REKLAMA

Puls Warszawy

komunikacja »

 

Pasażer: Kupiłem bilet w aplikacji, niesłusznie dostałem mandat

  18 listopada 2020

alt='Pasażer: Kupiłem bilet w aplikacji, niesłusznie dostałem mandat'

Rozwój technologii upraszcza życie w mieście, ale sprawia też, że pojawiają się wątpliwości.

REKLAMA

Jak Dojadę, moBilet, mPay, SkyCash, zBiletem.pl, Mint Mobile, GoPay - wystarczy zainstalować na smartfonie jedną z wymienionych aplikacji, by móc zapomnieć o kupowaniu kartonikowych biletów komunikacji miejskiej. Korzystanie z wirtualnych biletów jest niezwykle wygodne, ale niekiedy pojawiają się poważne wątpliwości.

Kontroler wręczył mandat

- Kontroler wręczający mandat twierdził, że regulamin aplikacji mówi, że bilet trzeba kupić zanim się wsiądzie do tramwaju - pisze internauta. - Postanowiłem sprawdzić to i np. regulamin aplikacji Jak Dojadę mówi, że bilet trzeba kupić niezwłocznie po wejściu.

Zgodnie z aktualnym regulaminem Zarządu Transportu Miejskiego pasażer jest zobowiązany skasować lub aktywować bilet "w pierwszej kolejności po wejściu do pojazdu lub wchodząc do strefy biletowej metra". Wyjątek stanowią bilety kupione w pojeździe (są od razu skasowane) lub "w formie innego nośnika zaakceptowanego przez ZTM, które nie wymagają skasowania w kasowniku".

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

"W pierwszej kolejności"

- Regulamin przewozu jest nadrzędny nad regulaminami operatorów aplikacji mobilnych - mówi Tomasz Kunert, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego. - W przypadku biletu kupowanego przez aplikację mobilną czynność kupienia biletu jest równoznaczna z jego skasowaniem. Umowy z operatorami tych usług ustalają, że kupiony bilet jest od razu skasowany, dlatego pasażer powinien to zrobić "w pierwszej kolejności". Jeśli nie zrobi tego zaraz po wejściu do pojazdu, a już po ogłoszeniu kontroli, może być uznany za osobę podróżującą bez ważnego dokumentu przewozu. Kontroler rozpoczyna kontrolę biletów w pojeździe lub strefie biletowej, w tym co do zasady po odjeździe pojazdu z bieżącego przystanku po czasie, w którym wsiadający pasażerowie mieli możliwość skasowania biletów, czyli w przypadku aplikacji, kupna biletów.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (2)

# KBS

19.11.2020 09:56

Jest godzina kupna biletu i jest godzina rozpoczęcia kontroli. Wszystko da sie sprawdzic. Albo cwaniak albo trzeba reklamować. Proste.

# vilgefortis

20.11.2020 01:23

Miałem 2 sytuacje gdzie mPay mi się zawiesiło podczas realizowania płatności.
1) zakup biletu minute po rozpoczęciu kontroli
2) zakup biletu 3 minuty po rozpoczęciu kontroli
W obu przypadkach mandaty przyjąłem ale pofatygowałem się do ZTMu i złożyłem reklamację (argumentując m. in. że skoro decydują się na akceptowanie zewnętrznych aplikacji to niech najpierw będą mieli pewność że działają).
Odniosłem się też do rozmowy z kanarami, którzy 5 razy podkreślali fakt że zakup nastąpił po rozpoczęciu konroli (nieważne że minute czy dwie). Zapytałem co w sytuacji jeżeli chcę kupić bilet w biletomacie ale muszę się do niego dostać lub ktoś stoi przede mną w kolejce.
"W takiej sytuacji widzimy że pasażer chce kupić bilet i czekamy z kontrolą"
Na mój argument, że w takiej sytuacji bilet będzie przecież skasowany po rozpoczęciu kontroli zaczęli się jąkać.
W obu reklamacjach użyłem tej argumentacji i w obu przypadkach otrzymałem pełen zwrot pieniędzy
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024