REKLAMA

Bielany

komunikacja »

 

Dlaczego na Duracza nie ma autobusów?

  26 lutego 2015

alt='Dlaczego na Duracza nie ma autobusów?'

Po jednym ze spotkań samorządu z mieszkańcami, które odbyło się w bibliotece im. Stanisława Staszica, obie strony udały się do swoich samochodów i odjechały. Idąc pieszo na stację metra zacząłem zastanawiać się, dlaczego na ul. Duracza nie ma przystanku autobusowego.

REKLAMA

Rzut oka na mapę komunikacyjną Zarządu Transportu Miejskiego pozwala zidentyfikować w dzielnicy kilka dużych obszarów zupełnie pozbawionych dostępu do metra, tramwajów i autobusów. Jedna z nich jest na Chomiczówce między ul. Conrada a Wólczyńską, inna na Wawrzyszewie między al. Reymonta a Sokratesa, inna - w rejonie ul. Duracza. Obok parku Olszyna powstają właśnie nowe domy mieszkalne, tuż obok jest wspomniana biblioteka. A na ponadkilometrowym odcinku ul. Duracza autobusy nie kursują, mimo że jezdnia zmieściłaby je bez problemu.

- Obecnie nie planujemy uruchomienia na ul. Duracza komunikacji autobusowej - mówi Magdalena Potocka, rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego.

A czy ZTM powinien mieć taki plan? Postanowiłem spytać o opinię przechodniów. Tych sprawiających wrażenie zmierzających do metra lub tramwaju, to znaczy: idących szybko. Typowa rozmowa wyglądała z grubsza tak:

- Czy nie dziwi pana, że w tej części Bielan nie ma autobusów?

- Dziwi, powinny być. Mieszkam przy parku i mam tak samo daleko na Słodowiec, jak na Broniewskiego.

- Korzystałby pan z linii, która kursowałaby lokalnie i dałoby się nią dojechać do metra, ratusza itp.?

- Oczywiście, takie 103 i 197 jeżdżą po Bielanach zygzakiem a nas omijają.

- Myślę, że przystanek zmieściłby się przy bibliotece. Trzeba byłoby zlikwidować najwyżej kilka miejsc parkingowych.

- Co? Zlikwidować miejsca parkingowe?! To gdzie my będziemy parkować?!

Podczas spotkania na temat planu zagospodarowania przestrzennego parku Olszyna mieszkańcy, zwłaszcza ci starsi, dość głośno domagali się uwzględnienia w nim kilkudziesięciu nowych miejsc parkingowych na ul. Gąbińskiej, które mogłyby powstać w przyszłości kosztem trawnika, czyli - mówiąc językiem inwestycyjno-ekologicznym - powierzchni czynnej biologicznie. Ekologia i motoryzacja nienawidzą się, od kiedy ta druga przyszła na świat. Na peerelowskich blokowiskach budowanych w czasach, gdy spółdzielnie nie planowały miejsc parkingowych w adekwatnej do dzisiejszego (wyjątkowo wysokiego jak na Europę) poziomu motoryzacji, widać to szczególnie wyraźnie. Albo parking i spacer na stację metra, albo trawniki i autobusy. Nie da się pogodzić tych dwóch koncepcji.

Dominik Gadomski

 

REKLAMA

Komentarze (15)

# ASTeroida

26.02.2015 15:37

A na krótkim odcinku na Dewajtis będzie jeździł autobus!!!!!!!!!!!!!!Żenada

# zbielan

26.02.2015 17:27

Już widzę realizację tego postulatu - autobus jeżdżący od 8 do 17 co godzinę i przy okazji likwidację miejsc parkingowych pod przystanki autobusowe. Niech lepiej gmina zrobi coś żeby całe Bielany przestały pełnić rolę parkingu P+R dla Białołęki i Tarchomina.

# Bystry Zenon

26.02.2015 17:53

#zbielan napisał(a) 26.02.2015 17:27
Już widzę realizację tego postulatu - autobus jeżdżący od 8 do 17 co godzinę i przy okazji likwidację miejsc parkingowych pod przystanki autobusowe. Niech lepiej gmina zrobi coś żeby całe Bielany przestały pełnić rolę parkingu P+R dla Białołęki i Tarchomina.

Panie kolego "z bielan", chciałbym zauważyć, iż od ponad 10 lat Bielany nie są gminą, a dzielnicą. To zasadnicza różnica. Wypowiada się pan, podpisuje, że tutejszy, a nie zna statusu własnej dzielnicy. Ech!

REKLAMA

# zbielan

26.02.2015 19:13

W sumie jest mi obojętne czy Bielany są gminą czy dzielnicą, interesuje mnie sprawne i kompetentne działanie lokalnych władz. Ale dla Pana spokoju Panie Zenonie napisze ponownie - czekam aż władze DZIELNICY zajmą sie tym co istotne czyli zadbają by Bielany nie były parkingiem p+r dla pasażerów metra z Białołęki.

# eRDe

27.02.2015 10:39

#Bystry Zenon napisał(a) 26.02.2015 17:53

Panie kolego "z bielan", chciałbym zauważyć, iż od ponad 10 lat Bielany nie są gminą, a dzielnicą.

Bielany faktycznie są dzielnicą, co nie zmienia faktu, że komentarz Zenona nie wnosi do rozmowy absolutnie nic. Niezależnie od nazwy władze Bielan nie wywiązują się ze swych zadań. Podejrzewam, że pełnimy jako Bielany rolę "wentyla bezpieczeństwa" żeby się tarchomin "nie burzył" tylko grzecznie dojeżdżał do metra.

# R17

28.02.2015 01:24

"- Dziwi, powinny być. Mieszkam przy parku i mam tak samo daleko na Słodowiec, jak na Broniewskiego"
Cały odcinek to 800m, więc tak samo daleko to mówimy o 400m. Serio? To autobus powinien być na każdej uliczce w mieście. Ja mam do metra wg Googla 850m i uważam co zawsze podkreślam, że mieszkam tuż obok metra. 400m po prostu kawałeczek i jak to stanowi problem aby napisać do gazety to na prawdę na Bielanach nie mamy żadnych problemów.

REKLAMA

# Tomek

01.03.2015 14:05

Rejon okolic Duracza ostatnio dostał potężny cios pod kątem miejsc parkingowych - zamykane są kolejne parkingi dla mieszkańców (pod inwestycje Nowe Bielany 2 oraz jak się niedawno okazało również nieoficjalny parking P+R przy metrze Słodowiec pod Apartamenty Sacharowa).
Patrząc na fakt, że w okolicy trwa budowa 5 nowych bloków należy spodziewać się raczej zwiększenia zapotrzebowania na miejsca postojowe.
Rozumiem, że nie możemy zamieniać terenów zielonych na miejsca parkingowej, ale już np przebudowa ulicy Duracza i budowa zatoczek parkingowych na całej długości gdzie to jest możliwie, poprawiło by trochę coraz gorszą sytuację. Sama ulica i tak domaga się generalnego remontu - rozsypuje się zarówno pod kątem jezdni jaki i chodników.
Dosłownie obok są dwa parki, przy blokach (nie na wspominanych trawnikach) rosną drzewa - chyba te 2 metry szerokości trawnika da się poświęcić w imię kompromisu motoryzacyjno-ekologicznego.
Co do autobusów na Duracza - w pewnych miejscach, np. przy wysepkach, ulica jest tak zastawiona, że dwa samochody mają problem się minąć, co dopiero szersze autobusy.

# sportowiec

01.03.2015 19:46

Autobus na Duracza? Po co? Do metra spacerkiem od początku ulicy ok. 8 minut, chyba można się przejść. Choćby dla zdrowia. Mimo niepełnosprawności codziennie do metra idę i odkąd metro na Bielany jeździ taki pomysł mi do głowy jakoś nie przyszedł. Więcej ruchu by się przydało wszystkim.

# mieszkam tu

11.03.2015 14:43

Pomysł ewentualnego uruchomienia na tej ulicy komunikacji autobusowej jest co najmniej dziwaczny. Przecież w ciągu kilku minut można dojśc do metra, tramwajów i autobusów kursujących ulicami Broniewskiego i Żeromskiego. Do tego wystarczy przyjrzec się jak "zatkana" jest ulica Duracza. Niedośc, że pobocza są kompletnie zastawione parkującymi samochodami (bo przecież ta okolica to sypialnia i żyjący tu ludzie muszą gdzieś zaparkowac samochody), to po zmianie organizacji ruchu na ulicy Sacharowa znacznie zwiększył się potok samochodów na ulicy Duracza.
Od kilku lat palącym problemem tej okolicy nie jest brak komunikacji miejskiej, bo ta jest na wyciągnięcie ręki, ale ostry deficyt miejsc parkingowych. To powoduje, że chodniki i trawniki są zastawione samochodami a jednocześnie obok są hektary zaniedbanych trawników, które służą za wychodek dla psów.

REKLAMA

# grylaż

13.10.2017 21:40

Jaka sonda uliczna z prawdziwego zdarzenia. Jestem pod dużym wrażeniem. Bardzo byśmy wszyscy chcieli poznać opinie, pana burmistrza Grzegorza Pietruczuka w kwestii reaktywacji 520 na Bielanach, a jeszcze bardziej jakie kroki podjął Zarząd Dzielnicy w tej palącej materii, bo przez trzy kadencje jakoś nie widać efektów. Osobiście uważam, że pan burmistrz jest sympatycznym człowiekiem, ale sprawa komunikacji miejskiej w naszej dzielnicy wygląda mało ciekawie. Na wiosnę była przeprowadzana petycja w sprawie przywrócenia linii 167. Podobno do tej inicjatywy przyznawało się stowarzyszenie Razem dla Bielan, któremu pan Pietruczuk lideruje. I nagle 1100 podpisów, gdzieś się zapodziało. Według nieformalnych zapowiedzi wraz z kapitalnym remontem ulicy Miodowej, skróceniu do Powązek Wojskowych ma ulec 180, które już teraz grzęźnie w korkach na Anielewicza. Chyba czas najwyższy, żeby nasi decydenci podjęli stosowne kroki w celu sprowadzenie 520 na Bielany np. od Feminy przez Jana Pawła II, wtedy nikt nie będzie dopytywał o Duracza.

# Jeep

13.10.2017 22:23

Burmistrz i spółka dobrze się prezentują na Facebooku. Tylko tyle i aż tyle....

# grylaż

13.10.2017 23:20

Radna Iwona Walentynowicz złożyła oficjalna interpelację: "W związku ze zgłaszanymi obawami ze strony mieszkańców oraz polityki wycofywania kolejnych linii z pętli na Chomiczówce zwracam się do Zarządu Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy z pytaniem, jakie są plany odnośnie pętli na Chomiczówce? Czy wycofaniu podlegać będzie w najbliższych latach również linia 116? Czy planowane są nowe linie autobusowe startujące z pętli na Chomiczówce?" Te pytanie nie wzięły się z powietrza, a są pokłosiem majowego spotkania mieszkańców z przedstawicielami ZTM, którego postanowień władze dzielnicy Bielany z jakiś przyczyn od ZTM nie egzekwują. Pierwsza sprawa dotyczyła lepszego połączenia z Bemowem, ze szczególnym uwzględnieniem ulicy Conrada w postaci tymczasowego skierowania 171 z Nowego Bemowa na pętle autobusową Chomiczówka. Druga sprawa to brak na terenie dzielnicy, autobusu przyśpieszonego w dzień powszedni, będącego alternatywą i przeciwwagą dla przeładowanego metra, czyli 520 np. po trasie dawnego 170.

REKLAMA

# Ytongggg

14.10.2017 22:57

Brak słów

# Kangur

15.10.2017 12:05

Cisza

# Re yok

15.10.2017 13:11

I tak zostanie

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy