Falenica chce nowej linii do metra. Ratusz mówi "nie"
dzisiaj, 13:37
Mieszkańcy Falenicy dzień w dzień odczuwają niedogodności związane z kiepskim połączeniem autobusowym z lewobrzeżną częścią miasta. Lokalni samorządowcy domagają się wprowadzenia dodatkowej linii autobusowej, która dałaby możliwość dojazdu do stacji metra na Ursynowie. Co na to warszawscy urzędnicy?
Radny z Wawra Paweł Wojda wraz z miejskim radnym Pawłem Lechem złożyli interpelację w sprawie uruchomienia nowej, przyspieszonej linii autobusowej z Falenicy bezpośrednio do metra na Ursynowie.
Samorządowcy wskazują, że już w marcu 2026 roku rozpocznie się rozbudowa linii kolejowej do Otwocka. Inwestycja spowoduje zmniejszenie częstotliwości kursowania pociągów SKM i Kolei Mazowieckich oraz dodatkowe utrudnienia w ruchu samochodowym na ul.
Radość bez wiat przystankowych. ZTM odmawia montażu
Wiceprzewodniczący Rady Warszawy już od ponad 10 miesięcy stara się załatwić sprawę wiat przystankowych przy ulicy Zasadowej w Wawrze. Czy mu się to uda czy raczej zderzy się z urzędniczą ścianą?
Patriotów. Zdaniem radnych pogorszy to dojazd mieszkańców Falenicy do centrum Warszawy.
- Rosnące osiedle potrzebuje alternatywnego, bezpośredniego połączenia z innymi częściami miasta. Tymczasem linia 319, która jeździ z Międzylesia do metra na Ursynowie, nie obejmuje Falenicy i jest dla jej mieszkańców trudno dostępna - podkreślają autorzy wniosku.
Odpowiedź miasta: wystarczy przesiadka
Na pytanie radnych odpowiedziała Magdalena Młochowska, dyrektorka koordynatorka ds. zielonej Warszawy. Przypomniała, że z Falenicy można dojechać na Ursynów z jedną przesiadką - korzystając z autobusów linii 142, 146, 161 lub 521 i przesiadając się do 319.
- Linia 142 łączy się z 319 m.in. na przystanku Nadarzyńska, linia 161 - na Tawułkowej, linia 146 - na Sitowiu, a linia 521 - na przystanku Szachowa - wyjaśnia Młochowska.
Dodała także, że pomiary prowadzone przez Zarząd Transportu Miejskiego wykazują wystarczającą liczbę miejsc w autobusach linii 319, bez problemu przepełnienia. - W związku z tym uruchomienie nowej linii, która na długim odcinku dublowałaby trasę 319, nie jest obecnie zasadne - podsumowała.
Kto rządzi w Warszawie?
I koniec dyskusji? Przykład ten - jak tysiące innych pokazuje - że władzę w mieście sprawują urzędnicy średniego szczebla. Pochodzący z wyboru mieszkańców radni mogą sobie pisać na Berdyczów?
DB
.