29 czarnych punktów. Oto najgorsze przejścia na Białołęce
9 lutego 2021
Drogowcy wytypowali miejsca, w których kierowcy powinni szczególnie uważać na przechodniów.
Kilkanaście nowych sygnalizacji świetlnych, oświetlenie ok. 400 przejść dla pieszych, montaż progów zwalniających i azyli dla pieszych - takie działania podejmują każdego roku warszawscy drogowcy, coraz odważniej dążący do spowolnienia kierowców i zapewnienia pieszym maksymalnego bezpieczeństwa. Co zmieni się na Białołęce? W udzieleniu odpowiedzi ma pomóc profesjonalny audyt, przeprowadzony w ubiegłym roku na 255 przejściach dla pieszych na terenie całej dzielnicy.
Niebezpieczne przejścia w Warszawie
- Do tematu audytu nieosygnalizowanych przejść dla pieszych podeszliśmy niezwykle profesjonalnie i szczegółowo - zapewnia Zarząd Dróg Miejskich. - Przepisy pozwalają na to, aby osoba posiadająca certyfikat audytora mogła sama przeprowadzić cały audyt. My jednak zdecydowaliśmy się na stworzenie trzy-, czteroosobowych zespołów złożonych z osób o różnych kompetencjach i doświadczeniach, aby na problemy spojrzeć z każdej możliwej perspektywy. W procesie audytowania profesorowie i doktorzy nie oceniali pracy zza biurek. Każdy z nich wyszedł w teren, aby wykonywać pomiary i obliczenia.
32 przejścia w 29 lokalizacjach na Białołęce otrzymały fatalną ocenę 0/5 lub 1/5 oraz rekomendację pilnego podjęcia działań. Jak zapowiadają drogowcy, po analizie rekomendacji zostaną podjęte decyzje odnośnie ewentualnych zmian poprawiających bezpieczeństwo w tych miejscach. Na razie nie wiadomo, czy skończy się na doświetleniu, czy też montażu progów zwalniających.
Najgorsze miejsca na Białołęce
W rejonie Tarchomina jako niebezpieczne wskazano pięć przejść: przez Światowida przy Atutowej i Milenijnej, na skrzyżowaniu Świderskiej ze Świętosławskiego oraz Mehoffera z Majolikową i Ceglaną.
W środkowej części dzielnicy do poprawy bezpieczeństwa wytypowano skrzyżowania Modlińskiej z Płochocińską, Klasyków z Fletniową, Animuszu z Prząśniczek i Mehoffera z Czeremchową. Co charakterystyczne, jako niebezpieczne wskazane zostały przejścia na obu końcach wiaduktu przy stacji kolejowej Płudy: przez Klasyków przy Podkładowej i przez Bohaterów z Messal.
Źle oceniono także przejścia przez Marywilską (przy Kupieckiej, budynku nr 36 i przystanku Chłodnia) oraz Płochocińskiej (przy przystankach PKP Żerań, Zaplecze i Zakłady Zbożowe, Łazach, stacji benzynowej Orient, Zdziarskiej i Wąskiej).
We wschodniej części Białołęki fatalnie wypadła Białołęcka. Według specjalistów od bezpieczeństwa ruchu drogowego pilnie należy poprawić przejścia przy Toporczyków, Juranda ze Spychowa, Brzezinach, Daniszewskiej, Kopijników oraz budynkach z numerami 247 i 278. Listę niebezpiecznych miejsc zamyka skrzyżowanie Głębockiej z ulicą Lewandów.
(dg)