REKLAMA

Bemowo

drogi »

 

Brak zawrotki na Lazurowej. "Zmienić sygnalizację"

  23 kwietnia 2018

alt='Brak zawrotki na Lazurowej. "Zmienić sygnalizację"'
Fot. czytelnik Sławek

Remont blisko dwukilometrowego odcinka Lazurowej od Sterniczej do Górczewskiej powoli dobiega końca. Tymczasem mieszkańcy zgłaszają kolejne uwagi do organizacji ruchu.

REKLAMA

Opisywaliśmy niedawno problemy mieszkańców Bemowa, wnioskujących o podjęcie działań, które kierowcom jadącym Lazurową w stronę Górczewskiej umożliwią zawracanie na skrzyżowaniu z Człuchowską. Obecnie wskutek braku takiej możliwości mieszkańcy spółdzielni Rozłogi, którzy chcą dojechać do Połczyńskiej zmuszeni są do niekomfortowego i zupełnie nieracjonalnego wydłużenia swojej drogi - mają możliwość zawrócenia dopiero na wysokości Batalionów Chłopskich przez co tracą niepotrzebnie czas.

Brak też zawrotki na Lazurowej i Szobera

- Zgłaszam analogiczny problem na skrzyżowaniu Lazurowej i Szobera, gdzie również drogowcy nie przewidzieli zawrotki dla jadących od strony ronda Radia Wolna Europa, co powoduje brak możliwości swobodnego dojazdu do ulicy Doroszewskiego i dalej do osiedla Górczewska. Przed remontem ulicy Lazurowej była tam możliwość skrętu w lewo. Czy można to zmienić? - pisze pan Sławek.

Wstąp do księgarni

24 miliony na Lazurową

Za nową organizację ruchu na Lazurowej odpowiada Biura Polityki Mobilności i Transportu m.st. Warszawy. Niestety, pomimo dwukrotnie zadanych pytań i ponagleń, urzędnicy Biura nie zechcieli odnieść się do tej sprawy.

- Przebudowa ul. Lazurowej na odcinku od Sterniczej do Górczewskiej jeszcze trwa. Zakończenie prac nastąpi w maju, kiedy na jezdni wschodniej położona zostanie ostatnia warstwa nawierzchni. Koszt przebudowy dwukilometrowego odcinka to 24 mln zł - poinformowała Małgorzata Gajewska, rzecznik prasowy Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.

REKLAMA

Rozwiązania problemu

Tymczasem receptę na rozwiązanie problemu braku zawrotki na skrzyżowaniu Lazurowej z Szobera podpowiada sam mieszkaniec. - Wystarczyłoby wstrzymać zieloną strzałkę do skrętu w prawo z ul. Szobera, tak jak ma to miejsce np. na skrzyżowaniu Górczewskiej z Klemensiewicza, gdzie wcześniej zawrotki również nie było. To by umożliwiło bezkolizyjne zawracanie, a jednocześnie nie utrudniło zbytnio wyjazdu z ul. Szobera, ponieważ tam akurat ruch jest niewielki - radzi pan Sławomir. Do tego pomysłu trzeba by wprowadzić też nieco inną sygnalizację na samej Lazurowej na obecnym lewoskręcie w ulicę Szobera. Teraz obowiązuje tam sygnalizacja świetlna pozwalająca jedynie na skręt w lewo (znak S3) i absolutnie nie można tam zawracać. Problem mógłby rozwiązać sygnalizator (S3f) pozwalający na skręt w lewo w ul. Szobera, a także na zawrócenie na ul. Lazurowej. Czy zatem urzędnicy skorzystają z tej podpowiedzi? A może inne, być może jeszcze lepsze pomysły podpowiedzą inni mieszkańcy?

(DB)

 

REKLAMA

Komentarze (11)

# jelomanek

24.04.2018 07:37

Jak zwykle każdy myśli tylko o czubku swojego nosa.
Przecież każda dodatkowa możliwość zawracania powoduje wydłużenie cyklu świateł i tym samym spiętrzenie ruchu na się lazurowej. Wystarczy skręcić w prawo w Człuchowską i zawrócić na rozłogi. To jest dodatkowe 600m. Faktycznie tragedia.

# zbij słoja

24.04.2018 08:53

a może ja nie chcę, żeby jakiś słój TK, EOP WWL, WOR ESI generował dodatkowy ruch na Człuchowskiej, skoro może nie opuszczać peryferii

# zbij słoja2

24.04.2018 09:39

masz racje. Niestety niedługo słoje opanują całą Warszawę.. jak juz skończą te bloki przy lazurowej to do auchan bedziemy jechac 45 min -_- masakra..

REKLAMA

# jkk

24.04.2018 09:42

Warto zwrócić uwagę na fatalne wyprofilowanie wjazdu w prawo z Lazurowej w Batalionów. Dwukrotnie już nadwyrężony został słup sygnalizacji świetlnej, kierowcy w tym miejscu wykonywać muszą skręt o więcej niż 90 stopni a pasek jezdni jest z gatunku minimum minimorum. Dochodzi do tego od czasu do czasu jakiś geniusz za kierownicą swojego pojazdu przeznaczonego właśnie do mycia usiłujący wjechać do myjni co zatyka wlot w Batalionów. Rozwiązaniem wydaje się poszerzenie wjazdu z Lazurowej oraz wykonanie wysepki na pierwszych kilkunastu metrach Batalionów Chłopskich.

# igła

24.04.2018 10:30

Jadąc ulicą Lazurową od strony ronda Radia Wolna Europa za trasą za S8 powinna być możliwość skrętu w lewo w ul Przy Fosie

# PCC

24.04.2018 10:30

Na skrzyżowaniu Lazurowa/Batalionów (jadąc od Człuchowskiej w kierunku Górczewskiej) nie można zawracać. Wydaje mi się, że zawrotka jest możliwa na wcześniejszym wjeździe do Biedronki/Shella.

REKLAMA

# ben

24.04.2018 11:08

Przed rondem Radia Wona Europa ile miejsca jest pomiędzy jezdniami ile trawy będzie. Dobrze że takie szerokie lotnisko zostawili. Teraz przez 8 lat gwarancji, nikt tego nie ruszy. Brawo drogowcy, brawo. Tak szeroki pas pomiędzy jezdniami spowodował wybudowanie ciągów pieszo-jezdnych zamiast ścieżek rowerowych na tym odcinku. Brawo geniusze. Może tym by się także gazeta zajęła. Można by tam więcej pasów do skrętu zrobić a tak mamy rezerwę pod wiadukty, które nigdy nie powstaną i korki w których stoją autobusy. Proponowałbym także spojrzeć na znak drogowy na ciągu pieszo - jezdnym przed stacją benzynową. Jadąc rowerem znak może stwarzać zagrożenie.

# czilla

24.04.2018 15:26

Ale przecież na wysokości Batalionów Chłopskich (jadąc w stronę ronda) tam jest tylko skrętów lewo, a nie nawrotka. Druga sprawa (#jkk) geniusze skręcający w lewo do myjni z Batalionów też nie powinni tego robić, gdyż tam nie ma wjazdu (podwójna ciągła). Przerywana jest trochę dalej, już za wjazdem. No i pomijam już kolejnych geniuszy, którzy wyjeżdżają z myjni nią Batalionów pomimo znaku zakazu.

# mam dosc słoi

24.04.2018 15:33

#czilla napisał(a) 24.04.2018 15:26
Ale przecież na wysokości Batalionów Chłopskich (jadąc w stronę ronda) tam jest tylko skrętów lewo, a nie nawrotka. Druga sprawa (#jkk) geniusze skręcający w lewo do myjni z Batalionów też nie powinni tego robić, gdyż tam nie ma wjazdu (podwójna ciągła). Przerywana jest trochę dalej, już za wjazdem. No i pomijam już kolejnych geniuszy, którzy wyjeżdżają z myjni nią Batalionów pomimo znaku zakazu.
popatrz na rejestracje tych geniuszy i wszystko jasne !!!!!!!!! same wory słojowe

REKLAMA

# Pittt

24.04.2018 21:20

Odnosnie zawracania na skrzyzowaniu Lazurowej i Bataionow jadac w strone Gorczewskiej (czyli na polnoc), sygnalizacja na to nie zezwala. Kolejny raz wprowadzacie w blad. Mozna tylko skrecic w B. Ch. Nie mozna zawracac.

# badzio

11.05.2018 08:31

#jelomanek napisał(a) 24.04.2018 07:37
Jak zwykle każdy myśli tylko o czubku swojego nosa.
Przecież każda dodatkowa możliwość zawracania powoduje wydłużenie cyklu świateł i tym samym spiętrzenie ruchu na się lazurowej. Wystarczy skręcić w prawo w Człuchowską i zawrócić na rozłogi. To jest dodatkowe 600m. Faktycznie tragedia.

To nie chodzi o te 600 metrów, ale o ilość świateł do pokonania. Natomiast Lazurowa nie jest tak zatłoczona, że trzeba zrobić oddzielny cykl do zawracania. Tak naprawdę na dzisiaj wystarczyłoby usunąć barierki dla pasa do skrętu/zawracania, każdy by sobie poradził z zawracaniem bez wydłużania cyklu - ba nawet bez zmian w dzisiejszym ustawieniu cyklu świateł.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024