REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Komunikacja

Pasażer: Kupiłem bilet w aplikacji, niesłusznie dostałem mandat
REKLAMA

REKLAMA

Pasażer: Kupiłem bilet w aplikacji, niesłusznie dostałem mandat

Rozwój technologii upraszcza życie w mieście, ale sprawia też, że pojawiają się wątpliwości.

REKLAMA

Jak Dojadę, moBilet, mPay, SkyCash, zBiletem.pl, Mint Mobile, GoPay - wystarczy zainstalować na smartfonie jedną z wymienionych aplikacji, by móc zapomnieć o kupowaniu kartonikowych biletów komunikacji miejskiej. Korzystanie z wirtualnych biletów jest niezwykle wygodne, ale niekiedy pojawiają się poważne wątpliwości.



REKLAMA

Kontroler wręczył mandat

- Kontroler wręczający mandat twierdził, że regulamin aplikacji mówi, że bilet trzeba kupić zanim się wsiądzie do tramwaju - pisze internauta. - Postanowiłem sprawdzić to i np. regulamin aplikacji Jak Dojadę mówi, że bilet trzeba kupić niezwłocznie po wejściu.

Zgodnie z aktualnym regulaminem Zarządu Transportu Miejskiego pasażer jest zobowiązany skasować lub aktywować bilet "w pierwszej kolejności po wejściu do pojazdu lub wchodząc do strefy biletowej metra". Wyjątek stanowią bilety kupione w pojeździe (są od razu skasowane) lub "w formie innego nośnika zaakceptowanego przez ZTM, które nie wymagają skasowania w kasowniku".



REKLAMA

"W pierwszej kolejności"

- Regulamin przewozu jest nadrzędny nad regulaminami operatorów aplikacji mobilnych - mówi Tomasz Kunert, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego. - W przypadku biletu kupowanego przez aplikację mobilną czynność kupienia biletu jest równoznaczna z jego skasowaniem. Umowy z operatorami tych usług ustalają, że kupiony bilet jest od razu skasowany, dlatego pasażer powinien to zrobić "w pierwszej kolejności". Jeśli nie zrobi tego zaraz po wejściu do pojazdu, a już po ogłoszeniu kontroli, może być uznany za osobę podróżującą bez ważnego dokumentu przewozu. Kontroler rozpoczyna kontrolę biletów w pojeździe lub strefie biletowej, w tym co do zasady po odjeździe pojazdu z bieżącego przystanku po czasie, w którym wsiadający pasażerowie mieli możliwość skasowania biletów, czyli w przypadku aplikacji, kupna biletów.

(dg)


  • Poleć
  • Polub Tu Stolica
  • Udostępnij





19.11.2020 09:56 #KBS
Jest godzina kupna biletu i jest godzina rozpoczęcia kontroli. Wszystko da sie sprawdzic. Albo cwaniak albo trzeba reklamować. Proste.
20.11.2020 01:23 #vilgefortis
Miałem 2 sytuacje gdzie mPay mi się zawiesiło podczas realizowania płatności.

1) zakup biletu minute po rozpoczęciu kontroli
2) zakup biletu 3 minuty po rozpoczęciu kontroli

W obu przypadkach mandaty przyjąłem ale pofatygowałem się do ZTMu i złożyłem reklamację (argumentując m. in. że skoro decydują się na akceptowanie zewnętrznych aplikacji to niech najpierw będą mieli pewność że działają).

Odniosłem się też do rozmowy z kanarami, którzy 5 razy podkreślali fakt że zakup nastąpił po rozpoczęciu konroli (nieważne że minute czy dwie). Zapytałem co w sytuacji jeżeli chcę kupić bilet w biletomacie ale muszę się do niego dostać lub ktoś stoi przede mną w kolejce.

"W takiej sytuacji widzimy że pasażer chce kupić bilet i czekamy z kontrolą"

Na mój argument, że w takiej sytuacji bilet będzie przecież skasowany po rozpoczęciu kontroli zaczęli się jąkać.

W obu reklamacjach użyłem tej argumentacji i w obu przypadkach otrzymałem pełen zwrot pieniędzy

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA