REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bezpieczeństwo

Światowida - Milenijna: Czas na światła
REKLAMA

REKLAMA

Światowida - Milenijna: Czas na światła

Na skrzyżowaniu między ratuszem a Galerią Północną znów doszło do stłuczki.

REKLAMA
REKLAMA
Zmiany na Światowida. "Z okien widzieliśmy stłuczki"
Zmiany na Światowida. "Z okien widzieliśmy stłuczki" Drogowcy zmieniają organizację ruchu na głównej ulicy Tarchomina. Znaki nakazujące skręt w prawo już wiszą.
czytaj

Gdyby spytać kierowców z Tarchomina, którego miejsca w dzielnicy nie lubią najbardziej, w czołówce powinno znaleźć się skrzyżowanie Światowida z Milenijną. Zanim powstała Galeria Północna, była to klasyczna krzyżówka bez świateł, na której spotykały się dwie ulice po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Gdy inwestor centrum handlowego - GTC - zaczął poszerzać odcinek Światowida między Modlińską a Traktem Nadwiślańskim, zwróciliśmy uwagę, że potrzebne są światła przy Milenijnej.

- Światła co 150 metrów skomplikowałyby ten układ niezmiernie - otrzymaliśmy odpowiedź.

Skutek był łatwy do przewidzenia: ogromne problemy ze skręceniem z Milenijnej w lewo i regularne kolizje. Często zdarza się, że kierowcy autobusów jadących w głąb Tarchomina celowo blokują oba pasy ruchu, by ułatwić skręt kolegom z 516, próbującym przedostać się do Modlińskiej.

30 listopada około 11:30 na skrzyżowaniu znów stały rozbite samochody i można przypuszczać, że scenariusz po raz kolejny był ten sam: któryś z kierowców długo czekał na możliwość skrętu, aż wreszcie źle ocenił odległość od zbliżających się aut.

Będzie aktywne przejście

Skrzyżowanie Światowida z Milenijną znalazło się na przygotowanej przez Zarząd Dróg Miejskich miejsc, które wymagają instalacji sygnalizatorów. Nie będą to jednak pełne światła, a tzw. aktywne przejście, wyposażone w odblaskową zebrę i mrugające pomarańczowe lampy, włączające się gdy zbliża się przechodzień.

ZDM testował to rozwiązanie na Modlińskiej na wysokości Drogowej i ostatecznie doszedł do wniosku, że... trzeba zbudować tam zwykłe światła. Warto jednak dodać, że montaż aktywnego przejścia to koszt rzędu kilkudziesięciu tysięcy, podczas gdy za pełną sygnalizację świetlną trzeba zapłacić co najmniej pół miliona.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Białołęka

Światowida - Milenijna: Czas na światła

Światowida - Milenijna: Czas na światła





30.11.2018 13:26 #WA 201
Jak nie umiem włączyć się bez świateł, to jadę pod carrefoura. 200 metrów róznicy, a mam światła.
Dzięki temu że Milejina/Światowida jest bez świateł da się tam w miarę bez korka jeździć. Ja osobiście bym nie chiał tam świateł z winy "nieumiejętnie się właczających".
30.11.2018 20:50 drugastrona
I teraz powiedzmy będą kolejne światła. Czyli tak: światła przy Myśliborskiej, przy tramwaju, przy Galerii, przy Milenijnej i ostatnie przy Modlińskiej. Niech urzędnicy wyjaśnią, co w takim razie pomoże wybudowanie drugiej jezdni Światowida? Jakim cudem to ma w czymkolwiek pomóc, skoro co chwila kierowcy i tak będą zatrzymywać się na światłach? A przecież tramwaje już teraz pękają w szwach i na pewno nadejdzie taki dzień, że w rozkładzie będzie ich coraz więcej, np. co 1,5 minuty. Bo przecież powstaje coraz więcej nowych bloków, z czego wielkie osiedle naprzeciwko Galerii i spory blok naprzeciwko Lidla, więc na pewno będzie coraz trudniej do tego tramwaju wsiąść. Dojdzie do tego, że 2 i 17 skutecznie zablokują ruch samochodów na Światowida, bo dosłownie co minutę tramwaj będzie skręcał na południe przez Światowida. Wtedy kierowcy po prostu będą stali w korkach na dwóch pasach zamiast na jednym. Na koniec władują się w dokładnie ten sam korek na Modlińskiej, bo przecież Modlińska nie będzie poszerzana.
01.12.2018 08:58 #Nowodwory
drugastrona, ale skręt dla tramwajów jest w jednym miejscu a druga jezdnia i dwa pasy w każdą stroną są potrzebne przede wszystkim od Nowodworów do Myśliborskiej. Nie wszyscy jeżdżą do Modlińskiej. Więcej kierowców skręca ze Światowida na most. A na tym odcinku tramwaj nie skręca więc zwiększenie liczby kursów tramwajów spowoduje tyle, że dłużej będzie zielone dla jadących prosto. Tak, skręcający w lewo będą dłużej stali ale to i teraz ma czasami miejsce. Jeśli muszę skręcić w lewo ze Światowida w Mehoffera to już teraz czasami czekam po dwie zmiany świateł bo tramwaj jedzie prosto i strzałka do skrętu w lewo się nie zapala.
01.12.2018 18:31 drugastrona
Tyle że przecież na Myśliborskiej od Światowida do mostu wciąż będzie tyle samo pasów, a tam jest zawsze korek. Który będzie jeszcze większy, kiedy tramwaje będą jeździć jeszcze częściej, a będą - tego nie się da uniknąć (chyba że faktycznie nam wybudują metro). Więc druga jezdnia Światowida tego problemu i tak nie rozwiąże. Kierowcy, którzy chcą skręcać w Myśliborską do mostu i tak będą blokowani przez kierowców stojących na światłach na Światowida i przez kierowców przepuszczających tramwaj przed mostem. Każde kolejne światła na Światowida to większe korki. Żeby tak nie było, musiałaby być zielona fala, ale jej nie będzie, bo to tramwaj ma zieloną falę. Tego nie przeskoczysz. Naukowcy od transportu ruchu drogowego już dawno udowodnili, że przepustowość szlaku równa się przepustowości najwęższego punktu. Innymi słowy - żeby poprawić przepustowość na Tarchominie, należałoby poprawić przepustowość na całym szlaku do miejsca, w którym korka już nie ma. Czyli w naszych warunkach przynajmniej Modlińskiej wraz z łącznicami i Myśliborskiej (bo Grota niedawno poszerzono, a na Wisłostradzie i Moście Północnym jakoś się jedzie), plus zlikwidować większość sygnalizacji świetlnych po drodze. Ale to jest nierealne.
01.12.2018 21:03 tarantula01
Na skrzyżowaniu Światowida i Milenijnej powinno powstać rondo, które poprawi bezpieczeństwo i nie spowoduje korka na Światowida (odc. Modlińska - Milenijna), zwłaszcza w stronę Tarchomina. Światła spowodują dalsze przyblokowanie lewoskrętu Modlińska - Światowida i większy korek na Modlińskiej, co przełoży się np. na dłuższą kolejkę na moście Północnym dla samochodów skręcających w Modlińską.

Światowida-Milenijna

Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA


więcej
REKLAMA

 



REKLAMA

LINKI SPONSOROWANE
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Sala konferencyjna do wynajęcia
 Hurray, możesz teraz uzyskać pożyczkę w wysokości 3% Email: instant loan.offer@outlook.com WhatsApp us at +14422457595 do zastosowania

Usługi transportowe
 W I T A M NASZA WYPOŻYCZALNIA POSIADA : - 5 X RENAULT TRAFIC - 5 X RENAULT MASTER Wszystkie nasze pojazdy są nowe 9-cio osobowe w cenie netto 209 zł za dobę za Trafica oraz 219 zł netto za Mastera. Nie pobieramy opłaty za wypożyczenie przed kontynuacją tylko po zdaniu busa wystawiamy FV przelewową z terminem płatności 7 dni. Nasze busy są komfortowo wyposażone, przystosowane do dalekich podróży, bez limitu kilometrów. Masz wieczór panieński, kawalerski lub imprezę w plenerze albo grupowy wyjazd służbowy ? Służymy pomocą w wypożyczeniu lub wynajmie komfortowego busa. Zobacz nas na Facebook-u lub wejdź na naszą stronę http://www.marecki-1stclass.pl albo zadzwoń 600-777-333 lub 787-733-333. KORZYSTAŁO JUŻ WIELU, SPRÓBUJ I TY. ZAPRASZAMY!

Kursy, szkolenia
 17.12. Szkolenia UDT: wózki,żurawie,hds,suwnice,zwyżki,dźwigi,podesty. Nasze szkolenia dopasowane do twoich potrzeb: - Wózki jezdniowe podnośnikowe kat. I WJO - ładowarka teleskopowa, operator podnoszony wraz z ładunkiem, - Wózki jezdniowe podnośnikowe kat. II WJO - wózek widłowy, - Wózki jezdniowe podnośnikowe kat. III WJO - prowadzone, - Podesty ruchome kat. I P - wolnobieżne, przewoźne - zwyżki, nożycowe, montowane na pojeździe - podnośnik koszowy, - Podesty ruchome kat. II P - wiszące, masztowe, stacjonarne, - Żuraw przenośny kat. II Ż - hds, dźwig samojezdny, - Żurawia kat. I Ż: wieżowy oraz szybkomontujący - żuraw budowlany, - Suwnice kat. I S - suwnice sterowanych z poziomu roboczego lub z kabiny, - Suwnice kat. II S - suwnice sterowane z poziomu roboczego, - Urządzenia do manipulacji kontenerami kat. I K - kalmary, - Konserwacja UDT. Dowiedź się więcej na www.kursylektor.pl. Masz pytania - Zadzwoń - Tel.503 903 303.

Zdrowie i Uroda
 Nowo otwarty DOM SENIORA W TUSZYNIE koło Łodzi przyjmuje pensjonariuszy do końca 2018 cenie 2800 zł. Tel. 506-286- 196. www.poddebina.pl


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA