Jednak połączą S7 z mostem Północnym? Ratusz chce naprawić swój błąd
4 grudnia 2021
Nasz artykuł o problemach z połączeniem Bielan z planowaną trasą szybkiego ruchu odbił się szerokim echem. Warszawski ratusz chce przyspieszyć prace nad trasą mostu Północnego na lewym brzegu Wisły.
Przypomnijmy: 24 listopada pisaliśmy o aktualnych planach budowy odcinka trasy S7, mającego połączyć Łomianki z trasą Obrońców Grodna (S8). W Warszawie powstaną zaledwie trzy węzły: Wólka Węglowa (z Wólczyńską i Wóycickiego), Maczka (z przedłużeniem istniejącej ulicy) oraz z trasą Obrońców Grodna (S8). Na ten moment nie jest planowana budowa węzła Janickiego, gdzie S7 powinna połączyć się z planowanym przedłużeniem Nocznickiego, która docelowo ma być ulicą dwujezdniową i częścią długiej trasy mostu Północnego (Skłodowskiej-Curie), łączącej Bielany z Białołęką.
S7 bez zjazdu na Bielany i most Północny? Wiceburmistrz Włodzimierz Piątkowski: "Kompletny absurd"
Rada osiedla Młociny chce, żeby drogowcy wykreślili z projektu trasy szybkiego ruchu połączenie z Wólczyńską i Wóycickiego.
Trasa S7 - jest szansa na węzeł Janickiego
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przekazała nam, że z budowy węzła Janickiego zrezygnowano, ponieważ według jej informacji warszawski samorząd nie pracuje nad przedłużeniem Nocznickiego. Nasz artykuł dotarł do urzędu miasta i Rady Warszawy. Urzędnicy chcą teraz zaplanować przyszłoroczny budżet tak, by wygospodarować kwotę na pierwsze prace nad trasą mostu Północnego.
- Obecnie trwają analizy parametrów budżetowych miasta w celu określenia możliwości ujęcia zadania pod nazwą "Budowa trasy mostu Północnego na odcinku od Kasprowicza do drogi ekspresowej S7 (węzeł Janickiego) - prace przygotowawcze" w autopoprawce do projektu budżetu na 2022 rok i projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej m.st. Warszawy na lata 2022-2050 - przekazał nam Konrad Klimczak z urzędu miasta.
Wpisanie inwestycji do budżetu i rozpoczęcie pierwszych przygotowań do budowy pomoże samorządowi w negocjacjach z GDDKiA, dotyczącymi węzła Janickiego. Jeśli uda się doprowadzić do jego budowy i dociągnąć Nocznickiego do trasy S7, ruch z Bielan rozłoży się na dwa węzły i unikniemy ogromnych korków na Wóycickiego i Wólczyńskiej. Nowa trasa szybkiego ruchu przejmie ruch między Białołęką a Bemowem, odciążając rondo obok stacji Wawrzyszew i aleję Reymonta. Skutkiem tego powinna być m.in. mniejsza liczba wypadków na ulicach Bielan.
Trasa S7 - którędy?
Przyszły odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy Kiełpinem a trasą Obrońców Grodna, ułatwiający dojazd do stolicy od północy, będzie miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Przez mocno zurbanizowane tereny Warszawy (Bemowo i Bielany) droga przejdzie dwoma tunelami. Trasa o długości około 12,9 km w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie ulicy Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie, za węzłem Kolejowa w kierunku Kanału Młocińskiego, zaprojektowana będzie na nasypie.
Dalej będzie biegła wschodnim skrajem Kampinoskiego Parku Narodowego do węzła z Wóycickiego, a za Arkuszową zejdzie do kilometrowego tunelu, planowanego obok bloków Chomiczówki. Połączenie z ulicami Bemowa zapewni węzeł z przedłużoną ulicą Maczka. Następnie trasa znów trafi pod ziemię, do długiego na 1100 metrów tunelu pod Bemowem. Zakończeniem odcinka będzie wielki węzeł z trasą Obrońców Grodna (S8), planowany obok ogródków działkowych między Księcia Janusza a Maryninem. Powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe i ekrany akustyczne.
Dominik Gadomski
.