajowej I całe Nowodwory Tarchomin będą na piechtę lecieć na Młociny jak to teraz jest z pociągami na Mazowszu
Jak dla mnie Ten tramwaj skomplikował wszystko a było tak fajnie jeszcze 2 lata temu.

# miko

29.08.2016 12:36

"Zapytaliśmy, co ZTM zamierza zrobić z autobusami linii E-8 i 101, które po przedłużeniu linii tramwajowej zostaną zlikwidowane albo poważnie osłabione.
- Autobusy odzyskane z Nowodworów po przedłużeniu linii tramwajowej zostaną na Białołęce - zapowiada Artur Zając z ZTM"
To w piątek wiedzieliście, co będzie z tymi autobusami, a dziś nagle jakieś zaćmienie w redakcji i tekst: "Na początku przyszłego roku, gdy na Nowodwory dotrą pierwsze tramwaje, linię czeka likwidacja. Jedynym sposobem, by autobusy zostały w tej części miasta, jest poważna zmiana trasy."
Taka ta Wasza rzetelność...

# złośliwy z zielonej

29.08.2016 12:44

gdyby nie budowano wielkiego osiedla w polu kapusty, to by teraz nie było problemu z komunikowaniem go z resztą miasta.
Może należałoby zaorać te pola z powrotem i wrócić do pomysłu linii tramwajowej na Św. Wincentego, gdzie jeszcze do 1968 latała "2" i "34". http://img.audiovis.nac.gov.pl/ PIC/PIC_51-729-5.jpg
Linię należałoby przedłużyć wzdłuż Głębockiej i Targówek byłby szczęśliwy, i wschodnia Białołęka byłaby szczęśliwa.

REKLAMA

# Uszczęśliwiacze na siłę

29.08.2016 13:00

Krucze, a ktoś się w ogóle pytał, czy mieszkańcy Mysliborskiej lub Strumykowej chcą takiego autobusu pod oknami? Nie!. Nie uszczęśliwiajcie wiec na Panie Tumasz na siłę. Dobrze jest jak jest!!!!

# wstyd

29.08.2016 13:07

Nieudolność, niedasizm i lekceważenie ze strony władz dzielnicy i tzw radnych w pigułce. Komunikacja na Tarchominie nie była rewelacyjna ale nie było też dramatu. Zrobiono tramwaj, super. Wolno, etapami ale powstaje. Tylko daczego do ciężkiej ..... tramwaj ma oznaczać skasowanie większości komunikacji autobusowej???????? Kto to wymyślił i na jakiej podstawie???? Gdzie są wyniki badań ruchu, konsultacji, spotkań z mieszkańcami???? Rozwalają cały transport na Tarchominie, bo nie chodzi tylko o ewentualne awarie tramwaju ale o poruszanie sie na codzień, gdzie tramwaj ma jedną linię więc jak to się ma do pokrycia autobusowego???? Takich pytań mogę zadać milion tylko to jak rzucanie grochem o ścianę.
No i najlepsze, co robią władze dzielnicy, co robią tzw radni z rządzącej koalicji? NIC. Bo ważne że jest tramwaj, jest się czym pochwalić w ulotce wyborczej. Co tam że to będzie bardziej utrudnienie niż ułatwienie. Poradzą sobie. Sprowadźmy komunikację do jednego środka transportu. Jedyny kto poruszył ten temat to Razem dla Białołęki i radny Tumasz. Reszta kolektywnie zlała. I to mają być ludzie którzy nas reprezentują???? Przejedźcie się jeden z drugim w godzinach szczytu, jak ruszy rok szkolny, zobaczycie jak jest fajnie i do czego przykładacie łapki swoim niedasizmem i olewactwem

# xyz

29.08.2016 14:50

Alleluja i do przodu. Na hulajnodze.

REKLAMA

# pani już dziękujemy

29.08.2016 16:47

#wstyd napisał(a) 29.08.2016 13:07
Nieudolność, niedasizm i lekceważenie ze strony władz dzielnicy i tzw radnych w pigułce. Komunikacja na Tarchominie nie była rewelacyjna ale nie było też dramatu. Zrobiono tramwaj, super. Wolno, etapami ale powstaje. Tylko daczego do ciężkiej ..... tramwaj ma oznaczać skasowanie większości komunikacji autobusowej???????? Kto to wymyślił i na jakiej podstawie???? Gdzie są wyniki badań ruchu, konsultacji, spotkań z mieszkańcami???? Rozwalają cały transport na Tarchominie, bo nie chodzi tylko o ewentualne awarie tramwaju ale o poruszanie sie na codzień, gdzie tramwaj ma jedną linię więc jak to się ma do pokrycia autobusowego???? Takich pytań mogę zadać milion tylko to jak rzucanie grochem o ścianę.
No i najlepsze, co robią władze dzielnicy, co robią tzw radni z rządzącej koalicji? NIC. Bo ważne że jest tramwaj, jest się czym pochwalić w ulotce wyborczej. Co tam że to będzie bardziej utrudnienie niż ułatwienie. Poradzą sobie. Sprowadźmy komunikację do jednego środka transportu. Jedyny kto poruszył ten temat to Razem dla Białołęki i radny Tumasz. Reszta kolektywnie zlała. I to mają być ludzie którzy nas reprezentują???? Przejedźcie się jeden z drugim w godzinach szczytu, jak ruszy rok szkolny, zobaczycie jak jest fajnie i do czego przykładacie łapki swoim niedasizmem i olewactwem

Kwintesencja. Tymczasem na facebookowej grupie Zielona Białołęka a ZTM "radna" Myślińska pisze że ona dawno autobusem nie jeździła. No jak nie jeździ to okej. Może sie spóźniać. Albo można go skasować. Ona i tak autem jeździ tak samo jak reszta szlachty z ratusza. No i mamy co mamy, palcem nie kiwną jak kasują kolejne linie a reszta jeździ jak chce

# Ghdjd

29.08.2016 19:47

Dzierzgonska odkryta nowodworski porajów i na mlociny. Tak żeby nie kręcić i wydłużyć trasy tylko dać sensowny i w miarę szybki dojazd do metra ludziom którzy do tramwaju mają daleko. Uszczealiwiliscie mieszkańców Światowida tym tramwajem a my z odkryte teraz musimy znosić te kombinacje i likwidację linii choć do tramwaju mamy daleko !

# T@rcho

29.08.2016 21:33

Kasowanie 101 to już jest z lekka przesada. Czy w całym tym szaleństwie ktoś ewentualnie wziął pod uwagę, że jedyna możliwość przesiadki na Prozy zostanie skasowana? I że tak jak już poprzednicy napisali jedna awaria tramwaju/sieci kompletnie sparaliżuje ruch do samych Młocin?
Czy naprawdę w naszych realiach jedyne co można przewidywać to fuszera na którą utopi się ciężkie pieniądze z naszych podatków?
Urzędnicy - apel do Was, wyjdźcie Wy czasem z ratusza i przekonajcie się na własnej skórze zamiast snuć kalkulacje i domniemania, bo zrobić coś co nikomu nie będzie służyło poza Wami, jak będziecie chwalić się przy następnych wyborach dorobkiem z ostatnich miesięcy/lat to nie sztuka.

REKLAMA

# gutek

30.08.2016 10:48

czemu nie skieruja jej na odkryta do swiderskiej tak zeby byla mozliwosc szybkiego dojazdu do metra, bez przesiadek, dla ludzi z tych ulic? ostantio na mechoffera stalem 15 min ok 17 bo ni emoglem sie doczekac czegos co mnie zawiezie na odkrytą

# taka trasa 101

30.08.2016 12:32

101 NOWODWORY - Światowida, Dzierżgońska, Odkryta, Nowodworska, Świderska, Świętosławskiego, Świderska, Myśliborska, Most Północny - METRO MŁOCINY
Ewentualnie E-8 można puścić też równolegle do 2 jak 101 tylko np:
E-8 NOWODWORY- Ordonówny, Strumykowa, Myśliborska, Most Północny - METRO MŁOCINY.
Wszystkie trzy linie: 2, 101 i E-8 jadą do metra równolegle i każdy miałby pod nosem komunikację do metra.
To taki mój pomysł.

# taka trasa 101 pomysły

30.08.2016 12:32

101 NOWODWORY - Światowida, Dzierżgońska, Odkryta, Nowodworska, Świderska, Świętosławskiego, Świderska, Myśliborska, Most Północny - METRO MŁOCINY
Ewentualnie E-8 można puścić też równolegle do 2 jak 101 tylko np:
E-8 NOWODWORY- Ordonówny, Strumykowa, Myśliborska, Most Północny - METRO MŁOCINY.
Wszystkie trzy linie: 2, 101 i E-8 jadą do metra równolegle i każdy miałby pod nosem komunikację do metra.
To taki mój pomysł.

REKLAMA

# Precz z autobusami

30.08.2016 13:15

#taka trasa 101 pomysły napisał(a) 30.08.2016 12:32
101 NOWODWORY - Światowida, Dzierżgońska, Odkryta, Nowodworska, Świderska, Świętosławskiego, Świderska, Myśliborska, Most Północny - METRO MŁOCINY
Ewentualnie E-8 można puścić też równolegle do 2 jak 101 tylko np:
E-8 NOWODWORY- Ordonówny, Strumykowa, Myśliborska, Most Północny - METRO MŁOCINY.
Wszystkie trzy linie: 2, 101 i E-8 jadą do metra równolegle i każdy miałby pod nosem komunikację do metra.
To taki mój pomysł.
A po co komu na Myśliborskiej i Strumykowej E-8, skoro, to rzut beretem od Światowida? Nie uszczęśliwiajcie nas na siłę, pls.

# Abc

30.08.2016 16:19

Awaria na mlocinach tramwaje stoją bez autobusu nie dostaniesz się na Tarchomin

# miki

30.08.2016 20:35

Wiem jedno. 10 lat temu komunikacja na Tarchominie była zdecydowanie lepsza niż teraz zabrali 510,503,508,e4, 518 (całe wakacje i rano w roku szkolnym to krótki Jelcz, po co komu MAN). Teraz mieszka tu zdecydowanie więcej ludzi a autobusów tylko ubywa. Ten tramwaj to jedna wielka porażka. ZTM myśli że jest on z gumy tak samo jak metro i cały Tarchomin będzie jeździł TYLKO do metra i metrem. Reszta kierunków nie ma znaczenia. DRAMAT

REKLAMA

# redaktor

30.08.2016 23:19

31 lat, ale z przerwami... Przez dwa miesiące w 2008 roku 101 nie jeździło przez Tarchomin, od 2009 roku do 2011 roku linia była zawieszona bądź zlikwidowana. Dziennikarstwo, to rzetelność...

# Precz z autobusami

31.08.2016 08:56

#Abc napisał(a) 30.08.2016 16:19
Awaria na mlocinach tramwaje stoją bez autobusu nie dostaniesz się na Tarchomin

A na ile takich awarii trafiłeś w ostatnim roku?

# max

01.09.2016 06:43

No właśnie ile ?

REKLAMA

# APEL

01.09.2016 08:56

Mam propozycję dla ZTM, ratusza i mieszkańców. Przez pierwsze pół roku od uruchomienia tramwaju na Nowodworach zostawmy wszystkie linie autobusowe po staremu, z tym że na niektórych ograniczmy częstotliwość kursów nawet 2-4 krotnie - dotyczy to zwłaszcza E8 i 101. W tym czasie poobserwujmy ruch i zachowania mieszkańców i dopiero wówczas przeprowadźmy ostateczne korekty, z kasacją linii lub zmianą jej trasy włącznie.

# apel

01.09.2016 09:21

podpiszcie petycje:
http://www.petycjeonline.com/petycja_przeciwko_likwidacji_linii_autobusowej_314
i
http://www.petycjeonline.com/zmiana_przebiegu_linii_autobusowej_101

# Zostawcie nas w spokoju

01.09.2016 15:18

Nie podpiszę, bo nie podoba mi się 101 na Stefanika, Strumykowej i Myśliborskiej. Po cholerę to komu. Zostawcie nas w spokoju.

REKLAMA

# elka

05.09.2016 09:51

#Zostawcie nas w spokoju napisał(a) 01.09.2016 15:18
Nie podpiszę, bo nie podoba mi się 101 na Stefanika, Strumykowej i Myśliborskiej. Po cholerę to komu. Zostawcie nas w spokoju.
Może zbyt emocjonalne, ale w sumie racja.

# też zainteresowany

06.09.2016 12:13

#Zostawcie nas w spokoju napisał(a) 01.09.2016 15:18
Nie podpiszę, bo nie podoba mi się 101 na Stefanika, Strumykowej i Myśliborskiej. Po cholerę to komu. Zostawcie nas w spokoju.
I Bogu niech będą dzięki.

# luki

07.09.2016 08:43

Właśnie dziś ok 8 miała miejsce awaria tramwaju, która całe szczęście trwała kilkanaście minut, a spowodowało to masowe zagęszczenie ludzi (pasażerów). Czy ludzie z ZTM, którzy chcą zlikwidować 101 i E8 wzięli pod uwagę taką własnie sytuację (wypadek), które np. może spowodować uziemienie tramwaju na kilka godzin? Taka sytuacja spowoduje że mieszkańcy osiedla będą musieli do metra iść na piechotę bo autobusy zastępczej komunikacji tego nie ogarną!!!!

REKLAMA

# Precz z autobusami

07.09.2016 10:26

#luki napisał(a) 07.09.2016 08:43
Właśnie dziś ok 8 miała miejsce awaria tramwaju, która całe szczęście trwała kilkanaście minut, a spowodowało to masowe zagęszczenie ludzi (pasażerów). Czy ludzie z ZTM, którzy chcą zlikwidować 101 i E8 wzięli pod uwagę taką własnie sytuację (wypadek), które np. może spowodować uziemienie tramwaju na kilka godzin? Taka sytuacja spowoduje że mieszkańcy osiedla będą musieli do metra iść na piechotę bo autobusy zastępczej komunikacji tego nie ogarną!!!!
No i po to, należy utrzymywać linie przez cały rok? Autobusy, które hałasują i smrodzą nam wszystkim, a najbardziej tym, pod których oknami przejeżdżają! Przecież nawet dzisiaj poradziłeś sobie. Daj spokój z tymi bezsensownymi roszczeniami

# luki

08.09.2016 07:16

To nie są żadne roszczenia. Mieszkamy w dużej aglomeracji i musimy mieć możliwość przemieszczania się z punktu do punktu. Zabierając autobusy, tak duże osiedle będzie zdane tylko i wyłącznie na tramwaje, które nie są i nie były nigdy idealnym środkiem transportu miejskiego, ponadto tez ulegają awariom i wypadkom co powoduje potężne utrudnienia. W przypadku braku komunikacji alternatywnej mieszkańcy chcący dostać się np. do metra ( a tych jest większość) utkną na osiedlu bez możliwości wydostania się z niego. Istnieje wtedy dodatkowe ryzyko, że Ci którzy mogą, przesiądą się do samochodów i wtedy to one zamiast autobusów będą stać pod naszymi oknami w niekończących się korkach.

# Precz z autobusami

08.09.2016 08:53

#luki napisał(a) 08.09.2016 07:16
To nie są żadne roszczenia. Mieszkamy w dużej aglomeracji i musimy mieć możliwość przemieszczania się z punktu do punktu. Zabierając autobusy, tak duże osiedle będzie zdane tylko i wyłącznie na tramwaje, które nie są i nie były nigdy idealnym środkiem transportu miejskiego, ponadto tez ulegają awariom i wypadkom co powoduje potężne utrudnienia. W przypadku braku komunikacji alternatywnej mieszkańcy chcący dostać się np. do metra ( a tych jest większość) utkną na osiedlu bez możliwości wydostania się z niego. Istnieje wtedy dodatkowe ryzyko, że Ci którzy mogą, przesiądą się do samochodów i wtedy to one zamiast autobusów będą stać pod naszymi oknami w niekończących się korkach.
Problem w tym, że z incydentalnej sytuacji robisz regułę, która ma coś uzasadnić. To bez sensu. I co? Wczoraj się nie dostałeś do pracy? Nie przeżyłeś? Czy dałeś radę? A na wypadek, jak raz do roku trafi się rzeczywiście większy problem, to zawsze do metra może dojechać jeszcze np.:
a) autobusem 509,
b) innym autobusem z przesiadką na Modlińskiej,
c) taksówką,
d) własnym samochodem (Tarchomin przeżyje ten incydentalny korek),
e) ewentualnie komunikacją zastępczą, którą Miasto w takiej sytuacji może awaryjnie uruchomić.
Ps. A korki w przypadku większej awarii będą tak czy tak, niezależnie od tego, czy przez cały rok będziemy utrzymywać jakieś smrody - na wszelki wypadek - czy też nie.

# Beton z ZTM

08.09.2016 10:13

#Precz z autobusami śmierdzi od ciebie ZTMowsko-urzędniczym betonem.
Pokaż mi dzielnice w Warszawie o takim zaludnieniu jak Białołęka gdzie kasuje się tyle linii autobusowych.
Jak mają być mniejsze korki skoro zachęcasz ludzi do podróżowania taksówkami albo autami?
Co bardziej zatruwa powietrze, jeden autobus czy 50 samochodów do których przesiądą się ludzie bo skasują im linie??????

# odkryta

08.09.2016 11:21

#jacek napisał(a) 11.07.2016 10:00
101 Namysłowska - Dąbrowszczaków - Inżynierska - Targowa - al.Zieleniecka - most Poniatowskiego - Solec - Ludna - Książęca - Plac Trzech Krzyży. To jest właściwa trasa tej linii. Na Nowodworach gości ona tymczasowo. Nie ma mowy o jakimkolwiek jej uratowaniu na Tarchominie.

#apel napisał(a) 01.09.2016 09:21
podpiszcie petycje:
http://www.petycjeonline.com/petycja_przeciwko_likwidacji_linii_autobusowej_314
i
http://www.petycjeonline.com/zmiana_przebiegu_linii_autobusowej_101

#jacek napisał(a) 27.07.2016 09:28
zamiast wydziwiania nowego przebiegu 101 dla mieszkańców Odkrytej z esami floresami po tarchodworach można dla mieszkanców Odkrytej wydłużyć linię 314 od Świdrów do Metro Młociny i ucałodziennić ją wraz ze zmianą na odpowiedni numerek np. 214 i to cały zabieg o który powinni zabiegać autorzy petycji i wdrożyć ją do realizacji.

zmieńcie petycję bo facet ma rację

# Precz z autobusami

08.09.2016 11:25

#Beton z ZTM napisał(a) 08.09.2016 10:13
#Precz z autobusami śmierdzi od ciebie ZTMowsko-urzędniczym betonem.
Pokaż mi dzielnice w Warszawie o takim zaludnieniu jak Białołęka gdzie kasuje się tyle linii autobusowych.
Jak mają być mniejsze korki skoro zachęcasz ludzi do podróżowania taksówkami albo autami?
Co bardziej zatruwa powietrze, jeden autobus czy 50 samochodów do których przesiądą się ludzie bo skasują im linie??????
Betonie z ZTM. Naucz się czytać ze zrozumieniem. A dopiero później zabieraj głos. Jasno napisałem, że taksówka lub auto w sytuacji incydentalnej (awaria tramwaju). Czego tu nie rozumiesz Betonie z ZTM.

# Modlińska 197

08.09.2016 11:41

Jest skrajną głupotą kasowanie linii autobusowych. Nikt nigdzie tak nie robi. Komunikacja była w miarę, to musieli spier.... bo ratuszu nikt nawet nie zauważy. Oni wożą cztery litery autami. A ty się męcz człowieku i wdychaj spaliny

# likusikars

08.09.2016 11:57

a może puścić na trasie METRO MŁOCINY - TARCHOMIN - Galeria Północna, Urząd gminy, Klasyków, PKP Płudy, Białołęka dworska, Brzeziny, Głębocka - OS. DERBY ???

 tarantula01

08.09.2016 21:33

Zanim takie wydłużone 314 dojedzie do metra poprzez Świderską i Myśliborską (na tym skrzyżowaniu skręt w lewo), to ludzie, którzy zdecydują się na przesadkę na Świderskiej w tramwaj już dawno w ten sposób dojadą z przesiadką do metra.
Proponowana, alternatywna trasa 101 ma służyć celom dowozowym do różnych punktów z Nowodworów i Tarchomina, które teraz nie mają bezpośredniego połączenia i umożliwić też dojazd do metra.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

08.09.2016 21:33

Zanim takie wydłużone 314 dojedzie do metra poprzez Świderską i Myśliborską (na tym skrzyżowaniu skręt w lewo), to ludzie, którzy zdecydują się na przesadkę na Świderskiej w tramwaj już dawno w ten sposób dojadą z przesiadką do metra.
Proponowana, alternatywna trasa 101 ma służyć celom dowozowym do różnych punktów z Nowodworów i Tarchomina, które teraz nie mają bezpośredniego połączenia i umożliwić też dojazd do metra.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

# ZETEM

09.09.2016 15:29

Zlikwidować komunikację autobusową na terenie tarchodworów.
I tak:
1.piechotówka do tramwaju,
2.tramwaj jako dowozówka do metra.
Czyli piechotówka + dowozówka - to jest trend nowoczesności.

# realista

09.09.2016 15:47

A później zlikwidować tramwaj. A później metro. I nie będzie niczego. Jak u Kononowicza. Słuszną linię ma nasza władza

# Rację ma APEL

12.09.2016 09:07

#ZETEM napisał(a) 09.09.2016 15:29
Zlikwidować komunikację autobusową na terenie tarchodworów.
I tak:
1.piechotówka do tramwaju,
2.tramwaj jako dowozówka do metra.
Czyli piechotówka + dowozówka - to jest trend nowoczesności.
Te wszystkie kwilenia, tu autobus, tam autobus, a tam bez autobusu, nie mają sensu. Rację ma APEL, który napisał:
"Przez pierwsze pół roku od uruchomienia tramwaju na Nowodworach zostawmy wszystkie linie autobusowe po staremu, z tym że na niektórych ograniczmy częstotliwość kursów nawet 2-4 krotnie - dotyczy to zwłaszcza E8 i 101. W tym czasie poobserwujmy ruch i zachowania mieszkańców i dopiero wówczas przeprowadźmy ostateczne korekty, z kasacją linii lub zmianą jej trasy włącznie".

# gość

12.09.2016 09:50

tylko ZTM ma gdzieś utrzymanie przez pół roku linii na niezmienionych trasach. Już to zmienił. I jak się jeździ?
Podpiszcie te petycje:
#apel napisał(a) 01.09.2016 09:21
podpiszcie petycje:
http://www.petycjeonline.com/petycja_przeciwko_likwidacji_linii_autobusowej_314
i
http://www.petycjeonline.com/zmiana_przebiegu_linii_autobusowej_101

# gość

12.09.2016 09:51

i prośba o podpisanie również tej http://www.petycjeonline.com/petycja_na_rzecz_zwoania_nadzwyczajnej_sesji_rady_m_st_warszaw

# Tak, ale...

12.09.2016 11:56

#gość napisał(a) 12.09.2016 09:51
i prośba o podpisanie również tej http://www.petycjeonline.com/petycja_na_rzecz_zwoania_nadzwyczajnej_sesji_rady_m_st_warszaw
Ale pomysł z tramwajem przy Modlińskiej jest przestarzały! I nie odpowiada na faktyczne przyszłe potrzeby! Po co taka linia, skoro buspas jest drożny itp. itd. ? No po co? Lepiej wyjść kilka lat do przodu i pomyśleć, co będzie jak obecnie budowana na Nowodworach linia tramwajowa zostanie ostatecznie zakończona i pętla, wraz z węzłem przesiadkowym dla najdalszych okolic Białołęki, Jabłonnej, Legionowa itd., będzie przy skrzyżowaniu Modlińskiej i Światowida. Przecież wówczas nikt już, poza tymi na pętli, w szczycie do tego tramwaju nie wsiądzie. Może więc zamiast wyciągać tę zakurzoną koncepcję z tramwajem wzdłuż Modlińskiej, zaprojektować drugą linie i od przedmiotowej pętli, ulicami Leśnej Polanki i kolejnymi "Projektowanymi", aż do Światowida, na wysokości m.w. Lidla

# Żeraniak

12.09.2016 12:06

Nie wiem czy wiesz ale budowa linii tramwajowych to jest właśnie wyjście kilka lat do przodu.
Nie wiem czy wiesz ale ta linia nie posłuży tylko Tarchominowi ale przede wszystkim Żeraniowi gdzie autobusy nigdy nie podołają takiej ilości ludzi.
Nie wiem czy wiesz ale tramwaj wzdłuż Modlińskiej obsłuży zupełnie inny kierunek niż obecna linia z Tarchomina. Ona jezdzi do metra Marymont a tu bedzie połaczenie z 2 linia metra i ogromnymi wezlami komunikacyjnymi.
Warto spojrzec szerzej.

# Tak, ale

12.09.2016 12:28

#Żeraniak napisał(a) 12.09.2016 12:06
Nie wiem czy wiesz ale budowa linii tramwajowych to jest właśnie wyjście kilka lat do przodu.
Nie wiem czy wiesz ale ta linia nie posłuży tylko Tarchominowi ale przede wszystkim Żeraniowi gdzie autobusy nigdy nie podołają takiej ilości ludzi.
Nie wiem czy wiesz ale tramwaj wzdłuż Modlińskiej obsłuży zupełnie inny kierunek niż obecna linia z Tarchomina. Ona jezdzi do metra Marymont a tu bedzie połaczenie z 2 linia metra i ogromnymi wezlami komunikacyjnymi.
Warto spojrzec szerzej.
No wyobraź sobie, że wiem. Tylko, że ten tramwaj nic nie załatwi, bo najpierw i tak trzeba będzie was z tych bloków dowieźć do Modlińskiej autobusami.... I jednak te autobusy będą musiały Was pomieścić...I będzie to samo zawodzenie, co obecnie na Tarchominie i Nowodworach. Tramwaj tramwajem, ale autobusy muszą pozostać, bo nit nie będzie 10-20 minut pieszo do tego tramwaju chodził.

# Tarcho4

12.09.2016 14:54

Chłopie, Ty w ogóle wiesz do czego służy komunikacja miejska? Bo gadasz jak pracownik ZTM.. o ile mi wiadomo chodzi o to żeby połączenia były jak najbardziej dogodne wiec to co sie dzieje teraz z na Tarchominie z kasowaniem autobusów to jest paranoja. Niedługo nie bedzie co kasować. Jakoś sobie nie przypominam żeby na Ursynowie albo w jakiejkolwiek innej dzielnicy która ma metro skasowali tyle linii. Praga ma i metro i tramwaje i autobusy, buduja kolejne linie np na Gocław wiec co, u nas sie nie da?
Naprawde zawsze musimy być sto lat za murzynami? Niech bedzie i tramwaj i autobus, metra nam raczej nie zbuduja wiec niech bedzie chociaż alternatywa. Nie wiem dokładnie jak to wyglada na Żeraniu ale patrzac z mapy i okna autobusu opcja tramwaj+autubus 509, 518 wydaje sie bardzo sensowna i takze dla Tarchomina! 10 minut można przejść i to nie jest problem, rzecz w tym żebyś po dojściu do przystanku nie miał jednego autobusu jezdzacego co 15 min tylko 2 z sensownym rozkladem skorelowanym z tramwajem. To jest takie cieżkie to ogarniecia? Bo to główny powód tego że ludzie jeżdżą samochodami robiąc korki, zanieczyszczajac powietrze i parkując gdzie popadnie. BEZSENSOWNA STRATA CZASU PRZY PRZESIADKACH bo nikt nie będzie codziennie tracił czasu na przesiadki bo ZTMowi sie nie chce dostosowac komunikacji do ludzi

# Precz z autobusami

12.09.2016 15:23

#Tarcho4 napisał(a) 12.09.2016 14:54
Chłopie, Ty w ogóle wiesz do czego służy komunikacja miejska? Bo gadasz jak pracownik ZTM.. o ile mi wiadomo chodzi o to żeby połączenia były jak najbardziej dogodne wiec to co sie dzieje teraz z na Tarchominie z kasowaniem autobusów to jest paranoja. Niedługo nie bedzie co kasować. Jakoś sobie nie przypominam żeby na Ursynowie albo w jakiejkolwiek innej dzielnicy która ma metro skasowali tyle linii. Praga ma i metro i tramwaje i autobusy, buduja kolejne linie np na Gocław wiec co, u nas sie nie da?
Naprawde zawsze musimy być sto lat za murzynami? Niech bedzie i tramwaj i autobus, metra nam raczej nie zbuduja wiec niech bedzie chociaż alternatywa. Nie wiem dokładnie jak to wyglada na Żeraniu ale patrzac z mapy i okna autobusu opcja tramwaj+autubus 509, 518 wydaje sie bardzo sensowna i takze dla Tarchomina! 10 minut można przejść i to nie jest problem, rzecz w tym żebyś po dojściu do przystanku nie miał jednego autobusu jezdzacego co 15 min tylko 2 z sensownym rozkladem skorelowanym z tramwajem. To jest takie cieżkie to ogarniecia? Bo to główny powód tego że ludzie jeżdżą samochodami robiąc korki, zanieczyszczajac powietrze i parkując gdzie popadnie. BEZSENSOWNA STRATA CZASU PRZY PRZESIADKACH bo nikt nie będzie codziennie tracił czasu na przesiadki bo ZTMowi sie nie chce dostosowac komunikacji do ludzi
" "Bo to główny powód tego że ludzie jeżdżą samochodami robiąc korki, zanieczyszczajac powietrze i parkując gdzie popadnie" Akurat!! Trele morele. Jeżdżą bo wolą taki środek komunikacji i tyle. Wielu nie chce np. siadać na fotelu obok Ciebie. Woli własną furę i własny smrodek. Możesz mieć rację lub nie, ale nie naciągaj teorii. ogarnij się :)

# gość

12.09.2016 15:23

info o petycji w sprawie

# gość

12.09.2016 15:23

http://ibialoleka.pl/artykul/petycja-przeciwko-likwidacji/60116

# koki

12.09.2016 15:30

patrzę na ten wasz Tarchomin i widzę jedno: 3 równoległe ulice oddalone od siebie o kilkaset metrów. Nigdzie w mieście - może poza centrum - nie ma takiego zagęszczenia linii.
Szczerze?
Biorąc pod uwagę położenie Tarchomina na mapie Warszawy, oraz istniejące możliwości komunikacyjne, skasowałbym tam większość linii autobusowych. Puścił tramwaj co 2-3 min. Jedna linię z Modlińskiej puściłbym Aluzyjną - Odkrytą - Ordonówny - Milenijną - Modlińską. I do tego jakiś ekspres Modlińską do Dw. Wileńskiego. Ewentualnie jakiś lokalny zbieracz leniuszków, co im się nie chce podejść 300 metrów do przystanku. I to wszystko. Tarchomin jest wyspą. Nie ma sensu puszczać wielu linii, bo większość jedzie albo w kierunku Dw. Wileńskiego, albo do "Warszawy", co zapewnia tramwaj i metro.
Zaoszczędzone wozy powinny pójść tam, gdzie nie ma tramwajów. Gocław, Wilanów, Wschodnia Białołęka.

# byle spokojnie

12.09.2016 15:36

#Tarcho4 napisał(a) 12.09.2016 14:54
Chłopie, Ty w ogóle wiesz do czego służy komunikacja miejska? Bo gadasz jak pracownik ZTM.. o ile mi wiadomo chodzi o to żeby połączenia były jak najbardziej dogodne wiec to co sie dzieje teraz z na Tarchominie z kasowaniem autobusów to jest paranoja. Niedługo nie bedzie co kasować. Jakoś sobie nie przypominam żeby na Ursynowie albo w jakiejkolwiek innej dzielnicy która ma metro skasowali tyle linii. Praga ma i metro i tramwaje i autobusy, buduja kolejne linie np na Gocław wiec co, u nas sie nie da?
Naprawde zawsze musimy być sto lat za murzynami? Niech bedzie i tramwaj i autobus, metra nam raczej nie zbuduja wiec niech bedzie chociaż alternatywa. Nie wiem dokładnie jak to wyglada na Żeraniu ale patrzac z mapy i okna autobusu opcja tramwaj+autubus 509, 518 wydaje sie bardzo sensowna i takze dla Tarchomina! 10 minut można przejść i to nie jest problem, rzecz w tym żebyś po dojściu do przystanku nie miał jednego autobusu jezdzacego co 15 min tylko 2 z sensownym rozkladem skorelowanym z tramwajem. To jest takie cieżkie to ogarniecia? Bo to główny powód tego że ludzie jeżdżą samochodami robiąc korki, zanieczyszczajac powietrze i parkując gdzie popadnie. BEZSENSOWNA STRATA CZASU PRZY PRZESIADKACH bo nikt nie będzie codziennie tracił czasu na przesiadki bo ZTMowi sie nie chce dostosowac komunikacji do ludzi
Nie wiem kolego z kim polemizujesz i o co Ci chodzi, bo trochę bałaganu i nazbyt emocji jest w Twoim liście. A czuję, że masz coś interesującego do powiedzenia. Możesz się wypowiedzieć jeszcze raz, tak spokojniej? Dzięki :)

# Precz z autobusami

12.09.2016 15:59

#koki napisał(a) 12.09.2016 15:30
patrzę na ten wasz Tarchomin i widzę jedno: 3 równoległe ulice oddalone od siebie o kilkaset metrów. Nigdzie w mieście - może poza centrum - nie ma takiego zagęszczenia linii.
Szczerze?
Biorąc pod uwagę położenie Tarchomina na mapie Warszawy, oraz istniejące możliwości komunikacyjne, skasowałbym tam większość linii autobusowych. Puścił tramwaj co 2-3 min. Jedna linię z Modlińskiej puściłbym Aluzyjną - Odkrytą - Ordonówny - Milenijną - Modlińską. I do tego jakiś ekspres Modlińską do Dw. Wileńskiego. Ewentualnie jakiś lokalny zbieracz leniuszków, co im się nie chce podejść 300 metrów do przystanku. I to wszystko. Tarchomin jest wyspą. Nie ma sensu puszczać wielu linii, bo większość jedzie albo w kierunku Dw. Wileńskiego, albo do "Warszawy", co zapewnia tramwaj i metro.
Zaoszczędzone wozy powinny pójść tam, gdzie nie ma tramwajów. Gocław, Wilanów, Wschodnia Białołęka.
Święta racja! Tylko z tymi zbieraczami leniuszków ostrożnie, bez przesady.

# Precz z preczem

12.09.2016 16:14

Zanim ta dyskusja zamieni się w pyskówkę:
1. Każde wieksze zmiany, a takimi jest np. kasowanie linii autobusowych, zmiana ukłądu tramwaj-autobus i tak dalej, powinny być poprzedzone konsultacjami. ZTM takich konsultacji nie robi więc dzielnica powinna je wymusić. Sądząc po liczbie osób niezadowolonych z tego rozwiązania chętnych by było aż nadto. Gdzie są radni i zarząd?
2. Białołęka to nie tylko Tarchomin! Czy to się komuś podoba czy nie, jest też Żerań z coraz większa liczba mieszkańców, jest Zielona Białołęka z ogromnymi potrzebami komunikacyjnymi. Białołęka to ogromna dzielnica, liczebnie i powierzchniowo! Każdy ma prawo do tego żeby mieć dostęp do normalnego dojazdu do pracy, szkoły, gdziekolwiek. Czyli wracamy do punktu 1.
3. Jak przekonać ludzi do przesiadania się z aut do komunikacji miejskiej, no właśnie zgadzam się z przedmówcą że tą komunikację miejską trzeba rozwijać. Pewnie, cześć osób nie pojedzie nigdy autobusem ale są tacy którzy chętnie pojadą tylko muszą mieć sensowne czasowo połączenie.
4. Takie inwestycje jak tramwaj trzeba planować z wyprzedzeniem i dobrze że ktoś ten temat zaczął bo jeżeli teraz komuś jest okej i z uśmieszkiem politowania patrzy na takie akcje albo krytykuje, to za 5 lat już może być zupełnie inaczej jak dzielnica przekroczy 200 tysięcy mieszkańców i co wtedy? Raz wyjdźmy z inicjatywą a nie przyjmujmy z ucałowaniem rączki to co nam dają, czyli jak na razie wielkie nic poza prawie-już-gotową linią tramwajową. Przypominam wielkie obietnice metra, tramwajów, ten na Żerań miał być gotowy pare ładnych lat temu i co?

# Nowodworak

13.09.2016 08:00

Zgadzam się z przedmówcą. Ludzie nie przesiądą się z samochodów do komunikacji miejskiej jeśli po drodze będą musieli się kilka razy przesiadać krążąc wokół skrzyżowań tracąc za każdym razem czas na czekanie i jechać w ścisku jak sardynki w puszce. Jeśli czas dojazdu wraz z dojściami i czekaniem zajmuje 2 razy dłużej niż dojazd (wraz z zaparkowaniem i dojściem) samochodem - to wybór jest prosty.
Dla jednego 10 minut dojścia to pikuś dla innego nie. Ja nie należę już do młodzieży i dojście zajmuje mi dłużej. Plus dłuższy dystans to jest problem. Jeśli teraz dojazd samochodem do pracy zajmuje mi 20 min (25 od drzwi do drzwi) a dojazd komunikacją miejską wraz z dojściem 60-70 min (w tym musze pokonać ponad 1,8 km na dojścia) to chyba oczywiste jest, że się nie przesiądę. Jeżdżę komunikacją tam, gdzie jest to sensowne i gdzie dojazd nie oznacza dwóch przesiadek z przemieszczaniem się na inne przystanki i pokonywaniem po drodze 2-3 km.

# prudi

13.09.2016 09:58

Popieram przedmówców
Samochodem dojeżdżam w 30 minut + parkowanie. ZTM oferuje mi dojazd z 2 przesiadkami w 60 minut
Gdy jest pogoda to jeszcze do przyjęcia bo poczytam sobie gazetę lub książkę. Ale pogoda do przyjęcia jest góra pół roku. A w czasie tej gorszej połowy mam po drodze zawożenie i odbieranie dziecka z przedszkola co samochodem jest dużo wygodniejsze.
Kolejna ważna kwestia: jeżdżąc samochodem zmniejszam ryzyko zarażenia się sezonowymi chorobami czyli oszczędzam na cholernie drogich lekarstwach, mam rzadziej problem z chorym dzieckiem, które musi zostać w domu - efekt: jestem lepszym pracownikiem bo nie chodzę na zwolnienia.
Dlatego póki mnie stać wybierać będę samochód.
Pozdrawiam

# Precz z autobusami

13.09.2016 13:16

#prudi napisał(a) 13.09.2016 09:58
Popieram przedmówców
Samochodem dojeżdżam w 30 minut + parkowanie. ZTM oferuje mi dojazd z 2 przesiadkami w 60 minut
Gdy jest pogoda to jeszcze do przyjęcia bo poczytam sobie gazetę lub książkę. Ale pogoda do przyjęcia jest góra pół roku. A w czasie tej gorszej połowy mam po drodze zawożenie i odbieranie dziecka z przedszkola co samochodem jest dużo wygodniejsze.
Kolejna ważna kwestia: jeżdżąc samochodem zmniejszam ryzyko zarażenia się sezonowymi chorobami czyli oszczędzam na cholernie drogich lekarstwach, mam rzadziej problem z chorym dzieckiem, które musi zostać w domu - efekt: jestem lepszym pracownikiem bo nie chodzę na zwolnienia.
Dlatego póki mnie stać wybierać będę samochód.
Pozdrawiam
Kolego. Argument, że jak każdy będzie miał przystanek pod drzwiami, to będzie jeździł komunikacją miejską jest kompletnie naciągany. Zobacz na wpis "prudi" powyżej. A ja ze swojej strony dodam, że mieszkam tuż przy pętli na Nowodworach. Połączenie z "Miastem" mam obecnie doskonałe, w tym sensie, że autobus prawie z posesji co chwilę, zawsze mogę usiąść, a dopóki nie zbudują metra (a za mojego życia nie zbudują) szybciej już nie będzie. I co? Mnóstwo moich sąsiadów wybiera .... własny samochód. No i jak się ma Twoja teza do tego?
2. Naciągane jest także to, jakoby mieszkając na Nowodworach masz prawie 2 km do autobusu? Człowieku, to gdzie Ty niby mieszkasz na tych Nowodworach? Znam je bardzo dobrze i nie ma takich miejsc! Trzymaj się faktów i nie pudruj.
3. Po wybudowaniu linii tramwajowej część Białołęki na północ od Mostu Północnego i na zachód od Modlińskiej będzie w świetnej sytuacji w tym sensie, że będzie dysponować 2 małoinwazyjnymi dla nas szlakami komunikacyjnymi, którymi można wywieźć mieszkańców korzystających z komunikacji miejskiej do Centrum, bez wielkiego trucia mieszkańców i bez wielkiego hałasu. Pierwszy to właśnie tramwaj jadący Światowida itd. do Młocin. Drugi to Modlińska, którą mogą bez wielkiej dla nas szkody jeździć autobusy, aż z Aluzyjnej. Tragedią byłoby tego nie wykorzystać. Pozostałe autobusy powinny mieć zakres wyłącznie lokalny, dowożąc ludzi do jednej z tych tras - z najdalszych okolic - lub dzieci do szkoły. Ale tylko wówczas, gdy to jest rzeczywiście problem, a nie wówczas, gdy ktoś ma 5 minut drogi. Jeżeli to jest dla takiego kogoś zbyt daleko, to niech zamieni mieszkanie, bliżej Światowida lub Modlińskiej i będzie zadowolony.
4. Jeżeli chodzi o tę część Białołęki, to widzę jeszcze co najwyżej miejsce dla jednego autobusu "dalekobieżnego", np. 509, tylko tak, że puściłbym go Odkrytą i dopiero w okolicach Ćmielowskiej wprowadził na Światowida.

# Precz z autobusami

13.09.2016 13:17

#Nowodworak napisał(a) 13.09.2016 08:00
Zgadzam się z przedmówcą. Ludzie nie przesiądą się z samochodów do komunikacji miejskiej jeśli po drodze będą musieli się kilka razy przesiadać krążąc wokół skrzyżowań tracąc za każdym razem czas na czekanie i jechać w ścisku jak sardynki w puszce. Jeśli czas dojazdu wraz z dojściami i czekaniem zajmuje 2 razy dłużej niż dojazd (wraz z zaparkowaniem i dojściem) samochodem - to wybór jest prosty.
Dla jednego 10 minut dojścia to pikuś dla innego nie. Ja nie należę już do młodzieży i dojście zajmuje mi dłużej. Plus dłuższy dystans to jest problem. Jeśli teraz dojazd samochodem do pracy zajmuje mi 20 min (25 od drzwi do drzwi) a dojazd komunikacją miejską wraz z dojściem 60-70 min (w tym musze pokonać ponad 1,8 km na dojścia) to chyba oczywiste jest, że się nie przesiądę. Jeżdżę komunikacją tam, gdzie jest to sensowne i gdzie dojazd nie oznacza dwóch przesiadek z przemieszczaniem się na inne przystanki i pokonywaniem po drodze 2-3 km.
Kolego. Argument, że jak każdy będzie miał przystanek pod drzwiami, to będzie jeździł komunikacją miejską jest kompletnie naciągany. Zobacz na wpis "prudi" powyżej. A ja ze swojej strony dodam, że mieszkam tuż przy pętli na Nowodworach. Połączenie z "Miastem" mam obecnie doskonałe, w tym sensie, że autobus prawie z posesji co chwilę, zawsze mogę usiąść, a dopóki nie zbudują metra (a za mojego życia nie zbudują) szybciej już nie będzie. I co? Mnóstwo moich sąsiadów wybiera .... własny samochód. No i jak się ma Twoja teza do tego?
2. Naciągane jest także to, jakoby mieszkając na Nowodworach masz prawie 2 km do autobusu? Człowieku, to gdzie Ty niby mieszkasz na tych Nowodworach? Znam je bardzo dobrze i nie ma takich miejsc! Trzymaj się faktów i nie pudruj.
3. Po wybudowaniu linii tramwajowej część Białołęki na północ od Mostu Północnego i na zachód od Modlińskiej będzie w świetnej sytuacji w tym sensie, że będzie dysponować 2 małoinwazyjnymi dla nas szlakami komunikacyjnymi, którymi można wywieźć mieszkańców korzystających z komunikacji miejskiej do Centrum, bez wielkiego trucia mieszkańców i bez wielkiego hałasu. Pierwszy to właśnie tramwaj jadący Światowida itd. do Młocin. Drugi to Modlińska, którą mogą bez wielkiej dla nas szkody jeździć autobusy, aż z Aluzyjnej. Tragedią byłoby tego nie wykorzystać. Pozostałe autobusy powinny mieć zakres wyłącznie lokalny, dowożąc ludzi do jednej z tych tras - z najdalszych okolic - lub dzieci do szkoły. Ale tylko wówczas, gdy to jest rzeczywiście problem, a nie wówczas, gdy ktoś ma 5 minut drogi. Jeżeli to jest dla takiego kogoś zbyt daleko, to niech zamieni mieszkanie, bliżej Światowida lub Modlińskiej i będzie zadowolony.
4. Jeżeli chodzi o tę część Białołęki, to widzę jeszcze co najwyżej miejsce dla jednego autobusu "dalekobieżnego", np. 509, tylko tak, że puściłbym go Odkrytą i dopiero w okolicach Ćmielowskiej wprowadził na Światowida.

# Precz z autobusami

13.09.2016 13:29

#Precz z preczem napisał(a) 12.09.2016 16:14
Zanim ta dyskusja zamieni się w pyskówkę:
1. Każde wieksze zmiany, a takimi jest np. kasowanie linii autobusowych, zmiana ukłądu tramwaj-autobus i tak dalej, powinny być poprzedzone konsultacjami. ZTM takich konsultacji nie robi więc dzielnica powinna je wymusić. Sądząc po liczbie osób niezadowolonych z tego rozwiązania chętnych by było aż nadto. Gdzie są radni i zarząd?
2. Białołęka to nie tylko Tarchomin! Czy to się komuś podoba czy nie, jest też Żerań z coraz większa liczba mieszkańców, jest Zielona Białołęka z ogromnymi potrzebami komunikacyjnymi. Białołęka to ogromna dzielnica, liczebnie i powierzchniowo! Każdy ma prawo do tego żeby mieć dostęp do normalnego dojazdu do pracy, szkoły, gdziekolwiek. Czyli wracamy do punktu 1.
3. Jak przekonać ludzi do przesiadania się z aut do komunikacji miejskiej, no właśnie zgadzam się z przedmówcą że tą komunikację miejską trzeba rozwijać. Pewnie, cześć osób nie pojedzie nigdy autobusem ale są tacy którzy chętnie pojadą tylko muszą mieć sensowne czasowo połączenie.
4. Takie inwestycje jak tramwaj trzeba planować z wyprzedzeniem i dobrze że ktoś ten temat zaczął bo jeżeli teraz komuś jest okej i z uśmieszkiem politowania patrzy na takie akcje albo krytykuje, to za 5 lat już może być zupełnie inaczej jak dzielnica przekroczy 200 tysięcy mieszkańców i co wtedy? Raz wyjdźmy z inicjatywą a nie przyjmujmy z ucałowaniem rączki to co nam dają, czyli jak na razie wielkie nic poza prawie-już-gotową linią tramwajową. Przypominam wielkie obietnice metra, tramwajów, ten na Żerań miał być gotowy pare ładnych lat temu i co?
Kolego. Do niektórych Twoich tez ustosunkowałem się powyżej, w korespondencji do Nowodworaka, więc pozwolisz, że nie będę się powtarzał. Co do tramwaju przy Modlińskiej, to zastanów się, czy warto popierać wyjęte z szuflady, na prędce, przestarzałe pomysły, które ktoś tu wykorzystuje w celach własnej gry politycznej, a których nawet nie przemyślał. Jako mieszkaniec, jak rozumiem Żerania, zastanów się, zanim poprzesz wniosek o tramwaj przy Modlińskiej, czy nie lepiej byłoby, by ten tramwaj jechał nie przy Modlińkiej, a w głębi powstających osiedli, i dopiero przy Mc Donaldzie, przed Kanałem Żerańskim, był wyprowadzany na Modlińską.... Zastanów się bracie.

# Nowodworak

13.09.2016 14:56

#Precz z autobusami napisał(a) 13.09.2016 13:17
Kolego. Argument, że jak każdy będzie miał przystanek pod drzwiami, to będzie jeździł komunikacją miejską jest kompletnie naciągany. Zobacz na wpis "prudi" powyżej. A ja ze swojej strony dodam, że mieszkam tuż przy pętli na Nowodworach. Połączenie z "Miastem" mam obecnie doskonałe, w tym sensie, że autobus prawie z posesji co chwilę, zawsze mogę usiąść, a dopóki nie zbudują metra (a za mojego życia nie zbudują) szybciej już nie będzie. I co? Mnóstwo moich sąsiadów wybiera .... własny samochód. No i jak się ma Twoja teza do tego?
2. Naciągane jest także to, jakoby mieszkając na Nowodworach masz prawie 2 km do autobusu? Człowieku, to gdzie Ty niby mieszkasz na tych Nowodworach? Znam je bardzo dobrze i nie ma takich miejsc! Trzymaj się faktów i nie pudruj.
3. Po wybudowaniu linii tramwajowej część Białołęki na północ od Mostu Północnego i na zachód od Modlińskiej będzie w świetnej sytuacji w tym sensie, że będzie dysponować 2 małoinwazyjnymi dla nas szlakami komunikacyjnymi, którymi można wywieźć mieszkańców korzystających z komunikacji miejskiej do Centrum, bez wielkiego trucia mieszkańców i bez wielkiego hałasu. Pierwszy to właśnie tramwaj jadący Światowida itd. do Młocin. Drugi to Modlińska, którą mogą bez wielkiej dla nas szkody jeździć autobusy, aż z Aluzyjnej. Tragedią byłoby tego nie wykorzystać. Pozostałe autobusy powinny mieć zakres wyłącznie lokalny, dowożąc ludzi do jednej z tych tras - z najdalszych okolic - lub dzieci do szkoły. Ale tylko wówczas, gdy to jest rzeczywiście problem, a nie wówczas, gdy ktoś ma 5 minut drogi. Jeżeli to jest dla takiego kogoś zbyt daleko, to niech zamieni mieszkanie, bliżej Światowida lub Modlińskiej i będzie zadowolony.
1. Widzisz, ja jeżdziłem komunikacją miejską dopóki nie poskracano i nie polikwidowano mi tras autobusowych. Pytanie czy Twoi sąsiedzi pracują przy trasie metra? Bo jeśli tak, to robią błąd nie korzystając z niego. Ale jeśli nie, to cóż może podobnie jak u mnie liczba przesiadek powoduje, że samochodem jadą szybciej? Dodam, że ja pracuję poza ścisłym centrum i mogę spokojnie zaparkować na legalnym miejscu prawie naprzeciwko pracy.
2. Czytaj proszę ze zrozumieniem. Nie pisałem, że z domu do autobusu mam 2 km, tylko po drodze z domu do pracy mam 2-3 km (tj. dom-autobus ; z przystanku na przystanek x 1 lub 2 (zależy czym pojadę); autobus/tramwaj - praca). Z domu do autobusu mam 10-12 minut.
3. Z jednej strony tak a z drugiej nie. Krótkie trasy autobusów pozwalają na częstsze kursy ale oznaczaja więcej przesiadek co niestety wydłuża sumaryczny czas dojazdu a w przypadku targania ze sobą większej liczby pakunków jest po prostu męczące. Tramwajem dojedziesz do metra a potem kolejny autobus/tramwaj. Albo dojazd do modlińskiej, stamtąd kolejny autobus do kolejnego autobusu i tak dalej. No i nagle prosty dojazd zajmuje dwa razy tyle co samochodem.
Propozycję przeprowadzki bliżej Światowida czy Modlińskiej pozostawię bez komentarza :-)

# Precz z autobusami

13.09.2016 15:20

Nowodworaku:
1. Dlaczego bez komentarza? Ja to napisałem całkiem serio i bez złośliwości. Sam rozważam przeprowadzkę blisko wału wiślanego. I wiem, że będę miał gorszy dojazd, ale za to większy spokój, który sobie bardziej cenię. Zawsze jest cos za coś.
2. No niestety nie da się każdego, z każdego miejsca, dowieść w każde miejsce bez przesiadek; wiem, że czasem wkurza, że jakieś środki komunikacji są nie najlepiej skoordynowane i trzeba czekać na przystankach, ale to zawsze będzie tak, że jak poprawią i Twoja przesiadka będzie krótsza, to w innym miejscu komuś się pogorszy.
3. Czy sąsiedzi pracują przy trasie metra? Różnie, wielu tak. Mówisz błąd. Ja czasem też, ale oni tak tego nie widzą. Prócz tego zobacz co napisał "prudi". Można zrozumieć te motywy.
4. Pakunki :) Naciągasz...

# gość

13.09.2016 15:21

komunikacja na ZB - też podziękowałem, wole samochód.
Dopóki ZTM nie wykreśli punktu "upodlenie użytkownika" z zakresu swoich czynności nawet nie spojrzę w kierunku komunikacji zbiorowej. Bo jak nazwać:
1) opóźnienia
2) przepełnienia, tak, ze nie jesteś w stanie wsiąść do autobusu?
3) jak już wsiądziesz, to nie ma miejsca na ruchy klatki piersiowej by zaczerpnąć powietrza.
Niezasadnym jest metro na ZB, zasadnym jest tramwaj, ale dopiero po 2030 r. jak podwoimy swoja obecna liczbę.
ZDM i ZMID nie jest lepsze - opóźnienia z rozpoczęciem prac na Głębockiej. TOG wyłącznie w planach. TMP też wieczne nigdy? Marywilska czemu nie została poszerzona zgodnie z planem?
A co robi Dzielnica? nie potrafi zacząć modernizacji Zdziarskiej, właśnie nam uciekło 29 mln zł z budżetu na 2016 r. i co robi po decyzji ZTM w sprawie ograniczeń kursowania i likwidacji niektórych linii? NIC! Przygląda się lub bije się o stołek.
Klienci ZTM, jeśli jest ból z ich (ZTM) polityką to podpisujcie te petycje, są tacy, którym się chce coś zrobić dla pozostałych. Zamiast tej dyskusji, skontaktujcie się z autorami inicjatyw i pomóżcie czy to w zbieraniu podpisów czy przy udostępnianiu informacji. Osobiście podpisałem, mimo, ze jestem z ZB i mimo, ze nie korzystam z ZTM.

# Tarchoman

13.09.2016 15:32

#Precz z preczem napisał(a) 12.09.2016 16:14
Zanim ta dyskusja zamieni się w pyskówkę:
1. Każde wieksze zmiany, a takimi jest np. kasowanie linii autobusowych, zmiana ukłądu tramwaj-autobus i tak dalej, powinny być poprzedzone konsultacjami. ZTM takich konsultacji nie robi więc dzielnica powinna je wymusić. Sądząc po liczbie osób niezadowolonych z tego rozwiązania chętnych by było aż nadto. Gdzie są radni i zarząd?
2. Białołęka to nie tylko Tarchomin! Czy to się komuś podoba czy nie, jest też Żerań z coraz większa liczba mieszkańców, jest Zielona Białołęka z ogromnymi potrzebami komunikacyjnymi. Białołęka to ogromna dzielnica, liczebnie i powierzchniowo! Każdy ma prawo do tego żeby mieć dostęp do normalnego dojazdu do pracy, szkoły, gdziekolwiek. Czyli wracamy do punktu 1.
3. Jak przekonać ludzi do przesiadania się z aut do komunikacji miejskiej, no właśnie zgadzam się z przedmówcą że tą komunikację miejską trzeba rozwijać. Pewnie, cześć osób nie pojedzie nigdy autobusem ale są tacy którzy chętnie pojadą tylko muszą mieć sensowne czasowo połączenie.
4. Takie inwestycje jak tramwaj trzeba planować z wyprzedzeniem i dobrze że ktoś ten temat zaczął bo jeżeli teraz komuś jest okej i z uśmieszkiem politowania patrzy na takie akcje albo krytykuje, to za 5 lat już może być zupełnie inaczej jak dzielnica przekroczy 200 tysięcy mieszkańców i co wtedy? Raz wyjdźmy z inicjatywą a nie przyjmujmy z ucałowaniem rączki to co nam dają, czyli jak na razie wielkie nic poza prawie-już-gotową linią tramwajową. Przypominam wielkie obietnice metra, tramwajów, ten na Żerań miał być gotowy pare ładnych lat temu i co?

Punkt pierwszy, podpisuje sie wszystkimi konczynami. Wtedy każdy się bedzie mógł wygadać chociaz najwieksi forumowi dyskutanci i tak nie przyjda, bo oni są tylko forumowi:) a reszta będzie mogła coś ustalić, później stanowisko rady i władz dzielnicy, niech zrobi chwile przerwy w walce o stołki, później rada warszawy (dla inwestycji) i konsultacje z ztm (dla nowych linii, zmiany rozkladu/tras starych) i jest szansa że będzie normalnie. Jak będziecie sie brać za łby jak ci nasi bez-radni, nic z tego nie bedzie.

# Po co to robisz?

13.09.2016 15:37

#gość napisał(a) 13.09.2016 15:21
komunikacja na ZB - też podziękowałem, wole samochód.
Dopóki ZTM nie wykreśli punktu "upodlenie użytkownika" z zakresu swoich czynności nawet nie spojrzę w kierunku komunikacji zbiorowej. Bo jak nazwać:
1) opóźnienia
2) przepełnienia, tak, ze nie jesteś w stanie wsiąść do autobusu?
3) jak już wsiądziesz, to nie ma miejsca na ruchy klatki piersiowej by zaczerpnąć powietrza.
Niezasadnym jest metro na ZB, zasadnym jest tramwaj, ale dopiero po 2030 r. jak podwoimy swoja obecna liczbę.
ZDM i ZMID nie jest lepsze - opóźnienia z rozpoczęciem prac na Głębockiej. TOG wyłącznie w planach. TMP też wieczne nigdy? Marywilska czemu nie została poszerzona zgodnie z planem?
A co robi Dzielnica? nie potrafi zacząć modernizacji Zdziarskiej, właśnie nam uciekło 29 mln zł z budżetu na 2016 r. i co robi po decyzji ZTM w sprawie ograniczeń kursowania i likwidacji niektórych linii? NIC! Przygląda się lub bije się o stołek.
Klienci ZTM, jeśli jest ból z ich (ZTM) polityką to podpisujcie te petycje, są tacy, którym się chce coś zrobić dla pozostałych. Zamiast tej dyskusji, skontaktujcie się z autorami inicjatyw i pomóżcie czy to w zbieraniu podpisów czy przy udostępnianiu informacji. Osobiście podpisałem, mimo, ze jestem z ZB i mimo, ze nie korzystam z ZTM.
Gościu, niby tak, ale ta petycja nie dotyczy autobusu 101 i komunikacji na Nowodworach. Załóż temat "Petycja" i komunikuj się pod tym hasłem, a nie wszędzie wchodzisz z buciorami. Nawet jeśli masz rację, to tylko mnie zniechęcasz.

# gość

13.09.2016 15:45

http://www.petycjeonline.com/zmiana_przebiegu_linii_autobusowej_101 m.in. tą petycje miałem na myśli.
Miłego dnia #Po co to robisz?

# Precz z autobusami

14.09.2016 09:07

#gość napisał(a) 13.09.2016 15:45
http://www.petycjeonline.com/zmiana_przebiegu_linii_autobusowej_101 m.in. tą petycje miałem na myśli.
Miłego dnia #Po co to robisz?
No i wszyscy gubimy się już w tych petycjach... Ale gdyby je podsumować, to wychodzi, że chcemy, by po zakończeniu budowy linii tramwajowej, do pętli na Nowodworach, autobusów było ..... więcej niż obecnie. Przecież nikt poważnie tego nie potraktuje.... I słusznie!

# Nowodworak

14.09.2016 11:22

Do "Presz z autobusami":
Ad 1. No dobrze, to skomentuję :-) Nie za dużo, bo to wymagałoby zbyt długiego opisu. No widziesz, ja też wybrałem mieszkanie blisko wału i sobie chwalę. Wybór mieszkania blisko Światowida czy Modlińskiej nie rozwiązałby wszystkich problemów. Owszem byłoby w miarę blisko do pierwszego przystanku. Ale co potem? Jak pisałem wcześniej krótkie linie maja swoje zalety ale i wady. Wady w postaci licznych przesiadek wydłużających czas dojazdu o ile autobusy nie kursują co 2-3 minuty a to przeważnie jest nierealne.
Ad 2. Wiem. I dlatego dawno przestałem się denerwować kolejnymi zmianami, które choć przyznam, że czasem są na lepsze to częściej niestety na gorsze. Skoro komunikacja jest najlepsza jaką miasto jest w stanie zaoferować, to cóż. Postępuję racjonalnie. Czasem ją wybiorę, jak dzisiaj, bo wybieram się do centrum w okolice gdzie akurat dojazd jest może nie idealny ale akceptowalny. Ale częściej wybieram własne auto. Bo znacznie szybciej i wygodniej.
Ad 3. Każdy ma swoje motywy i czasem one mają sens. Ja też mam swoje motywy do korzystania z samochodu. Ale są też osoby, które nie korzystają z komunikacji miejskiej dla zasady. Nie bo nie. Choć akurat mają lepszy dojazd niż samochodem. I nie podają innych przyczyn swojej decyzji. Sam znam jedną taka osobę, która jest dumna z tego, że od 19 lat odkąd mieszka w Warszawie ani razu nie skorzystała z komunikacji miejskiej. Czy to ma sens? Można się zastanawiać. I tyle.
Ad 4. Zaraz naciągam. Mogę zacząć wyliczać: torba z laptopem, druga z innymi rzeczami jak choćby pudełkami z jedzeniem do pracy. Taki mam odchył, że lubię zabrać domowy obiadek do biura :-) Czasem trzeba podjechać odwieźć coś do pralni albo coś z niej odebrać. Czasem ludzie robią zalupy po drodze. Tylko co Ci da to wyliczanie? Chodzi o to, że nie zawsze da się jechać z pustymi rękami. A każdy dodatkowy badaż to dodatkowy kłopot przy przesiadkach. Niewygodnie i męcząco.
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy