REKLAMA

Białołęka

budżet obywatelski »

 

Nowa propozycja dla rowerzystów. Rowerem do Nieporętu i Marek?

  23 lutego 2023

alt='Nowa propozycja dla rowerzystów. Rowerem do Nieporętu i Marek?'
źródło: bo.um.warszawa.pl

Śmiały rowerowy projekt za 6 milionów złotych, przeznaczony głównie dla mieszkańców Bródna i Białołęki, właśnie oceniają urzędnicy. Jednak ostatecznie to mieszkańcy zdecydują o jego dalszym losie.

REKLAMA

Sebastian Gut w ramach przyszłorocznego budżetu obywatelskiego proponuje "wylotówki" do "zielonych" gmin sąsiadujących z Targówkiem i Białołęką. Koszt nie jest mały, bo 6 mln zł.

Rowerem nad Zalew Zegrzyński

Pomysł składa się z trzech części i ma na celu wzbogacenie infrastruktury rowerowej oraz zapewnienie połączeń pomiędzy istniejącymi drogami rowerowymi. Rowerowa wylotówka z Białołęki do Jabłonny. Powstało brakujące ogniwo Rowerowa wylotówka z Białołęki do Jabłonny. Powstało brakujące ogniwo
Warszawscy drogowcy zakończyli prace na budowie krótkiego, ale bardzo potrzebnego połączenia dróg dla rowerów i hulajnóg na północnym skraju miasta. Gdy nadejdzie wiosna, skorzystają z niego rowerzyści jeżdżący na wycieczki do pałacu w Jabłonnie i lasów leżących na północ od Warszawy.
Pierwsza część obejmuje przedłużenie drogi pieszo-rowerowej wzdłuż Kanału Żerańskiego na odcinku od okolic Kobiałki do włączenia w ul. Przy Kanale wraz z zielenią i małą architekturą. Dwukilometrowy odcinek byłby przedłużeniem ośmiokilometrowej trasy z Nieporętu. Warto przypomnieć, że w tym roku białołęcki ratusz wybuduje w ramach budżetu obywatelskiego kilkusetmetrowy odcinek od granicy z gminą Nieporęt do Kobiałki.

Druga część projektu mówi o wyznaczeniu pasów rowerowych po obu stronach Radzymińskiej, na 600-metrowym odcinku istniejącej drogi na skrzyżowaniu Radzymińskiej i Bystrej do granicy miasta. Urzędnicy zapewne wykreślą tę część projektu. Na tak szerokich i ruchliwych arteriach nie maluje się pasów rowerowych, ale buduje wydzielone drogi dla rowerów i hulajnóg.

Zapraszamy na zakupy

Rowerem przez Polskę

Trzecia część projektu to zapewnienie ciągłości pomiędzy istniejącą drogą rowerową wzdłuż Trasy Toruńskiej (S8) a ul. Wysockiego na krótkim odcinku od Skrajnej 1 do Wysockiego 26. Jak górnolotnie pisze pomysłodawca, drogi rowerowe przez Białołękę byłyby częścią... europejskiej trasy rowerowej prowadzającej od Grecji po Skandynawię.

- Kanał Żerański stanowi korytarz, w którym ma zostać wyznaczona międzynarodowa droga rowerowa Euro Velo 11, czyli tzw. Szlak Europy Wschodniej z północy na południe, który będzie przebiegał przez 11 europejskich państw i siedem stolic (Ateny, Skopje, Belgrad, Warszawa, Wilno, Helsinki). Będzie można dojechać nim z gorącej Grecji przez Polskę aż do zimnej Norwegii. Szlak został ujęty m.in. w planie zagospodarowania przestrzennego województwa mazowieckiego. Proponowane rozwiązanie to przedłużenie ośmiokilometrowego odcinka infrastruktury pieszo-rowerowej wraz z odtworzeniem zieleni, która została utracona przy budowie gazociągu - pisze autor projektu.

Czy warto poprzeć ten rowerowy projekt? Wizja wakacyjnego szlaku rowerowego łączącego mieszkańców stolicy, a zwłaszcza Białołęki, z Zalewem Zegrzyńskim wydaje się kusząca. Póki co projekt analizują urzędnicy. Jeśli ocena wypadnie pozytywnie, o jego dalszym losie zadecydują mieszkańcy stolicy w czerwcowym głosowaniu nad budżetem obywatelskim na 2024 rok.

(db)

.
 

REKLAMA

Komentarze (3)

# Marcin_K.

23.02.2023 16:54

Drogi redaktorze tego artykułu, drodzy urzędnicy m. st. Warszawy, drodzy urzednicy miasta Marki,
pochwalam ten pomysł warszawiaków rozbudowy warszawskich ścieżek rowerowych aż do granic miasta i łączenie ich ze ścieżkami rowerowymi w gminach ościennych. To powoduje wzrost liczby rowerzystów w aglomeracji warszawskiej a tym samym zmniejszenie liczby samochodów w samym m.st. Warszawie. Dodatkowo też pogłębia współpracę Warszawy z gminami ościennymi ponieważ taka budowa ścieżek przez władze m.st. Warszawy do granic tegoż miasta musi być synchronizowana z istniejącymi lub budowanymi ścieżkami w sąsiednich gminach. Dlatego też chcę przedstawić śmiały i moim zdaniem bardzo potrzebny projekt "drogi rowerowej" o roboczej nazwie " Długa rowerowa" czyli budowy ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż rzeki Długa od jej początku, tj. od Kanału Żerańskiego ( ul. Białołęcka w Warszawie) do ul. Piłsudskiego w Markach. Dodam także, że przeanalizowałem teren rzeki Długa na mapie i sądzę, że jest miejsce wzdłuż wymienionego odcinka rzeki Długa na budowę takiej ścieżki pieszo-rowerowej o szerokości 2-3 metrów.
Mógł by być to wspólny projekt m.st. Warszawy (gm. Białołęka) i gminy Marki. Więc jeśli czyta to jakiś urzędnik z tychże jednostek samorządowych proszę o rozważenie tego mojego skromnego projektu.
POZDRAWIAM SERDECZNIE
Marcin Kwiatkowski

# SeGu

23.02.2023 21:02

Wały rzeki Długiej mają być wzmacniane przez Wody Polskie. W ramach tych prac powstaną także obustronne drogi serwisowe, które zgodnie z zapisami mpzp będą mogły być wykorzystywane na ciągi rowerowe lub piesze.
Wobec braku ddr w projekcie przebudowy ulicy Kąty Grodziskie, jedyną opcją przedłużenia infra rowerowej w ciągu Głębocka-Berensona w kierunku Kanału Żerańskiego będą wały rzeki Długiej, które zapewnią także połączenie z infra w Markach.
Dojazd w rzeki z Głębockiej-Berensona będzie mógł być zapewniony poprzez ulicę Zaułek. Zgłosiłem do obecnej edycji BO projekt zawierający m.in. budowę ddr w ulicy Zaułek do SP112, którą będzie można przedłużyć w kierunku wałów (po tym, jak Wody Polskie wykonają swoją inwestycję).

# Jola59

06.03.2023 12:48

Przesiadajmy się na rowery. Super.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA