REKLAMA

Puls Warszawy

komunikacja »

 

ZTM tnie kursy. Komunikacja jak w weekendy

  19 marca 2020

alt='ZTM tnie kursy. Komunikacja jak w weekendy'
źródło: MZA

Mało pasażerów, coraz mniej kierowców i motorniczych. Ratusz zdecydował się na radykalne rozwiązanie.

REKLAMA

Według pomiarów Zarządu Transportu Miejskiego podczas epidemii frekwencja w warszawskiej komunikacji miejskiej spadła aż trzykrotnie. Mimo to po mieście kursują setki pustych tramwajów i autobusów, zużywających energię i paliwo, a co za tym idzie - pieniądze warszawiaków.

- Wczoraj przez cały dzień przewiozłem może 50 osób na linii, na której w jednym porannym kursie powinienem mieć pełny autobus - mówi jeden z kierowców. - Poza tym praktycznie z każdym dniem mamy coraz mniej ludzi do pracy. Chodzi przede wszystkim o osoby, które wzięły wolne, żeby opiekować się dziećmi. Nie pamiętam tak złej sytuacji.

Odważna decyzja

Prezydent Rafał Trzaskowski zdecydował, że na czas epidemii czeka nas radykalne cięcie kursów. Od poniedziałku 23 marca cała komunikacja miejska będzie pracować w trybie zbliżonym do weekendowego.

- W dalszym ciągu będziemy prowadzić analizy - zapowiada prezydent Trzaskowski. - Zależy nam przede wszystkim na tym, by w pojazdach komunikacji miejskiej pasażerowie mogli zachować odpowiednio odstępy.

Komunikacja miejska będzie pracować według sobotnich rozkładów jazdy, ale z dodatkowymi kursami. W godzinach komunikacyjnego szczytu na trasy najważniejszych linii autobusowych i tramwajowych wyjadą dodatkowe autobusy. Dotyczy to linii 2, 24, 26, 31, 122, 132, 138, 145, 150, 155, 162, 167, 182, 189, 190, 504, 507, 517, 520, 523, 527, 709, 710, 719, 723 i 739. Dodatkowo uruchomione zostaną linie 317, 326, 340, 345, 401, 402, 412 i 414. Metro będzie kursowało z częstotliwością sobotnią z dodatkowymi pociągami w godzinach szczytu.

Kup bilet

Parkowanie wciąż płatne

Ratusz spodziewa się, że część pasażerów zawiesi w tej sytuacji Karty Miejskie i przesiądzie się do samochodów. Opłaty w strefie płatnego parkowania nie zostaną zawieszone. Będą - tak jak do tej pory - pełnić funkcję regulującą podaż miejsc postojowych. Innymi słowy: ratusz obawia się, że wyłączenie parkometrów poskutkowałoby zajęciem wszystkich wolnych miejsc i ogromnymi problemami z legalnym parkowaniem.

(dg)

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (5)

# Marian

19.03.2020 18:38

Likwidacja komuniacji i zakaz jazdy samochodem to umyślne roznoszenie zarazy przezTrzaskowskiego. Czy służby panśtwowe nie powinny się przyjrzec temu co wyprawia Czaskoś? To jak działalność terrorystyczna.

# Noe

19.03.2020 19:24

Ten człowiek dojeżdża do pracy pewnie samochodem służbowym na koszt społeczeństwa a dla reszty ma super ofertę tłok w autobusie. Jedna rada dla tego człowieka " Lepiej milczeć i wyglądać jak idiota niż przrmówić i rozwiać wszelkie wątpliwości"

# Miranda

19.03.2020 23:02

Przecież im mniej autobusów tym większy w nich tłok. Teraz jest taka sytuacja, że powinny być inne wskaźniki a Trzskowski jak zwykłe ludzi ma w wielkim poważaniu.

REKLAMA

# hermanek

20.03.2020 13:30

Władze Warszawy powinny mieć obowiązek korzystania z komunikacji miejskiej. Skoro jest sprawna komunikacja to nie ma uzasadnienia na korzystanie ze służbowego.

# andzrej

20.03.2020 16:22

opuście bramki w metrze, żeby nie dotykać tych pałąków !!!!!
zlikwidować auta służbowe pracownikom miejskim, którzy pracują w zasięgu pracy komunikacji miejskiej o po problemie....
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA