REKLAMA

Legionowo

inwestycje »

 

Tunel: czerwiec raczej nierealny

  21 marca 2013

alt='Tunel: czerwiec raczej nierealny'

W najbliższym czasie mają ponownie ruszyć prace przy tunelu w al. Róż. Teoretycznie inwestycja prowadzona przez PKP PLK powinna zostać zakończona w połowie roku. Jednocześnie władze miasta zastanawiają się nad wybudowaniem kładki dla pieszych na miejscu obecnego przejazdu na Parkowej.

REKLAMA

Przypomnijmy: budowa tunelu rozpoczęła się w październiku 2010 roku i miała potrwać rok. Inwestycja zakładała wybudowanie tunelu o długości ponad 396 metrów i szerokości ponad ośmiu metrów. To największy tunel budowany między Warszawą i Nasielskiem. We wrześniu 2011 r. okazało się, że jest opóźniony o pół roku z powodu wysokiego poziomu wód gruntowych. Rok później wykonawca inwestycji ogłosił, że jest bankrutem. Ogłoszono przetarg, wyłoniono kolejnego wykonawcę, który lada moment powinien wejść na rozgrzebany plac budowy. Termin robót jest napięty, ale według kolejarzy do czerwca 2013 r. powinny się one zakończyć.

- Uważam, że studniowy termin zakończenia tej inwestycji jest nierealny - stwierdza prezydent Roman Smogorzewski.

Mieszkańcy jak i radni są pełni obaw. Dlatego na spotkaniu z przedstawicielką PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Elżbietą Bąk zasypali ją pytaniami. Jedną z ważniejszych omawianych kwestii było odwodnienie tunelu.

- Wszystkie problemy związane z opanowaniem wysokiego poziomu wód gruntowych oraz z warunkami gruntowo-wodnymi zostały rozpoznane, opracowano dodatkową dokumentację, rozpoczęto również dodatkowe roboty. Przejście jest na Kozłówce, może więc warto zmienić przyzwyczajenia mieszkańców i zaoszczędzić te 2 mln zł nie budując kładki? - zastanawia się prezydent Roman Smogorzewski. Dla związania wód gruntowych zostały wykonane tzw. iniekcje gruntowe, czyli w grunt został wtłoczony beton. Została zrobiona przesłona antyfiltracyjna, która uniemożliwia przedostawanie się wody do obiektu - wyjaśniała Elżbieta Bąk.

System odwodnienia został zaprojektowany w formie odprowadzania wody do zbiornika retencyjnego przy tunelu. A to zdaniem PLK powinno wystarczyć. Jest też szansa na podłączenie zbiornika do kanalizacji miejskiej, która będzie wykonana w ramach przebudowy Jagiellońskiej i Parkowej.

Niestety do zrobienia pozostało jeszcze wiele. Kiedy poprzedni wykonawca schodził z placu budowy, stan zaawansowania prac na wynosił ok. 23%, obecnie jest to ok. 40%. Cała inwestycja okazała się także bardzo kosztowna. Już dzisiaj szacuje się, że jej dodatkowy koszt to ok. 9 mln zł.

- W czerwcu 2013 r. prace powinny się zakończyć - twierdziła uparcie Elżbieta Bąk.

Kładka na Parkowej?

Po otwarciu tunelu przejazd drogowy w ciągu ul. Parkowej i Wyszyńskiego zostanie zamknięty - przez legionowskie tory będzie można przejechać autem w trzech miejscach: wiaduktem na Zegrzyńskiej, nowo wybudowanym tunelem oraz przejazdem na Kwiatowej.

Na Parkowej pozostanie tymczasowo przejście dla ludzi na poziomie szyn. Tymczasowo, bowiem rozważana jest w tym miejscu kładka dla pieszych.

- Negocjujemy z PKP PLK, jednak nie jest to łatwe. Koleje chcą zamknąć przejście dla ludzi. My rozważamy możliwość wybudowania kładki, ale to duży koszt - ok. 2 mln zł. Przejście jest na Kozłówce, a tamtędy też można dojść chociażby na cmentarz, może więc warto zmienić przyzwyczajenia mieszkańców i zaoszczędzić te 2 mln zł nie budując kładki? - zastanawia się prezydent Roman Smogorzewski.

Najwięcej obaw budzi okres gwarancji na budowany tunel. Wynosi on bowiem tylko rok.

- To skandaliczne. Przy tak dużej i skomplikowanej inwestycji roczny okres gwarancji to jakaś kpina. My na miejskich inwestycjach mamy średnio pięć lat gwarancji - mówi prezydent Smogorzewski.

AS

 

REKLAMA

Komentarze (4)

# ZORRO

22.03.2013 21:04

NAWET STAROŻYTNI BUDOWNICZOWIE NIE BUDOWALI TUNELI W MIEJSCACH BAGNISTYCH, A TAKI JEST TEREN BUDOWY TUNELU NA PRZYSTANKU !! SPRAWĄ POWINNO ZAJĄĆ SIĘ CBA, BO KTOŚ TU CHCE WYCIĄGNĄĆ KASĘ I NIC NIE ZROBIĆ !!!

# frodo

25.03.2013 05:26

Jakby ktos mnie sie zapytal przed budowa, to odradzil bym im budowanie tunelu w tym miejscu. Przeciez kazdy starszy legionowiak pamieta z konca lat szescdziesiatych jak wygladala sprawa ciekow wodnych w tym miejscu. Z jednej strony jezioro od stadionu, za szkola dwojka i z drugiej strony torow kanal, kontynuacja. Tunel znajduje sie dokladnie w ciagu koryta tej niegdys parowy. Ale niestety nikt sie nie zapytal, a mlodzi inzynierowie wiedza lepiej.

# AndżinSan

26.03.2013 05:42

Od ponad 10 lat miasto posiada dokumentację geodezyjną, z której wynika, że w tym miejscu nie wolno kopać tunelu !!! Z tego samego powodu instalacja wodno-kanalizacyjna w tym rejonie została położona wyżej, żeby uniknąć kłopotów. Koszty bucowy tunelu i wiaduktu są zbbliżone.... wystarczy włączyć myślenie i zajrzeć do dokumentów !!!TRZEBA BYC IDIOTĄ ABY BUDOWAĆ TUNEL W TYM MIEJSCU !!

REKLAMA

# Zyga

26.03.2013 11:43

W czerwcu koniec budowy tunelu...a oni jeszcze nawet rozstrzygniętego przetargu nie mają, na kolejnego wykonawcę...ale jaja - jak berety ...hehehe normalnie tarzam się ze śmiechu....dawno się takich bajek nie naczytałem.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuLegionowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuLegionowo

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024