REKLAMA

Bielany

inwestycje »

 

S7 bez zjazdu na Bielany i most Północny? Wiceburmistrz Włodzimierz Piątkowski: "Kompletny absurd"

  24 listopada 2021

alt='S7 bez zjazdu na Bielany i most Północny? Wiceburmistrz Włodzimierz Piątkowski: "Kompletny absurd"'
źródło: GDDKiA

Rada osiedla Młociny chce, żeby drogowcy wykreślili z projektu trasy szybkiego ruchu połączenie z Wólczyńską i Wóycickiego.

REKLAMA

Po wielu latach przymiarek i przygotowań budowa trasy S7 wreszcie zaczyna nabierać realnych kształtów. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma już decyzję środowiskową dla odcinka mającego połączyć Łomianki z trasą Obrońców Grodna (S8), którego elementami będą tunele pod Chomiczówką i Bemowem.

Trasa S7 - gdzie będą zjazdy?

Na warszawskim odcinku trasy S7 powstaną zaledwie trzy węzły: Wólka Węglowa (z Wólczyńską i Wóycickiego), Maczka (z przedłużeniem istniejącej ulicy) oraz z trasą Obrońców Grodna (S8). Trasa S7 o krok bliżej. Powstaną tunele pod Chomiczówką i Bemowem Trasa S7 o krok bliżej. Powstaną tunele pod Chomiczówką i Bemowem
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma już ostateczną decyzję środowiskową dla odcinka trasy szybkiego ruchu, która połączy trasę Obrońców Grodna (S8) z Łomiankami.
Pierwotnie drogowcy rozważali jeszcze budowę węzła w rejonie Rodziny Połanieckich, a także węzła Janickiego. Trasa S7 powinna połączyć się na nim z planowanym przedłużeniem Nocznickiego, która docelowo ma być ulicą dwujezdniową i częścią długiej trasy mostu Północnego (Skłodowskiej-Curie), łączącej Bielany z Białołęką.

- Nie budujemy węzła Janickiego, a tylko pozostawiamy rezerwę terenu - potwierdza Małgorzata Tarnowska z GDDKiA. - Realizacja wynika wprost z połączenia S7 z przyszłą trasą mostu Północnego, która jest inwestycją Warszawy. Węzeł będzie mógł być realizowany po m.in. uzyskaniu przez miasto decyzji środowiskowej na realizację trasy mostu Północnego i włączenia jej do drogi S7. Nie mamy szczegółowych informacji dotyczących miejskiej inwestycji, w tym terminu jej realizacji i finansowania.

Kup bilet

Trasa S7 - protest na Młocinach

Rezygnacja z budowy węzła Janickiego oznacza, że cały ruch z Bielan na trasę S7 będzie kumulować się w jednym miejscu. Rada osiedla Młociny obawia się zakorkowania Wólczyńskiej i Wóycickiego do tego stopnia, że proponuje... skreślenie także węzła Wólka Węglowa. Gdyby drogowcy przychylili się do tej propozycji, dostęp do trasy S7 byłby możliwy dopiero na Bemowie, na przedłużeniu Maczka.

- Dla Młocin odłożenie budowy węzła Janickiego oznacza, że ogromny ruch z węzła Wólka zjedzie na skrzyżowaniu Wólczyńskiej i Wóycickiego do metra, strefy przemysłowej, na Bielany - pisze rada osiedla. - Według tabel z analiz GDDKiA mają to być tysiące samochodów. Wystąpiliśmy o czasowe wstrzymanie budowy węzła Wólka, bo nasze uliczki nie zmieszczą tylu aut.

REKLAMA

Trasa S7 - powtórka z historii?

Wszystko wskazuje na to, że na Bielanach szykuje się powtórka historii, która wydarzyła się przed laty na Bemowie. Część mieszkańców protestowała przeciwko budowie węzła S8 z Powstańców Śląskich do tego stopnia, że zniknął on z planów inwestycyjnych. W wyniku tej decyzji cały ruch z Jelonek i Bemowa kumuluje się na wąskim gardle Lazurowej, gdzie kierowcy mają do dyspozycji po jednym pasie w każdą stronę a całe Górce stoją w korkach.

- Z perspektywy Bielan rezygnacja z budowy zarówno węzła Janickiego, jak i węzła Wólka Węglowa oznaczałaby dokładnie tyle, że mieszkańcy dzielnicy nie skorzystają z trasy S7 - mówi wiceburmistrz Włodzimierz Piątkowski. - Budowa trasy szybkiego ruchu, na którą można wjechać w Łomiankach, a następnie dopiero na Bemowie, to kompletny absurd. Uważam, że warszawski ratusz powinien przyspieszyć prace nad trasą mostu Północnego i porozumieć się z GDDKiA w sprawie budowy węzła Janickiego, dopóki jeszcze jest na to czas. To jedyna szansa, żeby ruch tranzytowy zniknął z takich ulic, jak al. Reymonta.

Jak przekazała nam Małgorzata Tarnowska, na ten moment GDDKiA zamierza zbudować węzły Wólka Węglowa i Maczka, ponieważ będą one stanowić "dowiązanie" do istniejących ulic miejskich.

REKLAMA

Trasa S7 - kiedy powstanie?

- Harmonogram realizacji będziemy mogli podać po uzyskaniu środków finansowych - zapowiada GDDKiA. - Przygotowujemy dokumentację niezbędną do ogłoszenia przetargu na kolejny etap realizacji inwestycji.

Przyszły odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy Kiełpinem a trasą Obrońców Grodna, ułatwiający dojazd do stolicy od północy, będzie miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Przez mocno zurbanizowane tereny Warszawy (Bemowo i Bielany) droga przejdzie dwoma tunelami. Trasa o długości około 12,9 km w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie ulicy Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie, za węzłem Kolejowa w kierunku Kanału Młocińskiego, zaprojektowana będzie na nasypie.

Dalej będzie biegła wschodnim skrajem Kampinoskiego Parku Narodowego do węzła z Wóycickiego, a za Arkuszową zejdzie do kilometrowego tunelu, planowanego obok bloków Chomiczówki. Połączenie z ulicami Bemowa zapewni węzeł z przedłużoną Maczka. Następnie trasa znów zejdzie pod ziemię, do długiego na 1100 metrów tunelu pod Bemowem. Zakończeniem odcinka będzie wielki węzeł z trasą Obrońców Grodna (S8), planowany obok ogródków działkowych między Księcia Janusza a Maryninem. Powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe i ekrany akustyczne.

(dg)

Chcesz wiedzieć więcej o Warszawie, decyzjach samorządu stolicy i swojej dzielnicy? Zapisz się na newsletter..

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (41)

# Chris

24.11.2021 19:45

Ręce opadają jak to się czyta. Wywalić dwa miliardy , zatruć tysiącom mieszkańców życie i jeszcze nie robić planowanych zjazdów. A do tego Trzaskowski woli wydać nasze pieniądze na kładki zamiast rozbić rzeczy niezbędne dla miasta.

# Marek_W

24.11.2021 19:56

Co to za bzdury napisane przez autora artykułu?? Kto puścił takiego gniota? Chyba jakiś miłośnik oszołomów z Siskom ;) węzeł Janickiego miał być przy Nocznickiego i Rokokowej a nie Rodziny Pałanieckich....wstyd publikować taki artykuł bo świadczy o tym że autor nie ma pojęcia o historii planowania trasy S7 na Bielanach ;) masakra droga Redakcjo!

# Marek_W

24.11.2021 20:07

Były jeszcze przymiarki do przesunięcia węzła Janickiego na teren pomiędzy Wólczyńską a Arkuszową ze względu na kolizję z zabudowę w rejonie Rokokowej ale miasto od lat nic nie robi żeby poszerzyć Wólczyńską na odcinku od ronda z Arkuszową do Reymonta :(
To nawet lepsza lokalizacja bo to teren poprzemysłowy i nie wymagalby wiekszych wyburzeń...poziom tego artykułu fatalny a wlodarz z Bielan też nie zabłysnął wiedzą, kogo my wybieramy? :(

REKLAMA

# Reszka

24.11.2021 20:19

Rzady Platformy w Warszawie to dramat...

# Białas

24.11.2021 20:27

Przoduje w wymyślaniu kładek i palet Rafał, tuż za nim kroczą "mędrcy" z Bielan !

# Dziadek parkingowy

24.11.2021 22:54

Tak to jest, jak się stetryczałych dziadersów dopuści do głosu. Budować, nie marudzić!!!

REKLAMA

# Kiciuś

25.11.2021 00:26

Dlaczego wybraliście Rafalale ? Dlaczego w Warszawie musi rządzić zawsze peło ? Mam nadzieję, że teraz wystawią Bielana, albo Ociepę, kogokolwiek, byle wygrał ktoś nie z PO-Hołowni-SLD-Lewicy.

# Batko

25.11.2021 04:52

#Reszka napisał(a) 24.11.2021 20:19
Rzady Platformy w Warszawie to dramat...
A to platforma tę trasę buduję?

# Bartek7

25.11.2021 07:28

#Reszka napisał(a) 24.11.2021 20:19
Rzady Platformy w Warszawie to dramat...

Fakt, za rządów PIS, za Kaczora przynajmniej nic nie budowali to i nie był co komentować.

REKLAMA

# Solo

25.11.2021 08:26

#Białas napisał(a) 24.11.2021 20:27
Przoduje w wymyślaniu kładek i palet Rafał, tuż za nim kroczą "mędrcy" z Bielan !

A co do tego ma Trzaskowski? Przecież to inwestycja rządowa PIS

# Lolo

25.11.2021 08:27

#Chris napisał(a) 24.11.2021 19:45
Ręce opadają jak to się czyta. Wywalić dwa miliardy , zatruć tysiącom mieszkańców życie i jeszcze nie robić planowanych zjazdów. A do tego Trzaskowski woli wydać nasze pieniądze na kładki zamiast rozbić rzeczy niezbędne dla miasta.

A co do tego ma Trzaskowski? GDDKiA via PIS robi wszystko po swemu i nikogo nie pyta o zdanie.

# ABCDE

25.11.2021 08:29

#Batko napisał(a) 25.11.2021 04:52
A to platforma tę trasę buduję?

A ty przeczytałeś artykuł?

REKLAMA

# Monter

25.11.2021 08:41

Priorytetowo potraktować włączenie trasy Mostu Północnego do S-7. Jak nie będzie tej inwestycji będzie kibel. W każdym razie trzymam kciuki za realizację S-7 i spięcie jej Mostem Północnym. Pozdrowienia z północy.

# Mieszkaniec Piasków

25.11.2021 10:40

Wszystko to jest bez sensu. Po co prowadzić "obwodnicę" przez miasto?!? Nie wystarczy S8 między Żoliborzem i Bielanami? To jeszcze trzeba dodać spaliny z Węzła Maczka? Jak będzie można z niego zjechać, skoro jedyną drogą jest Powązkowska, która już teraz stoi w godzinach szczytu i nie jest w stanie przyjąć dodatkowego ruchu z "obwodnicy". To samo dotyczy zjazdu z Maczka na S8 (al. Armii Krajowej) - jaki inwalida umysłowy wymyślił stwarzanie węzła komunikacyjnego "obwodnic" między Żoliborzem, Wolą, Bemowem i Bielanami?!?
Obwodnica północna powinna iść poza miastem!

# Miszczyn

25.11.2021 11:20

Nie chcą zjazdów żeby korki były większe. Gdzie tu logika.

REKLAMA

# Kiciuś

25.11.2021 12:51

A co do tego ma Trzaskowski? Przecież to inwestycja rządowa PIS
On niepotrzebnie miesza jak Tusk, powinni wyjechać na wczasy i nie wracać.

# S777isbe

25.11.2021 13:01

Ewentualne poprowadzenie S7 przez miasto i spięcie z S8 w Warszawie natychmiast spowoduje wyłączenie S8 z ruchu, wydłużą się wielokrotnie korki na S8 i będą 24h na dobę.
Totalnym błędem było poprowadzenie tranzytu S8 przez Warszawę widać jak na węzłach się blokuje Wisłostrada, Powązkowska, Lazurowa, a jak do tego dojdzie jeszcze węzeł na Bemowie no to już gorzej osiągnie apogeum nieprzejezdności.
Takie trasy powinny być wyniesione poza miasto. Jakie korzyści maja mieszkańcy z faktu, że główny ruch ciężarowy przewala się przez miasto. No jakie?
Nie miałbym nic przeciwko takim rozwiązaniom nic, ale tylko w przypadku gdyby zabronić wjazdu ciężarowemu transportowi. Niech wjeżdżają tak naprawdę do miasta tylko osobówki wszystkie i transport uprawniony np tylko zaopatrujący lokalne sklepy, magazyny, budowy. Reszta poza miasto. A może wprowadzić opłaty dla ciężarówek na tych trasach w Warszawie, wtedy częściowo się ograniczy potok tych pojazdów.
S8 pięknie się przytkała po otwarciu wjazdu od strony Marek. Teraz już po piątej rano nie ma płynnego przejazdu w kierunku zachodnim na wysokości Targówka, kiedyś swobodnie 7 godzina i przejazd w miarę płynny.
Powiedziałbym nawet, że szybciej się jeździło kiedy trwała przebudowa trasy i mostu i była otwarta tylko jedna nitka w każdym kierunku.
Także, będzie się działo ŹLE, oj ŹLE.
Zatem pytanie jaki to ma sens wprowadzać zmiany, które zamiast polepszyć, popsują sytuację drogową. To już lepiej nie wprowadzać takich zmian.

# Aniela

25.11.2021 13:19

Mam nadzieje ze przy okazji budowy S7 przez Bemowo zamkna Lotnisko Babice. Przynajmniej tyle dobrego z tej inwestycji.

REKLAMA

# Pablos

25.11.2021 14:40

Powstaje kolejny bubel bez zjazdów....

# Pablos

25.11.2021 14:41

Aniela Wara, ręce precz od lotniska....
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe