REKLAMA
Warszawskie ulice oświetla już niemal 50 tysięcy ledowych opraw Sava, zaprojektowanych specjalnie dla stolicy. Nie tylko pozwalają one oszczędzić energię elektryczną, ale wpływają również - razem z inwestycjami w infrastrukturę drogową - na poprawę bezpieczeństwa m.in. na przejściach dla pieszych. Efektem takich inwestycji jest spadająca liczba wypadków na drogach i ich ofiar.
Zarząd Dróg Miejskich zapowiada remont bardzo ruchliwego ronda "Radosława" na pograniczu Muranowa, Powązek i Żoliborza. Dawne rondo Babka zyska nowy asfalt, nowe chodniki oraz drogę dla rowerów i hulajnóg z prawdziwego zdarzenia.
Energooszczędne, ledowe oprawy oświetlą kolejne warszawskie ulice. Wybrany przez warszawski samorząd wykonawca wyprodukuje i dostarczy prawie 37 tysięcy opraw. Dzięki wymianie ulicznego oświetlenia w kasie samorządu pozostanie 80 mln zł w skali roku.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła postępowanie przetargowe na dokumentację do przebudowy autostrady A2 między Łodzią a Warszawą, która zyska dodatkowy pas ruchu na długości 89 km.
Komenda Stołeczna Policji postanowiła przypomnieć kierowcom, kto może korzystać z coraz liczniejszych pasów dla autobusów. W planach są kolejne buspasy w Warszawie: na Modlińskiej, Czerniakowskiej, Łopuszańskiej i Marynarskiej.
W 2022 roku w wypadkach drogowych na warszawskich ulicach zginęło najmniej osób w historii dokładnych pomiarów. W ciągu trzech dekad liczba ofiar spadła ponad dziesięciokrotnie. Drogowcy zapowiadają dalsze zwężanie jezdni i montaż wysepek przy przejściach dla pieszych, zakładanie sygnalizacji świetlnych i ustawianie słupków uniemożliwiających parkowanie przy zebrach.
Przebudowa odcinka Marszałkowskiej od Królewskiej do pl. Bankowego będzie kosztować co najmniej 8,2 mln zł. Warszawski ratusz zapowiada podpisanie niebawem umowy na prace budowlane, które potrwają 240 dni.
Jeszcze więcej światła, jeszcze więcej oszczędności. Zarząd Dróg Miejskich przeprowadzi wymianę wszystkich starych lamp ulicznych w stolicy. Rada Warszawy przyznała drogowcom na ten cel aż 65 mln zł.
Na zabytkowym placu w Śródmieściu znów staną betonowe klocki, które wygrodzą zewnętrzny pas jezdni. W jego miejscu staną stoliki restauracyjne, ale aktywiści z Miasto Jest Nasze chcieliby iść znacznie dalej.
Szef drogowców Łukasz Puchalski zapowiada przeznaczenie odcinka od ronda de Gaulle'a do pl. Trzech Krzyży dla autobusów i rowerów. Kierowcy pojechaliby fragmentem Marszałkowskiej planowanym do zwężenia.
W weekend 28-30 stycznia rozpocznie się przebudowa wiaduktów nad Łazienkami Północnymi.
Od 1 lutego abonament mieszkańca strefy płatnego parkowania będą mogły wyrobić tylko osoby rozliczające w mieście podatek dochodowy od osób fizycznych.
Od czwartku 13 stycznia patrole kontrolujące parkowanie korzystają z systemu e-kontroli. Niepłacącym kierowcom nie wystawiają już kar za wycieraczką, a rejestrują je w systemie elektronicznym.
Kierowcy wreszcie mogą korzystać z najdłuższego tunelu drogowego w Polsce. Prace nad nim miały zakończyć się w sierpniu ubiegłego roku.
Przed ostatecznym oddaniem do użytkowania tunelu tzw. południowej obwodnicy Warszawy zorganizowano ostatnie ćwiczenia służb ratunkowych. Wszystko po to, by sprawdzić sprawność systemów bezpieczeństwa w przypadku pożaru albo karambolu.
Ogromne podatki nakładane na elektrownie węglowe skutkują coraz większymi wydatkami zadłużonego warszawskiego samorządu.
Firmy Bolt, Dott, Lime, Blinkee i Tier porozumiały się z ratuszem w sprawie ograniczeń nakładanych na klientów. W wybranych miejscach hulajnogi będą mogły jechać znacznie wolniej od rowerów.
27 listopada 1981 roku pierwsi kierowcy przejechali mostem, który roboczo nazywano Toruńskim. Dziś to najbardziej oblegana przeprawa przez Wisłę.
Drogowcy wydadzą aż 2,4 mln zł na projekt przebudowy ulicy od wjazdu na most Poniatowskiego do al. Jana Pawła II.
Dwa fragmenty tzw. północnej obwodnicy Warszawy zostały objęte odcinkowym pomiarem prędkości. Montaż kosztował 4 mln zł.
LINKI SPONSOROWANE