REKLAMA

Komunikacja

Piaski kontra reszta Warszawy. Tramwaje zmieniły trasy, bo... hałasują
REKLAMA

źródło: Facebook / Grzegorz Pietruczuk - Burmistrz Dzielnicy Bielany


Piaski kontra reszta Warszawy. Tramwaje zmieniły trasy, bo... hałasują

Pasażerowie z Bemowa, Jelonek i Woli są wściekli po zmianie tras 11 i 26, spowodowanej prośbą burmistrza Bielan Grzegorza Pietruczuka i mieszkańców kilku bloków.

REKLAMA

Wielka roszada na torach. Dwa tramwaje zamieniają się pętlami
Wielka roszada na torach. Dwa tramwaje zamieniają się pętlami Ważna informacja dla pasażerów z Woli, Bemowa i Bielan. ZTM zdecydował o zamianie pętli popularnych linii.
czytaj
W poniedziałek 22 lutego w układzie komunikacji miejskiej nastąpiła duża zmiana, zapowiedziana zaledwie kilka dni wcześniej. "Jedenastka" została wycofana z Piasków i Nowego Bemowa - zamiast jechać prosto Powstańców Śląskich, skręca teraz w Radiową i jedzie na pętlę na Kole. W zamian linia 26 została skierowana na trasę przez Powstańców Śląskich, al. Reymonta i Broniewskiego na Piaski. Zmiana jest spowodowana skutecznymi działaniami mieszkańców bloków przy Broniewskiego, skarżących się na hałas na pętli.



REKLAMA

Piski na Piaskach

O problemach mieszkańców narzekających na głośne tramwaje pisaliśmy w lipcu. Tramwaje Warszawskie obwiniały wówczas tzw. smarownicę i zwracały uwagę, że od niedawna do użytku wróciły nieużywane od dawna tory. Podczas pomiarów okazało się, że wydobywający się spod kół tramwajów dźwięk nie jest nawet bliski przekroczenia norm hałasu.

W dzień zmierzono tam 50 decybeli, zaś w nocy 40, podczas gdy dopuszczalne limity wynoszą odpowiednio 65 i 56. Mimo to burmistrz Grzegorz Pietruczuk zapowiadał dalsze działania na rzecz wyciszenia tramwajów zawracających na Piaskach.



REKLAMA

Pesa jazz duo hałasuje

Po próbach ze smarownicami Tramwaje Warszawskie stwierdziły, że problem jest poważniejszy: hałas powodują dwukierunkowe tramwaje jazz duo firmy Pesa, które nie mają obrotowych wózków z kołami i na zakrętach trą po szynach.

Decyzja była radykalna: wycofanie z pętli Piaski wszystkich pojazdów tego rodzaju. Ponieważ linia 11 nie ma na rondzie Daszyńskiego klasycznej zawrotki, musi być obsługiwana przez tramwaje dwukierunkowe. Gdy Tramwaje Warszawskie wystąpiły do Zarządu Transportu Miejskiego, ten nie miał wyboru: musiał wyrzucić linię 11 na Koło i zrekompensować jej brak przy pomocy 26.



REKLAMA

Koniec "jedenastki"?

W ten oto sposób mieszkańcy bloków przy Broniewskiego prawdopodobnie zakończyli karierę "jedenastki", która powstała w 2015 roku jako kręgosłup komunikacyjny Bemowa i Jelonek. Gdy otwierano torowisko między Górczewską a Radiową, linia miała kursować często i regularnie, zapewniając pewne połączenie wzdłuż całej Powstańców Śląskich.

(dg)


  • Poleć
  • Polub Tu Bielany
  • Udostępnij







22.02.2021 18:26 #Dzik
To jak burmistrz taki zaradny to park Herberta niech otworzy wreszcie też. 14.2 miał być otwarty. Jedyne go zrobili to zerwali kartki że zamknięty park do 13.2.
22.02.2021 20:41 #Marek_W
Mogli 11 puścić z Młocin przez Koło....ehhh :(
23.02.2021 08:45 #edek
Nie oszukujmy się, że Radni tak uważnie słuchają mieszkańców a ZTM tak szybko reaguje.
Tam w okolicy mieszka ktoś wysoko postawiony albo rodzina wysoko postawionej osoby w UM Warszawy.
Dziwne, że w innych miejscach Warszawy ZTM tak uważnie nie słucha mieszkańców...
23.02.2021 11:56 #ddd
Idiotyczne tłumaczenie. Pan Pietruczuk może by się wreszcie zajął sprawami dzielnicy a nie pierdołami.
11 w obecnym kształcie nie ma żadnego sensu. Nie dość, że ze względu na kończenie biegu ma Rondzie Daszyńskiego musi kursować chwilę po składach linii 10 to przez większość dnia kursuje pusta a ludzi tłoczą się w 10. Ta linia powinna wrócić na swoją poprzednią tracę, czyli do krańca Metro Młociny a skrócić należy trasę 10. Nie wiem czy na Piaski czy do Nowego Bemowa.
Przede wszystkim należy7 jak najszybciej udrożnić skręty z Ronda Daszyńskiego. Wówczas 11 by mogła kursować do Placu Narutowicza. A swego czasu jakiś idiota podjął decyzję o ich likwidacji. Nie znam kwalifikacji ludzi decydujących o takich sprawach, natomiast z tego co się dzieje wynika jasno, że nawet jak mają jakieś "papiery" potwierdzające te kwalifikacje, to myślenie jest im obce
23.02.2021 18:50 #xxx
Kto jest wściekły i o co droga redakcjo? Linia 11 w obecnym kształcie w 99% pokrywa się z trasą linii 10. Jedyna różnica to to że jest krótsza i ma 1 inny przystanek - Piaski (ostatnio zwane piskami). Dodatkowo jeżeli choć raz spróbowalibyście skorzystać z tej linii, wiedzielibyście że 11 kończyła bieg ładnych kilkadziesiąt metrów od przystanku Piaski, gdzie zatrzymuje się reszta linii, więc wygodniej było się przesiąść 1 przystanek wcześniej - na Reymonta. Może ta linia kiedyś miała mieć jakąś funkcję. Może miała zastąpić 184. Ale po przedłużeniu linii 10 do Młocin, jej istnienie straciło sens.

Zamiast kierunkować agresję w stronę mieszkańców, może byście zainteresowali się w zamian, jak to się stało że Warszawa kupiła tramwaje bez wózków skrętnych, przez co ZTM nie jest w stanie obsługiwać niektórych tras? Może byście przypomnieli, że dwukierunkowe tramwaje miały być nową jakością, bo nie trzeba będzie robić pętli ,więc łatwiej robić nowe trasy w nowych dzielnicach, gdzie tramwaj dwukierunkowy będzie potrzebował tylko zmiany kierunku, zamiast kilkuset metrów kwadratowych na zawrotkę? Z tych pięknych planów została tylko eksperymentalna linia 11 ze zwrotnicą zmiany kierunku jazdy w środku trasy.
24.02.2021 02:04 #Biały
To może nich szanowny Pan burmistrz zajmie się sprawą " biednych" Motorniczych którzy muszą jeździć tymi wagonami i słuchać tych pisków przez cały dzień pracy nierzadko trwający 10h !!!
24.02.2021 19:42 #Somebody
Mieszkam na Bemowie od kilkunastu lat - tuz przy skrzyzowaniuGorczewskiej i Powstancow. Do wszystkiego mozna sie przyzwyczaić: przejezdzajacej strazy pozarnej na sygnale, ambulansow, klaksonienia,nawet przelatujących samolotow nad blokami co tez nie jest rzadkością. Natomiast halas skrzypiacych tramwajow byl od pewnego czasu poprostu nie do zniesienia. W sezonie wiosennym czy letnim nie mozna bylo otworzyc okien, halas okrutnie masakrowal uszy i zycie przy okazji.
Nigdy przedtem nie skrzypialy tak mocno na łukach lub przy hamowaniu jak obecnie. To byla udreka dla okolicznych mieszkancow!!!

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA
REKLAMA


więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%
REKLAMA
Winter Sale do -60%
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA