Przedłużą Nocznickiego do S7. Umowa na koncepcję podpisana
8 listopada 2022
Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta rozpoczęło prace koncepcyjne nad kolejnym odcinkiem trasy mostu Skłodowskiej-Curie. Urzędnicy podpisali umowę na opracowanie koncepcji budowy trasy na odcinku od ul. Kasprowicza do drogi ekspresowej S7 (do ul. Swarożyca) za kwotę 1,6 mln zł.
Trasa mostu Skłodowskiej-Curie, choć w założeniach miała być znacznie dłuższa po obu stronach rzeki, prowadzi od ul. Modlińskiej do Kasprowicza. Rozpoczynające się prace planistyczne dotyczą połączenia mostu z projektowaną trasą S7.
Nocznickiego z wiaduktami nad Kasprowicza i Wólczyńską?
W przyszłości ulicę Nocznickiego czeka radykalna przebudowa. Jedna z opcji zakłada przekształcenie jej w prawdziwą trasę szybkiego ruchu, co z pewnością nie spodoba się mieszkańcom sąsiednich bloków.
Miasto zapłaci 1,6 mln zł za opracowanie trzech wariantów rozwiązań komunikacyjnych.
W pierwszym wariancie pojedziesz najszybciej
Pierwszy wariant zakłada zaprojektowanie drogi klasy głównej ruchu przyspieszonego z dwiema bezkolizyjnymi jezdniami głównymi poprowadzonymi wiaduktami mającymi po dwa pasy ruchu. Przewiduje on również powstanie jezdni lokalnych w poziomie terenu ze skrzyżowaniami z: ul. Kasprowicza, wyjazdem z pętli Młociny, ul. Wólczyńską, ul. Arkuszową i ul. Rokokową. Torowisko tramwajowe ma być zlokalizowane w pasie dzielącym ul. Nocznickiego.
Drugi wariant z wiaduktami, ale...
Dla wariantu drugiego przyjęta została klasa drogi głównej lub głównej ruchu przyspieszonego. Co to oznacza w praktyce? Jezdnie główne poprowadzone byłyby wiaduktami, co najmniej nad skrzyżowaniami z ul. Kasprowicza i wyjazdem z pętli Młociny, z dopuszczeniem możliwości dodatkowych odcinków bezkolizyjnych, o ile będzie to uzasadnione wynikami prognoz ruchu. W tym wariancie zostanie przeanalizowana możliwość poprowadzenia torowiska po południowo-wschodniej stronie jezdni głównych.
Wariant trzeci bez wiaduktów
Wariant trzeci zakłada drogę klasy głównej w poziomie terenu z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu, oraz jezdnie serwisowe. Podobnie jak w wariancie pierwszym, torowisko tramwajowe ma być zlokalizowane w pasie dzielącym ul. Nocznickiego. Ta opcja byłaby najtańsza w realizacji, ale czy najlepsza i najbezpieczniejsza?
We wszystkich wariantach zaprojektowane będą obustronne chodniki i drogi dla rowerów, a także zieleń. Opracowanie ma być gotowe w ciągu 24 miesięcy od dnia podpisania umowy.
(jr)
.