REKLAMA

Białołęka

bezpieczeństwo »

 

Światowida - Milenijna: Czas na światła

  30 listopada 2018

alt='Światowida - Milenijna: Czas na światła'

Na skrzyżowaniu między ratuszem a Galerią Północną znów doszło do stłuczki.

REKLAMA

Gdyby spytać kierowców z Tarchomina, którego miejsca w dzielnicy nie lubią najbardziej, w czołówce powinno znaleźć się skrzyżowanie Światowida z Milenijną. Zanim powstała Galeria Północna, była to klasyczna krzyżówka bez świateł, na której spotykały się dwie ulice po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Gdy inwestor centrum handlowego - GTC - zaczął poszerzać odcinek Światowida między Modlińską a Traktem Nadwiślańskim, zwróciliśmy uwagę, że potrzebne są światła przy Milenijnej. Zmiany na Światowida. "Z okien widzieliśmy stłuczki" Zmiany na Światowida. "Z okien widzieliśmy stłuczki"
Drogowcy zmieniają organizację ruchu na głównej ulicy Tarchomina. Znaki nakazujące skręt w prawo już wiszą.

- Światła co 150 metrów skomplikowałyby ten układ niezmiernie - otrzymaliśmy odpowiedź.

Skutek był łatwy do przewidzenia: ogromne problemy ze skręceniem z Milenijnej w lewo i regularne kolizje. Często zdarza się, że kierowcy autobusów jadących w głąb Tarchomina celowo blokują oba pasy ruchu, by ułatwić skręt kolegom z 516, próbującym przedostać się do Modlińskiej.

30 listopada około 11:30 na skrzyżowaniu znów stały rozbite samochody i można przypuszczać, że scenariusz po raz kolejny był ten sam: któryś z kierowców długo czekał na możliwość skrętu, aż wreszcie źle ocenił odległość od zbliżających się aut.

Będzie aktywne przejście

Skrzyżowanie Światowida z Milenijną znalazło się na przygotowanej przez Zarząd Dróg Miejskich miejsc, które wymagają instalacji sygnalizatorów. Nie będą to jednak pełne światła, a tzw. aktywne przejście, wyposażone w odblaskową zebrę i mrugające pomarańczowe lampy, włączające się gdy zbliża się przechodzień.

ZDM testował to rozwiązanie na Modlińskiej na wysokości Drogowej i ostatecznie doszedł do wniosku, że... trzeba zbudować tam zwykłe światła. Warto jednak dodać, że montaż aktywnego przejścia to koszt rzędu kilkudziesięciu tysięcy, podczas gdy za pełną sygnalizację świetlną trzeba zapłacić co najmniej pół miliona.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (16)

# WA 201

30.11.2018 13:26

Jak nie umiem włączyć się bez świateł, to jadę pod carrefoura. 200 metrów róznicy, a mam światła.
Dzięki temu że Milejina/Światowida jest bez świateł da się tam w miarę bez korka jeździć. Ja osobiście bym nie chiał tam świateł z winy "nieumiejętnie się właczających".

 drugastrona

30.11.2018 20:50

I teraz powiedzmy będą kolejne światła. Czyli tak: światła przy Myśliborskiej, przy tramwaju, przy Galerii, przy Milenijnej i ostatnie przy Modlińskiej. Niech urzędnicy wyjaśnią, co w takim razie pomoże wybudowanie drugiej jezdni Światowida? Jakim cudem to ma w czymkolwiek pomóc, skoro co chwila kierowcy i tak będą zatrzymywać się na światłach? A przecież tramwaje już teraz pękają w szwach i na pewno nadejdzie taki dzień, że w rozkładzie będzie ich coraz więcej, np. co 1,5 minuty. Bo przecież powstaje coraz więcej nowych bloków, z czego wielkie osiedle naprzeciwko Galerii i spory blok naprzeciwko Lidla, więc na pewno będzie coraz trudniej do tego tramwaju wsiąść. Dojdzie do tego, że 2 i 17 skutecznie zablokują ruch samochodów na Światowida, bo dosłownie co minutę tramwaj będzie skręcał na południe przez Światowida. Wtedy kierowcy po prostu będą stali w korkach na dwóch pasach zamiast na jednym. Na koniec władują się w dokładnie ten sam korek na Modlińskiej, bo przecież Modlińska nie będzie poszerzana.

# Nowodwory

01.12.2018 08:58

drugastrona, ale skręt dla tramwajów jest w jednym miejscu a druga jezdnia i dwa pasy w każdą stroną są potrzebne przede wszystkim od Nowodworów do Myśliborskiej. Nie wszyscy jeżdżą do Modlińskiej. Więcej kierowców skręca ze Światowida na most. A na tym odcinku tramwaj nie skręca więc zwiększenie liczby kursów tramwajów spowoduje tyle, że dłużej będzie zielone dla jadących prosto. Tak, skręcający w lewo będą dłużej stali ale to i teraz ma czasami miejsce. Jeśli muszę skręcić w lewo ze Światowida w Mehoffera to już teraz czasami czekam po dwie zmiany świateł bo tramwaj jedzie prosto i strzałka do skrętu w lewo się nie zapala.

REKLAMA

 drugastrona

01.12.2018 18:31

Tyle że przecież na Myśliborskiej od Światowida do mostu wciąż będzie tyle samo pasów, a tam jest zawsze korek. Który będzie jeszcze większy, kiedy tramwaje będą jeździć jeszcze częściej, a będą - tego nie się da uniknąć (chyba że faktycznie nam wybudują metro). Więc druga jezdnia Światowida tego problemu i tak nie rozwiąże. Kierowcy, którzy chcą skręcać w Myśliborską do mostu i tak będą blokowani przez kierowców stojących na światłach na Światowida i przez kierowców przepuszczających tramwaj przed mostem. Każde kolejne światła na Światowida to większe korki. Żeby tak nie było, musiałaby być zielona fala, ale jej nie będzie, bo to tramwaj ma zieloną falę. Tego nie przeskoczysz. Naukowcy od transportu ruchu drogowego już dawno udowodnili, że przepustowość szlaku równa się przepustowości najwęższego punktu. Innymi słowy - żeby poprawić przepustowość na Tarchominie, należałoby poprawić przepustowość na całym szlaku do miejsca, w którym korka już nie ma. Czyli w naszych warunkach przynajmniej Modlińskiej wraz z łącznicami i Myśliborskiej (bo Grota niedawno poszerzono, a na Wisłostradzie i Moście Północnym jakoś się jedzie), plus zlikwidować większość sygnalizacji świetlnych po drodze. Ale to jest nierealne.

 tarantula01

01.12.2018 21:03

Na skrzyżowaniu Światowida i Milenijnej powinno powstać rondo, które poprawi bezpieczeństwo i nie spowoduje korka na Światowida (odc. Modlińska - Milenijna), zwłaszcza w stronę Tarchomina. Światła spowodują dalsze przyblokowanie lewoskrętu Modlińska - Światowida i większy korek na Modlińskiej, co przełoży się np. na dłuższą kolejkę na moście Północnym dla samochodów skręcających w Modlińską.
http://radny.com.pl/dok2kadencja/int2kadencja/int2_291-swia131025przebudowa.pdf
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

01.12.2018 21:03

Na skrzyżowaniu Światowida i Milenijnej powinno powstać rondo, które poprawi bezpieczeństwo i nie spowoduje korka na Światowida (odc. Modlińska - Milenijna), zwłaszcza w stronę Tarchomina. Światła spowodują dalsze przyblokowanie lewoskrętu Modlińska - Światowida i większy korek na Modlińskiej, co przełoży się np. na dłuższą kolejkę na moście Północnym dla samochodów skręcających w Modlińską.
http://radny.com.pl/dok2kadencja/int2kadencja/int2_291-swia131025przebudowa.pdf
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

REKLAMA

# Zibi

02.12.2018 18:41

Rondo? To na 100 % gwarancja korkowania się Światowida w kierunku Modlinskiej w porannym szczycie. Światla lepsze.

# mieszkaniec_

03.12.2018 09:45

@drugastrona zaczynam podejrzewac złą wolę. Czemu, na boga, chcesz skazać Tarchodwory na wieczny i pernamentny korek? Kolejne światła na tej drodze, na której i tak są światła co 5 metrów to pomysł koszmarnie zły. Jeśli są tam wypadki, to ja widzę tylko 2 wyjścia: rondo (gorsze) oraz zakaz skrętu z Milenijnej w lewo (lepsze). Jeśli ktoś chce na Modlińską wyjechać, to może przecież Produkcyjną jechać.
A odnosząc się do szerokości drogi... Przecież to oczywiste, że przekrój 2x2, a najlepiej 2x3 poprawiłby przepustowość bardzo znacząco, a co za tym idzie zmniejszylby korki. Ślepa wiara w jakieś ideologiczne bzdety niczego nie rozwiązuje, tu trzeba myśleć. Światowida to główna ulica dużego osiedla i MUSI być szeroka! Przez to, że nie jest, codziennie stoimy w korku i trujemy się smrodem spalin.
Zwężać można małe, boczne osiedlowe uliczki, ale zbiorcze jezdnie powinny byc przede wszystkim przejezdne.

# Wa201

04.12.2018 07:15

Rondo? Jak ma tam powstać rondo skoro rano Światowida stoi od Modlinskiej czasem az do galerii? Rondo i tak bylo by zastawione i nie dałoby się na nie wjechać. Co więcej na rondzie nikt by nie wpuścił bo często kierowcom włącza sie na rondzie tryb "przyspiesze nie wpuszcze"

REKLAMA

# XYZ

04.12.2018 16:34

Dyskusja czy lepsze światła, czy rondo przypomina przelewanie z pustego w próżne. Nie ma też sensu chwalić się pismem sprzed 5 lat, jeżeli i tak nic z tego nie wynikło. I mniejsza już o to, czy słusznie, czy nie.

# wrzosy

04.12.2018 22:08

Rondo.

 drugastrona

05.12.2018 10:29

#mieszkaniec_ napisał(a) 03.12.2018 09:45
@drugastrona zaczynam podejrzewac złą wolę. Czemu, na boga, chcesz skazać Tarchodwory na wieczny i pernamentny korek?

Jak skazać? Przecież to urzędnicy podejmują decyzje, nie ja :D Ja tylko przestrzegam, że budowa drugiej jezdni Światowida nic nie poprawi, a tylko będzie dużo kosztować.
#mieszkaniec_ napisał(a) 03.12.2018 09:45
Kolejne światła na tej drodze, na której i tak są światła co 5 metrów to pomysł koszmarnie zły.

No to przecież dokładnie to samo napisałem.
#mieszkaniec_ napisał(a) 03.12.2018 09:45
A odnosząc się do szerokości drogi... Przecież to oczywiste, że przekrój 2x2, a najlepiej 2x3 poprawiłby przepustowość bardzo znacząco, a co za tym idzie zmniejszylby korki. Ślepa wiara w jakieś ideologiczne bzdety niczego nie rozwiązuje, tu trzeba myśleć. Światowida to główna ulica dużego osiedla i MUSI być szeroka! Przez to, że nie jest, codziennie stoimy w korku i trujemy się smrodem spalin.

Zapominasz, że nieważne, jaka jest szerokość drogi, jeżeli masz co chwila sygnalizację świetlną. Jeżeli co minutę będzie przejeżdżał tramwaj przez Światowida i przed Mostem, to i tak będą korki - nieważne czy na jednym pasie czy na dwóch, czy na trzech. Tym bardziej, że Modlińska i Myśliborska nie będą poszerzane. Szeroka droga będzie dobra, jeżeli nie ma świateł. Chyba nikt poważny nie uważa, że trzeba poszerzyć Marszałkowską i Jerozolimskie do 8 pasów, to korki znikną.
#mieszkaniec_ napisał(a) 03.12.2018 09:45
Zwężać można małe, boczne osiedlowe uliczki, ale zbiorcze jezdnie powinny byc przede wszystkim przejezdne.

A kto chce coś zwężać?

REKLAMA

 tarantula01

09.12.2018 22:19

#XYZ napisał(a) 04.12.2018 16:34
Dyskusja czy lepsze światła, czy rondo przypomina przelewanie z pustego w próżne. Nie ma też sensu chwalić się pismem sprzed 5 lat, jeżeli i tak nic z tego nie wynikło. I mniejsza już o to, czy słusznie, czy nie.
Pomyśl, czy gdyby w trakcie przebudowy Światowida (na koszt Galerii) miasto uwzględniło wniosek o rondo, to czy na skrzyżowaniu Światowida/Milenijnej zdarzyłaby się taka stłuczka i wiele innych, które tam się zdarzyły po przebudowie ul. Światowida?
Moim zdaniem, co wykazałem, światła w tamtym miejscu są najgorszym (bo w perspektywie np. 10 lat pod kątem eksploatacji kosztującym najdrożej) rozwiązaniem.
Ale zawsze możemy odczekać kolejne 2-3 lata lub może więcej i przekonać się czy światła coś dały, jeśli te powstaną.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

09.12.2018 22:19

#XYZ napisał(a) 04.12.2018 16:34
Dyskusja czy lepsze światła, czy rondo przypomina przelewanie z pustego w próżne. Nie ma też sensu chwalić się pismem sprzed 5 lat, jeżeli i tak nic z tego nie wynikło. I mniejsza już o to, czy słusznie, czy nie.
Pomyśl, czy gdyby w trakcie przebudowy Światowida (na koszt Galerii) miasto uwzględniło wniosek o rondo, to czy na skrzyżowaniu Światowida/Milenijnej zdarzyłaby się taka stłuczka i wiele innych, które tam się zdarzyły po przebudowie ul. Światowida?
Moim zdaniem, co wykazałem, światła w tamtym miejscu są najgorszym (bo w perspektywie np. 10 lat pod kątem eksploatacji kosztującym najdrożej) rozwiązaniem.
Ale zawsze możemy odczekać kolejne 2-3 lata lub może więcej i przekonać się czy światła coś dały, jeśli te powstaną.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

# XYZ

10.12.2018 08:50

Ale czytaj proszę uważniej wpisy. Czy ja napisałem coś o tym, że światła są lepsze, albo gorsze od ronda? Żadne z tych rozwiązań nie załatwi problemu. Przy jednym i drugim rozwiązaniu dalej przepustowość skrzyżowania będzie zbyt mała i będą się tworzyć korki, powstawać napięcia i będzie dochodziło do niebezpiecznych sytuacji, dlatego nie jest to dla mnie najbardziej istotna sprawa. A o tym co się bardziej opłaca niech zdecydują już ci, co biorą za to pieniądze, ja nie zamierzam o tym myśleć.
Z pozdrowieniami,

REKLAMA

# mieszkaniec AS

11.03.2019 16:32

Panie Wojciechu Tumasz, sprawa oświetlenia na Tarchominie jest znana Panu od dawna, podobno miało byc poprawione oświetlenie na ulicach Milenijnej, Cmielowskiej, Myśliborskiej , skrzyżowania na tych ulicach sa bardzo słabo oświetlone przechodzących na pasach naprawdę nie widać, w dodatku oświetlenie jest tylko po jednej stronie tych ulic, na skrzyżowaniu Milenijnej z Cmielowską makabra oświetlenie naprawdę jest ciemne w dodatku że po jednej stronie ulicy sa działki a po drugiej zagajnik a parę metrow dalej od bloku świecą maleńkie światełka od klatek, w fatalnym stanie jest skrzyżowanie Cmielowskiej z Mysliborską tu pieszych dostrzega się w ostatniej chwili, naprawdę czy musi zginąć kilka osob żeby poprawić stan tego oświetlenia, niektorzy kierowcy jeżdżą jak w całej Warszawie brawurowo i nieraz widać jak ludzie muszą uciekać przed nimi, może wystarczy dać większe żarówki w tych lampach i będzie bezpieczniej a chodza tu ludzie z dziećmi, starsi i nieraz same dzieci wracają do domów. Dlatego prośba o wsparcie tego tematu.

 Pani Wiosna

24.05.2019 23:04

Wiosna zapewni dobre wynagrodzenie i godne starzenie. Płaca minimalna powinna wynosić w Polsce 1000 euro.#wiosna @wiosnabiedronia @KGawkowski
https://imgbbb.com/image/emzjZ

# Słoik

30.05.2022 11:46

#WA 201 napisał(a) 30.11.2018 13:26
Jak nie umiem włączyć się bez świateł, to jadę pod carrefoura. 200 metrów róznicy, a mam światła.
Dzięki temu że Milejina/Światowida jest bez świateł da się tam w miarę bez korka jeździć. Ja osobiście bym nie chiał tam świateł z winy "nieumiejętnie się właczających".
Chyba warto wskazać,że droga przy Carrefour to droga prywatna, w dodatku osiedlowa, która z założenia nie powinna służyć jako objazd nielubianego skrzyżowania. Tu i tak są gigantyczne korki codziennie rano i po południu. Piesi często nie mogą przejść taki tu ruch

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024