Czy ścieżka rowerowa wzdłuż Wisłostrady wymaga remontu?
6 lutego 2024
Zarząd Dróg Miejskich czeka na dokumenty z Zarządu Zieleni, w jaki sposób naprawić ścieżkę rowerową wzdłuż Wisłostrady. Ta druga warszawska jednostka uznała, że ścieżka jest w... dobrym stanie. Słusznie?
Na zły stan ścieżki rowerowej biegnącej wzdłuż Wisłostrady przy Kępie Potockiej (do dawnego baru Żagiel) zwrócił uwagę jeszcze na jesieni minionego roku przewodniczący rady dzielnicy.
- Wskazany odcinek drogi rowerowej jest w bardzo złym stanie, wręcz zagraża bezpieczeństwu, nie tylko z powodu ograniczonej widoczności na łuku, ale i z powodu fatalnego stanu nawierzchni - napisał Piotr Wertenstein-Żuławski. Żoliborski ratusz interpelację radnego skierował do ZDM-u, który jest zarządcą pasa drogowego wzdłuż Wisłostrady.
Salon Audi Warszawa - wygoda i profesjonalizm
Samochody marki Audi od lat zaliczane są do kategorii marek premium. W związku z tym oprócz wysokiej jakości wykonania, czy bogatego wyposażenia, Audi dba także o profesjonalne podejście do klienta. Na co mogą liczyć osoby odwiedzające salon Audi Warszawa?
Ścieżkę przy Kępie Potockiej niszczą drzewa
Co ciekawe, również ZDM uważa, że ścieżka rowerowa wymaga remontu, dlatego jej dyrektor... przesłał pismo do Zarządu Zieleni. Dlaczego?
- Nawierzchnia drogi rowerowej jest w złym stanie technicznym, ponieważ jest zdegradowana przez korzenie drzew - wyjaśnia dyrektor ZDM Łukasz Puchalski. Żeby przeprowadzić jej remont potrzebna jest współpraca z Zarządem Zieleni Warszawy, który zobowiązał się przedstawić sposób naprawy, który nie będzie polegał na dodawaniu na istniejącej ścieżce kolejnych warstw, ani niszczeniu korzeni.
ZDM wciąż nie otrzymał z Zarządu Zieleni takich wskazówek. Jak wyjaśnia dyrektor Puchalski, w przypadku dodania kolejnych warstw asfaltu, miejscowo trzeba by było podnieść nawierzchnię ścieżki o około 30 cm
Zarząd Zieleni: "Jest w dobrym stanie"
- Z naszych obserwacji wynika, że ścieżka rowerowa na tym odcinku jest w dobrym stanie. Uszkodzenia nawierzchni dotyczą starego i nieużywanego ciągu pieszego, biegnącego równolegle na krótkim fragmencie, który w naszej opinii mógłby zostać zlikwidowany - odpowiada dyrekcja Zarządu Zieleni. Jak dodaje, zastosowanie podniesienia nawierzchni ścieżki metodą wskazaną przez ZDM będzie rozwiązaniem krótkotrwałym, ponieważ korzenie dalej będą niszczyć podbudowę i nawierzchnię.
- W przypadku konieczności naprawy nawierzchni należałoby odcinkowo zastosować punktowe posadowienie wyniesionej konstrukcji, której fundamenty mogą stanowić punkty podparcia dla prefabrykowanych elementów nawierzchni. Taka metoda umożliwi zachowanie i rozwój systemu korzeniowego drzew.
Na razie nie wiadomo, jak na wskazówki Zarządu Zieleni zareaguje ZDM i czy inwestycja ta nie okaże się zbyt kosztowna.
DB
.