REKLAMA

Bemowo

Inwestycje

 

Piastów Śląskich będzie dłuższa

  14 marca 2017

alt='Piastów Śląskich będzie dłuższa'

600 metrów do Obrońców Tobruku i kolejnych 450 do Waldorffa - ważna ulica Bemowa urośnie w kierunku Fortu Bema.

REKLAMA

Od kiedy przy Obrońców Tobruku powstały pierwsze bloki, w całym kwartale Bemowa między Powstańców Śląskich, ogródkami działkowymi i Fortem Bema trwa "stan tymczasowy". Jedynym w miarę porządnym połączeniem tej okolicy z główną ulicą Bemowa i centrum handlowym jest wąska uliczka Osmańczyka. Zgodnie z planami to droga lokalna, więc teoretycznie nie powinno tam być samochodów, które nie należą do mieszkańców. W praktyce ruch jest dość duży. Kursuje tamtędy też linia 201, ale ze względu na ciasne skrzyżowania obsługują ją najmniejsze autobusy.

"Stan tymczasowy" miała zakończyć budowa 600-metrowego przedłużenia Piastów Śląskich do Obrońców Tobruku. W planowanym, docelowym układzie drogowym ma ona sięgnąć kolejne 450 metrów na wschód, dochodząc do Waldorffa. Zadanie inwestycyjne "Budowa ul. Piastów Śląskich na odc. ul. Osmańczyka - ul. Waldorffa na terenie Fortu Bema" widnieje w prognozie finansowej Warszawy już od wielu lat. Mijają kolejne wybory, zmieniają się burmistrzowie, a fragmentu ulicy jak nie było, tak nie ma.

Dokumenty przygotowane

- Niestety budowa jest bardzo spóźniona, gdyż Delegatura Biura Gospodarki Nieruchomościami m.st. Warszawy przez kilka lat nie wykonała podziału działek pod drogę - mówi radna Hanna Głowacka, od ubiegłego roku przewodnicząca komisji d/s inwestycji. - Teraz będziemy ją realizować na podstawie specustawy drogowej. To znacznie ułatwi procedurę. Podział działek zostanie dokonany na podstawie dokumentacji projektowej, na mocy zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.

Na przedłużenie Piastów Śląskich do Waldorffa dzielnica miała przyznane 6,9 mln zł. To tylko część wielkich inwestycji za 26 mln zł, w skład których wchodzą także m.in. przebudowa Obrońców Tobruku i budowa od nowa ulicy Waldorffa.

- Dokumenty do przetargu w trybie "zaprojektuj i zbuduj" dla części z tych ulic są już przygotowane - mówi Głowacka. - W tym roku zostanie wykonana aktualizacja dokumentacji projektowej dla Piastów Śląskich od Osmańczyka do nowego żłobka, Obrońców Tobruku i Księcia Bolesława do ronda. W przyszłym roku rozpocznie się budowa w terenie. Ze względu na dojazd do żłobka przedłużenie Piastów Śląskich będzie budowane w pierwszej kolejności.

(dg)

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (22)

# Chochoł

14.03.2017 14:06

Tymczasem można by uruchomić linię 307 przez Maczka. Idealną w momencie kiedy metrobudowa wysadziła w powietrze, cały układ komunikacyjny na Bemowie i Chomiczówce. Takie niepozorne 307 przez Maczka i Aleję Prymasa Tysiąclecia to panaceum na klincz autobusowy w tym rejonie. Zważywszy jeszcze na fakt, że ZTM nie kwapi się wcale do puszczenia rozwiązań zastępczych dla tramwajów przez Obozową, chociaż grozi nam cyklon remontów w wykonaniu kolejarzy i tramwajarzy. Kwestia względna, czy ulica Maczka leży administracyjnie na terenie Bielan, czy też stanowi swoistą granicę obu sąsiadujących ze sobą dzielnic. Wszystko tylko ciąć i zmieniać chociaż dobre i sprawdzone np. 112, 171, 189. Niech raz dla odmiany ZTM coś stworzy zamiast burzyć. Prawdziwa orka na ugorze i tak źle i tak niedobrze. Jest miejsce na pętli autobusowej Chomiczówce, albo może być na Nowym Bemowie po przesunięciu 171 do Conrada. Tylko, że taka linia okresowa potrzebna jest przez cały tydzień, a nie jedynie w dni powszednie.

# lobster

14.03.2017 14:33

To niewiarygodne. O budowie tej drogi dzielnica mówi co najmniej od 2007 roku. Mija równe 10 lat, drogi dalej nie ma, a plany prac rozkładane są w kolejnych odcinkach letnich -- w tym roku papierki, w następnym koparki. Idę o zakład, że ani w tym, ani w przyszłym nie będzie żadnych papierów, ani żadnych koparek.

# Prakseda

14.03.2017 16:33

To 307 trzeba reaktywować czym prędzej. Inaczej zginiemy marnie, a Chomiczówka wraz z nami.

REKLAMA

# Czytelniczka

14.03.2017 16:51

To nie budowa metra wysadziła komunikację na Bemowie, tylko ztm przy milczącej zgodzie burmistrza Grodzkiego. Dziękujemy.

# ssss

14.03.2017 18:19

#Czytelniczka napisał(a) 14.03.2017 16:51
To nie budowa metra wysadziła komunikację na Bemowie, tylko ztm przy milczącej zgodzie burmistrza Grodzkiego. Dziękujemy.
Dokładnie! Dziękujemy i rozliczymy!

# Lot

14.03.2017 19:20

Ciekawe jaką Delegatura Biura Gospodarki Nieruchomościami ma wymówkę...

REKLAMA

# Chochoł

14.03.2017 21:30

Budowa metra jest tylko pretekstem do wprowadzenia drakońskich ograniczeń. Natomiast Super Express podawał jakiś czas temu, że miasto pobiło absolutny rekord w sprzedaży biletów kartonikowych. Zważywszy jeszcze na fakt, że w 2016 roku nie wykorzystano 80% budżetu, jeżeli chodzi o inwestycje i mówi się o kwocie rzędu miliarda zł. to te liczby przemawiają do ludzkiej wyobraźni( patrz np. brak trzech wozów do obsługi linii 220). Przeobraża się Ursus, swoje sprawy załatwia Białołęka, a Bemowo wzorem Bielan spisano na straty. Takiej hekatomby, jak na Bielanach nie ma i nie było w żadnej innej warszawskiej dzielnicy. ZTM ma czterech rzeczników, dzielnica czterech wiceburmistrzów, a ile autobusów zabrano z Państwa okolicy, że tak retorycznie spytam?! Numery telefonów stacjonarnych do władz dzielnicy Bemowo, są ogólnodostępne na stronie urzędu dzielnicy, względnie wystarczy przyjść na sesję rady. Od 24 listopada cisza na morzu, cisza w kościele, gdy na koncert Rynkowskiego 50 tyś. poszło.

# Emerytka

14.03.2017 23:02

Bezpośrednio z mojej okolicy zabrano w ostatnich latach autobusy 106, 149, 184, 506 i tramwaj linii 8. Prosimy Redakcję Echa o poruszenie problemu na łamach gazety. Prosimy również o publikację rozwiązań autorstwa Pana inżyniera z konsultacji, a właściwe władze o poważną debatę na ten temat. Jeśli rozwiązanie proponowane przez Pana znanego nam z konsultacji ma tyle zalet i dodatkowo co zapadło mi w pamięć ma być tańsze od rozwiązań obecnie funkcjonujących, to dlaczego nie można tego rozwiązania wprowadzić z korzyścią dla mieszkańców? Czy komuś zależy żeby nam dopiec? Nie rozumiem tego. Dobranoc.

# Chochoł

15.03.2017 08:54

Było jeszcze 125, 501 i 384 o ile dobrze pamiętam. Także stos ofiarny ciągle rośnie, a w mieście przybywa płatnych rowerów, których nawet nikt nie kradnie, co dobitnie świadczy o przereklamowaniu. Na pętli Chomiczówka jest w tej chwili przynajmniej jedno miejsce postojowe, dla pełnowartościowego autobusu kursującego wgłąb Bemowa. Decyzja o skierowaniu 121 na Powstańców Śląskich, okazała się w praktyce zła i szkodliwa. Dziwi fakt, że pan burmistrz Grodzki nie jest szczegółowo odpytywany np. z zagadnienia komunikacji miejskiej, tego co już w tym temacie zdziałał. Pojawiają się natomiast w kluczowym momencie dwie, bliźniacze rozmowy z byłymi burmistrzami Bemowa, nic nie wnoszące do sprawy, bo obaj panowie mają obecnie znikomy wpływ na rzeczywistość i nie kierują żadnej oferty do mieszkańców, tylko uprawiają gorzkie żale. Położenie 24 listopada nacisku na linie E-2 i E-5 rozłożyło na łopatki quasi negocjacje. Chomiczówka została zdegradowana do roli zaścianka, bo ZTM tnie na żywca, nikogo nie pyta.

REKLAMA

# StopBetonowiPartyjnemu

15.03.2017 09:58

Dlatego partyjni działacze muszą odejść z samorządu.Im nie w głowie inwestycję w dzielnicy, ułatwienie życia mieszkańców, nasadzenia zieleni, budowa żłobków/przedszkoli/szkół.Tylko samorządowcy bezpartyjni są w stanie uczynić lepszym nasze życie.Gdyby takich bezpartyjnych radnych jak Hanna Głowacka było choć 5 na Bemowie.
Pomarzyć można.

# bemwaw

15.03.2017 22:26

#wkorkusiedzący napisał(a) 14.03.2017 16:00
Ta ulica powinna zostać przedłużona do bocznej jezdni S8
I w drugą stronę na Boernerowo. Czas już zlikwidować to lotnisko.

# kierowca bombowca

16.03.2017 09:27

#bemwaw napisał(a) 15.03.2017 22:26
I w drugą stronę na Boernerowo. Czas już zlikwidować to lotnisko.
To się mogłoby udać nawet bez likwidacji lotniska

REKLAMA

# Rex

16.03.2017 13:04

Dla mnie to bardzo zła wiadomość. Kolejny asfalt i beton i żelastwo samochodowe w ostatnich oazach, lasku przy Carrefourze i fortach Bema, których los trudno przewidzieć po oddaniu awangardy.
Cóż, miasto obrzydliwe. Więcej ulic, więcej ludzi, więcej parkingów i korków. A przeszkadzające drzewa wyciąć. Nie rozumiem jak pozostali komentujący mogą za tym tęsknić.

# Magdalaena

16.03.2017 13:59

Ulicę Piastów Śląskich wypadałoby przedłużyć też z drugiej strony, tak żeby dochodziła do Kaliskiego.

# Magdalaena

16.03.2017 14:03

#Rex napisał(a) 16.03.2017 13:04
Dla mnie to bardzo zła wiadomość. (...) Cóż, miasto obrzydliwe.
Jeśli uważasz, że miasto z sensowną siatką ulic jest obrzydliwe, to ... wyprowadź się z niego i zamieszkaj gdzie na odludziu, pod lasem.

REKLAMA

# Czytelniczka

16.03.2017 14:17

To może ci z odludzia, którzy sprowadzili się do miasta, odstawią swoje samochody i przesiądą się do tramwaju. Moja córka mieszka na Starym Bemowie i już dzisiaj ruch jest tam przeogromny. Miasto to nie tylko parkingi i trasy szybkiego ruchu. Dziękuję.

# Stare Bemowo

16.03.2017 18:41

Nikt normalny na Bemowie nie popiera likwidacji lasu i ekolotniska. To interes developerów i ich lobbystów ukrytych w szeregach przybocznych poprzedniej władzy. To oni domagają się poszerzenia Kaliskiego i wydłużenia Piastów. To oni chcą zablokować zmknięcie przejazdu ul. Ebro na Boernerowie, która ma kosztem mieszkańców posłużyć dojazdowi do nowego mordoru. To oni skłócili naszą społeczność Starego Bemowa i zastraszyli część osób wizją kilkuset dodatkowych samochodów na Kaliskiego po zamknięciu Ebro. Co ciekawe żaden nie przyznaje się, że po przebiciu Kaliskiego do Piastów ulicą będzie jeździło 20 tys. pojazdów dziennie i po to potrzeba poszerzonej Ebro żeby z czasem zabudowy lotniska upchnąć tam drugie 20 tys. Dlatego mówię nie przebijaniu Piastów do Kaliskiego i Kaliskiego na Chomiczówkę.

# Chochoł

17.03.2017 11:15

Ja tam wiem tyle, że za lotniskiem stoją ludzie tak wpływowi, jak np. pan generał Gromosław Czempiński, więc kiedy mieszkańcy uskarżali się na hałas to wiceburmistrz Pietruczuk, powoływał się na nic nie stwierdzające pomiary, wykonywane poza sezonem w miesiącu grudniu. Na Bielanach nikt nie używa nazwy lotnisko Babice, tylko lotnisko Bemowo. Panowie Tusk z Nowakiem skalkulowali, że na Ursynowie mają więcej wyborców i przelali środki zabezpieczone na budowę tutejszego odcinka S-7 na Ursynów. Elementem tzw. warszawskiego ringu ma być trasa idąca na sporym odcinku po estakadach od Mostu Północnego przez poszerzoną ulicę Nocznickiego i dalej po terenie Bemowa, Ursusa, Włoch aż na Ursynów, więc to nie żadne samochody z Chomiczówki tylko z prawego brzegu. Trzecia rzecz to przebicie Maczka przez Powstańców Śląskich i ucywilizowanie Księżycowej na odcinku Aspekt-Kwitnąca. Te sprawy są już dawno przesądzone, a na przeszkodzie stoi brak pieniędzy, więc o jakim sztukowaniu Kaliskiego mówimy.

REKLAMA

# karolinka

21.03.2017 06:22

1.Przypominam, że artykuł mówi o budowie planowanego odcinka ul. Piastów Śląskich od ul. Osmańczyka do docelowo ul. Waldorfa.
2.Ul. Kaliskiego wraz z ul. Lazurową była kiedyś przez stulecia traktem biegnącym z Chomiczówki w okolice "Włoch". Lotnisko przecięło ten trakt w skali historycznej niedawno. Tak - SISKOM ma projekt odtworzenia traktu od mostu Północnego do ul. Kaliskiego.
Za to takich planów nie ma ani miasto ani GDIKA - zgodnie z planami na najbliższe 20 lat.
Przedłożenie ul. Piastów śląskich w stronę ul. Waldorfa było przygotowywane od 10 lat - co najmniej.
Proszę nie mylmy planów i przygotowań z jednak "życzeniami/ propozycje" SISKOM.
Nieważne czy w duchu te "propozycje" negujemy czy wręcz przeciwnie.

# Chochoł

21.03.2017 11:10

W temacie dotyczącym ulicy Ebro wielokrotnie, jest podnoszona kwestia samochodów z Chomiczówki tutaj również, także jedynie prostuję tę nieścisłość: z prawego brzegu Wisły. Proszę sobie poczytać co to jest Węzeł Janickiego. SISCOM kooperuje z miastem na szeroką skalę i nawet na tym forum pan Tumasz, jednocześnie radny Białołęki potrafił bez krępacji zrugać za niewinność redaktora Gadomskiego, tak się pewnie czuje. Jeżeli chodzi o trasę S-7 za sprawą działań osłonowych ustosunkowanych ludzi z Bemowa wybrano wariant A-2, który wyraźnie bije w Chomiczówkę(przebieg w nasypie, parowie czy innym pokemonie), ale mimo wszystko w Państwa dzielnicę jeszcze bardziej. Jeżeli chodzi o trasę biegnącą od Mostu Północnego to jedyna możliwa lokalizacja znajduje się na polu pomiędzy szeregowcami przy ulicy Maszewskiej i Fortem Wawrszyszew, czyli osiedlem Baszta. Chomiczówka jako taką istnieje od 100 lat i nazwę swoją wzięła od rodziny Chomiczów. Jej pierwotne kluczowe ulice to Kwitnąca i Powązkowska obecna Księżycowa. Trakt o którym Pani wspomina mógł biec do folwarku Gać (nawet używa się takiej nazwy na mapach Radiowo Gać), ale to dotyczy terenu w Lesie Bemowskim aż do ulicy Arkuszowej(większość lasu po lewej stronie Księżycowej przynależy administracyjnie do Bemowa). Redaktor Gadomski ma tę wiedzę w jednym palcu, bo ostatnio tłumaczył w Radiu dla Ciebie, co to były tzw. Szwedzkie Górki, a że jest człowiekiem obdarzonym inteligencją użytkową to czyta "Przewodnik historyczny po Bielanach" autorstwa Jarosława Zielińskiego, więc może o tym ze swadą napisze.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy