REKLAMA
O zagrożeniach dla pieszych w alei Wojska Polskiego pisaliśmy wielokrotnie. Najwięcej niebezpiecznych sytuacji jest w rejonie skrzyżowania z ul. Or-Ota, w pobliżu szkół. Samorządowcy od dawna alarmują, że droga zachęca kierowców do nadmiernej prędkości. Teraz zapowiadane są pierwsze zmiany.
Na ul. Powązkowskiej mógłby pojawić się inteligentny system sygnalizacji świetlnej typu All Red, premiujący kierowców przestrzegających przepisy. Radny Łukasz Porębski uważa, że to skuteczny sposób na zmniejszenie liczby wypadków. ZDM ma jednak inny pomysł.
Kierowcy nagminnie parkują na chodniku wzdłuż ulicy Toeplitza, ograniczając swobodę poruszania się pieszych. Zdaniem jednego z radnych jedynym skutecznym rozwiązaniem jest ustawienie słupków.
Mieszkańcy i radni apelują o montaż sygnalizacji świetlnej na przejściu przez ul. Broniewskiego, w pobliżu ul. Braci Załuskich. Miejsce to w 2019 roku w audycie bezpieczeństwa Zarządu Dróg Miejskich otrzymało ocenę 2 w skali od 0 do 5, a w maju br. doszło tu do śmiertelnego potrącenia pieszego. Mimo to urzędnicy sceptycznie podchodzą do pomysłu instalacji świateł.
Warszawski Zarząd Dróg Miejskich kontynuuje program poprawy bezpieczeństwa pieszych poprzez doświetlanie przejść. Wśród kolejnych inwestycji nie zabrakło Żoliborza, gdzie doświetlonych zostanie 59 zebr, a dla 11 kolejnych przygotowywane są projekty oświetlenia.
Rodzice dzieci uczęszczających do szkół przy alei Wojska Polskiego wielokrotnie alarmowali, że przechodzenie przez przejścia dla pieszych jest niebezpieczne z powodu nadmiernej prędkości samochodów. Teraz głośno o tym mówią również żoliborscy samorządowcy.
Warszawski Zarząd Dróg Miejskich jest coraz bliżej wyznaczenia nowego, bezpiecznego przejścia dla pieszych przez ul. Powązkowską wraz z sygnalizacją świetlną. Jednak nie nastąpi to w tym roku.
Choć ulica Anny German przeszła częściowy remont, do pełnej modernizacji wciąż jej daleko. Mieszkańcy i radni wskazują na konieczność dalszych prac, ale dzielnica ma związane ręce. Co dalej z jedną z ważniejszych lokalnych ulic?
Na przejściu dla pieszych przez Potocką, na wysokości Urzędniczej, piesi mają ograniczoną widoczność. Mieszkańcy proszą, żeby to poprawić, tym bardziej że w sąsiedztwie przejścia znajdują się żłobki i przedszkola oraz tereny rekreacyjne. Jednak - póki co - warszawski ZDM ma inne priorytety.
Przebudowę ulicy Przasnyskiej wraz z poboczem wykonano całkiem niedawno. Jak się okazuje, niektórzy nie w pełni są zadowoleni z jej metamorfozy. Czy jest szansa na ewentualne poprawki?
Czy da się przyspieszyć budowę dróg rowerowych wzdłuż Krasińskiego (od Powązkowskiej do Broniewskiego i dalej do Popiełuszki) oraz wzdłuż Broniewskiego (od Krasińskiego do placu Grunwaldzkiego).
Żoliborska radna Barbara Jędrzejczyk złożyła interpelację w sprawie możliwości wytyczenia naziemnego przejścia dla pieszych przy Dworcu Gdańskim przez ulicę Słomińskiego, na terenie dzielnicy Śródmieście. Z pewnością rozwiązanie to przyniosłoby korzyści dla pasażerów metra i pociągów. Czy jest na to szansa?
Jeden z żoliborskich radnych poprosił o zamontowanie lustra drogowego na ulicy Szczepanowskiego przy skrzyżowaniu ze Słowackiego. Z takim rozwiązaniem nie zgodzili się drogowcy, którzy zaproponowali przycięcie zasłaniającego widoczność żywopłotu. To z kolei nie spodobało się samorządowcowi, który teraz oczekuje likwidacji istniejącej tam... ścieżki rowerowej.
Mieszkańcy bloku przy ulicy Potockiej, a także korzystający z obiektów sportowych Ośrodka Sportu i Rekreacji chcą spowolnienia ruchu w tej okolicy. Co na to Zarząd Dróg Miejskich?
Mieszkańcy chcieliby więcej wyznaczonych przejść dla pieszych na drogach rowerowych. Po interwencji radnej przy ulicy Broniewskiego ZDM namalował szeroką "zebrę". Czy zda egzamin?
Firma Krol w połowie wakacji rozpoczęła budowę nowego ronda u zbiegu Krasińskiego z Przasnyską.
Kwestia połączenia drogą rowerową placu Wilsona ze Śródmieściem wielu rowerzystom spędza sen z powiek. Jak się okazuje, są już pewne ustalenia odnośnie przyszłej trasy z Żoliborza do centrum Warszawy.
To będzie trudny weekend dla kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej. Drogowcy będą wymieniać nawierzchnię na jednym z najważniejszych skrzyżowań Żoliborza.
W związku z trwającymi inwestycjami deweloperskimi w okolicy, nawierzchnia ulicy Anny German w ostatnim czasie mocno ucierpiała. Czy jest jakiś plan, aby to w niedługim czasie naprawić?
Rozpoczyna się remont ulicy Bohomolca, który potrwa do wakacji. 26 lutego drogowcy zamkną jezdnię na całej długości. Mysłowicka, Święcickiego i Promyka staną się ślepe, na części ulic będzie ruch dwukierunkowy. Przebudowa obejmie ulicę Bohomolca na całej długości - od Promyka do Mickiewicza.
LINKI SPONSOROWANE