REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Komunikacja

W nowych tramwajach usiądzie tylko 31 osób. ZTM: Tak ma być
REKLAMA

źródło: UM Warszawa


W nowych tramwajach usiądzie tylko 31 osób. ZTM: Tak ma być

W dostarczanych przez Hyundai Rotem składach będzie zaledwie 31-42 miejsc siedzących w zależności od typu. Urzędnicy nie chcieli tramwajów z trzema rzędami siedzeń.

REKLAMA

Dyskusje o ewentualnej wyższości tramwajów nad autobusami trwają w Warszawie od niepamiętnych czasów. Aktualnie panująca w Europie moda mówi, że przewagę mają pojazdy kursujące po szynach: co prawda w razie wypadku lub awarii dochodzi do paraliżu całej linii, ale po torowisku można jechać szybciej, spod kół nie wydobywają się szkodliwe pyły powstające przy ścieraniu opon a tramwaje są zasadniczo większe od autobusów.



REKLAMA

Miejsc ma być mało

Zwolennicy autobusów odpowiadają, że długi wóz jadący po buspasie wcale nie jest gorszy od tramwaju, a przy tym tańszy i znacznie cichszy. Ważnym argumentem jest też liczba miejsc siedzących. Przegubowy solaris urbino może mieć ich nawet 53. Tymczasem w dostarczanych przez firmę Hyundai Rotem składach będzie zaledwie 31-42 siedzeń dla pasażerów, w zależności od długości składu i od tego, czy będzie miał jedną kabinę motorniczego, czy dwie.

- Liczba miejsc w nowych tramwajach jest porównywalna z ich liczbą w dotychczas używanych - zaznacza Tomasz Kunert, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego. - Wynika to ze specyfiki pracy tego środka transportu. Odległości pomiędzy przystankami tramwajowymi są mniejsze, niż pomiędzy autobusowymi, pasażerowie w czasie podróży pokonują ich mniej i podróże są stosunkowo krótkie. Większa przestrzeń wewnątrz ma ułatwiać szybką i sprawną wymianę pasażerów a jednocześnie umożliwić zabranie większej ich liczby. Tramwaje Warszawskie eksploatują kilka tramwajów z podwójnymi rzędami siedzeń po jednej stronie i uważamy, że nie do końca się one sprawdzają, bo jest w nich po prostu mało wolnej przestrzeni.



REKLAMA

Gdzie wyjadą nowe składy?

W pierwszej kolejności tramwaje firmy Hyundai Rotem wyjadą na linie 9 i 17. Jak długo będą musieli stać pasażerowie chcący dojechać do centrum Warszawy z pętli? Czas przejazdu z Winnicy wynosi 40 min, ze Służewca - 25 min, z Okęcia - 27 min, z Gocławka - 21 min.

We wrześniu Tramwaje Warszawskie reklamowały linię 17 jako dobry dojazd z Winnicy na Służewiec. Tramwaj pokonuje trasę w 63 minuty i według urzędników jest na niej znacznie szybszy od samochodu. Z danych zebranych przez Google na podstawie tysięcy przejazdów wynika, że w rzeczywistości autem jedzie się 35-60 minut w zależności od warunków panujących na trasach S8, S2 i S79.

(dg)


REKLAMA
  • Poleć
  • Polub Tu Stolica
  • Udostępnij





03.12.2021 23:11 #ciekawy1
chciałbym żeby Ci Panowie postali 60 minut w tramwaju
04.12.2021 18:40 #321
We łbach się przewraca elektoratowi. Może jeszcze kuszetki, co?
04.12.2021 20:35 #xxx
czy to mniej miejsc niż ma pesa?
czy gdyby upchnęli tam więcej siedzeń to byście pluli, że za mało miejsc stojących?
06.12.2021 23:15 #Flatower
Urzędasy są ciągle w logice starych tramwai , przepełnionych, malutkich, krążących po Sródmieściu. A teraz linie są długie, przystanki też daleko rozstawiane i nie można chcieć upychać ludzi na stojaka. Proszę ruszyć swoje doopy i pojechać do Krakowa, spróbować Bombardiera. Miejsc siedzących dużo, jazda wygodna a wnętrza nie tak ciasne jak w PESA. Nawiasem mówiąc te Pesy się zestarzały i czas na lifting, czas je odchudzić z tych ton blachy i dodać więcej światła.
07.12.2021 09:51 #kierowca bombowca
A w metrze w Paryżu i w tramwajach w Poznaniu są składane siedzenia. Chyba takie są też u nas w Pesach - rzadko jeżdżą bo stać nie lubię.

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

REKLAMA

więcej



REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA