Autobusem przez most do Wilanowa. Pomysł na linię
3 listopada 2017
Po otwarciu mostu trasy S2 możliwe będzie uruchomienie na nim komunikacji miejskiej. Jakiej?
Budowa mostu w ciągu południowej obwodnicy Warszawy dopiero się rozpoczęła, ale Zarząd Transportu Miejskiego postanowił już teraz podzielić się swoim pomysłem na komunikację miejską, bezpośrednio łączącą Wawer z Wilanowem i Ursynowem. Trudno stwierdzić, jak duże będzie zainteresowanie takim połączeniem.
Warto jednak pamiętać, że - wbrew obiegowej opinii - południowe dzielnice na lewym brzegu wcale nie są typowymi sypialniami. W nowej części Wilanowa znajdują się biurowce, zaś w planach jest budowa wielkiej galerii handlowej, która stanie się nowym miejscem pracy dla wielu warszawiaków. Z kolei Ursynów to nie tylko wysokie bloki mieszkalne, ale też kompleksy biurowe w rejonie Poleczki i Puławskiej. Dziś można tam dojechać z Wawra z co najmniej jedną przesiadką: albo autobusem przez zakorkowany most Siekierkowski i Dolinę Służewiecką, albo zupełnie naokoło - pociągiem do centrum i metrem.
Propozycja ZTM zakłada, że - przynajmniej na początku - na nowym moście wystarczy jedna linia kursująca co 15 minut, tylko w godzinach szczytu. Autobusy z numerem 319 wyjeżdżałyby z pętli w Międzylesiu i jechały al. Dzieci Polskich, Żegańską, tunelem pod torami, następnie Patriotów aż do Przewodowej i dalej Wałem Miedzeszyńskim do obwodnicy. Na lewym brzegu Wisły trasa prowadziłaby Przyczółkową, Branickiego, planowaną ulicą prowadzącą na ursynowską skarpę, Rosoła, Gandhi, Pileckiego i Płaskowickiej do pętli na Natolinie Północnym.
Do uruchomienia tak długiej linii ZTM potrzebowałby siedmiu nowych autobusów. Zgodnie z harmonogramem prace na budowie tzw. mostu Południowego powinny zakończyć się w 2020 roku.
(dg)