REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Białołęka

drogi

 

Koniec przebudowy Marywilskiej. "Zapomnieli o miejscach do parkowania"

  18 stycznia 2023

Koniec przebudowy Marywilskiej. "Zapomnieli o miejscach do parkowania"
TuStolica.pl

Wymieniona nawierzchnia, sygnalizacje świetlne w trzech lokalizacjach, łącznica między drogą boczną a główną, a także nowe chodniki oraz drogi dla rowerów i hulajnóg - to efekty prac w rejonie skrzyżowania Marywilskiej i Kupieckiej, które zrealizował deweloper.

REKLAMA

"Rozwój Warszawy trwa nieustannie. Firmy budujące nowe osiedla czy biurowce muszą pamiętać, że ich inwestycje wpływają na funkcjonowanie miasta. Dlatego mają obowiązek dostosowania układu drogowego tak, żeby gwarantował płynność zwiększonego ruchu wywołanego nową zabudową. Marywilska: wiadukt przejezdny dopiero wiosną Marywilska: wiadukt przejezdny dopiero wiosną
Fatalne wiadomości dla pasażerów komunikacji miejskiej i kierowców korzystających z Marywilskiej. Wiadukt nad pozostałościami bocznicy kolejowej, który miał być remontowany "pod ruchem", stanie się przejezdny dopiero wiosną 2023 roku.

Tak wygląda parking za 11 mln zł. Zainteresowanie jest znikome Tak wygląda parking za 11 mln zł. Zainteresowanie jest znikome
Kierowcy nie chcą korzystać z parkingu obok, który powstał obok węzła Płochocińskiej z Marywilską. Utworzenie jednego miejsca kosztowało prawie 46 tys. zł.

Powstał tu parking za 11 mln, ale dodatkowe pociągi nie staną na Żeraniu Powstał tu parking za 11 mln, ale dodatkowe pociągi nie staną na Żeraniu
Nie tylko koszt nowego parkingu P+R na Żeraniu jest szokujący. Poraża też brak koordynacji działań między ratuszem a kolejarzami. Tzw. pociągi lotniskowe Kolei Mazowieckich nadal nie będą zatrzymywać się przy Płochocińskiej.
Taki obowiązek nakłada na nie ustawa o drogach publicznych" - przypomina Zarząd Dróg Miejskich.

Marywilska po przebudowie

Rejon skrzyżowania Marywilskiej i Kupieckiej przebudował Ronson Development. Ruchem na skrzyżowaniu steruje teraz sygnalizacja świetlna. Dzięki temu kierowcy zyskali bezpieczniejszy wjazd i wyjazd z Kupieckiej. Zebra została przesunięta bliżej skrzyżowania, dzięki czemu jego obszar stał się mniejszy, a droga do pokonania przez pieszych krótsza.

Jezdnia Marywilskiej w kierunku północnym oraz południowy wylot ze skrzyżowania stały się szersze, zyskały też nową nawierzchnię. Wykonawca zlikwidował biegnący po wschodniej stronie drogi głównej pas rowerowy, a ruch rowerowy poprowadził jednokierunkową drogą. Aby zapewnić płynność ruchu samochodowego, po południowej stronie skrzyżowania zlikwidował wykorzystywane w niewielkim stopniu przejście. Na jezdni wschodniej utworzył pas do skrętu w prawo w Kupiecką, z dopuszczeniem jazdy na wprost dla autobusów.

W pasie zieleni między drogami Marywilskiej (za ślimakiem skrzyżowania z Płochocińską) powstała łącznica, która odciążyła skrzyżowanie jezdni bocznej z Kupiecką. Łącznica ma 5 metrów szerokości i poruszają się nią kierowcy, którzy wjechali na Marywilską z Płochocińskiej. Droga ta stała się dwukierunkowa dla wszystkich tylko na krótkim odcinku, do wjazdu przy budynku Marywilska 44C. Dalszy fragment do jazdy w kierunku południowym przeznaczony jest tylko dla mieszkańców dojeżdżających na posesję. Dojście pieszo ułatwia im zaś nowe przejście, które powstało przez drogę boczną. Od łącznicy przez pas zieleni do skrzyżowania z ul. Kupiecką została poprowadzona nowa droga dla rowerów, natomiast znajdująca się po sąsiedzku zebra zyskała sygnalizację świetlną.

REKLAMA

Duże zmiany przy Kupieckiej

Ostatnim elementem przebudowy były zmiany na znajdującym się ok. 400 metrów na północ od skrzyżowania z Kupiecką łączniku dróg bocznej z główną Marywilskiej. Łącznik stał się szerszy i dwujezdniowy. Na jego skrzyżowaniu z drogą główną powstała sygnalizacja świetlna. Aby nie zaburzać tam płynności ruchu, wykonawca uniemożliwił jadącym od północy ul. Marywilską skręt w lewo. Dojazd z tego kierunku możliwy jest na skrzyżowaniu z Kupiecką.

Brakuje miejsc do parkowania

Nie wszyscy są zadowoleni ze zmian. Jak powiedział nam jeden z mieszkańców Żerania, przy Kupieckiej i na bocznej Marywilskiej wciąż brakuje miejsc parkingowych.

- Drogowcy zrobili wyjątkowo olbrzymie trawniki, spośród których część można było przeznaczyć na parkingi. Na nowych osiedlach jest sporo sklepów, ale nie ma gdzie zaparkować w ich pobliżu. W zatokach parkingowych są tam głównie miejsca pooznaczane jako prywatne i zablokowane pachołkami - skomentował.

Potwierdza to właścicielka jednego ze sklepów, również niezadowolona z przebudowy: - Klienci narzekają, że nie mają gdzie postawić samochodu w pobliżu sklepu. I mają rację. Tu można było zrobić naprawdę sporo zatoczek, ale oczywiście w myśl polityki prowadzonej przez ratusz Warszawy, kierowca to wróg. Już odechciewa się żyć w tym mieście. Tylko czekać, jak pojawi się straż miejska z holownikiem - mówi pani Anna.

Zgadza się z nią klientka: - Po co parkować obok sklepu? Masz zaparkować gdzieś dalej i zasuwać z siatkami w deszczu. A do dzieci wrócisz pół godziny później. Nic im nie będzie, jak same w domu dłużej posiedzą - mówi z wyraźną irytacją 45-latka.

(jok)

.
 

Polecamy

Komentarze (13)

# były radny

18.01.2023 14:16

Jeśl Platforma sie nie ogarnie i nie wywali Puchalskiego to przegra wybory w Warszawie. Mam głosować na partie, która zamiast rozwiązywać problem parkowania, to wysyła na ludzi straż miejską?

# Yaarecka

18.01.2023 17:34

Problem z parkowaniem jest też przy poradni dla dzieci i młodzieży i w osiedlu komunalnym. Mogli wykorzystać potencjał terenu między główną i boczną Marywislką, ale zrobili jak zrobili. Właściwie nie widzę zasadniczej różnicy

# Marian

18.01.2023 18:10

Wawalić PO z Ratusza. Czas najwyższy bo to miasto to jeden komunikacyjny paraliż.

REKLAMA

# mich

18.01.2023 18:17

Z 90% kupujących to mieszkańcy osiedla+ innych osiedli przy Marywilskiej położonych w promieniu do około 600metrów. Tak więc problem ten dla sklepów jest naprawdę wydumany. Jeśli chodzi o dojazd to nagle zrobiło się bardzo blisko metra. Jak ktoś chce mieć pełno miejsc parkingowych to niech zwróci uwagę na to co się dzieje na osiedlach na Woli. Dobrze, że są te trawniki, bo można i trochę się przejść i wyprowadzić psa. Brak miejsc parkingowych dla gośći - to standard w całej Polsce. A jak posłużą nowe skrzyżowania - zobaczymy. Wcześniej były wypadki na równoległej na skrzyżowaniu z Kupiecką, gdzie jadący Kupiecką ignorowali znak Stop. Teraz przy wyjeździe z Płochocińskiej będą mogli od razu skręcić na główną Marywilską więc powinno być mniej wypadków. Jak będzie zobaczymy.

# Mdl

18.01.2023 19:02

Wyprowadzić psa i kupki zostawić, super że jest zieleń!

# PPO

18.01.2023 19:57

Smutny standard tego miasta. Nie wiem, o co chodzi tym ludziom z ZDM, ale ja mam szczerze mówiąc dość tego miasta. Tu nie myśli się o ludziach, tylko o pieskach, drzewkach i ostatnio rozchodnikach na dachach przystanków. No po prostu jestem wzruszony, że moja kasa zamiast na nową linię tramwajową idzie na utrzymywanie rozchodników, ogrodów deszczowych czy innych parków kieszonkowych. Naród nie myśli i się cieszy, bo nie ma pojęcia, ile kasy rocznie ciągną z miasta firmy ogrodnicze, sprzątające i konserwatorskie za kontrakty na "przycinanie rozchodniczka". Na Marywilskiej zaraz będzie to samo, zaraz wymyślą jakieś "ogrody" na tym szerokim trawniku, a ty przebrzydły samochodziarzu, jak masz coś do załatwienia w tym osiedlu, to możesz zaparkować na pustym P+R, który miasto zbudowało dla ciebie za jedyne kilkanaście baniek.

REKLAMA

# Mmm

18.01.2023 20:35

Blachosmrody wyja - znaczy jest dobrze. I te nudne teksty o przegranej Trzaskowskiego. Pisiaki nie maja tu szans, pozostaje placz i tfurczosc jak powyzej. Jest git.

# jedwabiak

19.01.2023 07:57

#Mmm napisał(a) 18.01.2023 20:35
Blachosmrody wyja - znaczy jest dobrze. I te nudne teksty o przegranej Trzaskowskiego. Pisiaki nie maja tu szans, pozostaje placz i tfurczosc jak powyzej. Jest git.
pewnie że pisiaki nie mają szans, platfusy jak mają dwa razy obiecane to się cieszą że dostali :)
lemingi są pozbawione tego przywileju myślenia...

# Kornik

19.01.2023 15:12

Wywaliç caly zdm i ich pomysly

REKLAMA

# Hubert_V8

20.01.2023 08:31

Właściciel sklepi i deweloper przyoszczędzili na budowie parkingów, więc wyciągają rękę do mnie, warszawskiego podatnika, żebym im sprezetował parking za darmo

# typowa lewacka ideologia

20.01.2023 08:39

#Hubert_V8 napisał(a) 20.01.2023 08:31
Właściciel sklepi i deweloper przyoszczędzili na budowie parkingów, więc wyciągają rękę do mnie, warszawskiego podatnika, żebym im sprezetował parking za darmo

To nie właściciele wyciągają łapę, tylko ich klienci, czyli zwykli ludzie chcą mieć wygodniejsze życie. W ten sposób mógłbyś mówić, że nie powinno się przy nowych osiedlach budować przystanków czy szkół.

# nnn

20.01.2023 23:24

Po co szkoły? Ciemnym ludem łatwiej rządzić, a jak postawisz przystanek to na pewno zażądają jeszcze autobusu.

# Hahahah

21.01.2023 20:05

Elektorat PiSu nie należy do najmądrzejszych, ale ci z po ich przebijają jak widać po komentarzach
więcej na forum

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze informacje

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Artykuły partnerskie

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje
Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl    Stanowią one własność prawnie chronioną należącą do Wakacje.pl S.A. i/lub jej partnerów.

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy w naszym pasażu

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA