REKLAMA

Bielany

inwestycje »

 

Przedłużą Nocznickiego do S7. Umowa na koncepcję podpisana

  8 listopada 2022

alt='Przedłużą Nocznickiego do S7. Umowa na koncepcję podpisana'
źródło: Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta

Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta rozpoczęło prace koncepcyjne nad kolejnym odcinkiem trasy mostu Skłodowskiej-Curie. Urzędnicy podpisali umowę na opracowanie koncepcji budowy trasy na odcinku od ul. Kasprowicza do drogi ekspresowej S7 (do ul. Swarożyca) za kwotę 1,6 mln zł.

REKLAMA

Trasa mostu Skłodowskiej-Curie, choć w założeniach miała być znacznie dłuższa po obu stronach rzeki, prowadzi od ul. Modlińskiej do Kasprowicza. Rozpoczynające się prace planistyczne dotyczą połączenia mostu z projektowaną trasą S7. Nocznickiego z wiaduktami nad Kasprowicza i Wólczyńską? Ratusz rozważa taki wariant Nocznickiego z wiaduktami nad Kasprowicza i Wólczyńską?
W przyszłości ulicę Nocznickiego czeka radykalna przebudowa. Jedna z opcji zakłada przekształcenie jej w prawdziwą trasę szybkiego ruchu, co z pewnością nie spodoba się mieszkańcom sąsiednich bloków.
Miasto zapłaci 1,6 mln zł za opracowanie trzech wariantów rozwiązań komunikacyjnych.

W pierwszym wariancie pojedziesz najszybciej

Pierwszy wariant zakłada zaprojektowanie drogi klasy głównej ruchu przyspieszonego z dwiema bezkolizyjnymi jezdniami głównymi poprowadzonymi wiaduktami mającymi po dwa pasy ruchu. Przewiduje on również powstanie jezdni lokalnych w poziomie terenu ze skrzyżowaniami z: ul. Kasprowicza, wyjazdem z pętli Młociny, ul. Wólczyńską, ul. Arkuszową i ul. Rokokową. Torowisko tramwajowe ma być zlokalizowane w pasie dzielącym ul. Nocznickiego.

Kup bilet

Drugi wariant z wiaduktami, ale...

Dla wariantu drugiego przyjęta została klasa drogi głównej lub głównej ruchu przyspieszonego. Co to oznacza w praktyce? Jezdnie główne poprowadzone byłyby wiaduktami, co najmniej nad skrzyżowaniami z ul. Kasprowicza i wyjazdem z pętli Młociny, z dopuszczeniem możliwości dodatkowych odcinków bezkolizyjnych, o ile będzie to uzasadnione wynikami prognoz ruchu. W tym wariancie zostanie przeanalizowana możliwość poprowadzenia torowiska po południowo-wschodniej stronie jezdni głównych.

REKLAMA

Wariant trzeci bez wiaduktów

Wariant trzeci zakłada drogę klasy głównej w poziomie terenu z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu, oraz jezdnie serwisowe. Podobnie jak w wariancie pierwszym, torowisko tramwajowe ma być zlokalizowane w pasie dzielącym ul. Nocznickiego. Ta opcja byłaby najtańsza w realizacji, ale czy najlepsza i najbezpieczniejsza?

We wszystkich wariantach zaprojektowane będą obustronne chodniki i drogi dla rowerów, a także zieleń. Opracowanie ma być gotowe w ciągu 24 miesięcy od dnia podpisania umowy.

(jr)

.
 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (4)

# Marek_W

08.11.2022 22:53

Wariant 1 i 2 wyglądają sensownie, trzeci to paraliż węzła na Młocinach,

# Madbutcher

09.11.2022 08:25

W planowaniu i waria(n)tach nikt nie dorówna obecnie rządzącej ekipie.

# dzon

01.12.2022 10:46

po co dwa pasy na każdej jezdni? potem trzeba będzie zwężać jak Sokratesa

REKLAMA

# Ubek

01.12.2022 17:13

Ksiądz, który sprzedał po okazyjnej cenie działkę MM, to tajny współpracownik SB, tak właśnie orzekł Sąd. Oszust oszusta zawsze znajdzie i z oszustem zrobi interes.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl

REKLAMA

REKLAMA

Lato 2025
Lato 2025
Lato 2025

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Majówka 2025 za granicą
Majówka 2025 za granicą
Majówka 2025 za granicą

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni