REKLAMA
REKLAMA

Komunikacja

Trzaskowski: "Na ulicach są wszystkie autobusy, jakie mogą"

źródło: WTP


REKLAMA

Trzaskowski: "Na ulicach są wszystkie autobusy, jakie mogą"

Choć przepisy weszły w życie o północy, wciąż nie wiemy, kto ma liczyć pasażerów w pojazdach komunikacji miejskiej.

REKLAMA

Rząd zaostrza zasady. Maksymalnie 12 osób w tramwaju
Rząd zaostrza zasady. Maksymalnie 12 osób w tramwaju Gdyby Warszawa spróbowała dotrzymać ogłoszonych przez premiera obostrzeń, dwukierunkowe tramwaje fizycznie nie zmieściłyby się na torach.
czytaj
Przypomnijmy: zgodnie z rozporządzeniem ministra zdrowia Łukasza Szumowskiego od 25 marca obowiązują limity pasażerów w komunikacji miejskiej. Liczba pasażerów nie może przekraczać połowy liczby miejsc siedzących - przykładowo, jeśli w autobusie jest 40 foteli, może w nim jechać 20 osób.

Nierealne cele

Jak przewieźć autobusem wszystkich chętnych, jeśli obowiązuje w nim limit pasażerów, a miasto ma ograniczoną liczbę kierowców i pojazdów? Już na pierwszy rzut oka wydaje się to misją niewykonalną.

- Wszystkie miasta mają problem ze znalezieniem obsad dla wszystkich autobusów czy pociągów - przypomina prezydent Rafał Trzaskowski. - Zdarzają się sytuacje, jak wczoraj w SKM-ce, że mamy pacjenta z koronawirusem i niestety linia jest zawieszona. Mieliśmy tego typu incydenty również w metrze.

Brakuje kierowców

- 25 marca na ulice wyjechały wszystkie autobusy i tramwaje, jakie mogły - mówi prezydent Trzaskowski. - To my dokładnie wiemy, ilu mamy kierowców i motorniczych, i to jest podstawa do racjonalnego podejmowania decyzji, a nie rewelacje w mediach społecznościowych. Nie jest możliwe 100-procentowe przywrócenie statycznego rozkładu jazdy. Na najważniejszych liniach mamy kursowanie normalne, tygodniowe a nawet częstsze. W innych miejscach, tam gdzie nie ma pasażerów, sytuacja wygląda inaczej. Musimy rozporządzać autobusami i tramwajami w sposób elastyczny, ponieważ nie mamy do dyspozycji wszystkich kierowców i motorniczych.

Wśród linii, które zostały przez Zarząd Transportu Miejskiego potraktowane priorytetowo, znajdziemy 1, 2, 9, 33, 105, 189, 190, 509, 520 i 523. Wymienione autobusy i tramwaje kursują tak często, jak przed epidemią.

Kilkanaście godzin od wejścia w życie rozporządzenia wciąż nie wiadomo, kto ma kontrolować limit pasażerów. Prezydent Warszawy poprosił rząd o wyjaśnienie, w jaki sposób samorząd ma wdrażać nowe przepisy.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Stolica






25.03.2020 12:29 #Marian
Znieść opłaty za parkingi i ludzi sami dojadą do pracy.
Oczywiście inna sprawa to likwidacja tysięcy miejsc parkingowych w Warszawie.
Za to wszystko PO powinna beknąć. Za niszczenie Warszawy.
Wirus powiedział sparwdzam i chore pełowskie teorie leżą. Ale komunizm ma to do siebie że nigdy się nie sprawdził. Lenin, Stalin, Kim Dzong Un. Wszysy o tym wiemy a ciągle głosujemy na komunistów.
25.03.2020 16:01 #ddd
#Marian napisał(a) 25.03.2020 12:29

Znieść opłaty za parkingi i ludzi sami dojadą do pracy.
Oczywiście inna sprawa to likwidacja tysięcy miejsc parkingowych w Warszawie.
Za to wszystko PO powinna beknąć. Za niszczenie Warszawy.
Wirus powiedział sparwdzam i chore pełowskie teorie leżą. Ale komunizm ma to do siebie że nigdy się nie sprawdził. Lenin, Stalin, Kim Dzong Un. Wszysy o tym wiemy a ciągle głosujemy na komunistów.
\

Pierniczysz jak potłuczony. A może przyjąć wariant chiński, bo się sprawdził. Zawieszono transport publiczny, zakazano ruchu samochodów. A jak ktoś musi iść do pracy niech wyjdzie odpowiednio wcześniej i idzie z buta?. To kolejny dzień gdy większość autobusów jeździ pustawa. Każde duże miasto ma to, czym dysponuje i nie może całego budżetu przeznaczyć na komunikację.
25.03.2020 21:35 #hmmkot
* A może przyjąć wariant chiński, bo się sprawdził.
ekhm tylko ten wariant chiński jest dobry latem a nie w okresie jaki teraz mamy - trochę jednak inna różnica temperatur i klimatu
26.03.2020 13:16 #jola29
#ddd napisał(a) 25.03.2020 16:01

Pierniczysz jak potłuczony. A może przyjąć wariant chiński, bo się sprawdził. Zawieszono transport publiczny, zakazano ruchu samochodów. A jak ktoś musi iść do pracy niech wyjdzie odpowiednio wcześniej i idzie z buta?. To kolejny dzień gdy większość autobusów jeździ pustawa. Każde duże miasto ma to, czym dysponuje i nie może całego budżetu przeznaczyć na komunikację.
Żartujesz, mam iść 7 km do pracy? :D

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA