REKLAMA

Białołęka

Komunikacja

 

E-7, 211, 152... sporo zmian i nowe linie na Białołęce

  6 lutego 2017

alt='E-7, 211, 152... sporo zmian i nowe linie na Białołęce'
źródło: www.mza.waw.pl

Znamy już ostateczny projekt nowych tras i rozkładów autobusów. Niektóre zmiany wejdą w życie... za półtora roku.

REKLAMA

"Odzyskać jak najwięcej autobusów z linii dublujących tramwaj na Nowodwory i wysłać je na wschodnią Białołękę" - takie były założenia projektu, który Zarząd Transportu Miejskiego przygotował w listopadzie. Następnie pomysły zostały poddane konsultacjom społecznym. W 100-tysięcznej dzielnicy o komunikacji miejskiej zechciało porozmawiać tylko kilkaset osób, ale - jeśli nie liczyć spotkania w ratuszu - konsultacje przebiegały w wyjątkowo dobrej atmosferze. Oto ich wyniki.

Nowodwory przesiadają się na szyny

Linia 2 zostanie przedłużona o dwa przystanki najprawdopodobniej 27 lutego, czyli natychmiast po feriach. Częstotliwość jej kursowania wyniesie 4 min w godzinach szczytu, 6 min poza szczytem i 7-8 min w weekend. Na odcinku między Tarchominem Kościelnym a Młocinami "dwójka" będzie wzmocniona dodatkowymi składami, dzięki czemu w godzinach szczytu tramwaj z Tarchomina do metra będzie odjeżdżać co 2-4 min.

W związku z uruchomieniem nowego odcinka linii tramwajowej z ulic znikną autobusy linii E-8 i 101. Odzyskane dzięki temu autobusy pozwolą poprawić rozkład np. 509, ale docelowo - po przebudowie Głębockiej - trafią na wschodnią Białołękę, gdzie zasilą 134.

Przedłużenie "dwójki" oznacza także zniknięcie 314. Podczas konsultacji w obronie linii wypowiedziała się minimalna liczba osób, więc ZTM zdecydował o jej zastąpieniu na ciągu Odkryta-Nowodworska-Świderska przez 518.

516 pojedzie częściej: co 10 min w szczycie, co 15 poza nim i co 20 min w weekend. Zwiększona zostanie także częstotliwość 211 - na pełnej trasie autobus podjedzie na przystanek co 10 min w szczycie, co 15 min poza nim i co 20 min weekend; na odcinku z Dąbrówki Wiślanej do Ćwiklińskiej - co 5 min w szczycie. Trasy 516 i 211 pozostaną bez zmian.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

511 zostaje

Propozycja ZTM zakładała zastąpienie linii 511 zwykłym autobusem 101, zatrzymującym się na żądanie na wszystkich przystankach. Tak się nie stanie. W wyniku konsultacji pomysł trafił do kosza, co oznacza - ciekawostka dla miłośników komunikacji miejskiej - zniknięcie z Tarchomina numeru 101, związanego z osiedlem od 1985 roku.

REKLAMA

Zielona Białołęka czeka na Głębocką

Propozycja wyprostowania linii 120 na Głębockiej spotkała się z ciepłym przyjęciem większości, ale sprzeciwem mieszkańców Lewandowa. ZTM zdecydował się wyprostować linię, na Lewandów wysyłając inny autobus. Według szacunków czas dojazdu z północnej Białołęki na Pragę skróci się o 5 min.

132 i 134 pojadą na Marymont, do starej linii metra. 132 będzie obsługiwać Głębocką i (w przyszłości) Sieczną, zaś 134 - Kobiałkę, Zdziarską i Ostródzką. Linia zostanie też wycofana z Bródna i pojedzie na Marymont prosto trasą S8 i mostem Grota-Roweckiego.

527 zostanie skierowane na trasę z Grodziska przez Kąty Grodziskie, Berensona, Skarbka z Gór, Jesiennych Liści, Głębocką i Wincentego. Częstotliwość kursowania wyniesie 5 min w szczycie porannym, 7-8 min w szczycie popołudniowym, 15 min poza szczytem i 20 min w weekend.

E-7 będzie przekształcone w linię przyspieszoną kursującą w obu kierunkach i przez cały tydzień na trasie Grodzisk - Głębocka - Berensona - Oknicka - Lewandów - Głębocka - S8 - al. Piłsudskiego - Radzymińska - al. "Solidarności" - Dw. Wileński. Autobusy będą odjeżdżać co 10 min w szczycie porannym, co 12 min w szczycie popołudniowym i co 20 min poza szczytem i w weekend. Zmiana numeru nie będzie oznaczać dodawania przystanków, ale ma służyć uporządkowaniu numeracji.

E-9 stanie się linią okrężną, jeżdżącą z Marymontu przez S8, Głębocką, Jesiennych Liści, Skarbka z Gór, Berensona, Ostródzką i S8 z powrotem na Marymont. Nie zmieni się częstotliwość kursów.

ZTM planuje też połączenie osiedla Regaty z... tramwajami na Żeraniu Wschodnim. Linia 334 pojedzie ulicami Kobiałka, Mochtyńską, Ostródzką, Juranda ze Spychowa, Białołęcką, Daniszewską i Annopolem. Będzie to oczywiście możliwe po zakończeniu budowy Daniszewskiej i budowie zawrotki dla autobusów na Żeraniu Wschodnim. Częstotliwość wyniesie 20 min w szczycie i 30 min poza nim.

Zmiany dla linii 120, 132, 134, 527, E-7 i E-9 zostaną wprowadzone dopiero w drugiej połowie przyszłego roku, po przebudowie Głębockiej i budowie nowej pętli na Grodzisku.

REKLAMA

Zmiany też na środkowej Białołęce

Na uruchomienie czeka nowa linia 214, która połączy Tarchomin z Grodziskiem. Raz na pół godziny autobus pojedzie z pętli na Świętosławskiego przez Świderską, Porajów, Myśliborską, Światowida, Modlińską, S8, Wysockiego, Bazyliańską, Kondratowicza, Łabiszyńską, S8, Ostródzką, Berensona, Oknicką i Lewandów na Grodzisk.

ZTM zajął się też tematem komunikacji miejskiej na Szamocinie i Tomaszewie. Do jej uruchomienia konieczna jest przebudowa Cieślewskich, na którą na razie się nie zanosi, ale ZTM zaplanował już przedłużenie linii 152. Linia pojedzie dalej Białołęcką, Hemara, Ostródzką, Berensona i Skarbka z Gór na Derby. Na całej trasie kursy będą odbywać się co 20 min w szczycie i 30 min poza nim, zaś na odcinku z Tarchomina do Białołęki Dworskiej - co 10 min w szczycie i co 15 min poza nim.

Nie zmieni się trasa ani rozkład jady 176. Po raz trzeci z rzędu ZTM przychylił się w konsultacjach do opinii pasażerów chcących dojeżdżać bez przesiadki na Nową Pragę, zwłaszcza do przychodni przy Dąbrowszczaków.

518 wraca na pl. Trzech Krzyży

Autobusy 518 nadal będą dojeżdżać do Śródmieścia, choć zmieni się ich pętla. Od skrzyżowania Nowego Światu ze Świętokrzyską 518 pojedzie na pl. Trzech Krzyży. Wycofanie ze Świętokrzyskiej i Dworca Centralnego oraz przesunięcie na Nowy Świat i pl. Trzech Krzyży to próba nadania autobusom większość punktualności. Linię czeka także korekta trasy na Nowodworach. Autobusy pojadą teraz ulicami Ordonówny, Odkrytą, Nowodworską, Mehoffera i Świderską.

Zmiana trasy 518 zostanie wprowadzona we wrześniu, po dostosowaniu skrzyżowań na Odkrytej i Nowodworskiej dla autobusów przegubowych.

Trasy 705 i 735 pozostaną bez zmian. Decydujący okazał się tu głos mieszkańców Zegrza Południowego, Białobrzegów i Ryni, przesiadających się na Marymoncie do metra.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (7)

 Nala

10.02.2017 07:39

A Żerań - do samochodów!
Chyba inaczej nie można interpretować lekceważenia mieszkańców tej części dzielnicy - o nas cisza i brak kursów skróconych do metra Marymont.

 Vieslas

10.02.2017 07:59

Proszę wziąć pod uwagę, że przez tę część dzielnicy przejeżdżają niemal wszystkie linie, które kursują po zachodniej stronie Białołęki.

 Strumykowa

10.02.2017 14:27

Vieslas napisał 10.02.2017 07:59
Proszę wziąć pod uwagę, że przez tę część dzielnicy przejeżdżają niemal wszystkie linie, które kursują po zachodniej stronie Białołęki.
Niby tak, ale jeżdżą Modlińską. Dla niektórych bloków na Żeraniu to kawał drogi....Ja ich rozumiem.

REKLAMA

 tarantula01

15.02.2017 23:03

Wycofywanie autobusów z Modlińskiej, aby jechały np. Myśliborską - Dorodną (najpierw trzeba przebudować to skrzyżowanie, aby zapewnić dobrą widoczność i bezpieczeństwo kierującym) to zły pomysł. Bo finalnie zespół przystankowy Konwaliowa zostałby przeciążony (tu kumulowałyby się wszystkie przesiadki). Żerań się rozbudowuje i należy uruchamiać po prostu nowe linie i nie mam tu na myśli zwiększanie częstotliwości małego 211.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

15.02.2017 23:03

Wycofywanie autobusów z Modlińskiej, aby jechały np. Myśliborską - Dorodną (najpierw trzeba przebudować to skrzyżowanie, aby zapewnić dobrą widoczność i bezpieczeństwo kierującym) to zły pomysł. Bo finalnie zespół przystankowy Konwaliowa zostałby przeciążony (tu kumulowałyby się wszystkie przesiadki). Żerań się rozbudowuje i należy uruchamiać po prostu nowe linie i nie mam tu na myśli zwiększanie częstotliwości małego 211.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 Nala

17.02.2017 10:51

Żerań ma tylko 518! Mówimy o dojeździe do metra Marymont (nikt nie będzie tracił czasu, żeby cofać się z licznymi przesiadkami do Młocin).
Linie 326, 705 jeżdżą tak rzadko i "okresowo", że nie biorę ich pod uwagę, zresztą póki co komunikacji miejskiej w ogóle nie uznaję - odkąd ZTM słucha tylko siebie. Liczyłam, że chociaż tym razem zaproponuje coś dla nas - mieszkańców okolic Konwaliowej - chyba się rozmarzyłam.
Zatem pozostaje TYLKO SAMOCHÓD!

REKLAMA

 Nala

17.02.2017 10:54

Zbyt wiele razy jeżdżąc komunikacją liczyłam na kapryśną linię 518 - zawsze nie o czasie, a czasami wypadającą z trasy. A ZTM tłumaczył, że w godzinach szczytu są korki... WOW.
Teraz znowu nie myśli o zwiększeniu częstotliwości i kursach skróconych. Brak słów.

 Meggg

17.02.2017 16:13, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 17.02.2017 16:30

Żerań potrzebuje po pierwsze tramwaju,to jest mega zaniedbanie że jeszcze nie jest realizowana ta inwestycja. Nie wiem na co czekaja. Chyba żeby 509 popekały na szwach. 518 to jest dojazd do centrum i tak ma zostac. Racja jest w tym że powinny być czestsze kursy no ale taka jest rozmowa z ZTM wlasnie. Dopiero jak sie ludzie przestana miescic to łaskawie dadza kolejne autobusy. Nie trzeba byc wielkim matematykiem żeby wyliczyć ile sie buduje osiedli na Żeraniu..
Nala nie wiem czy wiesz ale ZTM nie planowal nigdy czegos takiego jak opisywala TU Białołęka czyli niektorych skroconych kursów, a innych normalnych. To jakaś fantasmagoria autora byla, żeby zamieszać w konsultacjach. Trzeba weryfikowac informacje bo tu sie czesto pojawiaja takie fejki.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA