REKLAMA

Komentarz

Garaż pod Chłodną, czyli Warszawa stawia na auta

Garaż pod Chłodną, czyli Warszawa stawia na auta

Na papierze warszawski samorząd walczy z zanieczyszczeniami powietrza i ogranicza ruch aut na rzecz komunikacji miejskiej, ale w praktyce robi kierowcom prezenty za grube miliony złotych.

Środek tygodnia, godz. 14:00. Przy wjeździe na ogromny parking podziemny z daleka widać informację "wolne miejsca: 513". Widać także dziesiątki samochodów, zaparkowanych gdzie popadnie: na pasie dzielącym, na chodniku, na trawie, na środku skrzyżowania. Czasem nawet na lewym (!) pasie ruchu. Taka jest rzeczywistość w centrum Warszawy, gdzie łamiący prawo kierowcy czują się absolutnie bezkarni. Powtarzana przez warszawskich radnych teoria, że po budowie nowych parkingów podziemnych właściciele aut nagle zostaną potulnymi barankami i zaczną grzecznie płacić za parkowanie, to bajka dla naiwnych. Warszawa już ma parkingi podziemne, ale kierowcy nie są zainteresowani korzystaniem z nich.

Tysiące miejsc czeka na chętnych

Tylko pod Złotymi Tarasami ogólnodostępnych miejsc parkingowych jest niemal 1600. Znalezienie kolejnych parkingów podziemnych i piętrowych garaży zajmuje tylko chwilę: pod wieżowcem Rondo 1, na Parkingowej, pod hotelem Hilton, pod pl. Krasińskich, pod hotelem Westin, pod ośrodkiem sportu przy Polnej. Na terenie Pałacu Kultury, w którym obraduje Rada Warszawy, jest - uwaga - 1300 ogólnodostępnych miejsc parkingowych. Do tego trzeba doliczyć garaże pod wszystkimi biurowcami i hotelami, dysponującymi miejscami dla pracowników, gości i klientów. Wszystkie te parkingi łączy jedno - oczywiście trzeba za nie płacić. A skoro można zostawić auto byle gdzie i mieć 95-procentową pewność, że nie dostanie się mandatu, to po co wydawać 5-6 zł za każdą godzinę?

Złota wolność samochodowa

Bez mrugnięcia okiem płacimy czynsz oraz rachunki za prąd, internet, gaz, telefon czy telewizję. Płacimy za benzynę i bilety komunikacji miejskiej. Wybierani przez nas do Rady Warszawy samorządowcy nie mają z tym absolutnie żadnego problemu. Temat parkowania samochodu jest jednak tematem wyjątkowym, traktowanym absolutnie priorytetowo. "Nie damy skrzywdzić kierowców" - grzmią radni, gdy tylko wspomni się o podwyżkach cen za parkowanie. Jeśli płacenie za jakąś usługę jest krzywdą, to od początku miesiąca skrzywdzono nas już czynszem i kilkoma innymi rachunkami. Kiedy przychodzi rachunek za prąd, przeciętny warszawiak raczej nie konstruuje dzikiej instalacji, tylko uczciwie płaci. Z opłatami za parkowanie jest inaczej, bo warszawiaków przez kilkadziesiąt lat przyzwyczajano, że miejsce "się należy". W latach 80. zezwolono nawet na parkowanie na chodnikach, które otworzyło drogę do całkowitej anarchii. Kto nie wierzy, najwyraźniej nie bywa na Chmielnej.

Szaleństwo pod Chłodną

Odcinek Chłodnej między Żelazną a Towarową to ulica rodem z najgorszych slumsów, o czym piszę śmiało i bez skrępowania, bo tam właśnie spędziłem dzieciństwo. Straszy tam dziurawa jak ser szwajcarski jezdnia z kocich łbów i zdewastowane chodniki, na których - nota bene - wyznaczono mnóstwo miejsc do parkowania. Większość z nich stoi pusta, co świadczy o niskim zapotrzebowaniu na parkingi akurat w tym miejscu. I to właśnie tam Rada Warszawy postanowiła "zainwestować" w podziemny garaż, w którym koszt budowy jednego miejsca wyniesie 111 tys. zł. W sumie będzie to kosztować 20 mln zł, czyli dokładnie dwukrotnie więcej, niż dokończenie remontu Chłodnej.

"Liberałowie" z Pałacu Kultury

"Która partia jest najbardziej liberalna w Polsce?" "PO, bo najbardziej liberalnie traktuje to, co ma w programie" - ten polityczny dowcip śmieszy w opanowanym przez radnych "platformersów" Pałacu Kultury, jak nigdzie indziej. Według obliczeń drogowców w każdy dzień powszedni w granice Warszawy wjeżdża pół miliona samochodów. Radni oficjalnie zaklinają się, że widzą ten problem, rozumieją zagrożenia wynikające z zanieczyszczeń powietrza i działają na rzecz ograniczenia liczby aut, w praktyce - jak widać - planują inwestycje wręcz zachęcające do przyjeżdżania do centralnej Warszawy samochodem.

Drodzy Radni! Zdecydujcie się. Macie dwie opcje. Opcje pierwsza: przyznajcie, że wcale nie jesteście za ograniczaniem liczby aut i że ta retoryka, to tylko ukłon w stronę lewicy, której przychylność była wam potrzebna (wielu wyborców nie stracicie, a może wręcz zyskacie). Opcja druga: zrezygnujcie z wydawania 200 mln zł na podziemne parkingi i kupcie za te pieniądze 11-12 nowoczesnych pociągów, dzięki którym wszystkie linie SKM będą mogły kursować częściej. Jeśli kilkaset osób z Legionowa czy Otwocka przesiądzie się dzięki temu do komunikacji miejskiej, odczują to także mieszkańcy Woli. Mniej samochodów, więcej miejsca na chodnikach, mniejsze korki, czystsze powietrze - czy to nie jest lepsza inwestycja, niż topienie milionów w betonie?

Dominik Gadomski


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Wola

Garaż pod Chłodną, czyli Warszawa stawia na auta

źródło: Wikipedia.org/Travelarz








Ten tekst nie ma jeszcze komentarzy na forum. Twój może być pierwszy...


komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 




więcej
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

GIEŁDA SĄSIADÓW - PILNIE POSZUKUJĘ
 Kupie Mercedesa Sprintera 208 209 210 211 212 213 215 216 308 309 310 311 312 313 315 316 408 410 412 413 416 Kupię Mercedes 190 W201 W202 W203 124 W124 C-klase W202 W203 E-klase E210 E211 Vito MB100 Atego Kaczka Kaczkę 207 208 209 210 308 309 310 407 408 410 tel.725 361 836 kupie starego Volkswagena Lt28 Lt31 LT35 Lt45 Lt46 Transportera T3 T4 T-5 Caddy Renault Master Trafic Kangoo Opel Vivaro Mavon Fiata Ducato Florino Doblo Scudo Citroena Jumpera Jump Nemo Peugeot Boxer Bipper Skup Toyot Avensis Yaris Kupię Toyotę Avensis Corolla Carina Hiace Auris Starlet Tel.725 361 836 (oddzwaniam na sms-y z ofertami sprzedaży) Ogłoszenie Zawsze Aktualne

Zdrowie i Uroda
 Zapraszam do nowootwartego gabinetu fizjoterapii i masażu na Bemowie. Mam ponad 13letnie doświadczenie w zawodzie. Techniki stosowane w gabinecie: - manualna praca indywidualna z pacjentem, - techniki rozluźniania, - igłoterapia, - taping. Szczególnie zapraszam : - pacjentów bólowych w stanie ostrym i przewlekłym, - pacjentów ortopedycznych, - pacjentów po urazach i operacjach, - sportowców kontuzjowanych oraz chcących uniknąć przeciążeń na prewencję urazów, - osoby szukające rozluźnienia i relaksu poprzez masaż. "Skuteczność miarą prawdy" Cechą charakterystyczną mojej pracy z pacjentem jest to, że konsultacje są bezpłatne a płatność za pierwszą wizytę odbywa się na drugim spotkaniu lub później aż pomogę pacjentowi. Nie pobieram opłat za godzinę czy za wizytę a za efekt. Oczywiście nie wykonuję masaży erotycznych itp usług! Serdecznie zapraszam Marek Teł 574 063 030

Dom i ogród
 Doskonała imitacja drewna w postaci elastycznej deski elewacyjnej od producenta imitacji drewna PlastMaker ( deska elewacyjna elastyczna imitacja drewna PLASTERTYNK ). W ofercie także belki rustykalne NA WYMIAR Tel.44 786 15 99 www.plastmaker.pl

Usługi transportowe
 Przeprowadzki 24h wywóz starych mebli z mieszkań piwnic 663-833-288


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie