REKLAMA

Bemowo

inwestycje »

 

To dzieje się naprawdę. Wreszcie przedłużają Piastów Śląskich

  27 października 2022

alt='To dzieje się naprawdę. Wreszcie przedłużają Piastów Śląskich'
TuStolica.pl

Przedłużenie ulicy Piastów Śląskich, a więc 550-metrowego odcinka od ul. Osmańczyka do Obrońców Tobruku, na długi czas utknęło w urzędniczych gabinetach. Jednak w końcu chyba nabiera realnych kształtów.

REKLAMA

Jak doskonale wiedzą mieszkańcy Bemowa, ul. Piastów Śląskich kończy się dziś na skrzyżowaniu z ulicami Osmańczyka i Krasnodębskiego, zaraz za Galerią Bemowo. Ulica już wiele lat temu miała być przedłużona do Obrońców Tobruku. Brakuje pieniędzy na dokończenie drugiej linii metra Brakuje pieniędzy na dokończenie metra
Warszawskie Metro otrzymało pozwolenia na budowę kolejnych stacji na Bemowie: Karolin i Chrzanów. Czy oznacza to rychły start prac?
Ponad rok temu wycięto 170 drzew pod jej budowę i wydawało się, że ulica będzie gotowa w ciągu kilku miesięcy. Prace jednak nie ruszyły. Dlaczego?

Marnowali czas od 2018 roku

Inwestycja była obiecywana przez bemowski ratusz od wielu lat, ale regularnie padała ofiarą cięć budżetowych. Pięć lat temu udało się ogłosić przetarg na budowę ulic wraz z przebudową Obrońców Tobruku (później zarzuconą), ale zabrakło pieniędzy. W 2018 roku urząd dzielnicy porozumiał się z należącym do warszawskiego samorządu Zakładem Remontów i Konserwacji Dróg (ZRiKD), który miał zająć się budową bez ogłaszania przetargu i poszukiwania wykonawcy na rynku. Ulica miała powstać do roku 2020, ale prace nad projektem toczyły się w fatalnym tempie. Wkrótce podpisano aneks do umowy, przewidujący zakończenie prac w roku 2021, a następnie kolejny, na mocy którego w roku ubiegłym miał być gotowy już tylko projekt.

Czas mijał, inflacja rosła, pieniądze traciły wartość, a kolejne lockdowny windowały ceny surowców. W efekcie, inwestycja planowana na 6,55 mln zł została wyceniona w ubiegłym roku na 11,1 mln, a kilka miesięcy później na 12,9 mln.

Wstąp do księgarni

Problem z aneksem

ZRiKD twierdzi, że wywiązał się ze swojej części umowy, ale czekał na trzeci aneks, który regulowałby m.in. zmiany zakresu robót związane z podziałem inwestycji na etapy. Miał on również umożliwić znalezienie podwykonawcy, który zająłby się aktualizacją projektu i kosztorysów. Według ZRiKD, w sierpniu ubiegłego roku bemowski ratusz otrzymał prośbę o przesłanie dokumentów do 23 grudnia. Choć z urzędu dzielnicy do siedziby ZRiKD w Ursusie jest 20 minut jazdy rowerem, projekt aneksu nigdy tam nie dotarł. W odpowiedzi jednostka zerwała wszystkie porozumienia z bemowskim ratuszem.

REKLAMA

Wykonawca jest już na terenie budowy

Z takim przedstawieniem sprawy nie zgadzają się władze dzielnicy. W niedawnej odpowiedzi na interpelację radnego Roberta Podpłońskiego, burmistrz Urszula Kierzkowska stwierdziła, że termin realizacji robót nie został zachowany przez samego wykonawcę, a więc ZRiKD. - Dlatego z końcem 2021 roku porozumienie wygasło - dodaje.

Co aktualnie w sprawie tej inwestycji się dzieje? W pierwszej połowie bieżącego roku dzielnica przejęła od ZRiKD dokumentację projektową oraz teren budowy. W okresie wakacyjnym został wyłoniony wykonawca, zaś nowy termin zakończenia inwestycji to 11 czerwca 2024 roku. Jak informuje Urszula Kierzkowska, wykonawca został już wprowadzony na budowę. A ostateczny koszt wykonania robót został ustalony na 13,3 mln zł. Była to najtańsza ze wszystkich czterech otrzymanych ofert.

(db/dg)

.
 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (15)

# Rex

28.10.2022 14:09

I czym tu się tak podniecać! Przyjemny kawałek dzikiej zieleni, po którym można spacerować bez obaw o potrącenie, smrody i hałasy, zamieni się w kolejny wybetonowany i wyasfaltowany, suchy kawałek miasta, z progami zwalniającymi, hałasującymi od rana autobusami, śmieciarkami i skrzyżowaniami z kolejnym światłami, przejściami i wypadkami i korkami.
No faktycznie, skaczcie pod sufit.
Współczuję ludziom, którzy mają tam balkony. Niebawem zamknięte zostaną na stałe.

# Klex

28.10.2022 22:43

Budować, nie marudzić!

# mar

30.10.2022 21:28

Z ratusza warszawskiego słychać ciągle głosy, że brak jest pieniędzy na wszystko. Niech mi autor lub ktokolwiek poda jeden sensowny powód, dla którego ta droga ma być koniecznie zbudowana, w dodatku kosztem aż 16 mln zł. Prowadzić będzie skrajem ogródków działkowych, przez komplenie puste tereny od Carrefoura do jednego budynku mieszkalnego, stojącego przy ul. Obrońców Tobruku, do którego jest dojazd własnie ulicą Obroców Tobruku.

REKLAMA

# Rob

01.11.2022 16:21

#mar napisał(a) 30.10.2022 21:28
Niech mi autor lub ktokolwiek poda jeden sensowny powód, dla którego ta droga ma być koniecznie zbudowana
Po to by odciążyć przeciążoną Osmańczyka.

# Rob

01.11.2022 16:28

#Rex napisał(a) 28.10.2022 14:09
Współczuję ludziom, którzy mają tam balkony. Niebawem zamknięte zostaną na stałe.
Tak, mieszkanie w mieście wiąże się z tym, że balkony mogą wychodzić na ulicę. Ale od strony tej ulicy akurat żadnych balkonów nie ma. Polecam spacer.

# mar

04.11.2022 13:31

Przeciążona to jest np.Wisłostrada, Powazkowska, Wólczyńska czy Obozowa. Tam należałoby inwestować w pierwszej kolejności. A nie w Osmanczyka gdzie nie widziałem więcej jak 6 aut stojących w korku .

REKLAMA

# Rob

06.11.2022 10:34

#mar napisał(a) 04.11.2022 13:31
Przeciążona to jest np.Wisłostrada, Powazkowska, Wólczyńska czy Obozowa. Tam należałoby inwestować w pierwszej kolejności. A nie w Osmanczyka gdzie nie widziałem więcej jak 6 aut stojących w korku .
Inne zdanie w tym temacie mają mieszkańcy przy Osmańczyka, którzy zauważają znaczne zagęszczenie ruchu w ciągu ostatnich lat na tej wewnętrznej, dojazdowej ulicy, gdzie korków nie powinno być w ogóle.
Zresztą mówimy tu o inwestycji finansowanej przez urząd bemowski. Co ma do tego Wisłostrada, Wólczyńska czy Obozowa?

# ***** marudnych

07.11.2022 20:28

#mar napisał(a) 04.11.2022 13:31
Przeciążona to jest np.Wisłostrada, Powazkowska, Wólczyńska czy Obozowa. Tam należałoby inwestować w pierwszej kolejności. A nie w Osmanczyka gdzie nie widziałem więcej jak 6 aut stojących w korku .
Po co komu nowe ulice w Warszawie? Przecież sa już w Berlinie.

# kibic z W-wy

09.11.2022 11:08

#Rex napisał(a) 28.10.2022 14:09
I czym tu się tak podniecać! Przyjemny kawałek dzikiej zieleni, po którym można spacerować bez obaw o potrącenie, smrody i hałasy, zamieni się w kolejny wybetonowany i wyasfaltowany, suchy kawałek miasta, z progami zwalniającymi, hałasującymi od rana autobusami, śmieciarkami i skrzyżowaniami z kolejnym światłami, przejściami i wypadkami i korkami.
No faktycznie, skaczcie pod sufit.
Współczuję ludziom, którzy mają tam balkony. Niebawem zamknięte zostaną na stałe.
W pełni Cię popieram, wysypana w tym miejscu białym grysem ścieżka to kawałek historii, a generalnie odcinek Piastów Śląskich obok Carrefour szerokosci wylotówki do Gdańska jest potrzebny jak psu na budę podobnie jak przedłużenie do Obrońców Tobruku, które wygeneruje ruch przelotowy.

REKLAMA

# kibic z W-wy

09.11.2022 11:14

#Rob napisał(a) 06.11.2022 10:34
Inne zdanie w tym temacie mają mieszkańcy przy Osmańczyka, którzy zauważają znaczne zagęszczenie ruchu w ciągu ostatnich lat na tej wewnętrznej, dojazdowej ulicy, gdzie korków nie powinno być w ogóle.
Korki powinny być WSZĘDZIE, wg bezradnych i biurestwa to się nazywa USPOKOJENIE RUCHU, a prezio czaskowski i tak pojedzie na niebieskich i o to chodzi, zresztą problem się rozwiąże wraz z zakazem sprzedaży normalnych samochodów dla plebsu.
A jak tam droga z Osiedla Leśnego do przedszkola i szkoły na Andriollego?? Krasnoludki z mrówkami wybudują przejście przez Widawską?? Czekamy, aż pierwsze dziecko zostanie zabite (bo potrącane przez samochody już były, podobnie były zbierane ząbki przed bramą na pusty (!!!) wojskowy parking, gdzie w poprzek ruchu pieszych i dzieci leży piękny asfaltowy wałek zapewne przeciwczołgowy)??

# kibic z W-wy

09.11.2022 11:18

#mar napisał(a) 30.10.2022 21:28
Niech mi autor lub ktokolwiek poda jeden sensowny powód, dla którego ta droga ma być koniecznie zbudowana, w dodatku kosztem aż 16 mln zł.
Deweloper tak sie umówił z przekrętasami, żeby betoniarki i ciężarówki ze stalą miały lepszy dojazd na nową budowę, na renderingu reklamowym będzie lepiej wyglądało i drożej się sprzeda, a dobry deweloper skąpy nie jest i się podzieli z urzędnikiem. A Waldorffa to kto rozjeździł??

# Bolek

14.11.2022 20:04

betonoza - ładny zielony teren - miesjce do spacerów , rekreacji sportu i spokoju zamienią w betonozę.
Za 13 mln budowa, później kolejne miliony na remonty , utzrymanie , sprzatanie i oświetlenie - zarząd Bemowa zaszkodzi okolicznym mieszkańcm za ich własne pieniądze.
Zniszczy środowisko, zwiększy zużycie energii elektrycznej, podniesie temperaturę od rozgrzanego asfaltu i betonu.
Inni zwiększają tereny zielone w miastach. Pani Burmistrz odwrotnie. Uszczęśliwi nas zmniejszeniem.
Czy zarząd dzielnicy Bemowo raczył zapytać się tych obok których mieszkań będzie ta droga przechodzić o ich opinię?
Chociażby przez szacunek dla własnych wyborców. Skądże.
Czy zapytał się tych co tam spcerują - z dziećmi lub psami, tych co biegają lub emerytów którzy chodzą o lasce.
Oczywiście nie . Ważne aby mieli dobrze niektórzy - poprawi się m.in mieszkańcom z awangardy, właścicielom centrum handlowego. Autobus z pod jednego bloku przeniosą pod drugi.
Piękne miejsce z wiewórkami , ptakami itd będzie kolejną szeroką drogą z hałasującymi samochodami i gorącą latem..

REKLAMA

# Agata

13.07.2023 23:33

Jedyny ostatni skrawek zieleni gdzie można było się przejść z dzieckiem na spacer, na rower czy z psem te 500 m gdzie wchodziło się jak do innego świata, gdzie można było odpocząć, gdzie mozna było schować się przed słońcem dla 500m bezsensownej ulicy.. to było miejsce, przy którym chciało się mieszkać.

# Frania

13.07.2023 23:34

#Agata
13.07.2023 23:33
Jedyny ostatni skrawek zieleni gdzie można było się przejść z dzieckiem na spacer, na rower czy z psem te 500 m gdzie wchodziło się jak do innego świata, gdzie można było odpocząć, gdzie mozna było schować się przed słońcem dla 500m bezsensownej ulicy.. to było miejsce, przy którym chciało się mieszkać.

# Maciek813

24.08.2023 19:27

Ulice Osmańczyka i Pieniążka to są wąskie osiedlowe ulice niezdatne do obsługi ruchu tranzytowego generownego m.in przez legendarne blokady na Alejach Prymasa Tysiąclecia i Obrońców Grodna oraz przez zakorkowaną ulicę Powstańców Śląskich.
To co się dzieje na skrzyżowaniu Pieniążka i Obrońców Tobruku to mętlik trwający siedem dni w tygodniu.
Dlatego przedłużenie ulicy Piastów Śląskich jest konieczne do rozśrodkowania wiecznego haosu na skrzyżowaniu Pieniążka i Obrońców Tobruku.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy