REKLAMA

Białołęka

inwestycje »

 

Cztery pasy Światowida za trzy lata. Poznaliśmy nowy projekt

  23 listopada 2015

alt='Cztery pasy Światowida za trzy lata. Poznaliśmy nowy projekt'

ZTM przedstawił nowy projekt ulicy Światowida.

REKLAMA

Zarząd Transportu Miejskiego i pracownicy przygotowującej projekt firmy MP-Mosty spotkali się 23 listopada z mieszkańcami Tarchomina i Nowodworów, z którymi dyskutowali na temat projektu ulicy. Zainteresowanie było tradycyjnie niewielkie - na spotkanie w ratuszu przybyło zaledwie 20-30 osób.

Jezdnia: 2 x 2 = 4

Pierwotny projekt zakładał przebudowę ul. Światowida do przekroju 2x3, ale po protestach mieszkańców trafił on do kosza. Zgodnie z nową koncepcją droga będzie mieć układ 1x2 od Modlińskiej do Traktu Nadwiślańskiego, 2x2 z prawym pasem starej jezdni przeznaczonym na parkowanie do Dzierzgońskiej i klasyczne 2x2 dalej do Modlińskiej. Lewe pasy ruchu będą mieć po 3 metry szerokości, prawe - którymi będą kursować autobusy - po 3,25 metra. Co dziwne, do miejsc parkingowych wyznaczonych na łuku między Świętosławskiego a Myśliborską dojazd będzie prowadzić jedynie przez pas zieleni. Zgromadzeni w ratuszu mieszkańcy jednomyślnie apelowali o wyznaczenie jak największej zgodnej z prawem liczby lewoskrętów. W obecnym kształcie projekt zakłada m.in. likwidację lewoskrętów w Atutową i Ciołkosza oraz zakaz zawracania na niektórych skrzyżowaniach. Rondo Ligi Morskiej i Rzecznej zostanie zlikwidowane, podobnie jak pętla autobusowa Nowodwory. Zastąpi ją długa zatoka, z której autobusy będą korzystać do momentu stworzenia nowej pętli w Winnicy. Nowa jezdnia na całej długości od Traktu Nadwiślańskiego do Modlińskiej ma zostać otwarta w roku 2018. Nowa jezdnia na całej długości od Traktu Nadwiślańskiego do Modlińskiej ma zostać otwarta w roku 2018.

Zarząd dzielnicy negocjuje z inwestorem Galerii Północnej, by ten poszerzył do układu 2x2 odcinek od Traktu Nadwiślańskiego do Milenijnej. Nawet jeśli tak się stanie, na Światowida wciąż pozostanie wąskie gardło na krótkim odcinku obok ratusza.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Tramwaj: do Winnicy w 2018 roku, węzeł przesiadkowy znacznie później

Przedłużanie linii tramwajowej zostało podzielone na etapy. W przyszłym roku powstaną nowe przystanki przy Stefanika i Ordonówny. Ten ostatni przystanek będzie służyć za zawrotkę dla obsługiwanej przez tramwaje dwukierunkowe linii 2 ("siedemnastka" zostanie na Tarchominie Kościelnym). W roku 2018, równolegle z budową jezdni, torowisko zostanie dociągnięte do Winnicy, gdzie - ok. 200 metrów od Modlińskiej - powstanie pętla tramwajowo-autobusowa. Projekt nie obejmuje budowy węzła przesiadkowego z pętlami tramwajową i autobusową oraz parkingiem P+R przy Modlińskiej. Węzeł nie ma jeszcze ważnej decyzji środowiskowej i według ostrożnych szacunków powstanie on dopiero ok. 2025 roku.

REKLAMA

Pieszo i rowerem wzdłuż... zieleni?

Najczęściej padającą na spotkaniu uwagą była prośba o zaprojektowanie większej liczby przejść dla pieszych. Sprawa jest więc wciąż otwarta. Póki co najciekawszym pomysłem są przejścia bez sygnalizacji świetlnej wyposażone w labirynty barierek, spotykane z reguły przy stacjach kolejowych.

Droga rowerowa po wschodniej stronie ulicy nabierze wreszcie ciągłości. Będzie mieć szerokość trzech metrów, a więc o połowę więcej, niż wymagane minimum. Inaczej niż w starym projekcie, rowerzyści nie będą musieli objeżdżać dookoła pętli tramwajowej Tarchomin Kościelny.

Największą zagadką projektu jest obecnie stan zieleni, o którą apelowali protestujący mieszkańcy. Na pewno nie zostanie wycięty okazały dąb, rosnący niedaleko skrzyżowania ze Stefanika. Projektanci nie są w stanie powiedzieć, gdzie będą rosły nowe drzewa i krzewy, dopóki nie jest znany ostateczny układ jezdni, dróg rowerowych i chodników.

ZTM czeka na sugestie mieszkańców (zwłaszcza propozycje miejsc, w których potrzebne są przejścia dla pieszych), które można przesyłać na adres ztm@ztm.waw.pl. Kolejne spotkanie odbędzie się prawdopodobnie w styczniu.

Dominik Gadomski

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (36)

 tarantula01

23.11.2015 22:14

Na spotkaniu było ponad 60 mieszkańców i oprócz niedostatecznej liczby przejść dla pieszych, mówili o braku możliwości zawracania na przyszłych skrzyżowaniach dwujezdniowej Światowida z ulicami poprzecznymi i likwidacją wielu obecnych lewoskrętów.

 tarantula01

23.11.2015 22:14

Na spotkaniu było ponad 60 mieszkańców i oprócz niedostatecznej liczby przejść dla pieszych, mówili o braku możliwości zawracania na przyszłych skrzyżowaniach dwujezdniowej Światowida z ulicami poprzecznymi i likwidacją wielu obecnych lewoskrętów.

# pasażer_autobusu

23.11.2015 22:46

Zwężenie tak ważnej dla osiedle arterii, to nic innego jak brak myślenia przyszłościowego.
Chyba nikt nie patrzy ile tu działek niezabudowanych jeszcze jest

REKLAMA

# Jacek

23.11.2015 22:47

A czy ktoś poruszał temat prawo skrętu na skrzyżowaniu Myśliborska Z Światowida od strony Mostu w kierunku na ratusz i nową galerie . Bo tam wieczny korek jest nawet około dwudziestej .?

# Jacek

23.11.2015 22:54

To jest zgroza! Modlińsak powin być przebudowana na wysokości ratusza z wiaduktami i to powinna wyłożyć galeria Handlowa. Ale jak urzędnicy nie dopilnowali to będziemy mieli wietrzny Korek
Tarchominie będzie wieczny korek a władze bedą jeździć na taczkach.

# drugastrona

23.11.2015 23:19

A jest gdzieś w internecie wstępny projekt, który można obejrzeć i na jego podstawie napisać do ZTMu z sugestiami?

REKLAMA

# Bamita

23.11.2015 23:45

Ile wiaduktów będzie na ul. Swiatowida?

# Ajran

24.11.2015 02:35

Drodzy Państwo, czy na wjeździe z ulicy Modlińskiej będzie coś zrobione z pasem na którym jest przystanek autobusowy? Tam przynajniej na wjeździe powinno być CIĄGŁE 2 pasy i zakaz skrętu w lewo na stację BP.

# PKM

24.11.2015 06:20

Swiatowida po przebudowie będzie jak" Szanze Lize" w Paryzu - będzie to reprezentacyjna ulica Bialoleki, tlumy spacerowiczów po obu stronach liczne restauracje, kafejki, luksusowe sklepy najlepszych swiatowych firm parki, place zabaw kino, teatr agwa park i taras widokowy na gorce saneczkowej- az chce się mieszkac

REKLAMA

# miki

24.11.2015 06:41

#Ajran napisał(a) 24.11.2015 02:35
Drodzy Państwo, czy na wjeździe z ulicy Modlińskiej będzie coś zrobione z pasem na którym jest przystanek autobusowy? Tam przynajniej na wjeździe powinno być CIĄGŁE 2 pasy i zakaz skrętu w lewo na stację BP.
Wystarczyłoby wydłużyć ten prawy (przystankowy) pas do Milenijnej. Sporo osób tam skręca. Lewy na wprost, prawy do skrętu w prawo. o ile by to ułatwiło życie. I rzeczywiście, skręt na stację ze Światowida powinien być zlikwidowany. Blokuje się ruch i samochody skręcające na zielonej strzałce w lewo nie mogą czasami zjechać z Modlińskiej, mimo, że nikt nie pojechał na czerwonym. A ja np. nie jestem w stanie ocenić, czy jakaś jedna osoba ileś tam samochodów przede mną będzie chciała skręcić na stację.

# max

24.11.2015 06:49

#pasażer_autobusu napisał(a) 23.11.2015 22:46
Zwężenie tak ważnej dla osiedle arterii, to nic innego jak brak myślenia przyszłościowego.
Chyba nikt nie patrzy ile tu działek niezabudowanych jeszcze jest
Nie martw się za parę lat będziemy poszerzać. Zieloni widząc co wcześniej namieszali
będą wówczas siedzieć cicho.

# MarMat

24.11.2015 08:03

Światowida powinna być szeroka 3x3.To skandal.Udusimy się w spalinach.Czy ktoś myśli naprzód 10 czy 20 lat.Będzie drugi Mordor.

REKLAMA

# mieszkaniec00000

24.11.2015 08:38

Będziemy mieć proszę państwa piękne morze betonu przez środek osiedla, z 6-7 pasami ruchu do pokonania przy skrzyżowaniach. Przejście przez jezdnie oczywiscie po naciśnięciu przycisku. Jeśli powstaną postulowane przez mieszkańców dodatkowe przejście bez sygnalizacji, będzie dochodziło na nich do wypadków z udziałem pieszych, tak jak ma to miejsce na innych autostradopodobnych "miejskich" ulicach: Reymonta, KEN czy Kasprowicza. Widać, taka musi być cena gigantomanii ZTM.

# lutek

24.11.2015 10:28

burmistrz i radni zapewnili sobie przestrzen koło ratusza kosztem mieszkańców ,skrzyżowanie koło ratusza nie ruszone,swiatowida koło ratusza poszerza krasnoludki a te słynne dogadywanie się z deweloperami było widać na wczorajszym spotkaniu gdzie burmistrz się dogadał co do jakiejś drózki a budowniczowie swiatowida ja rozwalą,tak wiec nie dokańczanie swiatowida na odcinku do ratusza od lidla i brak rozwiązania skrzyżowania koło ratusza a budowa drogi tylko przy tramwaju pokazuje ze jest to inwestycja miłośników tramwaja

# geminatores

24.11.2015 10:49

Plan jest dostępny tutaj www.ztm.waw.pl/ inwestycje.php?i=13&c=90&l=1 Panie Radny Wojciech Tumasz w Panu nadzieja, że zgłosi Pan niezbędne poprawki do planu. Przede wszystkich ulica jest za szeroka! Ściągnie to tylko niepotrzebnie ruch z ulicy Modlińśkiej. Przy skrzyżowaniach nie potrzeba 3 pasów, wystarczą 2 i zielona strzałka w prawo. Na Tarchominie nie ma tyle mieszkańców co na Ursynowie i Kabatach, nie potrzeba nam drugiej al. KEN !

REKLAMA

# norbitek

24.11.2015 11:27

Jakby nie zaprojektowali tej ulicy to i tak głównym i zbiorczym pozostanie ciąg ulic: Odkryta/Nowodworska/Świderska.

# kiler3

24.11.2015 12:02

Co zrobić.... Wioskowa mentalnosć słoików nakazuje im jeździć 200 konnymi furmankami do kościoła/galerii handlowej (jak kto woli). Każde 4 litery muszą osobno, bo nas stać ;) I pod słoiki projektuje się szerokie ulice :(
A że do tramwaju nr 2 na Tarchominie w godzinach szczytu nie da się wepchnąć, decydenci mają też w 4 literach. Będzie niedoinwestowany zbiorkom dla gawiedzi i szerokie ulice dla współczesnych furmanów.

# NN1

24.11.2015 12:37

Dla pieszych będzie tylko gorzej, albo jeszcze gorzej, ponieważ po przegrodzeniu ul. Światowida linią tramwajową oraz dwoma dodatkowymi pasami ruchu, przejście na drugą stronę będzie wyczynem. Tak nie buduje się miasta, tak miasto się rujnuje. Wystarczy się zapoznać z wieloma opracowaniami na ten temat.

REKLAMA

# tyu

24.11.2015 13:28

#lutek napisał(a) 24.11.2015 10:28
burmistrz i radni zapewnili sobie przestrzen koło ratusza kosztem mieszkańców ,skrzyżowanie koło ratusza nie ruszone,swiatowida koło ratusza poszerza krasnoludki a te słynne dogadywanie się z deweloperami było widać na wczorajszym spotkaniu gdzie burmistrz się dogadał co do jakiejś drózki a budowniczowie swiatowida ja rozwalą,tak wiec nie dokańczanie swiatowida na odcinku do ratusza od lidla i brak rozwiązania skrzyżowania koło ratusza a budowa drogi tylko przy tramwaju pokazuje ze jest to inwestycja miłośników tramwaja
To jest inwestycja powiązana z tramwajem i inwestorem jest ZTM a nie ZDM dlatego tylko przy tramwaju są zmiany. Nie rozumiem jednego, jak można wydać pozwolenie na budowę takiego molocha jak galeria i nie zmusić do przebudowy skrzyżowania z Modlińską?! Tylko prosić... Przecież już teraz jest problem ze skrętem w godzinach szczytu, to po otwarciu galerii będzie tragedia.

# zygmunt walezy

24.11.2015 14:14

Światowida musi być jak najszersza inaczej będziemy dusić się spalinach. Planowanie i rozwój musi być w szerszej perspektywie niż 2-5 lat
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe