REKLAMA

Bielany

inwestycje »

 

Przedłużą Nocznickiego do S7. Umowa na koncepcję podpisana

  8 listopada 2022

alt='Przedłużą Nocznickiego do S7. Umowa na koncepcję podpisana'
źródło: Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta

Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta rozpoczęło prace koncepcyjne nad kolejnym odcinkiem trasy mostu Skłodowskiej-Curie. Urzędnicy podpisali umowę na opracowanie koncepcji budowy trasy na odcinku od ul. Kasprowicza do drogi ekspresowej S7 (do ul. Swarożyca) za kwotę 1,6 mln zł.

REKLAMA

Trasa mostu Skłodowskiej-Curie, choć w założeniach miała być znacznie dłuższa po obu stronach rzeki, prowadzi od ul. Modlińskiej do Kasprowicza. Rozpoczynające się prace planistyczne dotyczą połączenia mostu z projektowaną trasą S7. Nocznickiego z wiaduktami nad Kasprowicza i Wólczyńską? Ratusz rozważa taki wariant Nocznickiego z wiaduktami nad Kasprowicza i Wólczyńską?
W przyszłości ulicę Nocznickiego czeka radykalna przebudowa. Jedna z opcji zakłada przekształcenie jej w prawdziwą trasę szybkiego ruchu, co z pewnością nie spodoba się mieszkańcom sąsiednich bloków.
Miasto zapłaci 1,6 mln zł za opracowanie trzech wariantów rozwiązań komunikacyjnych.

W pierwszym wariancie pojedziesz najszybciej

Pierwszy wariant zakłada zaprojektowanie drogi klasy głównej ruchu przyspieszonego z dwiema bezkolizyjnymi jezdniami głównymi poprowadzonymi wiaduktami mającymi po dwa pasy ruchu. Przewiduje on również powstanie jezdni lokalnych w poziomie terenu ze skrzyżowaniami z: ul. Kasprowicza, wyjazdem z pętli Młociny, ul. Wólczyńską, ul. Arkuszową i ul. Rokokową. Torowisko tramwajowe ma być zlokalizowane w pasie dzielącym ul. Nocznickiego.

Wstąp do księgarni

Drugi wariant z wiaduktami, ale...

Dla wariantu drugiego przyjęta została klasa drogi głównej lub głównej ruchu przyspieszonego. Co to oznacza w praktyce? Jezdnie główne poprowadzone byłyby wiaduktami, co najmniej nad skrzyżowaniami z ul. Kasprowicza i wyjazdem z pętli Młociny, z dopuszczeniem możliwości dodatkowych odcinków bezkolizyjnych, o ile będzie to uzasadnione wynikami prognoz ruchu. W tym wariancie zostanie przeanalizowana możliwość poprowadzenia torowiska po południowo-wschodniej stronie jezdni głównych.

REKLAMA

Wariant trzeci bez wiaduktów

Wariant trzeci zakłada drogę klasy głównej w poziomie terenu z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu, oraz jezdnie serwisowe. Podobnie jak w wariancie pierwszym, torowisko tramwajowe ma być zlokalizowane w pasie dzielącym ul. Nocznickiego. Ta opcja byłaby najtańsza w realizacji, ale czy najlepsza i najbezpieczniejsza?

We wszystkich wariantach zaprojektowane będą obustronne chodniki i drogi dla rowerów, a także zieleń. Opracowanie ma być gotowe w ciągu 24 miesięcy od dnia podpisania umowy.

(jr)

.
 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (4)

# Marek_W

08.11.2022 22:53

Wariant 1 i 2 wyglądają sensownie, trzeci to paraliż węzła na Młocinach,

# Madbutcher

09.11.2022 08:25

W planowaniu i waria(n)tach nikt nie dorówna obecnie rządzącej ekipie.

# dzon

01.12.2022 10:46

po co dwa pasy na każdej jezdni? potem trzeba będzie zwężać jak Sokratesa

REKLAMA

# Ubek

01.12.2022 17:13

Ksiądz, który sprzedał po okazyjnej cenie działkę MM, to tajny współpracownik SB, tak właśnie orzekł Sąd. Oszust oszusta zawsze znajdzie i z oszustem zrobi interes.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024