REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

TAK dla tunelu w Falenicy. Radni zagłosowali

REKLAMA

TAK dla tunelu w Falenicy. Radni zagłosowali

Bez konsultacji, pomiarów ruchu i żadnych twardych danych wawerscy radni zaapelowali do kolejarzy o budowę tunelu w ciągu Walcowniczej i Bysławskiej.

Konsultacje społeczne w sprawie centrum lokalnego Falenicy odbyły się zarówno z udziałem okolicznych mieszkańców, jak i handlujących na tutejszym bazarze kupców. W interesie pierwszych jest, by okolica była zadbana, miała ofertę kulturalną i rekreacyjno-sportową, dobrą komunikację miejską i dużo zieleni. Tymczasem w interesie kierowców, przejeżdżających przez Falenicę w drodze do centrum Warszawy, jest ułatwienie przejazdu przez osiedle samochodem. W zeszłym tygodniu wawerscy radni stosunkiem głosów 18:2 zaapelowali o budowę właśnie tunelu drogowego. Wcześniej tematem zajmowała się komisja inwestycji, która nie była w stanie dojść do porozumienia i wypracować jednego stanowiska.

- Ponieważ urząd, pomimo moich pytań na każdej komisji i sesji dotyczącej tego tematu, nie przedstawił analiz ruchu ani nie przeprowadził konsultacji społecznych, wykonałem je przy pomocy wielu osób - komentuje radny Wojciech Godlewski.

Te "konsultacje" to 600 głosów przypadkowo dobranych mieszkańców, a więc całkowicie niereprezentatywna próba. Inne argumenty za czy przeciwko tunelowi były podobnego kalibru: "moim zdaniem", "wydaje mi się". W dyskusji zabrakło przedstawicieli PKP Polskich Linii Kolejowych, które będą zajmować się budową tunelu i współfinansować ją wraz z warszawskim samorządem.

"Pokaz nieudolności"

- Przez dwa miesiące radnym i zarządowi nie udało się zdobyć ani grama wiedzy więcej, potrzebnej do podjęcia tej decyzji - mówi Jacek Wiśnicki z rady osiedla Falenica. - Wnioskowałem o wpisanie do stanowiska potrzebę ochrony ul. Młodej przed wzmożonym ruchem samochodowym i powstanie tunelu pieszo-rowerowego możliwie najbliżej osi Młoda-Walcownicza. W zamian wpisano jedynie umieszczenie ścieżki rowerowej w tunelu samochodowym.

Przypomnijmy: protestujący mieszkańcy domagają się budowy tunelu pieszo-rowerowego z łagodną pochylnią i rampami, który połączyłby plac przed planowaną kulturoteką z ulicą Młodą. Chcą także ochrony samej ulicy przed wzmożonym ruchem: "bo to jedyna taka zachowana uliczka w Wawrze. Po rewitalizacji może stać się dumą dzielnicy". Zgodnie z koncepcją PKP PLK tunel nie będzie bezpośrednio połączony z Patriotów. Kierowcy chcący dostać się na tę ulicę musieliby korzystać z bocznych uliczek, takich jak właśnie Młoda. Aby uporać się z tym problemem, radni umieścili w swoim stanowisku tajemniczą prośbę o przebudowę układu drogowego Falenicy.

Ostateczną decyzję w sprawie tunelu podejmie PKP PLK. Na razie nie wiadomo, jaką część inwestycji sfinansują kolejarze, a jaką miasto. Nie są znane także żadne terminy. Oficjalnie wiemy tylko tyle, że budowa tunelu będzie jednym z elementów przebudowy linii otwockiej, po której pociągi dalekobieżne mają pokonywać Wawer z prędkością 160 km/h. Falenicki tunel będzie jedną z trzech bezkolizyjnych przepraw przez tory na odcinku 1,5 km - obok trasy S2 i wiaduktu na granicy z Józefowem.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Wawer







24.04.2017 15:17 #Pablosz
Ech, Polska. Wszyscy klną że stoją w korkach, ale jak mają budować drogi, które te korki chociaż trochę zmniejszą, to byle nie obok mnie. Ludzie, mieszkacie w wielkim mieście. Jak nie chcecie mieć obok siebie drogi/tunelu to 95% kraju w której taka infrastruktura nie grozi stoi do osiedlenia się otworem. Mieszkam w okolicy i wręcz domagam się tunelu, najlepiej czteropasmowego tak jak w Międzylesiu także w Falenicy!!!
25.04.2017 18:51 #Mati
Prawidłowa decyzja z budową tunelu drogowego.
25.04.2017 22:19 #parabola
Drogi Pablosz. Jesteś z pewnością młodym człowiekiem, więc nie możesz pamiętać. Mieszkamy w wielkim mieście ponieważ to miasto przyszło do nas, nie my do miasta, to po pierwsze. Po drugie nie wszyscy korzystają z luksusu posiadania samochodu i wypasionej willi pod lasem lub w lesie. Ostatecznie ci przejezdni mogą sobie pozwolić na jazdę kilka kilometrów dalej, do przeprawy przez tory. Nie jest to wielki problem, ale oczywiście samochodem trzeba podjechać nawet pod ladę sklepową, jak się da, bo wygodniej, może jednak nie dla wszystkich. Po trzecie, słynny tunel w Międzylesiu wcale nie rozładował korków np. w Radości, bo z punktu widzenia kierowcy, lepiej stać w korku niż dodać trochę drogi i przejechać wygodnie tunelem na drugą stronę. Kierowcom nigdy nic nie pasuje, chyba, że droga ściele się czterema pasami wszędzie tam gdzie PAN KIEROWCA się udaje. Po za wszystkim po co te wszystkie swary głupie skoro, jak wieść niesie PAŃSTWO PKP i tak podejmie ostateczną decyzję, bez względu na to, czy to się komuś spodoba, czy nie, wszak żyjemy w demokracji i ludzie mają "najwięcej do powiedzenia". No i jeszcze jedno, skoro jesteś taki łaskawy, to sam zamieszkaj w tych 95 % kraju i nie będziesz miał problemu z dojazdem gdziekolwiek.
03.05.2017 16:56 #Nicola
Tunel samochodowy jest potrzebny . Jestem za....
18.05.2017 09:42 #coffee
#parabola napisał(a) 25.04.2017 22:19

Drogi Pablosz. Jesteś z pewnością młodym człowiekiem, więc nie możesz pamiętać. Mieszkamy w wielkim mieście ponieważ to miasto przyszło do nas, nie my do miasta, to po pierwsze. Po drugie nie wszyscy korzystają z luksusu posiadania samochodu i wypasionej willi pod lasem lub w lesie. Ostatecznie ci przejezdni mogą sobie pozwolić na jazdę kilka kilometrów dalej, do przeprawy przez tory. Nie jest to wielki problem, ale oczywiście samochodem trzeba podjechać nawet pod ladę sklepową, jak się da, bo wygodniej, może jednak nie dla wszystkich. Po trzecie, słynny tunel w Międzylesiu wcale nie rozładował korków np. w Radości, bo z punktu widzenia kierowcy, lepiej stać w korku niż dodać trochę drogi i przejechać wygodnie tunelem na drugą stronę. Kierowcom nigdy nic nie pasuje, chyba, że droga ściele się czterema pasami wszędzie tam gdzie PAN KIEROWCA się udaje. Po za wszystkim po co te wszystkie swary głupie skoro, jak wieść niesie PAŃSTWO PKP i tak podejmie ostateczną decyzję, bez względu na to, czy to się komuś spodoba, czy nie, wszak żyjemy w demokracji i ludzie mają "najwięcej do powiedzenia". No i jeszcze jedno, skoro jesteś taki łaskawy, to sam zamieszkaj w tych 95 % kraju i nie będziesz miał problemu z dojazdem gdziekolwiek.
Mnóstwo stereotypów i zero treści. Międzylesie płakało tak samo jak Falenica i jakoś Armagedon się nie ziścił. Za to jakoś nie widzę stojących w korku samochodów kotłujących spalinami w okna mieszkańców.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 




więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

3-pokojowe sprzedam
 BEMOWO IV SPRZEDAM 3 POKOJE 65,5 M2 X PIĘTRO ROZKŁADOWE SŁONECZNE DOGODNA KOMUNIKACJA 380.000 ZŁ TEL. 501-319-177

Kupię części
 Nowe do Fiata 125 + PRL 513-606-666

Zdrowie i Uroda
 Oferta dla emerytów 8:00-13:00. Strzyżenie męskie 10 zł strzyżenie damskie 18 zł strzyżenie z modelowaniem 25 zł trwała 50-65 zł. 694066772 Orzeszkowej 8

Nieruchomości poszukuję
 CITIHAUS oferuje pomoc w restrukturyzacji zadłużenia, ochronie prawnej obiektów komercyjnych, których zobowiązania takie jak np. kredyty przewyższają wartość nieruchomości, zablokowanie działań komornika. Współpracujemy z bankami, i instytucjami finansowymi. Negocjujemy z wierzycielami. Prosimy o kontakt: 511-422-888 www.citihaus.pl


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie