REKLAMA

Bemowo

środowisko »

 

Tramwaje z Bemowa przepełnione? "Zatrudnijcie upychaczy"

  24 kwietnia 2018

alt='Tramwaje z Bemowa przepełnione? "Zatrudnijcie upychaczy"'
źródło: warszawa.wikia.com/Mikiapole3

Pasażerowie narzekają na tłok w tramwajach kursujących Radiową i Obozową. Sprawdzamy, co można z tym zrobić.

REKLAMA

- Zachęcam do przejechania się rankiem liniami 20, 23, 24, sunącymi od Bemowa przez Wolę, aż do centrum - czytamy wśród uwag do Zarządu Transportu Miejskiego, umieszczanych na portalu społecznościowym. - W godzinach 8:00-9:00 trudno się wbić w te tramwaje. Czasem trzeba puszczać jeden lub drugi, bo miejsca po prostu brakuje. Na Bemowie i Woli budowane są dziesiątki tysięcy mieszkań. Ludzie muszą się jakoś do pracy dostać. Sugerowałbym rozważenie dwóch opcji: puszczenie linii 20, 23 i 24 częściej lub zatrudnienie upychaczy, jak w tokijskim metrze.

Mamy problem

Poprosiliśmy o komentarz rzecznika ZTM Michała Grobelnego, który nie ma dobrych informacji dla pasażerów z Bemowa. Gdyby tramwaje kursowały częściej, tory na Kercelaku by się zakorkowały. Zabrakłoby też energii do ich zasilania.

- Niestety, nie występuje możliwość zwiększenia natężenia pojazdów na linii 23 i 24 ze względu na wykorzystaną już do maksimum przepustowość zachodniego wlotu skrzyżowania Okopowej z al. "Solidarności" - mówi. - Osiągnęliśmy również wartości maksymalne w dopuszczalnej przepustowości energetycznej odcinka między zajezdnią Wola a Okopową.

Grobelny przypomina, że kilka miesięcy temu ZTM dodał do rozkładu 24 dwa kursy w porannym szczycie. - Na razie to wszystko, co można zrobić - mówi.

Zapraszamy na zakupy

Zielona fala

Na przyszły rok Tramwaje Warszawskie zaplanowały wprowadzenie tzw. priorytetu, czyli zielonej fali na Radiowej i fragmencie Dywizjonu 303. Przebudowana zostanie sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniach Radiowej z Powstańców Śląskich, Dekutowskiego i Wrocławską, na rozjeździe przy trasie S8 oraz przy przystanku Marynin.

Przebudowa sygnalizacji będzie kosztować ok. 2,5 mln zł i potrwa ponad rok. Tramwaje 23 i 24 płynniej pokonają bemowski odcinek trasy, ale zielona fala skończy się już za przystankiem Marynin. Natomiast priorytet na Obozowej miał zostać wprowadzony po kapitalnym remoncie ulicy, który na razie storpedowali wolscy radni, domagający się dwóch jezdni po dwa pasy ruchu (obecnie na Obozowej jest jeden pas, ale niewymiarowo szeroki). W ubiegłym roku wymieniane były tylko tory między Wawrzyszewską a Płocką.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (9)

# asai123

24.04.2018 21:56

Chciałabym poznać propozycje rozwiązań transportowych dla Nowego Bemowa jakie mają nasze lokalne ugrupowania. Generalnie poruszania się po Nowym Bemowie, po dzielnicy i z dzielnicy do centrum.

# trolololo

25.04.2018 09:45

słoiki do siebie i odrazu bedzie luźniej

# zbij słoja

25.04.2018 10:00

#trolololo napisał(a) 25.04.2018 09:45
słoiki do siebie i odrazu bedzie luźniej
zbity słój zajmuje mniej miejsca

REKLAMA

# Niekrytykrytyk

25.04.2018 17:13

Dobrze, Nowe Bemowo może i jest zatłoczone, ale poruszanie się po Jelonkach tramwajem w godzinach szczytu to jest kpina. Od pętli na Górczewskiej do Ciepłowni Wola nie ma już miejsca w stronę Centrum. Wszyscy co przyjeżdzają z Ożarowa i dalszych miejsc wysiadają i przesiadają się w tramwaje. Apogeum zatrzęsienia jest ogromny! Do tego ilość budowanych osiedli i przebywających ludzi na Jelonkach jest kolosalna! Przejechać autobusem w godzinach szczytu jest masakryczne bo czas podróży przedłuża się. Tramwaje jeżdżą z taką częstotliwością mówię o 10,26 i 11 że można płakać... to jest chore! Tak mówią żeby przesiadać się w komunikacje miejską ale warunki do jazdy zeeeerowe! Jeszcze najlepiej jak zwężą Górczewską i ograniczą na niej ruch bo metro wszystko rozwiąże - No właśnie tylko może pokomplikować niektóre kwestie...

# Ość

26.04.2018 09:06

I wychodzi na to że stare tramwaje miały przewagę, w takich sytuacjach można było dołączyć 3 wagon i nagle robiło się 1,5 tramwaju na 1 kurs... nowoczesnej maszyny niestety nie da się powiększyć.
Pojawia się też pytanie co trzeba by zrobić żeby tramwajom nie brakowało energii a przepustowość skrzyżowania Towarowej z Solidarności była większa? Co ZTM i miasto planują w tej sprawie? Bo jak już podkreślali wszyscy komentujący osiedla w tej części miasta rosną jak grzyby po deszczu (a deweloper przecież się nie dorzuca do organizacji komunikacji)... do metra też trzeba czymś dojechać.

# Miesz

26.04.2018 09:24

Moze linia 20 powinna jeździć co 4 minuty zwlaszcza rano i popołudnie?

REKLAMA

# gpo

26.04.2018 13:52

Stara śpiewka. Przepustowość energetyczna jest też podobno maksymalnie wykorzystana w przypadku 20-tki na odcinku Marynin - Boernerowo.
Uważam że jest to skandaliczne tłumaczenie, w takim razie instalacje należy zmodernizować, a nie usprawiedliwiać się ich niedostatkami.

# 2bemowo23

26.04.2018 22:24

A co nas to Klientów ZTM obchodzi, że brakuje prądu. To zwiększcie moc. Miasto się rozbudowuje. Poza tym dlaczego na linii 20 kursują składy 123N ????

# pasażerka

04.05.2018 07:59

Jeśli nie da się zwiększyć częstotliwości tramwajów, to trzeba wydłużyć ich składy. Nie wiem jaki genialny umysł wymyślił krótkie tramwaje na linii 20 w godzinach największego szczytu, który trwa nie od 8-ej tylko od 7-ej. Zapraszam na przejażdżkę tą linią w godzinach szczytu.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy