REKLAMA

Wawer

inwestycje »

 

Unia sypnęła kasą. 40 mln zł na Wał Miedzeszyński

  2 listopada 2017

alt='Unia sypnęła kasą. 40 mln zł na Wał Miedzeszyński'
źródło: ZMID

Drogowcy dostali 40 mln zł dofinansowania unijnego na przebudowę następnego odcinka ważnej arterii.

REKLAMA

Unijna dotacja pozwoli pokryć niemal połowę kosztów, szacowanych na 82 mln zł. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych przebuduje kilometrowy odcinek Wału Miedzeszyńskiego od ronda przy Trakcie Lubelskim do planowanego w rejonie Ogórkowej węzła z trasą S2. Będzie to kolejny etap inwestycji rozpoczętej 15 lat temu. Czy poszerzenie Wału Miedzeszyńskiego było potrzebne? Czy poszerzenie Wału Miedzeszyńskiego było potrzebne?
W latach 2002-2004 poszerzono Wał Miedzeszyński na odcinku od mostu Łazienkowskiego do Traktu Lubelskiego. Po co, skoro z podstaw urbanistyki i inżynierii ruchu wynika, że poszerzanie jezdni nie rozwiązuje problemu korków?

- Wał Miedzeszyński przewidziany jest jako tzw. droga główna ruchu przyspieszonego - informuje ZMID. - Część ulicy została przebudowa i dostosowana do nowych parametrów w trakcie budowy Trasy Siekierkowskiej. Planowana inwestycja stanowi kontynuację tych działań.

Na przebudowanym odcinku Wał będzie mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z ograniczeniem prędkości do 70 km/h. Powstaną także chodniki, dwie drogi rowerowe oraz jezdnie serwisowe, obsługujące połączenia z lokalnymi drogami.

"Przez was padnie handel"

W kwietniu ubiegłego roku odbyło się poświęcone inwestycji spotkanie, na którym okoliczni mieszkańcy i przedsiębiorcy przedstawili mnóstwo uwag do projektu drogi.

- Między Strzygłowską a Przewodową jest co najmniej osiem firm, które pozbawione możliwości wjazdu ciężarówek padną - mówili. - Przedstawiony projekt nie pozwala na swobodny wjazd samochodów ciężarowych, a to podstawa działania tych firm: warsztatów naprawczych, hurtowni, zakładów produkcyjnych. Wystarczyłoby, aby od Przewodowej w kierunku planowanego ronda turbinowego powstał trzeci pas ruchu, który zapewni egzystencję firmom a nie wpłynie na bezpieczeństwo czy płynność ruchu.

Krytykowana była także duża szerokość drogi, która wymusi wyburzenia budynków. Zdaniem wielu osób po przebudowie Wał Miedzeszyński będzie służyć głównie tranzytowi, więc mieszkańcy nie mają w takiej inwestycji żadnego interesu. ZMID częściowo przychylił się do części uwag.

Zapraszamy na zakupy

Uwzględnili uwagi

W ostatecznym projekcie zmieniła się lokalizacja zjazdu z jedni głównej w kierunku Pragi na serwisówkę. Poprzednio planowano go na wysokości posesji nr 206, ale powstanie nieco wcześniej - przy skrzyżowaniu z Przewodową. Zaprojektowano także dodatkowy wjazd z serwisówki na jezdnię główną przy rondzie na skrzyżowaniu z Traktem Lubelskim. W projekcie pojawił się również plac do zawracania po wschodniej stronie ronda, zniknął za to przystanek autobusowy przy Przewodowej.

Przebudowa Wału Miedzeszyńskiego będzie prowadzona na mocy specustawy drogowej, więc właściciele posesji zajętych pod drogę dostaną "z automatu" odszkodowania w wysokości oszacowanej przez rzeczoznawców. Obecnie ZMID czeka na tzw. decyzję o realizacji inwestycji drogowej. Początek prac jest planowany na drugą połowę przyszłego roku.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (10)

# Wawerczyk

03.11.2017 00:50

a co z poszerzeniem Wału na południe od węzła S2? Jak można pisać artykuł na ten temat i nie zająknąć się o wąskim gardle, które napotkają wszyscy zjeżdzający z S2 w kierunku Józefowa i Otwocka? Czy redaktor (dg) wie, o czym pisze, czy może tylko bezrefleksyjnie przepisuje ze znalezionego źródła? Brak rzetelności dziennikarskiej, czy zwykłe lenistwo i brukowcowa pobieżność?

# Jokarek

03.11.2017 07:45

O poszerzeniu w kierunku Otwocka pomyślą jak S2 będzie się korkowala właśnie przy tym zjeździe - jak obecnie zjazd z mostu siekierkowskiego w godzinach popołudniowych.

# sawa

03.11.2017 16:36

Usuwane są komentarze niekorzystne dla bezmyślnego redaktorka.

REKLAMA

# radykalna

04.11.2017 13:11

Poszerzenie Walu na poludnie od POW ma byc realizowane z budzetu przeznaczonego na drogi miejskie, Warszawskie. Jasnym jest ze mieszkancy Warszawy nie maja interesu w tym, zeby ulatwiac wjazd do miastaia i wlasne pieniadze wydawac na zwiekszanie i tak duzych korkow w Wawie. Dla Warszawy sa bardziej racjonalne i korzystne sposoby spozytkowania tej kasy! To waskie gardlo jest dla nas, naszego czasu i zdrowia (nerwy w korkach, smog itp...) bardzo korzystne! W niektorych miastach wrecz specjalnie wprowadza sie takie rozwiazania na rogatkach w celu ograniczenia korkow w samym miescie i zachecenia do korzystania z komunikacji.

 eRDe

06.11.2017 09:05

#radykalna napisał(a) 04.11.2017 13:11
W niektorych miastach wrecz specjalnie wprowadza sie takie rozwiazania na rogatkach w celu ograniczenia korkow w samym miescie i zachecenia do korzystania z komunikacji.

Z jakiej komunikacji? Tamta część miasta praktycznie nie ma dostępu do sprawnej komunikacji miejskiej.

# radykalna

06.11.2017 10:39

eRDe, z przykroscia przyznaje ze masz w 100% racje! ...chociaz mi akurat bardziej chodzilo o komunikacje PODmiejska... miejmy nadzieje, ze remont i rozbudowa torow, jak rowniez POW o ktorym o dziwo juz teraz mysla zeby autobus pyrkal...moze to jakis dobry znak ze cos ma realna szanse sie zmienic sie na lepsze :) moze ktos wpadnie na pomysl, aby warszawskie autobusy miejskie puscic autostrada gdzies na przedmiescia, Otwocki, Jozefowy, Wiazowne (chociaz tam chyba autobus czerwony juz pomyka) - tylko zeby trasy i czestotliwosci byly na tyle atrakcyjne, zeby byly alternatywa dla samochodu sensowna a nie tylko taka na papierze do chwalenia sie osiagnieciami! I Wawa i miejscowosci podwarszawskie by na tym zyskaly (chociaz uwazam, ze finansowo tez powinny partycypowac w kosztach uruchomienia takich tras)

REKLAMA

 eRDe

07.11.2017 09:15

#radykalna napisał(a) 06.11.2017 10:39
chociaz mi akurat bardziej chodzilo o komunikacje PODmiejska...
[...]
tylko zeby trasy i czestotliwosci byly na tyle atrakcyjne, zeby byly alternatywa dla samochodu sensowna a nie tylko taka na papierze do chwalenia sie osiagnieciami!

Niestety, komunikacja jest często tylko na papierze. Jeżeli są 2 kursy (albo jeden) na godzinę, trudno będzie kogoś przekonać do przesiadki z samochodu. Nawet w granicach Warszawy są takie miejsca:( Wawer to dzielnica, która wygląda przyjemnie, ale komunikacyjnie do poprawy jest sporo. Kilka razy miałem tam coś do załatwienia. Korzystałem z komunikacji miejskiej i pomimo relatywnie niedużych odległości czas podróży nie był krótki (rzadko kursująca komunikacja).

 melkasoo

08.11.2017 13:17

Ciekawe na co jeszcze będzie dofinansowanie.

# szma.taszepta.na

08.11.2017 13:59

ciekawe czym zaraz zaczniesz spamować pajacu?

REKLAMA

# Fal

15.11.2017 09:26

Właśnie, Falenica i komunikacja śmieszna sprawa.... Co ile te autobusy jeżdżą, jak w mrozie dziecko ma stać na przystanku i czekać? A często autobus wypada z trasy a jeszcze częściej na widok samego dziecka nie zatrzymuje się na przystanku choć był to przystanek NIE na żądanie. Ja miałam taki pomysł przesiąść się z auta do autobusu ale po kilku niemiłych przygodach mojego dziecka z komunikacją miejską, która NIE JEST łaskawa dla dzieci, zrezygnowałam i nadal jeździmy autem i dziecko czeka po szkole na mnie.... Dzwoniłam na 19115 myślałam, że dowiem się jakie zmiany w komunikacji przygotowali na czas przebudowy do S2 ale nikt nic nie wie. Jedyne co zauważyłam, to wczoraj tablicę na ul. Mozaikowej, że od 27 listopada 2017 ją zamykają.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024