REKLAMA

Bemowo

inwestycje »

 

Wola Park apeluje w sprawie Górczewskiej

  31 sierpnia 2018

alt='Wola Park apeluje w sprawie Górczewskiej'
źródło: Wikimedia Commons / hiuppo

Dyrekcja popularnej galerii handlowej zabrała głos w najgorętszej sprawie tego lata.

REKLAMA

Wiemy już, co o przyszłości Górczewskiej sądzi samorząd. Wiemy, co myślą mieszkańcy, którzy wzięli udział w konsultacjach. A co mają do powiedzenia właściciele i pracownicy firm, działających w Wola Parku? To jedna z największych w Warszawie galerii handlowych, w której funkcjonuje ponad 200 sklepów i punktów usługowych. Zmiana kursu na Górczewskiej. Co myślą warszawiacy? Zmiana kursu na Górczewskiej. Co myślą warszawiacy?
Dlaczego w mieście nie warto sadzić krzewów i jak szerokość jezdni ma się do demokracji? Podczas konsultacji padło wiele oryginalnych tez.
Według szacunków Wola Parku są tam ponad dwa tysiące miejsc pracy a liczba klientów przekracza milion miesięcznie. Po konsultacji ze specjalistami transportu dyrektorka centrum handlowego Dagmara Pozowska napisała do ratusza w sprawie przyszłości Górczewskiej.

Galeria za szeroką drogą

- Jesteśmy zdania, że projektanci nie uwzględnili specyfiki obsługi komunikacyjnej centrum handlowego - czytamy w mailu załączonym do raportu z konsultacji. - Spowoduje to występowanie zatłoczenia na Górczewskiej w pobliżu skrzyżowań łączących ulicę z Wola Parkiem oraz, w konsekwencji, również na wewnętrznym układzie drogowym centrum handlowego.

W żadnym z prezentowanych przez ratusz wariantów przebudowy nie ma pasa włączeń z Wola Parku w Górczewską. Według pomiarów i analiz wykonanych na zlecenie dyrekcji galerii będzie to oznaczać zakorkowanie nie tylko skrzyżowania, ale też wewnętrznych dróg na terenie Wola Parku. Zatrudnieni przez firmę specjaliści kwestionują poprawność prognoz ruchu, wykonanych na zlecenie warszawskiego ratusza. Kto ma rację? Niestety mamy tu klasyczną sytuację typu "słowo przeciwko słowu".

Zapraszamy na zakupy

Klienci za kółkiem

W kwietniu w Wola Parku przeprowadzona została ankieta, w której zebrano 579 opinii klientów. Co prawda trudno uznać wyniki za w pełni oddające rzeczywistość, ale dają one pewne pojęcie o tym, jak wygląda sytuacja z perspektywy właścicieli centrum handlowego. 64% ankietowanych zadeklarowało, że przyjeżdża na zakupy samochodem, 21% - komunikacją miejską a tylko 14% zaznaczyło, że przychodzi na piechotę. Jednocześnie 71% klientów zapowiedziała, że otwarcie na Górczewskiej metra nie zmieni ich wyboru.

Przypomnijmy: zgodnie z ostatnimi zapowiedziami ratusza Górczewska od Powstańców Śląskich do trasy Prymasa Tysiąclecia ma mieć docelowo dwie jezdnie po dwa pasy ruchu oraz dodatkowy buspas w stronę Śródmieścia.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (13)

# Rex

31.08.2018 17:51

Nie ulega wątpliwości, że się zakorkuje, aż stracą klientów, bo kto tam pojedzie drugi raz stać godzinę na wjeździe i godzinę do wyjazdu... a że się zakorkuje? Przecież wystarczy teraz spojrzeć. Jak projektanci chcą zrobić wiochę z miasta, to po co autostrady?

# bemo

31.08.2018 19:06

Nie stracą klientów, tylko zyskają. Tuż obok będzie stacja metra. Komu będzie chciało się stać w korkach, gdy można będzie wygodnie dojechać tam metrem?

# Kogutek

01.09.2018 20:59

Ale większe zakupy robię przyjeżdżając autem, metrem jeżdżą tylko słoje

REKLAMA

# qvertz

01.09.2018 22:13

Jeśli ma być buspas w stronę Śródmieścia, to dlaczego w drugą stronę już nie? Czy ci kretyni z okolic Ratusza myślą, że niewolnicy nie chcą po skończonej służbie w korporacjach i urzędach szybko dostać się na Jelonki i Bemowo? Te projekty zwężania naprawdę nieźle przebudowanej kilkanaście lat temu ul. Górczewskiej są pomysłem wariata i cofają tę część Warszawy infrastrukturalnie z powrotem do PRL-u. Żenua.

# omajgad

01.09.2018 22:53

#bemo napisał(a) 31.08.2018 19:06
Nie stracą klientów, tylko zyskają. Tuż obok będzie stacja metra. Komu będzie chciało się stać w korkach, gdy można będzie wygodnie dojechać tam metrem?
Niektórzy kupują nieco więcej niż bochenek chleba i mleko. Jeśli ktoś robi większe zakupy to na pewno nie będzie tego dźwigał i jechał metrem. Zastanów się trochę.

# Bemowianka

01.09.2018 23:23

Na większe zakupy jezdze tylko samochodem. Pomysl zwezenia gorczewskiej, to pomysl wariata i zaklinacza rzeczywistosci. Jak nie bedzie wygodnego dojazdu, to wybiore inne centrum handlowe. To bardzo proste.

REKLAMA

# ŁowcaStulejki

02.09.2018 01:51

Nick Kogutek to znana wszystkim Stulejka :) ... mam Cię !:)

# też bemo

02.09.2018 07:32

#bemo napisał(a) 31.08.2018 19:06
Nie stracą klientów, tylko zyskają. Tuż obok będzie stacja metra. Komu będzie chciało się stać w korkach, gdy można będzie wygodnie dojechać tam metrem?
Tak, ja wezmę dwie zgrzewki wody, a żona resztę zakupów i tak oto szczęśliwi wrócimy metrem na Boernerowo. Gratuluje

# Olczyk232

02.09.2018 14:04

#ŁowcaStulejki napisał(a) 02.09.2018 01:51
Nick Kogutek to znana wszystkim Stulejka :) ... mam Cię !:)
Chyba jednak nie!!!!! Słoje wracać do siebie na wiochy,

REKLAMA

# Eliard

02.09.2018 22:24

#omajgad napisał(a) 01.09.2018 22:53
Niektórzy kupują nieco więcej niż bochenek chleba i mleko. Jeśli ktoś robi większe zakupy to na pewno nie będzie tego dźwigał i jechał metrem. Zastanów się trochę.
No to osoby które #musząsamochodem będą miały lżej, gdyż ci, którzy nie muszą, pojadą tam metrem, zamiast samochodem, jak dotychczas.

# ignorant

03.09.2018 10:13

No cóż, Wola staje się częścią centrum miasta i jak się chce prowadzić wielkopowierzchniowy handel należy się pogodzić z wymogami miasta. Jeżeli coś nie odpowiada, to można się wynieść na podmiejskie pola a na tych działkach postawić nowe osiedle - z cała pewnością mieszkańcy będą korzystać z metra.
Może to dobry moment aby zacząć zbierać podpisy pod petycją o likwidację CH?
Miasto ma być dla ludzi a nie dla samochodów.
Cywilizujmy nasze ulice - autostrady wynośmy za miasto!

# woLa111

24.09.2018 15:52

#bemo napisał(a) 31.08.2018 19:06
Nie stracą klientów, tylko zyskają. Tuż obok będzie stacja metra. Komu będzie chciało się stać w korkach, gdy można będzie wygodnie dojechać tam metrem?
Weź sie ogarnij, komu się będzie chciało dźwigać zakupy

REKLAMA

# Mieszkaniec Babic

31.03.2019 14:31

Bus pas powinien być także prowadzący na Zachód, bo tak pakujemy wszystkich do Centrum i stolica stoi w pracy. A jak wychodzi, to nawet się nie ruszy w godzinach szczytu. A zapewnienie odrębnego pasa dla autobusów poprawi przepływ pasażerów.
Jestem za dwoma pasami dla ruchu w każdą stronę, oraz dodatkowo po jednym bus pasie w każdą stronę.
Szkoda, że przy Lazurowej tak tego nie zrobili jak proponuję, bo teraz bardziej się opłaca wysiąść na Szobera i dojść do pętli nic wlec się w korku, aby autobus wreszcie skręcił i uciekł z korka z wjazdu na trasę z Lazurową. A skręt z Górczewskiej w Lazurową w kierunku na Połczyńską często stojący w korku - nieraz uniemożliwia wyjazd z pętli autobusom...
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024