REKLAMA

Białołęka

różne »

 

Parking przed BOK-iem do likwidacji? "Otwórzmy się na Tarchomin"

  13 grudnia 2018

alt='Parking przed BOK-iem do likwidacji? "Otwórzmy się na Tarchomin"'

Przed Białołęckim Ośrodkiem Kultury może nastąpić prawdziwa rewolucja. Zarząd Zieleni na miejscu parkingu planuje skwer. Łatwo przewidzieć, że pomysł ten wywoła oburzenie kierowców.

REKLAMA

"Zielone Ulice Warszawy" to jeden z największych projektów, jakich rozpoczęcie ogłosił w ostatnich latach urząd miasta. Aż 76 ważnych arterii ma stać się - jak zapowiadał wiceprezydent Michał Olszewski - nie tylko wizytówkami stolicy, ale także miejscami bardziej przyjaznymi dla mieszkańców. Na Białołęce wśród wytypowanych do zazielenienia ulic znalazła się Świderska, nad którą we współpracy z Zarządem Zieleni pracuje biuro architektury krajobrazu Palmett. Oto centrum Tarchomina. "Najwyższy czas urządzić nowy park" Oto centrum Tarchomina. "Najwyższy czas urządzić nowy park"
Na obu końcach centrum osiedla znajdują się niezagospodarowane tereny zielone. Warto rozpocząć wreszcie dyskusję na ich temat.
W grudniu projektanci zaprezentowali koncepcję wypracowaną po dwóch rundach konsultacji, cieszących się - jak zawsze na Białołęce - znikomym zainteresowaniem mieszkańców. Dość powiedzieć, że na ostatnie spotkanie przybyły... trzy osoby.

Całkiem nowa Świderska

Przygotowana koncepcja, konsultowana z drogowcami i urzędnikami warszawskiego ratusza, wykracza bardzo daleko poza zwykły projekt nasadzeń. Jedną z największych zmian na Świderskiej byłaby druga droga rowerowa. Do istniejącej od dawna ścieżki z czerwonej kostki miałaby dołączyć nowa, zbudowana po wschodniej stronie ulicy między mostem Skłodowskiej-Curie a Ćmielowską. Prawdziwa rewolucja nastąpiłaby na wysokości skrzyżowania z Gębicką.

Jak zauważyli architekci, Białołęcki Ośrodek Kultury jest dziś schowany w drugiej linii zabudowy do tego stopnia, że idąc Świderską można go nawet nie zauważyć. Sposobem na wyeksponowanie jednego z najciekawszych budynków w dzielnicy i "otwarcie" go na Tarchomin ma być urządzenie przed wejściem podłużnego skweru z ławkami, wyróżniającego się m.in. nawierzchnią czy też wykorzystaniem logo BOK-u. Budowa takiej reprezentacyjnej przestrzeni wymusiłaby likwidację około 40 miejsc parkingowych, co z pewnością wzbudzi duże emocje wśród rodziców przywożących dzieci na zajęcia, a także osób przyjeżdżających na koncerty czy zebrania w liceum. Z tyłu budynku jest także boisko Syrenki, na którym do godzin wieczornych są zajęcia, a w sobotę i niedzielę mecze.

Według szacunków projektantów miejsc parkingowych wciąż powinno być wystarczająco dużo. Sugerują oni, że wystarczy skorzystać z prostopadłych miejsc, wyznaczonych na Świderskiej.

- Podczas koncertów w BOK-u albo zebrania w szkole miejsc parkigowych zdecydowanie brakuje w całej okolicy. Poza tym na tyłach liceum jest park. Po co kolejny skwer, do tego zupełnie nieatrakcyjny, bo przy ruchliwej ulicy - komentuje mieszkanka.

(red)

.
 

REKLAMA

Komentarze (13)

# Major

13.12.2018 10:41

Pomysł kompletnie nietrafiony. Parking w tym miejscu jest niezbędny. Trzeba gdzieś zaparkować samochód podczas wizyty w BOK. W tym miejscu nie występuje deficyt zieleni, przeciezż zaraz za szkołą jest park. Poronione!

 drugastrona

13.12.2018 11:08

Zawsze można przyjechać autobusem :D
Mieszkańcy Tarchodworów nigdy nie przestaną zapewniać mi rozrywki. Z jednej strony "po co kolejny blok, trzeba zachować zieleń", a po chwili "po co skwer, zieleni mamy aż nadto". Obiektywnie patrząc, zieleni nigdy nie jest za dużo, bo to ona daje tlen, którym oddychamy. Im więcej zabetonowanej powierzchni, tym większe ryzyko powodzi błyskawicznych. Im więcej samochodów, tym gorsza jakość powietrza w okolicy. A inna sprawa, że faktycznie przy samej Świderskiej miejsc postojowych jest sporo, i stoją w większości puste.

# elka

13.12.2018 12:03

Na parking można przeznaczyć te zrujnowane boiska obok BOKu. Skwer przed budynkiem z przestrzenią dla ludzi nie pojazdów zbliży zdecydowanie BOK do ludzi.

REKLAMA

# Major

13.12.2018 12:24

Super pomysł - autobusem na seans o 20 i powrót nie wiadomo, o której. #drugastrona - przeczytaćj artykuł ze zrozumieniem, ulica ma być przebudowana w takim sposób, że zostaną zlikwidowane miejsca wzdłuż Świderskiej. Wgl co to za pomysł, żeby ustawiać wszystkim życie - "jedź autobusem". Jak chcesz to jedź nim, ale pozwól mi spokojnie zaparkować.

# w-wiak

13.12.2018 13:32

Super pomysł!
W pobliżu jest kilkanaście linii komunikacji miejskiej.

 drugastrona

13.12.2018 17:13

#Major napisał(a) 13.12.2018 12:24
Super pomysł - autobusem na seans o 20 i powrót nie wiadomo, o której. #drugastrona - przeczytaćj artykuł ze zrozumieniem, ulica ma być przebudowana w takim sposób, że zostaną zlikwidowane miejsca wzdłuż Świderskiej. Wgl co to za pomysł, żeby ustawiać wszystkim życie - "jedź autobusem". Jak chcesz to jedź nim, ale pozwól mi spokojnie zaparkować.

A co to ma do rzeczy, że powrót nie wiadomo, o której? Sugerujesz, że "nie wiadomo, o której" autobusy nie jeżdżą, czy co?
Druga sprawa: wskaż mi, w którym miejscu artykułu jest napisane, że miejsca wzdłuż Świderskiej zostaną zlikwidowane.
Po trzecie: jakbyś się jeszcze nie zorientował, to żyjesz w stolicy kraju, wielkim mieście, i musisz działać dla dobra społeczności, a nie tylko własnego tyłka. Nie ma czegoś takiego jak "spokojnie zaparkować" w Warszawie. Nikt nie ma obowiązku zapewniać Ci miejsca parkingowego. To tylko dobra wola społeczności, w której żyjesz. Jeżeli społeczność uznaje, że lepsze dla ogółu są drzewa, a nie powierzchnia uszczelniona do parkowania obiektywnie szkodliwych samochodów, to musisz się dostosować. W Warszawie zawsze priorytetem będzie komunikacja zbiorowa, a nie samochody indywidualne, z obiektywnych względów. Tego nie przeskoczysz. W interesie każdego mieszkańca jest ograniczenie liczby samochodów na ulicach, bo wtedy KAŻDEMU jedzie się lepiej. Chcesz jeździć samochodem? Fajnie, ale przyzwyczaj się, że będzie Ci coraz trudniej w mieście, bo korkujesz i smrodzisz, a przez Ciebie wloką się autobusy, w których podróżują setki osób (czyli "ustawiasz" życie setkom osób). Więc Twój samochód po prostu jest szkodnikiem, który w strategii długoterminowej miasta jest słusznie zwalczany. Pogódź się z tym, będzie lepiej dla Twojego zdrowia psychicznego.

REKLAMA

# Gra

13.12.2018 20:10

I znowu Zielona Białołołęka zostanie odcięta od BOK! Może obok jest kilkanaście linii autobusowych ale z ZB nie ma ani jednej. Myślę, że i z Tarchomina jak ktoś wybierze się na spektakl to woli dojechać samochodem jeśli ma taką możliwość. A te miejsca na Świderskiej (prostopadłe) popołudniami i wieczorem są zajęte! Zdjęcie jest tendencyjne, bo zrobione w dzień kiedy wiele tutejszych samochodów jest w innych częściach miasta. Sam pomysł nawet mi się podoba, pod warunkiem, że będą gdzieś zastępcze miejsca parkingowe za te likwidowane....

# Trzeciastrona

13.12.2018 21:50

drugastrona napisał 13.12.2018 17:13
Nie ma czegoś takiego jak "spokojnie zaparkować" w Warszawie. Fajnie, ale przyzwyczaj się, że będzie Ci coraz trudniej w mieście, bo korkujesz i smrodzisz, a przez Ciebie wloką się autobusy, w których podróżują setki osób (czyli "ustawiasz" życie setkom osób). Więc Twój samochód po prostu jest szkodnikiem, który w strategii długoterminowej miasta jest słusznie zwalczany. Pogódź się z tym, będzie lepiej dla Twojego zdrowia psychicznego.
Pomieszanie z poplątaniem. Ludzie przemieszczający się po osiedlu samochodem do sklepu, BOK-u, na basen, do fryzjera itp. itd. nie są największym problemem i raczej nie powodują korków i nie blokują autobusów, które się przez nie wloką.... (chociaż niestety smrodzą, to fakt). Drugastrono, skoro tak chwalisz się tu i ówdzie znajomością osiedla, to powinieneś wiedzieć, że korki na Tarchominie powstają w godzinach szczytu, gdy mieszkańcy wyjeżdżają samochodami z osiedla do pracy (lub z niej wracają). Nie rozwiążesz tego problemu likwidując osiedlowe miejsca parkingowe. Nie żartuj sobie. Chcesz rozwiązać ten problem, to zastanów się np. jaki wpływ na korki na Tarchominie mają parkingi na Młocinach. Nie sądzisz, że gdyby tych parkingów nie było, to część z nas dałaby sobie spokój z samochodem i do metra dojeżdżała komunikacją zbiorową? Albo zastanów się, co by było jakby Światowida gdzieś od połowy była ulicą dwupasmową, z tym że jeden z pasów w godzinach szczytu byłby buspasem...Ps. Doceniam kilka ciepłych słów na temat zieleni, wreszcie coś pozytywnego na ten temat, a nie wyśmiewanie przez Ciebie tematu, co się tu zdarzało.

# gnidja

14.12.2018 08:08

#Major napisał(a) 13.12.2018 12:24
Super pomysł - autobusem na seans o 20 i powrót nie wiadomo, o której. #drugastrona - przeczytaćj artykuł ze zrozumieniem, ulica ma być przebudowana w takim sposób, że zostaną zlikwidowane miejsca wzdłuż Świderskiej. Wgl co to za pomysł, żeby ustawiać wszystkim życie - "jedź autobusem". Jak chcesz to jedź nim, ale pozwól mi spokojnie zaparkować.
Zamiast czytać bzdurny artykuł, to proszę wejść na stronę Zarządu Zieleni i zapoznać się z koncepcją. Na Świderskiej miejsca parkingowe zostają ;)

REKLAMA

# Alata

14.12.2018 08:51

Bardzo dobry pomysł. Więcej zieleni to czystsze powietrze. Tym co dojeżdżają na Tarchomin przypomnę, że Most Północny zżera nam tlen i tworzenie nowych zieleńców jest ratowaniem naszych płuc.

 drugastrona

14.12.2018 10:51

#Trzeciastrona napisał(a) 13.12.2018 21:50
Pomieszanie z poplątaniem. Ludzie przemieszczający się po osiedlu samochodem do sklepu, BOK-u, na basen, do fryzjera itp. itd. nie są największym problemem i raczej nie powodują korków i nie blokują autobusów, które się przez nie wloką.... (chociaż niestety smrodzą, to fakt).

Oczywiście, że nie są największym problemem. Tyle że jak wspomniałem, wszystkie strategie długoterminowe miasta przewidują walkę z komunikacją indywidualną. To są fakty, a likwidacja miejsc parkingowych (oczywiście nie wszystkich i nie wszędzie) w tę strategię się wpisuje. I tego nie przeskoczysz. Z tym trzeba się pogodzić, bo zmniejszenie ruchu samochodowego jest w interesie wszystkich mieszkańców.
#Trzeciastrona napisał(a) 13.12.2018 21:50
Drugastrono, skoro tak chwalisz się tu i ówdzie znajomością osiedla, to powinieneś wiedzieć, że korki na Tarchominie powstają w godzinach szczytu, gdy mieszkańcy wyjeżdżają samochodami z osiedla do pracy (lub z niej wracają). Nie rozwiążesz tego problemu likwidując osiedlowe miejsca parkingowe. Nie żartuj sobie.

Oczywiście, że nie. Ten problem może rozwiązać jedynie zupełnie nowa linia metra. Odnoszę się do wypowiedzi innego użytkownika, który stwierdził, że "musi sobie zaparkować". No więc wyprowadzam go z błędu - nie "musi", bo miasto nie ma żadnego obowiązku zapewniać miejsca parkingowe.
#Trzeciastrona napisał(a) 13.12.2018 21:50
Chcesz rozwiązać ten problem, to zastanów się np. jaki wpływ na korki na Tarchominie mają parkingi na Młocinach. Nie sądzisz, że gdyby tych parkingów nie było, to część z nas dałaby sobie spokój z samochodem i do metra dojeżdżała komunikacją zbiorową?

Problemów jest mnóstwo. Np. mentalność człowieka, który "musi" wszędzie dojechać samochodem. Np. wyczerpująca się przepustowość tramwajów i 1 linii metra. Jak pisałem wyżej (i w innych wątkach), buduje się coraz więcej bloków i za moment trzeba będzie puszczać tramwaje co minutę, albo podwójne składy, ale nie wiem, czy się zmieszczą na peronach. Wtedy będzie armagedon i sam jestem ciekawy, co władze zaproponują.
#Trzeciastrona napisał(a) 13.12.2018 21:50
Albo zastanów się, co by było jakby Światowida gdzieś od połowy była ulicą dwupasmową, z tym że jeden z pasów w godzinach szczytu byłby buspasem...

Tyle że jest to nierealne, bo skoro dostaliśmy tramwaje, to autobusy nam zabrali.

 drugastrona

14.12.2018 10:52

Musiałem podzielić, bo portal nie zezwala na tak długie posty...
#Trzeciastrona napisał(a) 13.12.2018 21:50
Ps. Doceniam kilka ciepłych słów na temat zieleni, wreszcie coś pozytywnego na ten temat, a nie wyśmiewanie przez Ciebie tematu, co się tu zdarzało.

Pomyłka, ja tylko wyśmiewam ludzi, dla których kawałek klepiska, na którym załatwiają się pieski, to "skwer". Albo ludzi, którzy uważają, że na osiedlu nie ma zieleni. W jakże zażartej dyskusji z innym użytkownikiem z okazji planów budowy ul. Talarowej (których nie ma) broniłem drzew, które trzeba by wyciąć pod budowę. Zresztą, pod drugą jezdnię Światowida też zapowiada się wycinka i to niedobrze. Sam w budżetach partycypacyjnych zawsze głosuję za zielenią, napisałem też maila do władz z propozycjami lokalizacji nasadzeń z okazji programu miliona drzew dla Warszawy (i te drzewa się pojawiły, np. na Ćmielowskiej przed piotrpawłem).

REKLAMA

# Marian

16.12.2018 16:42

To przestańcie chodzic do tego BOKu
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe