Trzecia linia metra przez Mokotów. Rozważą dwa warianty
15 marca 2021
Jeśli plany ratusza się powiodą, w latach trzydziestych na Racławickiej lub Wilanowskiej będziemy mogli przesiąść się do metra w kierunku Siekierek, Gocławia i Dworca Wschodniego.
"Rafał Trzaskowski postanowił: Warszawa rozpoczyna budowę trzeciej linii metra" - pod takim hasłem w poniedziałek 15 marca warszawski ratusz ogłosił rozpoczęcie przygotowań do prac nad odcinkiem ze Stadionu na Gocław. W dalszej kolejności podziemna kolej miałaby dotrzeć pod Wisłą na Siekierki, Mokotów i Służewiec.
Trzecia linia na Gocław
W tegorocznym budżecie samorządu zieje 3-miliardowa dziura, ale urzędnicy zapewniają, że jesteśmy w stanie udźwignąć ciężar budowy. Do 2028 roku miałyby powstać stacje Dworzec Wschodni, Mińska, Rondo Wiatraczna, Ostrobramska, Jana Nowaka-Jeziorańskiego i Gocław oraz odgałęzienie prowadzące do stacji techniczno-postojowej na Koziej Górce.
Metro na Służewiec?
Po roku 2028 powstałby drugi etap trzeciej linii. Na opublikowanej przez ratusz mapie widać tunel lub most przez Wisłę, znajdujący się na wysokości Bora-Komorowskiego i Bananowej. Dalej metro miałoby pojechać w jednym z wariantów. Opcja pierwsza to w miarę prosta linia, przecinająca Gościniec, al. Polski Walczącej, Czerniakowską, Sobieskiego i Puławską ze stacją przesiadkową Racławicka. Dalej na zachód metro miałoby skręcać na południe, docierając na Służewiec i Okęcie.
W wariancie drugim metro jedzie z Siekierek wielkimi zakolami przez Augustówkę, Stegny i Służewiec, pod Gołkowską, al. Sikorskiego i Domaniewską. Przesiadka do pierwszej linii byłaby możliwa na Wilanowskiej. Który z wariantów zostanie wybrany? Prezydent Trzaskowski zapowiada, że w drugiej połowie roku zlecone zostanie studium techniczne dla odcinka na lewym brzegu Wisły.
(dg)