REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Puls Warszawy

drogi

 

Trasa Łazienkowska: rusza remont wiaduktów. Będą duże utrudnienia

  24 stycznia 2022

Trasa Łazienkowska: rusza remont wiaduktów. Będą duże utrudnienia
źródło: SZRM

W weekend 28-30 stycznia rozpocznie się przebudowa wiaduktów nad Łazienkami Północnymi.

REKLAMA

Pierwsze prace przygotowawcze do zamknięcia północnego wiaduktu rozpoczną się w piątek 28 stycznia. Podczas tych robót naprzemiennie będą zajmowane kolejne pasy Trasy Łazienkowskiej na odcinku od al. Niepodległości do Wisłostrady. Utrudnienia będą także występowały na rondzie Jazdy Polskiej, dla skręcających w Waryńskiego.

REKLAMA

Rusza remont Trasy Łazienkowskiej

W niedzielę 30 stycznia wiadukt w stronę Śródmieścia zostanie wyłączony z ruchu i rozpocznie się jego rozbiórka. W tym czasie ruch pojazdów w obu kierunkach obywać się będzie wiaduktem południowym. Kierowcy jadący od strony Saskiej Kępy zjadą na niego za węzłem z Wisłostradą, a na właściwą jezdnię wrócą na wysokości pl. Na Rozdrożu.

- Na południowym wiadukcie wytyczone będą cztery pasy ruchu, po dwa w każdym kierunku - zapowiada urząd miasta. - Dla kierowców indywidualnych przeznaczone będą dwa skrajne pasy o szerokości 220 cm. Dwa wewnętrzne pasy o szerokości 300 cm zarezerwowane będą dla autobusów Warszawskiego Transportu Publicznego i dopuszczonych pojazdów: taksówek, motocykli, MTON i pojazdów uprzywilejowanych.

REKLAMA

Ograniczenia wjazdu

Na odcinku Trasy Łazienkowskiej od ronda Jazdy Polskiej do węzła z Wisłostradą wprowadzony zostanie zakaz wjazdu pojazdów ciężarowych oraz pojazdów o szerokości powyżej 220 cm. Zalecany objazd dla tych pojazdów prowadzi ulicami Waryńskiego, Goworka, Spacerową i Gagarina do Czerniakowskiej.

- W związku z wyznaczeniem powyższego objazdu zmiany w organizacji ruchu zostaną wprowadzone także na rondzie Jazdy Polskiej - zapowiada warszawski ratusz. - Kierowcy jadący od strony Wawelskiej będą mieli dwa pasy do skrętu w prawo w Waryńskiego. Trzeci pas pozostanie do jazdy prosto lub skrętu w lewo. Natomiast na wlocie Waryńskiego na rondo od strony pl. Konstytucji będzie tylko jeden pas do skrętu w lewo na Trasę Łazienkowską (skrajny). Z pasa środkowego w lewo skręcić będą mogły tylko autobusy i pojazdy dopuszczone.

REKLAMA

Wyznaczają buspasy

W czasie przebudowy priorytetowo będzie traktowany ruch autobusów, motocykli i samochodów elektrycznych, które skorzystają z nowych buspasów: w al. Stanów Zjednoczonych, na Ostrobramskiej (w stronę zachodnią), Krzyckiego oraz Marynarskiej i Łopuszańskiej (w stronę wschodnią). Wcześniej buspasy powstały także na Bitwy Warszawskiej, Sikorskiego i w Dolinie Służewieckiej.

Pierwszy etap remontu potrwa około roku. W drugim etapie ruch pojazdów zostanie skierowany na nowy wiadukt północny, a zamknięty zostanie wiadukt południowy. Przebudowa wiaduktów potrwa do marca 2024 roku. Odpowiada za nią firma Skanska, która wygrała przetarg ogłoszony przez zlikwidowany już Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych. Koszt remontu 400-metrowego odcinka trasy to 88 mln zł.

(dg)

 

Komentarze (8)

# Marian

24.01.2022 18:43

A ja się pytam ile więcej Trzask puści autobusów żeby zrekompensować blokadę prywatnego transportu?
Domyślam się że jakość podróży autobusem nie ulegnie pogorszeniu.

# rip rozum

24.01.2022 22:26

Otóż jazda autobusem ulegnie pogorszeniu bo będą mogli nie jeździć wyłącznie faszyści w namordnikach, tzw covidioci.

# Bang!

25.01.2022 11:09

Przeciez oni - dyrekcja ZDM i Trzaskowski, robia to celowo... mozna znalezc ich wypowiedzi, ze nalezy maksymalnie utrudnic ruch samochodowy, bo wedlug nich w ten sposob zacheci sie ludzi do przesiadki do komunikacji miejskiej. Jest na to paragraf art 231 kk

# kierowca bombowca

25.01.2022 12:03

#Marian napisał(a) 24.01.2022 18:43
A ja się pytam ile więcej Trzask puści autobusów żeby zrekompensować blokadę prywatnego transportu?
Domyślam się że jakość podróży autobusem nie ulegnie pogorszeniu.
Blokada to by była jakby się te wiadukty zawaliły - miejmy nadzieję że jeden wytrzyma przez czas wymiany drugiego na nowy.
Nie lubię lewaków ale trzeba być choć trochę obiektywnym.

# Leon

25.01.2022 18:48

#kierowca bombowca napisał(a) 25.01.2022 12:03
Blokada to by była jakby się te wiadukty zawaliły - miejmy nadzieję że jeden wytrzyma przez czas wymiany drugiego na nowy.
Nie lubię lewaków ale trzeba być choć trochę obiektywnym.
A zwężenie pod buspas to nie blokada?
Jeśli ulicą przejeżdża 100 tys. samochodów i blokuje się połowę to Trzask musi dać autobusy dla tych 50 tysięcy - proste.

REKLAMA

# Brrrym

26.01.2022 11:06

#Bang! napisał(a) 25.01.2022 11:09
Przeciez oni - dyrekcja ZDM i Trzaskowski, robia to celowo... mozna znalezc ich wypowiedzi, ze nalezy maksymalnie utrudnic ruch samochodowy, bo wedlug nich w ten sposob zacheci sie ludzi do przesiadki do komunikacji miejskiej. Jest na to paragraf art 231 kk
Nie marudź, zgredzie!

# Bang!

26.01.2022 13:38

#Brrrym napisał(a) 26.01.2022 11:06
Nie marudź, zgredzie!
No tak, zgred ze mnie, bo wole spedzic czas w domu z rodzina, niz siedziec w smierdzacym i zatloczonym autobusie

# kilovolt

29.01.2022 18:35

#Leon napisał(a) 25.01.2022 18:48
A zwężenie pod buspas to nie blokada?
Jeśli ulicą przejeżdża 100 tys. samochodów i blokuje się połowę to Trzask musi dać autobusy dla tych 50 tysięcy - proste.
Ale ta blokada wynika wynika przecież z konieczności wyburzenia wiaduktów. Chyba jasne jest, że jak jeden wiadukt znika to będzie mniej pasów. Inaczej się nie da.
więcej na forum

REKLAMA

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze informacje

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Artykuły partnerskie

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy w naszym pasażu

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA