REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Wołanie o lepsze 152

  26 marca 2010

Mieszkańcy Białołęki Dworskiej uparcie liczą na zmiany dla autobusu 152 i pomimo zapowiedzi Zarządu Transportu Miejskiego, że na razie nic się nie zmieni - nie dają za wygraną. Zbierają właśnie podpisy pod swoim pomysłem nowej trasy.

REKLAMA

Odbyły się już rozmowy z przedstawicielami ZTM. Linię obsługuje pewna liczba wo-zów i więcej ich nie będzie. Stąd pomysł skrócenia trasy o połowę, aby autobusy kursowały znacznie częściej.

Działania mieszkańców mają związek głównie z uruchomieniem kolejowej linii S9 z Legionowa do Dworca Gdańskiego.

- Znajomy namówił żonę do skorzystania z pociągu. Najpierw nie chciała, ale wystarczył jeden przejazd, żeby uświadomiła sobie, o ile krócej jechała z Białołęki na Pragę - mówi jeden z pomysłodawców skrócenia trasy 152.

Inicjatorzy podkreślają, że 152 jedzie na Żerań prawie puste, bo większość pa-sażerów wysiada przy ratuszu oraz na Płużnickiej (młodzież gimnazjalna).

- Grupa mieszkańców mocno zaangażowała się w przeorganizowanie linii 152, by zwiększyć częstotliwość. Wszystko po to, aby pasażerowie mogli skorzystać z nowych pociągów dowożących do metra - mówi mieszkaniec Białołęki Dworskiej.

Aby osiągnąć cel, czyli częstsze kursy linii 152, zaproponowali skrócenie trasy. Chcą, by autobusy dojeżdżały tylko do Modlińskiej, gdzie można się przesiadać, objeżdżając nowy Kaufland ulicami Czarodzieja, Mehoffera i Modlińską. ZTM naj-prawdopodobniej rozważy inną możliwość, czyli kursy na trasie z Nowodworów uli-cami: Mehoffera, Modlińską i Klasyków, tak aby do stacji w Płudach dowozić pasa-żerów z obu kierunków.

Dodatkowo mieszkańcy chcą, aby 152 mogło zabrać więcej pasażerów, dlatego proponują, aby autobus nie skręcał z Wałuszewskiej w Bohaterów, lecz jechał prosto do Ołówkowej i skręcał w lewo. Dzięki temu zabierze ludzi z jednego przystanku więcej. ZTM się nie sprzeciwia takiemu rozwiązaniu, ale dzielnica musi utworzyć przystanek w jedną stronę na rogu Wałuszewskiej i Ołówkowej (w drugą stronę jest).


źródło: Stowarzyszenie Białołęka Dworska

- Aby przekonać mieszkańców, że kolej to świetny środek transportu, który do-wiezie ich szybciej niż autobus i samochód, trzeba stworzyć linie dowozowe, które będą kursowały na tyle często, że ludzie wybiorą pociąg - mówi inicjator dostoso-wania 152 do nowych realiów. - A poza tym ZTM musi przeprowadzić akcję pro-mującą takie połączenia, bo większość ludzi nie jest do nich przekonana, nie ze względu na to, że to pociągi, lecz dlatego że czas dojazdu do nich jest zbyt długi.

Oficjalnie ZTM nie udziela żadnych informacji na ten temat, a rzecznik prasowy zdaje się nic nie wiedzieć o toczących się rozmowach z mieszkańcami. Swoją drogą strategią ZTM-u jest opieranie komunikacji miejskiej na torach (metro, kolej, tram-waj) i dowożenie autobusami do tras szynowców. Na Białołęce o realizację tych celów muszą walczyć sami mieszkańcy. Oby ta walka okazała się skuteczna!

bk

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

City Break
City Break