REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Komu najbardziej przyda się "siedemnastka"?

  4 maja 2015

alt='Komu najbardziej przyda się "siedemnastka"?'

Długo oczekiwany tramwaj linii 17 już kursuje po Tarchominie. Jakie problemy komunikacyjne rozwiązuje? Co trzeba poprawić?

REKLAMA

Po majówce wiele zmieniło się w układzie komunikacji miejskiej na Tarchominie i Nowodworach. Zgodnie z zasadą, że autobusy pełnią funkcję pomocniczą wobec tramwajów, po wzmocnieniu "dwójki" (teraz kursuje co 4 minuty w szczycie) Zarząd Transportu Miejskiego zlikwidował dublującą ją od Młocin do Mehoffera linię E-6. Pasażerowie z Nowodworów jeżdżą teraz swoją omijającą Tarchomin "taksówką" nie tylko rano, ale również po południu. E-8 kursuje teraz w obu kierunkach w ramowych godzinach 6.00-9.00 i 15.30-18.45.

Powoli i złomem

Zmieniła się także trasa "siedemnastki", która po miesiącach oczekiwania wreszcie dotarła na Tarchomin Kościelny i kursuje w szczycie co 8 minut. Rozwiązuje ona kilka problemów pasażerów z Tarchomina, ale najpierw skupmy się na minusach tego połączenia. Przede wszystkim "siedemnastka" jedzie do centrum zbyt wolno. Na Marymonckiej, Słowackiego, Popiełuszki i w al. Jana Pawła II roi się od źle ustawionej sygnalizacji świetlnej, zmuszającej tramwaje do zatrzymywania się poza przystankami. Czasem w miejscach absurdalnych, na przykład przy Lesie Bielańskim, gdzie zainstalowano sygnalizatory na przejściach, z których prawie nikt nie korzysta. Nie możemy być do końca zadowoleni także z taboru. Co prawda większość tramwajów obsługujących linię to nowoczesne, klimatyzowane Swingi, można jednak trafić także na stary, wysokopodłogowy Konstal 105N, jazda którym jest daleka od przyjemności. Kursy obsługiwane przez "złom" są oznaczone w rozkładzie jazdy, podobnie jak kursy wariantowe. Po godzinach szczytu niektóre "siedemnastki" kończą trasę na przystanku Woronicza, inne już przy Świderskiej.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Komu opłaca się korzystać z linii 17?

Przede wszystkim studentom, dojeżdżającym na Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego i Akademię Wychowania Fizycznego. Z przystanku Tarchomin to odpowiednio 12 i 15 minut - połączenie idealne. Również przy Marymonckiej (13 minut z Tarchomina) znajduje się Szpital Bielański, najbliższa tak duża placówka ochrony zdrowia. Dalej, 28 minut od skrzyżowania Światowida z Ćmielowską, mieści się Arkadia, bezpośredni dojazd do której mieszkańcy Tarchomina stracili wraz z likwidacją 510. Dwie przesiadki mniej to ponad 10 minut oszczędzonego czasu poza godzinami szczytu.

REKLAMA

Jedziemy do centrum

W drodze do dalej położonych miejsc "siedemnastka" stopniowo traci przewagę nad połączeniem z przesiadką do metra na Młocinach. Załóżmy, że mieszkamy przy przystanku Tarchomin i chcemy dojechać na 9:00 rano na Dworzec Centralny. Bezpośrednim tramwajem dojedziemy w 42 minuty, z przesiadkami na Młocinach i w centrum - w 41. Minuta w zamian za dwie przesiadki nikogo nie urządza a jadąc na dworzec prawdopodobnie mamy bagaż. Wybieramy "siedemnastkę".

REKLAMA

Droga na Służewiec

A jeśli pracujemy na Służewcu, dojazd do którego jest utrudniony z powodu przebudowy Wołoskiej? Mamy do wyboru dwa oczywiste połączenia i trzecie rzadko wykorzystywane. Bezpośrednią "siedemnastką" trwa to tyle, że warto wyposażyć się w dobrą książkę. Tramwaj powoli, ale skutecznie dociera do słynnego Mordoru. W 78 minut. Opcja druga, tradycyjna - "dwójką" na Młociny, metrem na Wierzbno i dowolnym tramwajem na Służewiec - zajmie nam w porannym szczycie 59-63 minuty, ale będziemy musieli przesiadać się dwa razy. Opcja trzecia to dojazd "siedemnastką" do Dworca Centralnego i przesiadka do SKM-ki jadącej na Służewiec. Jeśli nie spóźnimy się na pociąg, dojedziemy do celu w 65 minut. Wydaje się, że najlepsza w codziennych dojazdach do pracy jest wciąż opcja druga: "dwójka" kursuje na Młociny co 4 minuty, metro co 3 minuty, tramwaj z Wierzbna praktycznie co 1-2 minuty.

Wnioski?

Linia 17 może stać się głównym połączeniem Tarchomina z centrum i południem Warszawy, najpierw trzeba jednak zmodernizować trasy tramwajowe na Marymonckiej i w al. Jana Pawła II. Na razie najbardziej skorzystają studenci bielańskich uczelni i pasażerowie jadący z bagażami na Dworzec Centralny.

Dominik Gadomski

 

REKLAMA

Komentarze (16)

# Teodor

04.05.2015 22:35

A ja, abstrahując od rozkładu 17, pytam o to kto wpuścił ten złom na most północny? Tyle było szumu o szlifowanie torów, żeby wpuścić tramwaje na Tarchomin, a tym czasem ładuje się tabor rodem ze średniowiecza. Z tego co mi wiadomo to przepisy unijne jaki i środki finansowe, które zostały przeznaczone na realizację budowy mostu jak i torowiska miałby być nowoczesną inwestycją. Czy to co zafundował nam ZTM kwalifikuje się do cofnięcia dotacji przez Unię?

# sck

04.05.2015 22:39

#Teodor napisał(a) 04.05.2015 22:35
A ja, abstrahując od rozkładu 17, pytam o to kto wpuścił ten złom na most północny? Tyle było szumu o szlifowanie torów, żeby wpuścić tramwaje na Tarchomin, a tym czasem ładuje się tabor rodem ze średniowiecza. Z tego co mi wiadomo to przepisy unijne jaki i środki finansowe, które zostały przeznaczone na realizację budowy mostu jak i torowiska miałby być nowoczesną inwestycją. Czy to co zafundował nam ZTM kwalifikuje się do cofnięcia dotacji przez Unię?

chyba jest na odwrót w umowach z UE. Nowe tramwaje nie mogą jeździć po starych torach

# jass

04.05.2015 22:51

"Na odcinku Służewiec - Rondo Radosława linia kursuje co 4 minuty, dalej na północ dojeżdża co drugi tramwaj."
Nieprawda...

REKLAMA

# Balbina

04.05.2015 23:39

Dlaczego porównując dojazd do dworca centralnego nikt nie pokusił się i sprawdzenie czasu dojazdu linii 518?

# lutek

05.05.2015 00:16

Dominik Gadomski napisał na temat prawie wszystko dlatego dalsza dyskusja jest zbędna.
Pozostaje tylko autorowi odpowiedzieć na moje pytanie:
Co to są ramowe godziny (którego to określenia użył w pierwszej części swoje pisaniny) a co to są nieramowe godziny ?

# Walenty

05.05.2015 09:31

Teraz czekamy na przedłużenie linii tramwajowej na Nowodwory. Prezydent Wojciechowicz deklarował ok miesiąc temu , ze pojedziemy w grudniu lub styczniu - tylko teraz zastanawiam się - nie mówił - którego roku. -

REKLAMA

# Balbina

05.05.2015 10:56

No właśnie PRAWIE wszystko więc domagamy się odpowiednio na powyższe pytania

# gOSIA81

05.05.2015 11:30

Dlaczegooo?? 518 NIGDY NIE PRZYJEZDZA O CZASIE.....ZAL....

# hola

05.05.2015 11:55

Drogi autorze po co sie 2 razy przesiadac jadac z tarchomina do arkadi jak mozna pojechac na rondo stazynskiego i tam lapac tramwaj i w 20 min jestesmy przy arkadii

REKLAMA

# drugastrona

05.05.2015 13:02

Co można poprawić? Skasować ze 2 przystanki na Marymonckiej, wprowadzić priorytety na całej trasie, wyłączyć światła PRZED wjazdem na przystanek Stare Świdry.

 Dominik Gadomski

05.05.2015 13:34

@jass
Ależ mam pecha z tą "siedemnastką"! Wzmocnienie linii na odcinku Służewiec - Rondo Radosława ostatecznie nie weszło w życie, chociaż do tej pory projekt wisi na stronie ZTM. Dziękuję za zwrócenie uwagi.

# apasz

05.05.2015 23:17

I tak do Mordoru najszybciej jest 152 do Płud i S3 albo KML. Szkoda, że nie pomyślano, by Dąbrówce, Winnicy i Nowodworom ułatwić dojazd na stację. Z Poetów mam 5 po 511, 9 po jest 152 przy Klasyków, 18 po SKM. Na Służewcu jestem 58. 53 minuty. Gdybym bezpośrednio mógł dojechać, byłbym szybciej. Gdy nie ma korków najszybciej jadę Transludem do centrum i S2 albo R8 ze Śródmiescia.

REKLAMA

 tarantula01

05.05.2015 23:25

Trwa projektowanie wdrażania priorytetu dla tramwaju wzdłuż Marymonckiej.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

05.05.2015 23:25

Trwa projektowanie wdrażania priorytetu dla tramwaju wzdłuż Marymonckiej.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

# era

05.05.2015 23:52

Dlaczego puszczone na Tarchomin 17 to rozklekotane, głośne i szpetne wagony?
Z tego co pamiętam, "tramwaj na Tarchomin" miał byc nowoczesny i cichy!
Mieszkam blisko torowiska i do wczoraj odgłos tramwaju mi nie przeszkadzał, ale teraz, jak wypuszczono ten złom, jest zwyczajnie głośno!

REKLAMA

# dermalamor

06.05.2015 23:50

Dojazd linią 518 na Dw. Centralny to 44 minuty (z przystanku Tarchomin). Do Centralnego "17" wygrywa w połączeniach, bo bezpośrednio dojeżdżamy w podobnym czasie co z przesiadkami. Dalej na południe jest już gorzej, ale... linie kursujące przez całe miasto (poza metrem) raczej rzadko są wykorzystywane na całej swojej długości.

# lutek

07.05.2015 00:11

Dominik Gadomski napisał 05.05.2015 13:34
@jass
Ależ mam pecha z tą "siedemnastką"!
i z odpowiedzią na zadane pytanie, które powtarzam autocytatem:
#lutek napisał(a) 05.05.2015 00:16
Dominik Gadomski napisał na temat prawie wszystko dlatego dalsza dyskusja jest zbędna.
Pozostaje tylko autorowi odpowiedzieć na moje pytanie:
Co to są ramowe godziny (którego to określenia użył w pierwszej części swoje pisaniny) a co to są nieramowe godziny ?
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break