REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Komunikacja

Zielona fala przestała działać. "Chcemy to rozwiązać"
REKLAMA

REKLAMA

Zielona fala przestała działać. "Chcemy to rozwiązać"

Priorytet dla tramwajów na skrzyżowaniu z Traktem Nadwiślańskim nie działa już od kilku miesięcy. Problemy z zieloną falą są też przy Galerii Północnej.

REKLAMA
REKLAMA

Gdy otwierano trasę tramwajową na Tarchomin i Nowodwory, była ona reklamowana jako najszybsza w Warszawie. Jeśli nie liczyć rozjazdu przy Marymonckiej i wjazdu na pętlę Młociny, składy linii 2 pokonywały drogę szybko i sprawnie, korzystając z zielonej fali na skrzyżowaniach. Sytuacja zepsuła się latem.

- W sierpniu priorytet dla komunikacji szynowej na Tarchominie przeszedł do historii - pisaliśmy wówczas. - Pasażerowie jadący rano do pracy tracą cenne sekundy na skrzyżowaniu Światowida z Traktem Nadwiślańskim, gdzie tramwaje linii 2 i 17 skręcają w kierunku trasy mostu Skłodowskiej-Curie.

"Tramwaj zasłania widoczność"

Jak informował Zarząd Dróg Miejskich, priorytet został wyłączony w związku z budową Biedronki i przedłużenia Traktu Nadwiślańskiego. Dziś nowy fragment ulicy jest już gotowy, ale zielona fala nie wróciła. Radny Wojciech Tumasz, który apelował o jej przywrócenie od wakacji... nie doczekał się odpowiedzi do dziś.

- Brak priorytetu na skrzyżowaniu z Traktem Nadwiślańskim skutkuje podwyższonym zagrożeniem na skrzyżowaniach Światowida z ulicami wewnętrznymi, prowadzącymi do budynków przy Nagodziców i na parking sklepu Lidl - pisze radny. - W momencie, gdy tramwaj jadący w kierunku mostu oczekuje przed sygnalizatorem, całkowicie zasłania widoczność kierowcom wyjeżdżającym z parkingu sklepu Lidl oraz skręcającym na ten parking ze Światowida. Ponadto obserwując wykorzystanie dodatkowego wlotu Traktu Nadwiślańskiego stwierdzam, że ruch pojazdów jest na nim pomijalnie mały i z pewnością przywrócenie priorytetu dla tramwajów nie doprowadzi do blokady.

Problemów jest więcej

Już po kilku przejazdach tramwajem z Nowodworów na Młociny można stwierdzić, że priorytet nie działa prawidłowo także na skrzyżowaniach z Książkową czy Śreniawitów. Tramwaje zatrzymują się na czerwonym nie tylko w godzinach szczytu, gdy kilka składów jedzie jeden za drugim, ale nawet w południe, gdy ruch jest mały.

- Sygnalizacja po zmianach związanych z budową galerii handlowej działa inaczej niż dotychczas i chcemy to zmienić - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik Tramwajów Warszawskich. - Wpływ na płynność przejazdu tramwajem ma także budowa Biedronki. Nasi pracownicy przyjrzą się wszystkiemu na miejscu. Chcemy to rozwiązać.

(dg)


REKLAMA
LINKI SPONSOROWANE
REKLAMA
  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Białołęka



REKLAMA





18.12.2017 15:05 #lookie
Doszedł jeszcze przystanek Śreniawitów oraz korek tramwajowy na Młocinach i mieszkańcy zaczęli tęsknić za E8. Przystanek Zajezdnia Żoliborz powinien być na żądanie!!!
19.12.2017 14:13 Do rzeczy
Gołym okiem widać, że możliwości tej linii, przynajmniej w wersji "szybki tramwaj" są na wyczerpaniu. I nie pomogło nawet, że aby przewieźć jak najwięcej ludzi, zafundowano nam bydlęce wagony, prawie bez miejsc siedzących. To sympatyczne, że pan radny walczy o przywrócenie priorytetu, ale już niedługo i z tej maki proszę Pana chleba nie będzie. Nie można bez końca bezkarnie zwiększać częstotliwości tramwajów, szczególnie w terenie mocno zurbanizowanym. Nie da się, by osiedle było tylko tramwajownią! I nie bądźmy naiwni. Sprawy nie załatwi powrót E8 itp. W dzisiejszych warunkach te autobusy utkną w korkach w drodze na Most M.S.C. A najgorsze jest to, że nasi decydenci widząc narastający problem nie mają innej koncepcji niż budowa najpierw kilkuset miejsc parkingowych w okolicach Młocin (to już), a w przyszłości - o czym można przeczytać - przebudowaniu węzła Młociny (pewnie dojdzie co najmniej kilkaset miejsc parkingowych. Tylko ja się pytam, którędy te samochody będą jeździły i komu smrodziły?
19.12.2017 14:42 #drw
Artykuł jest niestety mało rzetelny i nie do końca zgodny z prawdą. Otóż ZDM odpisał radnemu, że to nie ich instytucja jest odpowiedzialna za bałagan związany z likwidacją priorytetu, lecz nowo utworzona przy HGW jednostka - Biuro Polityki Mobilności i Transportu (d. Inżynier ruchu). To właśnie w tej mega "tajnej" instytucji zapadła niezgodna z prawem decyzja o przerzuceniu odpowiedzialności za organizację ruchu na skrzyżowaniu Światowida/Trakt Nadwiślański. Innymi słowy, ta jednostka ODDAŁA w nadzór całą organizację ruchu....inwestorowi, czyli Biedronce. To ewidentne przekroczenie uprawnień gdyż podjęta decyzja jest na korzyść inwestora kosztem interesu publicznego. Przed podjęciem decyzji żaden z urzędników nie skonsultował tego z ZTM czy TW, nie wspominając o UD Białołęka. Wszystkie ww. instytucje potwierdziły, że nikt z BPMiT nie pytał ich o zdanie w sprawie wyłączenia priorytetu dla tramwajów. Inna rzecz, że priorytet został wyłączony już pod koniec czerwca br., a nie jak podał autor - w sierpniu.
19.12.2017 14:54 #normalny_
"Wpływ na płynność przejazdu tramwajem ma także budowa Biedronki."

Kiedy zostaja zwolnieni ludzie odpowiedzialni za ten skandal?
19.12.2017 15:55 Do rzeczy
To oczywiście interesujące i wkurzające, że jedna instytucja warszawska nie konsultuje czegoś z drugą itd., ale nie to jest najważniejsze. Prawdziwie wielki problem to, że powtórzę:
1. Gołym okiem widać, że możliwości tej linii, przynajmniej w wersji "szybki tramwaj" są na wyczerpaniu. I nie pomogło nawet, że aby przewieźć jak najwięcej ludzi, zafundowano nam bydlęce wagony, prawie bez miejsc siedzących.
2. Sprawy nie załatwi powrót E8 itp. W dzisiejszych warunkach te autobusy utkną w korkach w drodze na Most M.S.C.
3. Nasi decydenci widząc narastający problem nie mają innej koncepcji niż budowa najpierw kilkuset miejsc parkingowych w okolicach Młocin (to już), a w przyszłości - o czym można przeczytać - przebudowaniu węzła Młociny (pewnie dojdzie co najmniej kilkaset miejsc parkingowych). Pewnie po to, żeby zachęcić nas do wysiadki z tych tramwajów i podróżowania do metra własnym samochodem. Bo przecież i tak do nich nie wsiądziemy na Nowodworach i na Tarchominie, gdy zrealizowana zostanie idea dociągnięcia linii tramwajowej do Modlińskiej i zbudowania tam węzła przesiadkowego dla mieszkańców najdalszych okolic, Jabłonnej, Legionowa itd.
I wreszcie problemem jest, że z jednej strony ze względów finansowych nie ma co myśleć podobno o budowie metra w nasze strony, choćby nie wiem jak miało to sens, a z drugiej strony proszę bardzo:
- dodatkowe miejsca parkingowe - kasa jest!
- przebudowa Młocin (!) - kasa jest!
- bezsensowne wydłużenie linii tramwajowej - kasa jest (!)
- bezsensowna budowa węzła przesiadkowego przy Modlińskiej - kasa jest (!)

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

REKLAMA


REKLAMA


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż Wakacyjna -70%

Ogłoszenia drobne

Kupię mieszkanie
 Kupię mieszkanie/kawalerkę w Warszawie do remontu, zadłużone, tel. 691-404-404

GIEŁDA SĄSIADÓW - TANIO KUPIĘ
 /////////// Skup Saqmochodów ////////// Tel. 880-163-880 /////////// Bezpłątny dojazd na terenie Warszawy ////// Kupujemy auta Uzywane od Właściciela , bez pośredników /////// #AutoSkupWarszawa 880-163-880

Różne
 Sprzedaż faktur kosztowych, koszty na budowlankę, koszty na paliwo, koszty na transport I wiele innych możliwości. Kupione u nas faktury umożliwią obniżenie podatku lub nawet całkowite uniknięcie płacenia podatków. Nasza ofert jest kierowana do firm oraz podmiotów fizycznych. Z nami unikiesz podatków VAT, CIT, PIT, podatku od nieruchomości, od zysków kapitałowych. Dam koszty, bezpiecznie sprzedam faktury, legalnie dam vat z rejestracją w JPK, koszty vat księgowane. http://www.damvat.ml Tel: 896-503-950 dobrawa@protonmail.com

Sprzedam
 SZCZENIAKI rasy GOŃCZY POLSKI rodowodowe, z doświadczonej hodowli mazurskiej "Park Welski" - do odbioru od 30.10.2018r. w hodowli lub zapewniamy dowóz i odbiór w Warszawie. Kontakt tel. (23) 69 61 353, więcej info i foto na stronie www.parkwelski.vanti.pl


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA