REKLAMA

biedronka029 1biedronka029 2
Wola

inwestycje »

 

Będzie trzecia linia metra. Dlaczego nie pod Towarową?

  17 marca 2021

alt='Będzie trzecia linia metra. Dlaczego nie pod Towarową?'

Nie na Gocław, ale z Tarchomina do Wilanowa przez sam środek kompleksów biurowych na Woli - to jedna z ciekawszych propozycji linii metra, którą samorząd Warszawy całkowicie zignorował.

REKLAMA

biedronka030 2

- Według wciąż obowiązujących planów trzecia linia metra ma biec wielkim łukiem, łącząc Stadion Narodowy, rondo Wiatraczna i Gocław - pisaliśmy dwa lata temu. - Wydaje się jednak oczywiste, że osiedle to będzie docelowo obsługiwane tramwajem, dziwny pomysł na trasę trafi do kosza a dodatkowy peron na stacji Stadion pozostanie pusty.

Metro jednak na Gocław

Czas pokazał, że przewidywania były całkowicie błędne. Kilka dni temu prezydent Rafał Trzaskowski ogłosił, że samorząd rozpoczyna pracę nad absurdalną pętęlką metra na Gocławiu, Grochowie i Kamionku, która ma powstać do 2028 roku. Ratusz zignorował kilka znacznie lepszych pomysłów. Jeden z nich zgłosił zespół analiz transportowych Multiconsult Polska, który dwa lata temu zbadał prognozowane "potoki pasażerskie" dla linii łączącej Białołękę z Wilanowem.

- Schemat zakłada podłączenie linii w następujących węzłach: Aluzyjna, Winnica, Nowodwory, Erazma, Tarchomin, Białołęka-Ratusz, Modlińska, Żerań, Os. Ruda, Marymont, Sady Żoliborskie, Rondo Radosława, Muranów, Okopowa, Rondo Daszyńskiego, Pl. Zawiszy, Pl. Narutowicza, Bitwy Warszawskiej, Rakowiec, Woronicza, Postępu, Bokserska, Puławska, Ursynów, Ciszewskiego, Świątynia Opatrzności Bożej, Wilanów - wyjaśniają analitycy.

Wstąp do księgarni

Czas na metro pod Towarową

Jak wynika z analiz, najbardziej obciążonym odcinkiem takiej linii byłby odcinek pod Towarową. Podstawowym powodem jest oczywiście ogromne zagęszczenie miejsc pracy w nowych wieżowcach w rejonie ronda Daszyńskiego i Kercelaka, ale także ogólne zjawisko "przesuwania się centrum Warszawy na zachód".

(dg)

REKLAMA

mazovia 20250625 2mazovia 20250625 0

 

REKLAMA

refleks chlodnictwo 2024-11-21 2refleks chlodnictwo 2024-11-21 0

Czytaj na ten temat

Komentarze (10)

# facio aligacio

17.03.2021 14:31

linia metra powinna być jedna, poprowadzona pod wszystkimi skrzyżowaniami i powinna to być pętla po której pociągi jeździłyby tylko w jedną stronę. wtedy wsiadając na dowolnym przystanku można by bez przesiadek dojechać do dowolnego miejsca. byłby to ukłon w stronę feministek które mają kłopoty z orientacją!!!
a proste linie wschód-zachód i północ-południe to matriarchalne anachronizmy dla białych heteroseksualnych mężczyzn i trzeba z tym walczyć

# what

17.03.2021 17:07

grubo zapachniało...

# cave

18.03.2021 14:34

#facio aligacio napisał(a) 17.03.2021 14:31
linia metra powinna być jedna, poprowadzona pod wszystkimi skrzyżowaniami i powinna to być pętla po której pociągi jeździłyby tylko w jedną stronę. wtedy wsiadając na dowolnym przystanku można by bez przesiadek dojechać do dowolnego miejsca. byłby to ukłon w stronę feministek które mają kłopoty z orientacją!!!
a proste linie wschód-zachód i północ-południe to matriarchalne anachronizmy dla białych heteroseksualnych mężczyzn i trzeba z tym walczyć

Jak już chcesz trollować, to przynajmniej nie myl pojęć.

REKLAMA

bck lubie wracac 2bck lubie wracac 0

# oleksy2345

18.03.2021 21:12

metro Warszawie, zamiast jechać w miarę prostej linii i łączyć się z innymi odcinkami (których nie ma)
wije się jak wąż, bo trzeba przez wszystkie osiedla przejechać, bo jest jedna linia, bo jest taniej i koło się zamyka.
Rozwinięte miasta mają siatkę linii, zazwyczaj praktycznie prosto lecących i jak potrzebujesz odbić to zmieniasz linie
(kłaniają się poprawnie zrobione przesiadki).
Na już w stolicy winny być min. dwie równoległe linie w osi pn-pd i dwie/trzy wsch-zach.
To co teraz się realizuję to ten sam błąd jak z A2 na Euro 2012 czy S8 w granicach miasta.
Ale po co to pisać i tak władza zrobi co chce ...

# merol

19.03.2021 11:06

Linie powinny być przynajmniej dwie. Jedna z Gocławia czy nawet Marysina przez Stadion Narodowy w górę przez Ochotę w stronę Chomiczówki. A kolejna linia budowana równocześnie właśnie z Białołęki przez Żerań lub Bródno na Żoliborz a dalej w stronę Wilanowa. Wszystkie linie powinny przynajmniej dotykać Centrum. Kto będzie jeździł z Gocławia na Sadybę? Wszyscy i tak rzucą się na 1 linię, która zaraz pęknie od natłoku pasażerów.

# Gość

19.03.2021 22:47

Autor artykułu kwestionuje linię na Gocław uzasadniając to tym, że będzie tam tramwaj i metro będzie zbędne. Jednocześnie zachwala linię pod Okopową, gdzie tramwaj już jest. Gdzie tu sens, gdzie logika...

REKLAMA

bck klub przygód 2bck klub przygód 0

# Darfon

20.03.2021 18:47

#Gość napisał(a) 19.03.2021 22:47
Autor artykułu kwestionuje linię na Gocław uzasadniając to tym, że będzie tam tramwaj i metro będzie zbędne. Jednocześnie zachwala linię pod Okopową, gdzie tramwaj już jest. Gdzie tu sens, gdzie logika...

Matro na Gocław nie jedzie w linii prostej, tylko jakimś zawijasem. Wsiadając na Gocławiu do metra nie jedzie się w stronę centrum, tylko na wschód. Planowany tramwaj ma lepszą trasę i będzie szybciej w centrum. Metro pod Towarową dubluje tramwaj na odcinku Śródmiejskim, ale to akurat normalne i wskazane, takie metro stworzy węzeł na rondzie Daszyńskiego, czyli bezpośrednio pod miastem wieżowców, gdzie będzie pracować nawet 100.000 ludzi. Linia z Białołęki na Wilanów obsłuży najgęściej zaludnione rejony Ochoty i dowiezie bezpośrednio mieszkańców odległych dzielnic do pracy w wieżowcach.

# qvertz

22.03.2021 19:51

Trzeba przyznać, że hooyove władze rządzą tym nieszczęśliwym miastem. Nie dość, że lewackie, to na dodatek bez głowy w sprawach technicznych i infrastrukturalnych. Hooy z nimi oraz "gospodarzem".

# mgr inż.

23.03.2021 09:46

#Gość napisał(a) 19.03.2021 22:47
Autor artykułu kwestionuje linię na Gocław uzasadniając to tym, że będzie tam tramwaj i metro będzie zbędne. Jednocześnie zachwala linię pod Okopową, gdzie tramwaj już jest. Gdzie tu sens, gdzie logika...
Masz rację - nie ma sensu budowy linii metra pod szerokimi ulicami , na których zmieści się tramwaj albo buspas , albo i jedno i drugie,
Linie metra w tunelach powinny biec skośnie do istniejącej siatki ulic.
Wiem, wiem - to straszny kłopot stacje na takich liniach wybudować. U nas w Warszawie NIEDASIE.

REKLAMA

cemat box 2cemat box 0

# pustak

25.03.2021 19:45

Rafaello oj moj Raffaello kto ciebie tak naciska
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

moje bielany 002 3moje bielany 002 0
Kup bilet

REKLAMA

smaki zycia 2024-09-03 1smaki zycia 2024-09-03 2smaki zycia 2024-09-03 0

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 2san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 0

REKLAMA

Lato 2025
Lato 2025

REKLAMA

biedronka031 3

REKLAMA

Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA